Igaunijas dzelzceļa vadība grasās maijā pārskatīt tarifus, lai varētu audzēt tranzītpārvadājumu apjomus.
Par to ziņo dv.ee. Atkusnis igauņu – krievu attiecībās nav vēl atkausējis tranzīta ledu. Vairāk pārliecināti par sevi patlaban ir uzņēmēji, kuri nodarbojas ar automašīnu tranzītu caur Igaunijas ostām. Šā gada sākumā tipiska aina Igaunijā ir tukšas dzelzceļa sliedes un tikai nedaudzi vilciena sastāvi, kas atrodas uz rezerves sliedēm. Ja pirms trim gadiem Igaunijas dzelzceļš pieņēma 40 vilciena sastāvus diennaktī, tad šogad februārī to bijis vien 19.
Dzelzceļa kompānijā neizslēdz, ka šis gads nesīs nopietnus zaudējumus. Dzelzceļa vadītājs Urmass Glazē šādus apgalvojumus nesniedz , taču atzīmē, ka pārvadājumu apjomi krīt daudzviet.
Krīze novedusi pie tā, ka Igaunijas dzelzceļš piekritis pārskatīt tarifus, kas skar dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Līdzšinējā sistēma ieviesta pirms pāris gadiem un sāpīgi skar tranzīta kompānijas, liekot tām ar katru reizi maksāt vairāk, ja viens no operatoriem aiziet. Jaunā kārtība varētu stāties spēkā jau maijā un tā varētu atdzīvināt dzelzceļa tranzīta situāciju.