Transports un loģistika

Igauņu lidsabiedrība iegūst «Eagle Award»

Aivars Mackevics [email protected], 13.06.2003

Jaunākais izdevums

Igauņu lidsabiedrība Lennuliiklusteenindusе AS, kura pieder Igaunijas valstij, ir saņēmusi Starptautiskās aviotransporta asociācijas IATA prestižo balvu Eagle Award par lidojumu organizēšanu. IATA Vašingtonas sanāksmē ir atzīmējusi Igaunijas firmas augsto organizācijas līmeni. Pavisam tika apbalvotas trīs aviofirmas, taču līdz šim praksē nebija neviena gadījuma, kad tik maza aviokompānija saņem tik augstu balvu. Avots: www.rus.delfi.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igauņu interese par Latviju pieaug

Aivars Mackevics [email protected], 17.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienošanas ES liek igauņiem draudzēties ar latviešu tūrismu, jo TaxFree vietā būs jāattīsta kvalitatīvi jauns tūrisma piedāvājums. Katru gadu Latviju apmeklē vai šķērso vairāk kā pusmiljons igauņu ceļotāju. Igauņu investīcijas tūrisma firmu un naktsmītņu veidā Latviju ir jau sasniegušas, taču tagad tiek plānota arī igauņu ceļotāju ciešāka piesaiste Latvijas tirgum. Katrs ceturtais Latvijas viesis ir igaunis, taču līdz šim ceļotāju apmaiņai netika pievērsta īpaša uzmanība. Igaunijas tūrisma firmas interesējas par Latviju kā tūrisma zemi. Tam par iemeslu ir vairāki faktori: Igaunijas labvēlīgais ekonomiskais klimats ir veicinājis iekšzemes un ārvalstu tūrisma attīstību, kur mēs kā dienvidu kaimiņš esam ieguvēji. Darījumu tūrisms starp Igauniju un Latviju ir viens no ilglaicīgākajiem un stabilākajiem tūrisma veidiem. Somijas tūristu interese par Latviju ir veicinājusi arī igauņu tūrisma firmu ienākšanu Latvijas tirgū, kur līdztekus somiem tiek organizētas arī igauņu ceļotāju grupas. Igauņu tūristu iespējas Latvijā tiek aktīvi apspriestas ne tikai no mūsu puses, bet arī igauņu tūrisma firmas veic priekšdarbus, lai aktivizētu organizēto tūristu plūsmu uz Latviju. Šogad, 19. maijā, Latvijas vēstniecība Tallinā un Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) organizēja pasākumu “Kas tead ainult “saldējums”?” Igaunijas tūrisma profesionāļiem un mēdijiem. Tieši šajā pasākumā igauņi liecināja par jaunām tendencēm ziemeļu kaimiņa ceļojumu biznesā attiecībā uz Latviju. Igauņu tūrisma bizness ar somiem līdz šim risinājās pēc ļoti vienkāršas sistēmas, jo somi Tallinā ieradās galvenokārt lētās iepirkšanās dēļ, kuras pamatā ir TaxFree veikali. Nākošajā gadā šim ienesīgajam biznesam var rasties šķēršļi, jo abas valstis atradīsies ES. Tāpēc igauņu kolēģi ir sākuši laicīgi interesēties par sava biznesa tālāku attīstību un viens no variantiem ir tūrisma produkta veidošana, iesaistot abu valstu resursus. Igauņu interese saistās ne tikai ar Rīgu, bet arī ar Latvijas novadu tūrisma atrakcijām. Veiksmīgā Latvijas prezentācija radīja igauņos pārsteiguma jūtas, jo Latvijas tūrisma mārketings Tallinā bija piesaistījis visus Latvijas novadus, Rīgu, Jūrmalu, viesnīcas Gūtenbergs servisu un igauņu valodā runājošu TAVA sabiedrisko attiecību speciālisti Zani Zeļenkovu, kura patīkami pārsteidza pasākuma viesus, presi un televīziju. Igauņu tūrisma profesionāļi izteica vēlmi, ka šādām pulcēšanām ir jānotiek biežāk, jo igauņi un latvieši dzīvo kā pieklājīgi kaimiņi, bet tikai aizmirst viens otru ielūgt ciemos. Latvijā šajā gadā ir sagatavoti trīs tūrisma bukleti Ventspilij, Kurzemei un Vidzemei igauņu valodā. Sevišķi interesanta sadarbība var veidoties Vidzemei, kurai jau tagad ir vairāki pašvaldību projekti tūrisma jomā pierobežā. Igauņi atzīst, ka informācija Igaunijā par Latviju ir pārāk lietišķa. Liela problēma ir arī valodai, jo krievu valoda ir jau piemirsusies, bet “jaunā” angļu valoda vēl nav iedzīvojusies. Pēc igauņu avīzes Eesti Päevaleht un Postimees datiem vidējo igauņu tūristu var raksturot: katrs otrais Igaunijas iedzīvotājs vēlas ceļot pa Igauniju katrs trešais Igaunijas iedzīvotājs vēlas ceļot uz ārzemēm ārzemju ceļojumiem tiek dota priekšroka vasarā ja pagājušā gadā ceļojumu uz ārzemēm plānoja 28% iedzīvotāji, tad šogad 38% ceļojumiem uz ārzemēm priekšroku dod jaunieši vecumā grupā 15-24 ārzemju ceļojumu plānoja katrs otrais, bet pensionāru vidū tikai katrs ceturtais 44% pilsētnieku un 28% laucinieku vēlas doties uz ārvalstīm kļūst iecienītāki t.s. pakešu jeb standartizētie ceļojumi ģimenēm iecienītākie galamērķi - Zviedrija, Vācija populārākie ceļojuma galamērķi skolnieku grupām – Latvija, Lietuva, Čehija Pēc tūrisma firmas Impro datiem igauņiem vislielākā interese Latvijā saistās ar dabas pieminekļiem, mazpilsētām, Siguldas apkārtni un Rīgā – motormuzejs, Akvalandija, Zooloģiskais dārzs, Lido Krastmalas komplekss, Vecrīga un LNO. Galvenās tūristu grupas no Igaunijas ir biznesa cilvēki, individuālt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejā AS Latvijas kuģniecība meitas uzņēmums SIA LSC Shipmanagement (LSCSM) papildinājis savu pilnā tehniskajā pārraudzībā esošo floti ar jaunu kuģi Elandra Eagle, informē LSCSM.

Jaunais tankeris Elandra Eagle ir paredzēts naftas produktu pārvadājumiem. Tā kopējais garums ir 277 metri un kravnesība – 157 000 tonnas.

AS Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup) informē, ka LSCSM papildina savu tehniskajā pārraudzībā esošo floti ar nākamo kuģi, tādējādi palielinot naftas pārvadājumu maksimālo jaudu. Esam gandarīti par izrādīto uzticību mūsu apkalpes un kuģu vadības komandu profesionalitātei un spējām. Turklāt, flotes papildinājums ir svarīgs notikums, jo tiek īstenota stratēģija palielināt tehniskajā pārraudzībā esošo kuģu skaitu, kas attiecīgi ļauj palielināt darba vietu skaitu kā krastā, tā jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008.gada pirmajā ceturksnī Latvijas patēriņa kreditēšanas pakalpojumu sniedzēja AS Baltijas Izaugsmes Grupa mātes uzņēmuma Balti Investeeringute Grupi Pank AS (BIG) kredītportfelis pieauga par 3.1 miljoniem latu (69 miljoniem igauņu kronu), ceturkšņa beigās sasniedzot 100.8 miljonus latu (2245 miljonus igauņu kronu).

Gada pirmā kvartāla laikā kopējā bilancē būtiski pieauga skaidrās naudas un ekvivalentu procents, līdz kvartāla beigām sasniedzot 22,5 miljonus latu (501.4 miljonus igauņu kronu) jeb 18% no kopējās bilances. Perioda beigās pašu kapitāls bija 23.3 miljoni latu (520 miljoni igauņu kronu), ceturkšņa laikā palielinoties par 10%.

2008.gada pirmo trīs mēnešu laikā Balti Investeeringute Grupi Pank AS organizēja divas obligāciju emisijas vietējos tirgos. Janvārī tika emitētas obligācijas par kopējo summu 4.2 miljoni latu (93.9 miljoni igauņu kronu) ar viena gada dzēšanas termiņu, savukārt martā – par kopējo summu 2 miljoni latu (45.3 miljoni igauņu kronu), arī ar viena gada termiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izsludināt konkurss "Eiropas uzņēmējdarbības veicināšanas balvas"

Dace Preisa, 20.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija izsludinājusi konkursu „Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas”, kura mērķis ir uzņēmējdarbībai labvēlīgas politikas veidošanas stimulēšana. Konkursā var pieteikt pilsētu, rajonu, reģionu, kā arī publisko-privāto partnerību politiskās iniciatīvas projektus, kas sekmīgi darbojas 2 gadus, bet uzsākts ne agrāk kā 2003.gadā, kā arī ir devis nozīmīgu ieguldījumu ekonomikas attīstībā noteiktā reģiona/apvidus ietvaros. Konkursa norise „Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas” konkurss notiks divās kārtās: vispirms - nacionālā atlase, tad – Eiropas konkurss. Konkursam pieteiktie projekti tiks vērtēti pēc vienotiem atlases kritērijiem: Projekta oriģinalitāte un piemērojamība – kādēļ projekts ir veiksmīgs un kāds ir tā novatoriskais aspekts; Projekta ietekme uz vietējo ekonomiku – panākumu kvantitatīvo rādītāju pamatojuma nodrošinājums; Attiecību pilnveidošana starp dažādām projektā iesaistītām pusēm – vai vairāk nekā viena puse bija ieguvēja no šī iniciatīvas projekta īstenošanas; Projekta piemērošanas iespēja citur – vai pieredze ir atkārtojama citās Eiropas valstīs. Konkursa pieteikumi un termiņi Lai piedalītos konkursā, ir jāaizpilda dalībnieka pieteikuma veidlapa, ko var lejupielādēt Ekonomikas ministrijas mājas lapā: http://www.em.gov.lv/em/2nd/?cat=12933. Dalībnieka pieteikumu latviešu un angļu valodā ir jāiesniedz Ekonomikas ministrijā līdz 2006.gada 31.maijam. Līdz 2006.gada 1.septembrim notiks pieteikto projektu izvērtēšana nacionālajā līmenī. Saskaņā ar atlases kritērijiem no visām kategorijām tiks noteikti 2 uzvarētāji (katrs savā kategorijā), kurus nominēs Eiropas konkursam. Pirmā „Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas” apbalvošanas ceremonija notiks 2006.gada decembrī Briselē. „Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas” konkursa dalības 5 kategorijas: 1. Balva par uzņēmējdarbības jaunradi (Enterpreneurial Trailblazer Award) – par uzņēmējdarbības kultūras un iniciatīvas veicināšanu, kam ir uzņēmējdarbības popularizēšanas loma sabiedrībā; 2. Uzņēmējdarbības atbalsta balva (Enterprise Support Award) – par inovatīvas politikas veidošanu, kas popularizē uzņēmējdarbību un piesaista investīcijas, t.sk., īpaši atbalstāmajās jomās; 3. Administratīvo barjeru samazināšanas balva (Red Tape Reduction Award)- par administratīvā sloga samazināšanu, it sevišķi uzņēmējdarbības uzsācējiem; 4. Balva par ieguldījumu cilvēkresursos (Investment in People Award) – par uzņēmējdarbības izglītības un apmācību uzlabošanu, saišu veidošanu starp uzņēmējdarbību un izglītību; 5. Atbildīgas uzņēmējdarbības balva (Responsible Enterpreneurship Award) – par atbildīgas uzņēmējdarbības iniciatīvām, kas popularizē korporatīvo sociālo atbildību, un sabiedrības atbildības rosināšanu sociālajā un/vai vides jomā. Pretendents var pieteikt projektu tikai vienai no 5 kategorijām. Balva Ir paredzētas divu veidu Eiropas līmeņa godalgas: labāko iniciatīvu apbalvošana 5 kategoriju ietvaros, Eiropas žūrija pasniegs Eiropas žūrijas Lielo balvu pretendentam, kura iniciatīva tiks atzīta par visradošāko uzņēmējdarbības veicināšanas iniciatīvu Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola KuKuu radītājs, uzņēmums my place, par bērnu dizaina mēbeļu kolekciju bird&berry saņēmis starptautiskā dizaina konkursa A'Design Award 2013 balvu par uzvaru bērnu produktu dizaina kategorijā, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Zelta apbalvojumu JIC biznesa inkubatorā strādājošais uzņēmums saņēma konkursa gala pasākumā 14. aprīlī Komo, Itālijā.

A'Design Award ir ikgadējs, starptautisks, žūrijas vērtēts konkurss, kas godina labākos dizainerus, arhitektus, inženierus, dizaina studijas un uz dizainu orientētus uzņēmumus no visas pasaules. Ik gadu tiek izvērtēti tūkstošiem pieteikumu un balvas tiek pasniegtas 80 kategorijās.

Līdzās uzvarētāju statuetei un īpašam produktu kvalitātes sertifikātam, konkursa A'Design Award uzvarētāji saņem atbalstu starptautiskai publicitātei, produktu un dizaina reklāmai, kā arī tiek iepazīstināti ar plašu kontaktu loku dizaina pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pieteikties uzņēmējdarbības veicināšanas balvai

, 02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija aicina uzņēmējdarbības sekmētājus pieteikties dalībai Eiropas Komisijas izsludinātajā konkursā Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas, kura mērķis ir uzņēmējdarbībai labvēlīgas politikas veidošanas stimulēšana.

Kandidāti ir aicināti iesniegt pieteikumus par projektiem, programmām, kas divus gadus sekmējušas uzņēmējdarbību un uzlabojušas ekonomiku to reģionā. Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas konkurss notiks divās kārtās: vispirms - nacionālā atlase, tad - Eiropas konkurss.

Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas ir pieejamas Eiropas Savienības dalībvalstu, Islandes, Norvēģijas un Turcijas nacionālajām un reģionu iestādēm. Pie tām ir pieskaitāmas pilsētu, mazpilsētu, reģionu un kopienu iestādes, kā arī valsts iestāžu un uzņēmumu partnerības, mācību programmas un profesionālās organizācijas.

Konkursam pieteiktie projekti tiks vērtēti pēc vienotiem atlases kritērijiem:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Magnēts dizaina cienītājiem

Anda Asere
, 04.02.2015

Red Dot Design Award 2014 kategorijā iepakojuma dizains ieguva Maijas Rozenfeldes pistāciju iepakojuma dizains.

Attēls: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim prestižo balvu Red Dot Award ir ieguvuši četri Latvijas dizaina produkti; līdz 11. februārim savus veikumus starptautiskajā konkursā var pieteikt arī citi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas «groziņā» ir četras Red Dot Award balvas – ķeblītim Bloom, trauku kolekcijai Deco, pakaramajam Cliq Premium un pistāciju iepakojumam Mighty Nuts. «Nedomāju, ka tikai šie četri ir pelnījuši to,» saka Maija Rozenfelde, iepakojuma dizaina kompānijas Foreign Embassy līdzdibinātāja un iepakojuma Mighty Nuts autore. Stikla dizaina priekšmetu zīmola an&angel vadītāja Agnese Garā-Nīmane uzskata, ka četri ir vienlaikus gan daudz, gan maz, ņemot vērā vērtēšanas kritērijus un to, cik maza ir Latvija. Red Dot Award ir sena un labi zināma balva, tāpēc ar tās saņemšanu ir jālepojas, viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot 2023. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic ziņo, ka 2023. gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī pārspēti vairāki rezultāti, kas sasniegti pirms pandēmijas.

Apskatīti ir dažādi dati, piemēram, pārvadāto pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas atspoguļo airBaltic veiksmīgo darbību 2023. gadā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “2023. gads bija bagātīgs gads. Aizvadītajos 12 mēnešos esam guvuši vairākus panākumus – mēs ievērojami paplašinājām savu maršrutu tīklu, piedāvājot tiešos lidojumus vairāk nekā 100 maršrutos, kas ir visu laiku augstākais skaits, no mūsu bāzēm Rīgā, Viļņā, Tallinā, Tamperē un tagad sezonāli arī no Grankanārijas. Pārvadāto pasažieru skaits stabili pieauga, pietuvojoties 4,5 miljonu robežai. Turklāt jūlijā pirmo reizi kopš 2019. gada mēs vienā mēnesī apkalpojām vairāk nekā 500 000 pasažieru.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu uzņēmējs un nekustamo īpašumu attīstītāja kompānijas Eagle Hills vadītājs Mohameds Ali Alabbars (Mohamed Ali Alabbar) un Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis 10.janvārī parakstīja sadarbības memorandu, apliecinot abu pušu nodomu attīstīt Andrejsalas apkaimes teritoriju, 15 gadu laikā attīstības projektos ieguldot vairāk kā 3 miljardus eiro.

Parakstot sadarbības memorandu, puses apņemas mērķtiecīgi sadarboties, lai attīstītu Andrejsalas apkaimi. Rīgas ilgtspējīgas plānošanas stratēģijā Andrejsalas apkaime ir noteikta kā stratēģiskas nozīmes pilsētas attīstības teritorija, kuras unikālo atrašanas vietu un vērtību novērtē arī Apvienoto Arābu Emirātu investors, atzīstot to par vienu no perspektīvākajām pilsētvides attīstības iespējām Ziemeļeiropā.

Mohameds Ali Alabbars, pamatojot savu izvēli un mērķi ieguldīt investīcijas, skaidro: “Rīga ir pelnījusi patiesi izcilu ūdensmalu - savu Nordhavn kā Kopenhāgenā, HafenCity kā Hamburgā. Šeit ir Ziemeļu metropole, kas atrodas upes un jūras krastā. Ar nekustamo īpašumu attīstību esmu nodarbojies 30 gadus, strādājis 16 valstīs. Manā attīstītāja pieredzē šī ir unikāla vieta. Mans mērķis kopā ar vietējiem partneriem ir dāvāt Rīgai izcilu jaunas pilsētapbūves paraugu, vienlaikus saglabājot šīs vietas raksturu, lai rīdziniekiem būtu vieta, kur dzīvot, strādāt un doties atpūsties, un pilsētas viesiem apmeklēt.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Graci iegūst Red Dot Design Award balvu ar atzīmi Labākais no labākajiem

Lelde Petrāne, 28.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Graci sadarbībā ar iepakojuma dizaina aģentūru DPJN par mušļu līnijas HEALTH iepakojuma dizainu ieguvis Red Dot Design Award balvu, kas ekspertu vidū vērtēta kā viens no iekārojamākajiem dizaina apbalvojumiem pasaulē. Zīmola iepakojumi iekļauti Komunikācijas muzeja izstādē Berlīnē, kur tie būs skatāmi blakus citiem iepakojumu dizaina paraugiem līdz nākamā gada 13. janvārim.

Graci (SIA Felici) ieguvis starptautiskas žūrijas atzinību vairāk nekā 8600 pieteikto dizaina paraugu vidū 45 valstu konkurencē. Graci ir Baltijā pirmais zīmols, kas saņēmis atzīmi «Best of the Best» (tulkojumā - «Labākais no labākajiem»), ko ik gadu iegūst nepilns 1% iesniegto darbu. Līdz šim to vidū bijuši tādi zīmoli kā Ferrari, Apple, LG, Nike, Audi, Siemens. Pēc apbalvošanas ceremonijas šā gada 26. oktobrī Graci produkti izvietoti Berlīnes Komunikācijas muzejā līdzās citiem «Best of the Best» laureātiem, savukārt nākamgad dizaina paraugi ceļos uz Red Dot Design Award muzeju Esenē (Essen), Vācijā. Tas būs pirmais no Latvijas iepakojuma dizaina paraugiem, kas nokļūs šajā muzejā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumi uzvar starptautiskā konkursā

Anda Asere, 22.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

World Summit Award konkursā izvēlēti 40 izcili mobilie risinājumi no visām ANO valstīm, kas atlasīti no 451 nominētā darba; uzvarētāju vidū ir inovatīvi risinājumi no dažādām valstīm, tostarp divi no Latvijas – Overly un 4SmartStreets.

Latvijas jaunuzņēmums Overly pirms 12. Saeimas vēlēšanām radīja papildinātās realitātes lietotni. Risinājums piedalījās World Summit Award konkursā kategorijā «Valdība un iedzīvotāju iesaiste» un kļuva par vienu no četrdesmit uzvarētājiem.

«Projekts «Pilna bilde» bija ļoti interesants gan kā tehnisks risinājums, gan kā sava veida mudinājums sabiedrībai vairāk sekot līdzi vēlēšanu gaitai un pārbaudīt politiķu sacīto,» saka Gatis Zvejnieks, Overly līdzdibinātājs. Otrs Overly dibinātājs Ainārs Kļaviņš piebilst, ka ir svarīgi nest Latvijas vārdu pasaulē un patīkami, ka viņu risinājums atzīts starp labākajiem. «Ceru, ka šie panākumi iedvesmos inovatīvu darbu izstrādātājus visā Latvijā – Overly ir pierādījums, ka, lai sasniegtu panākumus, nav jāsāk ar miljonu. Galvenais ir ideja un darbs!» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji iecienījuši Maximu, Aldari un Nivea

Gunta Kursiša, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji cenas un kvalitātes attiecības ziņā visaugstāk vērtē šādus – uzņēmumus un izstrādājumus: Maxima, Limbažu piens, Laima, Aldaris, Nivea, Samsung, Volkswagen un Latvijas Mobilais telefons (LMT), liecina Best Buy Award pētījums, ko veikusi Šveices organizācija ICERTIAS - International Certification AssociationGmbH.

Projekta un sertifikāta Best Buy Award mērķis ir vienkāršot par vislabāko cenu pieejamo preču un pakalpojumu meklējumus. Best Buy Award pētījums tiek veikts saskaņā ar Starptautiskās Tirdzniecības kameras (ICC) un Eiropas Pētniecības ekspertu asociācijas (ESOMAR) pieņemtajiem «Starptautiskajiem noteikumiem par tirgus un sociālo pētījumu veikšanu». Pētījumā piedalījās 1,2 tūkstoši respondentu.

Best Buy Award pētījuma ietvaros uzdotie jautājumi bija bez respondentiem piedāvātiem atbilžu variantiem. Viņi varēja brīvi norādīt to ražotāju un pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, kuru prasītā cena tirgū viņuprāt visvairāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Izveido mašīntulkošanas rīku igauņu un latviešu valodai

Db.lv, 27.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valodu tehnoloģiju uzņēmums Tilde un Igaunijas tulkošanas aģentūra Avatar svinīgā tiešsaistes pasākumā laida klajā EstLat tulkotāju — pirmo mākonī izvietoto mašīntulkošanas rīku igauņu un latviešu valodai.

Rīks izveidots, lai abu valstu iedzīvotājiem, uzņēmumiem un organizācijām būtu uzticams un mūsdienīgs automatizētās tulkošanas rīks.

EstLat publiski pieejamā tulkošanas platforma sniedz lietotājiem iespēju saņemt automatizētus tulkojumus, piekļūt pirmajai digitālajai igauņu-latviešu, latviešu-igauņu vārdnīcai, meklēt terminus lielākajā Eiropas terminoloģijas krātuvē un pasūtīt profesionālu tulkotāju veiktus tulkojumus tikai ar vienu pogas klikšķi, savukārt reģistrētie lietotāji var izmantot arī datorizēto tulkošanas palīgu, kas ļauj viegli rediģēt tulkojumus, izmantojot personalizētu tulkošanas atmiņu.

“Ideja par EstLat tulkotāju radās kā atbilde uz nepieciešamību uzlabot saziņu starp abiem ģeogrāfiski tuvajiem tirdzniecības partneriem. Līdz šim automatizētiem tulkojumiem starp nelielām un strukturāli sarežģītām valodām, kā igauņu un latviešu valoda, tika izmantota trešā valoda. Tas nozīmē, ka teksts vispirms tika iztulkots no igauņu valodas angļu valodā un tikai pēc tam pārtulkots latviešu valodā. Tomēr šādi tulkojumi pārrobežu saziņā nav uzticami. Tāpēc mēs izveidojām EstLat. Tā ir pirmā mašīntulkošanas sistēma, kas tulko tieši no igauņu uz latviešu valodu un pretēji, nodrošinot precīzu un labskanīgu tulkojumu,” stāsta Tildes mašīntulkošanas vadītājs Artūrs Vasiļevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalā Duty Free Ivangorodas robežpārejas punktā 20. decembrī netika pieņemtas igauņu kronas, vēsta dv.ee.

Aculiecinieki stāsta, ka paziņojumi par to, ka netiks pieņemtas igauņu kronas, parādījušies jau iepriekš, bet svētdien veikalā norēķini notikuši tikai Krievijas rubļos, USD un eiro.

Portāls baltija.eu ziņo, ka no 17. decembra pēc Krievijas Krājbankas rīkojuma tiek pārtraukta igauņu kronas pieņemšana apmaiņā pret Krievijas rubļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«SN Brussels Airlines» saņem atzinību par augstāko servisa līmeni Eiropā

Aivars Mackevics [email protected], 30.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība SN Brussels Airlines ir ieguvusi slavenās britu organizācijas Skytrax, kas pārrauga lidsabiedrību sniegto servisa kvalitāti, ”Airline Excellence Award 2004” balvu. Skytrax ir pamanījusi SN lidsabiedrības augsto servisa līmeni, ko tā sniedz gandrīz 9 000 klientiem vairāk kā 200 lidojumu maršrutos tā darbības laikā. Šis apbalvojums izceļ lidsabiedrības, kas piedāvā augstākā līmeņa servisu visiem saviem pasažieriem. SN tika apbalvots ”European Airline” kategorijā. Šis apbalvojums ir unikāls, jo piešķir izcilas kvalitātes zīmi, kas ir balstīta uz visaptverošu analīzi lidsabiedrības produktiem un servisa standartiem. Vērtējot produkta un servisa līmeni, to skatās no vairāk kā 800 dažādiem aspektiem. Skytrax nav ieinteresēts lidsabiedrību vīzijās, kuras varētu būt izveidotas ar spēcīgām mārketinga kampaņām. Izcilās kvalitātes apbalvojums ir balstīts uz reāliem ikdienas kvalitātes standartiem servisā. Viens no iemesliem, kāpēc apbalvojums tika piešķirts tieši SN Brussels Airlines ir tas, ka tā nolēma paaugstināt klientiem sniegto servisa līmeni brīdī, kad pārējie pārvadātāji to samazināja. 2004.gada "Airline Excellence Award" ieguvēji: - Āzijā: Asiana Airlines - Eiropā: SN Brussels Airlines - Vidējos Austrumos/Āfrikā: Qatar Airways - Dienvidamerikā: TAM Brazilian - Klusā okeāna reģionā: Air Tahiti Nui - Ziemeļamerikā: Jet Blue Airways - Reģionālā lidsabiedrība Eiropā: Portugalia - Reģionālā lidsabiedrība Āzijā: Bangkok Airways - Kvalitātes uzlabojumi: Gulf Air Balstoties uz šo starptautiski atzīto produkta kvalitātes zīmi, SN turpinās piedāvāt saviem klientiem nevainojamas kvalitātes servisu gan pirms, gan pēc, gan lidojuma laikā. Piemēram, ēdienreizes (brokastis, pusdienas, vakariņas), dzērienus, laikrakstus ekonomiskajās un biznesa klasēs kopā ar apkalpojošā personāla laipno apkalpošanu. Lidsabiedrības izpilddirektors Peter Davies ir atzinis, ka šī balva būtu neiespējama, ja viņiem nebūtu 2 000 darbinieku, kas nepārtraukti seko lidsabiedrību klientu vajadzībām. Viņš piebilda, ka lidsabiedrība SN turpināšot sniegt augsta standarta servisu, ka tā neapstāšoties pie sasniegtajiem rezultātiem un domās par jauniem produkta uzlabojumiem. Šis apbalvojums parāda, cik klientiem ir svarīgs serviss un, ka lidojums ir sākums patīkamam ceļojumam. “In-Flight” servisa vice prezidents Luc Casier ir atzīmējis, ka panākumi ar klientiem ir sasniegti patstāvīgi uzlabojot servisa kvalitāti. Viņš arī atklāja, ka klientu vēlmju apmierināšanai, SN ir uzsākusi sadarbību ar Brussels Bistro un ar to ēdieniem jau ir iepazīstinājusi biznesa un ekonomiskās klases klientus. SN Brussels Airlines arī ir uzsākusi pilnīgi atjaunotu biznesa klases servisu saviem ilgtermiņa klientiem. Lidmašīnā pasažieri var baudīt par pilnīgi savādāku, uzlabotu komfortu un jaunu “augstākās klases” līmeņa ēdināšanu. Tāpat arī personālam ir jaunas uniformas, kas atspoguļo aviokompānijas identitāti, tās ir veidotas divos slavenos Beļģijas modes. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tapis latviešu un igauņu teātra kopprojekts - Kristjans Jāks un Eduards

, 13.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā vasarā, sadarbojoties Valmieras teātrim un Igaunijas Festivāla teātrim, ar SIA Alfor atbalstu tiks realizēts vērienīgs, līdz šim nebijis latviešu – igauņu teātra kopprojekts Kristjans Jāks un Eduards. Projekta pamatideja ir akcentēt latviešu un igauņu kopīgos saskarsmes punktus vēsturē un tagadnē.

2008. gada pavasarī kultūras mecenāts SIA Alfor, Latvijas Jaunā teātra institūts un Kultūras projektu aģentūra Indie rīkoja teātra jauniestudējumu konkursu, kura mērķis bija veicināt laikmetīgas un daudzveidīgas profesionālās teātra vides attīstību, atbalstīt teātra profesionāļu starptautisko sadarbību un sniegt iespēju teātra māksliniekiem īstenot savas radošās ieceres. Konkursā uzvarēja Latvijas – Igaunijas kopprojekts Kristjans Jāks un Eduards, kuru iesniedza igauņu režisors Margus Kasterpalu. Režisors saņēma veicināšanas prēmiju Ls 10 000 apmērā, bet tā īstenošanai Latvijas pusei tika piešķirts finansējums 15 000 latu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vīna raudzēšanu cilvēki nodarbojas jau gadsimtiem ilgi, un senas vīnu kolekcijas var būt miljoniem dolāru vērtas. Neatkarīgās izsolēs vīna pudele ir pārdota pat par 160 000 USD, savukārt labdarības izsolēs par - 500 000 USD. Db.lv piedāvā pēc kategorijām apskatīt pašus dārgās vīnus pasaulē, kas publicēti mājaslapā Giftbasketslot.com.

Dārgākais vīns standarta pudelē:

Chateau Lafie 1787 - 1985. gadā Christies London izsoļu namā pārdots par 160 000 USD. Vīna pudeli iegādājās kāds privātais kolekcionārs.

Dārgākais portvīns:

Jareboam Chateau Mouton-Rothchild 1945 - 1997. gadā Christies London izsoļu namā pārdots par 114 614 USD. Šo piecu litru pudelē pildīto vīnu uzskata par vienu vislabākajiem vīniem 20. gadsimtā. Šī vīna pircējs ir anonīms.

Dārgākais vīna daudzums, kas pārdots izsolē:

50 kastes ar Chateau Mouton-Rothchild 1982 - 1997. gadā Ņujorkā tika pārdotas 50 kastes jeb 600 pudeles ar šo vīnu par 420 000 USD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Par iespēju apmeklēt britu modes festivālus sacentīsies desmit nozares uzņēmēji

Jānis Rancāns, 13.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu padomes izveidota dizaina un modes un nozares ekspertu žūrija ir nominējusi desmit jaunos uzņēmējus, kuri sacentīsies par starptautiskā konkursa International Young Design Entrepreneur (IYDE) award 11 galveno balvu, informē konkursa organizētāji.

Konkursa fināls notiks Britu padomē ceturtdien, 14.jūlijā. Katram no pretendentiem būs jāsniedz desmit minūšu gara prezentācija par savu uzņēmumu un uzņēmējdarbību dizaina un/vai modes nozarē, kā arī par uzņēmējdarbības veiksmes stāstiem un izaicinājumiem.

Tiks vērtēts arī konkursanta potenciāls Lielbritānijā gūtās pieredzes un britu ekspertīzes izmantošanā savas uzņēmējdarbības, un nozares attīstības veicināšanai. Prezentācijai sekos desmit minūšu gara jautājumu un atbilžu sērija no IYDE award 11 žūrijas puses.

IYDE award uzvarētājs šī gada septembrī dosies apmaksātā septiņu dienu ilgā pieredzes apmaiņas braucienā uz Lielbritāniju, kur apmeklēs prestižo dizaina industrijas festivālu London Design Festival vai modes šovu London Fashion Week, kā arī tiksies ar britu modes un dizaina nozares ekspertiem un citu valsu finālistiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zināmi World Summit Award Latvijas atlases kārtas uzvarētāji

, 28.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies ir Latvijas atlases kārta pasaulē plašākajam elektronisko mediju un projektu konkursam World Summit Award (WSA), Db informēja IT kompānijas RIX Technologies Mārketinga vadītāja Inga Erkmane.

Viņa pavēstīja, ka par Latvijas atlases kārtas uzvarētāju kategorijā e-Valdība ir kļuvis RIX Technologies realizētais Valsts un pašvaldību elektronisko pakalpojumu ieviešanas pilotprojekts.

Pilotprojekta mērķis ir padarīt publisko pakalpojumu sniegšanu valsts un pašvaldību iestādēs par klientorientētu procesu, kur klientam tiek radīta iespēja saņemt pakalpojumu viņam maksimāli ērtā formā. Projekta ietvaros ir sagatavoti 25 e-pakalpojumi, kurus sniedz valsts un pašvaldību institūcijas. Elektroniskie pakalpojumi ir publiski pieejami Latvijas valsts portāla www.latvija.lv e-pakalpojumu sadaļā.

Savukārt kategorijā e-Izklaide par uzvarētāju atzīts audiovizuāli izklaidējošs medijs tiešsaistē, www.boms.lv, kategorijā e-Bizness - obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas kalkulators un tirdzniecības lapa, www.octas.lv; kategorijā e-Kultūra – projekts “Dzīvā vēsture”, www.collectivememory.com, bet kategorijā e-Zinātne - Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas studiju darbu DVD disks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Finanšu aplikācijas dizains no Latvijas gūst panākumus pasaules lielākajā dizaina konkursā

Lelde Petrāne, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmums «UX Design Agency» izcīnījis sudraba apbalvojumu pasaulē plašākajā dizaina konkursā «A'Design Awards», kas ik gadu pulcē tūkstošiem pasaules labāko dizaineru no vairāk nekā 100 valstīm.

Uzņēmums «UX Design Agency» saņēmis sudraba apbalvojumu kategorijā «Mobile Technologies, Applications and Software Design» par inovatīvo mobilās bankas aplikācijas «Light Bank» dizaina konceptu.

«Light Bank» ir nākamās paaudzes mobilās bankas dizains, kas lauž stereotipu par finansēm kā kaut ko komplicētu, neizprotamu un lietotājam nepatīkamu.

«A'Design Award» ir viens no ietekmīgākajiem konkursiem dizaina industrijā. Ik gadu tam piesakās vidēji 35 tūkstoši dizaina profesionāļu no visas pasaules. Šogad apbalvoti 2437 laureāti no 106 valstīm, kas sacentās par labākā telpiskā, industriālā, modes un digitālā dizaina titulu 98 dažādās kategorijās.

Iesniegtos dizaina darbus vērtēja starptautiska 200 cilvēku žūrija, kuras sastāvā bija ne tikai ietekmīgi dizaina profesionāļi un pazīstami akadēmiķi, bet arī preses pārstāvji un uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasākumu rīkošanas aģentūra no Latvijas tiek atzīta par vienu no labākajām pasaulē

Lelde Petrāne, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursa Eventex Award topā All-Stars Index 2019, kurā tiek iekļauti pasākumu organizatori un aģentūras no visas pasaules, iekļuvusi arī producentes Ineses Lukaševskas vadītā aģentūra Luka.

«Šis ir pirmais gadījums visa konkursa pastāvēšanas vēsturē, kad All-Stars Index topā tiek iekļauta aģentūra no Baltijas valstīm,» komentē I. Lukaševska.

Topā tiek iekļautas labākās 30 aģentūras un pasākumu rīkotāji no visas pasaules. Visas aģentūras tiek vērtētas, par pamatu ņemot iegūtās pirmās trīs vietas pasākumu industrijas nozīmīgākajā konkursā pēdējo trīs gadu laikā. Šis ir pirmais gadījums konkursa pastāvēšanas vēsturē, kad kāda aģentūra no Baltijas valstīm tiek ierindota All-Stars Index topā, ieņemot 19.vietu līdzās pasākumu organizatoriem no Nīderlandes, Itālijas, Šveices, Krievijas, Malaizijas, ASV, Kanādas, Vācijas un citām valstīm, skaidro I. Lukaševska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Studentu jaunuzņēmums no Latvijas ieņem godalgotu vietu starptautiskā konkursā

Lelde Petrāne, 28.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies 2018. gada Eiropas studentu jaunuzņēmumu konkursa fināls JA Europe Enterprise Challenge, kas pirmo reizi norisinājās Rīgā. Latviju konkursā pārstāvēja un godalgoto 2. vietu ieguva jaunuzņēmums Plūkt no Banku augstskolas, kura produkts ir īpaši atlasītas, ar rokām plūktas Ziemeļu pļavu augu tējas.

JA Europe labākā jaunuzņēmuma titulu un 2000 eiro balvu saņēma Spānijas studentu uzņēmums Biofy, kas izstrādājis inovatīvu tehnoloģiju, lai pārvērstu plastmasas atkritumus biodegvielā, eļļā un petrolejā, kas var tikt izmantota ražošanā un lauksaimniecībā.

Savukārt trešā vieta piešķirta studentu jaunuzņēmumam EasyZeek no Norvēģijas, kas izmanto tehnoloģijas, lai palīdzētu elektriķiem, galdniekiem, santehniķiem un citiem meistariem atrast aiz sienas un sienās slēptus, grūti pieejamus objektus — vadus, caurules, šahtas un līdzīgus.

Fināla ietvaros pasniedza arī vairākas speciālbalvas labākajiem uzņēmumiem.

Jaunuzņēmums Cook me up no Francijas, kas radījis jaunas koncepcijas restorānu, saņēma inovatīvākā produkta balvu Avanade Digital Innovation Award — 1000 eiro un iespēju tikties ar ASV tehnoloģiju uzņēmuma Avanade vadības komandu. Kale Nyabo no Dānijas, kas pārdod Ugandas vientuļo māmiņu rokdarbus internetā, saņēma Visa Digital Commerce Everywhere Award — komerciāli perspektīvākā jaunuzņēmuma titulu, 1000 eiro naudas prēmiju un iespēju apmeklēt VISA inovāciju centru 2019. gada rudenī Londonā. Īpašu apbalvojumu — Accenture Meaningful Innovation Youth Award un 1000 eiro, kā arī Accenture vadības konsultācijas biznesa attīstībai — saņēma uzņēmums Bulletin.ai no Somijas, kuru risinājums palīdz ziņu aģentūrām automatizēt iesūtīto preses relīžu klasifikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsīs bāzētā uzņēmuma SIA «Shaman Inventions» radītais bērnu līdzsvara divritenis Leg&go atzīts par gada inovatīvāko un modernāko pilsētvides velosipēdu vadošajā velo industrijas konkursā Design & Innovation Award 2019, informē uzņēmumā.

Leg&go ir Latvijā radīts koka velosipēds, kas transformējams astoņos dažādos veidos. Daudzfunkcionālais līdzsvara ritenis par labāko tika atzīts kategorijā Pilsētvides Velosipēdi. Žūrijas komandas sastāvā bija starptautiski žurnālisti, nozares eksperti un profesionāli testa braucēji, kas izmēģināja velosipēdu reālās dzīves situācijās un sniedza savu vērtējumu.

«Runā, ka jaunu riteni izgudrot nav iespējams, taču mēs esam pārliecināti, ka to vienmēr ir iespējams uzlabot tā, lai tas atbilstu nepārtraukti mainīgām bērnu un vecāku vajadzībām. Mēs esam pagodināti saņemt prestižo balvu. Tas gan apstiprina to, ka darbojamies pareizā virzienā, gan kārtējo reizi atgādina, ka inovācijām un attīstībai nav robežu,» saka Egons Garklāvs, Leg&go vadošais dizainers un radītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VELUX Latvia aicina arhitektūras studentus piedalīties konkursā

, 08.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 8. oktobri VELUX Latvia aicina arhitektūras studentus pieteikties starptautiskā konkursā International VELUX Award 2008. Konkursa ietvaros arhitektūras studenti tiek aicināti piedāvāt savu redzējumu par dienasgaismas pielietojumu, pieturoties pie devīzes Light of tomorrow.

Lai piedalītos konkursā ar savu projektu, konkursa dalībnieku gatavotajiem projektiem ir jābūt saistītiem ar būvniecības dizainu, dienasgaismas risinājumiem mūsdienu pilsētvidē vai abstraktu dienasgaismas konceptu Light of tomorrow. Projekti var tikt izstrādāti ar ideju par dienasgaismas risinājumu estētiskumu, funkcionalitāti, ilgtspējību vai mijiedarbību starp ēkām un apkārtējo vidi.

Studentu projektiem ir jābūt izstrādātiem arhitektūras fakultātes pasniedzēja uzraudzībā. Uzvarot konkursā, students un viņa darba vadītājs gūst atzinību kā komanda. Kopējais konkursa International VELUX Award 2008 balvu fonds ir 30 000 eiro. Pēc tam, kad tiks izvērtēti visi konkursā iesniegtie projekti, 2008. gada novembrī norisināsies konkursa dalībnieku apbalvošanas ceremonija.

Komentāri

Pievienot komentāru