Citas ziņas

Īpašu uzdevumu ministrs ES līdzekļu apguves lietās valdībai piedāvā rīcības plānu ES fondu apguves pamatproblēmu risināšanai

, 14.08.2007

Jaunākais izdevums

Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās Normunds Broks (TB/LNNK) 14.augustā Ministru kabineta sēdē iepazīstinās valdību ar divām pašreiz galvenajām problēmām ES fondu apguvē - aizkavēto fondu finansējuma atgūšanu atsevišķās nozarēs un strauji augošajām sadārdzinājuma tendencēm ES fondu projektos. Ministrs ir izstrādājis un piedāvā valdībai rīcības plānu minēto pamatproblēmu risināšanai.

N.Broks uzsver, ka pastiprināta uzmanība pievēršama atsevišķās nozarēs aizkavētai ES fondu projektos iztērēto valsts budžeta līdzekļu atgūšanai valsts budžetā no Eiropas Savienības (ES) budžeta. Tas pašreiz rada draudus, ka šogad valsts budžetā neizdosies pilnībā atgūt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un Eiropas Sociālā fonda (ESF) 2005.gada finansējumu vairāku miljonu latu apmērā.

Kā risinājumu ministrs piedāvā valdībai noteikt pastiprinātu kontroli atbildīgajiem ministriem, kuriem līdz š.g. 15.septembrim jāveic nepieciešamie pasākumi, nodrošinot savu padotības nozaru ERAF un ESF finansējuma aizkavēto pieprasījumu iesniegšanu, lai tos savlaicīgi varētu iesniegt Eiropas Komisijā (EK) un tādējādi novērstu risku pazaudēt ES fondu finansējumu.

Otra būtiska problēma, kurai ministrs piedāvā apstiprināt nekavējošu risinājumu valdībai, ir projektu īstenošanā konstatētais sadārdzinājums, kas atsevišķos gadījumos ir palielinājis projekta izmaksas par 50-100%. Lai šīs tendences neturpinātos arī nākamajā ES fondu periodā no 2007.-2013. gadam, N.Broks uzskata, ka paaugstinātas inflācijas apstākļos šis jautājums ir steidzami jārisina arī Ministru kabineta līmenī. Ministrs uzskata, ka pašreiz nav pieņemama automātiska sadārdzinājumu akceptēšana ES fondu projektos, jo tas radītu arī nevēlamas sekas tautsaimniecībā kopumā. Lai risinātu sadārdzinājuma problēmu, N.Broks aicina atbildīgos ministrus iesniegt valdībā pārskatus par papildu izmaksām uzsāktajos ES fondu projektos un neuzsākt jaunus projektus pirms valdības lēmuma un sistemātiska izvērtējuma par papildu valsts budžeta finansējumu projektu pabeigšanai. Savukārt jaunajā plānošanas periodā N.Broks piedāvā nodrošināt ekonomiski pamatotu projektu atlasi, paredzēt projektu apstiprināšanu un īstenošanu vairākos posmos, izstrādāt līguma cenu indeksācijas mehānismu u.c.

Īpašu uzdevumu ministrs arī apņemas izlases kārtā nodrošināt neatkarīgu sadārdzinājuma novērtējumu un nodrošināt darbinieku apmācību par izmaksu-ieguvumu analīzi, kā arī kopā ar citām dalībvalstīm līdz š.g. beigām vērsties Eiropas Komisijā par sadārdzinājuma problēmas iespējamajiem risinājumiem.

Informāciju sagatavoja:

Lita Kokale

Finanšu ministrijas

ES fondu departamenta

Informācijas un publicitātes nodaļas vadītājas vietniece

Tālr: 7083880; 6469946

[email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ministrus pensiju gadi īpaši nesatrauc

, 15.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā iepazīties ar ministru atbildēm uz jautājumu: "Kuru ieguldījuma plānu un līdzekļu pārvaldītāju pensiju otrajā līmenī Jūs esat izvēlējies?"

Aizsardzības ministrs Atis Slakteris - Aizsardzības ministrijas sabiedrisko attiecību departamenta pārstāve Vineta Kleine, atbildot uz Db.lv jautājumu, atsūtīja sekojošu atbildi: "Jūsu jautājums nav saistīts ar Ata Slaktera aizsardzības ministra amatu vai aizsardzības sistēmu kopumā, tāpēc atbildi Jums nevarēšu sniegt."

Ārlietu ministrs Artis Pabriks - INFORMĀCIJU NESNIEDZA.

Bērnu un ģimenes lietu ministrs Ainars Baštiks - INFORMĀCIJU NESNIEDZA.

Ekonomikas ministrs Jurijs Strods - Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļā informēja, ka ministrs kā līdzekļu pārvaldītāju ir izvēlējies SEB Unibanku, ministrs uzreiz nevarēja atcerēties, kurš ieguldījumu plāns viņam ir, bet laikam esot SEB aktīvais plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īpašu uzdevumu ministra ES līdzekļu apguves lietās N.Broka (TB/LNNK) un ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādesKALENDĀRS 17. - 21.09.2007.

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17.septembrī:

" īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās N.Broks piedalīsies Ministru kabineta komitejas sēdē;

" Latvijas televīzijas 1. kanālā plkst. 19:00 tiks pārraidīts ES fondu tematikai veltītais raidījums "Eirobusiņš", kurā tā veidotāji sniegs ieskatu, kā ES struktūrfondi tiek apgūti citās jaunajās ES dalībvalstīs - Ungārijas piemērs. "Eirobusiņš" palūkosies uz valsts stratēģiju fondu apguvei, prioritārajām atbalsta jomām, konkrētiem projektu piemēriem un sabiedrības ieguvumiem no Eiropas naudas.

18.septembrī īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās N.Broks piedalīsies Ministru kabineta sēdē, kuras ietvaros prezentēs vidēja termiņa rīcības plānu efektīvākai ES struktūrfondu apguvei 2008.gadā, kā arī izskatīt Latvijas pozīciju par Ceturto ziņojumu par ekonomisko un sociālo kohēziju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Latvijas pensiju 2. līmeņa augstās komisijas maksas – vai pakalpojums ir pārāk dārgs?

Finanšu analītiķis Kaspars Spāre, 06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pensiju 2. līmenis tiek veidots no mūsu darba algas sociālās apdrošināšanas iemaksām. Pašlaik tie ir 6% katru mēnesi no bruto algas sociālās apdrošināšanas iemaksu veidā. Tā tas ir rakstīts un publicēts publiskajā telpā. Tomēr, ikmēneša 6% no mūsu sociālās apdrošināšanas iemaksām nemaz nenonāk līdz izvēlētajam ieguldījumu plānam. Līdz ieguldījumu plānam nonāk mazāka summa.

2016.gadā tie ir 5,80%, jo 0,20% paņem VSAA priekš iestādes funkcionēšanas uzturēšanas, definējot kā Administratīvās Izmaksas.

Kā nākamās komisijas maksas jāmin maksājumi līdzekļu pārvaldītājiem. Kopējā līdzekļu pārvaldītāju komisijā ir iekļautas izmaksas par turētājbankas pakalpojumiem, tirdzniecības izmaksas un pārvaldīšanas izmaksas.

Līdzekļu pārvaldītājiem pastāv dažādas iespējas, kur izvietot no mums saņemtās sociālās apdrošināšanas iemaksas. Tās, piemēram, var ieguldīt banku depozītos, obligācijās, akcijās vai citos fondos. Banku depozītu gadījumā pensiju pārvaldniekam nav jāpiepūlas veikt ieguldījumus. Obligāciju gadījumā, salīdzinoši ar citiem finanšu instrumentiem, arī ieguldīšana ir salīdzinoši vieglāka, tātad mazāks darbs jāpatērē. Var teikt, ka obligāciju izvēle ir graudu izlasīšana no pelavām – finansiāli drošu kompāniju izvēle. Obligācijas peļņa ir fiksēta, obligācija nevar pelnīt vairāk kā ir noteikts, peļņa un risks ir ierobežots. Citādāk ir ar ieguldīšanu akcijās. Tā kā peļņa teorētiski ir neierobežota, risks arī ir salīdzinoši augsts, un tā kā akciju atlase līdzekļu pārvaldītājiem ir sarežģītāks darbs, arī izmaksas ir augstākas. Turpinot graudu analoģiju var teikt, ka akcijas ir ne tikai graudu izlasīšana no pelavām, bet arī to iesēšana ar cerību, ka būs veiksmīga raža nākotnē. Tātad, ir lielāks darbs un lielāks risks. Kā citu sadaļu ir jāmin ieguldīšana fondos. Līdzekļu pārvaldītājiem pastāv iespēja ieguldīt dažādos fondos. Ieguldīšana fondos palīdz diversificēt (dažādot) ieguldījumus, tomēr tai pat laikā jāatzīmē, ka ieguldīšana fondos arī atvieglo līdzekļu pārvaldītāju darbu, jo, lielākoties, tiek ieguldīts plašā tirgū, lēmumu pieņemšana tiek deleģēta citiem un atbildība samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pretojas e-lietu sekretariāta likvidēšanai

, 28.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKTE nozare izsaka vienotu atbalstu Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam

Latvijas Informāciju un komunikāciju tehnoloģiju un elektronikas (IKTE) nozares asociācijas un sabiedriskās organizācijas, kas pārstāv vairāk kā 200 nozares vadošos uzņēmumus, pieņēmušas lēmumu atbalstīt Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta saglabāšanu, samazinot 2009. gada budžeta izdevumus.

Pēdējā laikā masu medijos vairakkārt ir izskanējuši ministru un politiķu izteikumi par īpašu uzdevumu ministru sekretariātu, tajā skaitā Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta (ĪUMEPLS), likvidāciju no 2009. gada, lai samazinātu valsts budžeta izdevumus.

Kā norāda IKTE, likvidējot Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātu no 2009. gada, Latvija var zaudēt vairāk nekā iegūt, jo viena īpašu uzdevumu ministra sekretariāta gada budžets sasniedz aptuveni 1.9 milj. LVL. ĪUMEPLS likvidēšana nopietni apdraudēs ERAF un citu ES struktūrfondu apguvi valstī, radot daudz lielākus zaudējumus nekā valsts budžeta ietaupījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Šodienas lēmumi - nākotnes pensijas

Latvijas Bankas ekonomiste Ludmila Nola, 28.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā sabiedrības uzmanības lokā arvien vairāk nonāca jautājumi, kas saistīti ar nākotnes pensiju kapitāla pārvaldīšanu. To veicināja gan jaunu tirgus dalībnieku ienākšana fondēto pensiju jomā, gan Latvijas Bankas rosinātās izmaiņas fondēto pensiju jeb pensiju 2. līmeņa regulējumā.

Rezultātā tika panākta valsts fondētās 2. līmeņa pensiju līdzekļu pārvaldīšanas izmaksu ierobežošana, pensiju sistēmas dalībniekiem nākotnē ietaupot vairākus desmitus miljonu eiro gadā.

Latvijas pensiju sistēma šķērsgriezumāLatvijā ir izveidotā moderna, trīs līmeņu pensiju uzkrāšanas sistēma. Pirmais līmenis būtībā ir pensija visierastākajā izpratnē – no katra nodokļa maksātāja sociālās apdrošināšanas iemaksām tiek izmaksātas pensijas esošajiem pensionāriem. Vienlaikus šīs iemaksas tiek reģistrētas katram individuāli un pensionējoties šo iemaksu kopsumma būs aprēķinātās pensijas pamatā.

Otrais līmenis ir valsts fondēto pensiju daļa. Tā tiek uzkrāta katra personīgajā kontā no nomaksātajiem nodokļiem, tur novirzot daļu no sociālās apdrošināšanas iemaksām. Šī nauda tiek izvietota finanšu tirgus instrumentos ar fondēto pensiju shēmas līdzekļu ieguldījumu plānu (pensiju plānu) starpniecību. Tos pārvalda ieguldījumu pārvaldes sabiedrības, kurām Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) izsniedz licenci šī pakalpojuma sniegšanai. Otrā pensiju līmeņa mērķis ir skaidri definēts Valsts fondēto pensiju likumā – nepalielinot kopējo iemaksu apmēru vecuma pensijām, dot iespēju iegūt papildu pensijas kapitālu. Pensionējoties šī uzkrātā fondētā pensija tiek pievienota pirmā līmeņa uzkrātajam kapitālam, no kā tad arī rēķina vecuma pensiju, vai arī par šo naudu var iegādāties mūža pensijas apdrošināšanas polisi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav skaidrības, ko valdība plāno sasniegt

Andris Lauciņš, Ārvalstu investoru padomes valdes priekšsēdētājs, Ernst & Young partneris, 23.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitoties par valdības pirmajās 100 dienās paveikto, premjers Ivars Godmanis piedāvāja sabiedrībai iepazīties ar valdības rīcības plānā minēto darbu progresu. Iepazīstoties ar valdības deklarāciju, plānu un šo dokumentu, var izteikt vairākas atziņas.

Pirmkārt, šajā valdībā darba plānošana notikusi apbrīnojami strukturēti, sabiedrībai sniedzot iespēju sekot līdzi ieplānoto un faktiski risināto jautājumu progresam. Šī valdība vispirms piedāvāja dokumentu ar iecerēto darbu strukturētu sarakstu – valdības deklarāciju. Pēc valdības apstiprināšanas tika radīts rīcības plāns. Pēc tā var izsekot, vai solījumiem, kuri bija minēti deklarācijā, ir ieplānota atbilstoša rīcība, turklāt – ar atbildīgajām institūcijām un izpildes termiņiem. Savukārt ar Godmaņa kunga viedokli par pirmajos trīs mēnešos paveikto var iepazīties valdības 100 dienu atskaitē. Turklāt visos trijos dokumentos būtiskākie punkti ir savstarpēji izsekojami. Līdz ar to var teikt, ka pirmo reizi man zināmajā valsts vēsturē radīta saprotama un izsekojama valdības darāmo darbu atskaite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts gadiem ilgi nespēj sakārtot ierēdniecības aparāta atalgojuma sistēmu

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 26.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gada sākumā tika solīts, ka pēc Andra Šķēles valdības laikā pieņemtajiem noteikumiem par tā sauktajiem vadības līgumiem valsts pārvaldes aparāta darbinieki dzīvos tikai līdz 2004. gada 1. janvārim.

"Sakārto" jau astoņus gadus

Jau 2000. gada janvārī A. Šķēles vadītais Ministru kabinets akceptēja koncepciju par valsts budžeta iestāžu darbinieku darba samaksas sistēmām un uzdeva Finanšu ministrijai līdz nākamā gada decembrim izstrādāt noteikumu projektu par darba samaksas sistēmu valsts iestāžu darbiniekiem. Taču 2002. gada februārī jau Andra Bērziņa vadītajai valdībai nācās secināt, ka divu gadu laikā Finanšu ministrija uzdevumu nav veikusi.

Pati Gundara Bērziņa vadītā Finanšu ministrija skaidroja, ka "noteikumu projekts par darba samaksas sistēmu valsts iestād��s strādājošajiem jeb darba samaksas reformas otrais posms un noteikumu projekts par darba samaksas sistēmu valsts pārvaldes iestādēs strādājošajiem jeb darba samaksas reformas pirmais posms ir aplūkojami kompleksi, to izpilde ir savstarpēji saistīta".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsākta Ceturtā kohēzijas politikas ziņojuma sabiedriskā apspriešana

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde uzsāk Ceturtā ekonomiskās un sociālās kohēzijas ziņojuma sabiedrisko apspriešanu. ES fondu administrēšanā iesaistītie sociālie un reģionālie partneri, kā arī nevalstiskās organizācijas un ikviens ieinteresētais indivīds viedokli par ziņojumā un Latvijas pozīcijas projektā par to ietverto aicināts izteikt līdz šā gada 10.septembrim.

Eiropas Komisijas (EK) izstrādātais Ceturtais ekonomiskās un sociālās kohēzijas ziņojums ir analītisks dokuments par vienu no Kopienas nozīmīgākās politikas - reģionālās politikas - sasniegumiem un izaicinājumiem, kas vērsts uz diskusijām par kohēzijas politikas attīstību kontekstā ar ES budžeta pārskatīšanu 2008./2009.gadā un nākamā perioda (sākot ar 2014.g.) daudzgadu budžeta sagatavošanas uzsākšanu. Ziņojums tika publiskots 2007.gada 30.maijā.

"Publiskās apspriedes mērķis ir izzināt mūsu sociālo un reģionālo partneru, kā arī nevalstisko organizāciju un sabiedrības kopumā viedokli par dokumentu," norāda īpašu uzdevumu ministrs ES līdzekļu apguves lietās Normunds Broks (TB/LNNK), uzsverot, ka pēcāk, ietverot partneru komentārus, tiks sagatavota un izskatīšanai valdībā iesniegta pirmā oficiālā Latvijas pozīcija diskusijai par ES kohēzijas politikas nākotni, ko paredzēts prezentēt arī sarunās ar EK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. decembrī pulksten 14.00 sasauktajā Saeimas ārkārtas sēdē apstiprināta jaunā valdība.

Uzticība izteikta ministru kabinetam šādā sastāvā:

Ministru prezidents - Ivars Godmanis

aizsardzības ministrs - Vinets Veldre

ārlietu ministrs - Māris Riekstiņš

bērnu un ģimenes lietu ministrs - Ainars Baštiks

ekonomikas ministrs - Kaspars Gerhards

Finanšu ministrs - Atis Slakteris

iekšlietu ministrs - Mareks Segliņš

īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības finanšu pārvaldes lietās - Normunds Broks

īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās - Ina Gudele

īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās - Oskars Kastēns

izglītības un zinātnes ministre - Tatjana Koķe

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: ES naudas sadalīšanai ar divām institūcijām būtu par daudz

Dienas Bizness, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(378).jpg

Būtiskākais iemesls, kāpēc Eiropas Komisija (EK) pirms vairākām dienām apturēja Latvijai finanšu plūsmu divās ES fondu programmās - pārāk lielais valsts institūciju skaits, kas administrē šo līdzekļu apguvi.

Šis EK lēmums nenoliedzami ir interesants vismaz divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, jāpiekrīt Finanšu ministrijai, ka nav skaidra loģika, kāpēc finanšu plūsma tieši minētā iemesla dēļ tika apturēta 2012. gadā, ņemot vēra, ka pašreizējais fondu apguves periods sākās jau 2007. gadā, un tad šo administrējošo institūciju skaits nebūt nebija mazāks.

Otrkārt, ja jau tika nolemts, ka šo institūciju skaits Latvijā ir pārāk liels, tad kāpēc naudas plūsmu apturēja tikai divās pro-grammās, nevis visās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) nav apmierināts ar ministriju iesniegtajiem nozaru rīcības plāniem un uzdevis tos pārstrādāt, aģentūra LETA uzzināja Ministru kabinetā.

Nākamajā nedēļā, 7.aprīlī, bija paredzēta valdības tikšanās ar sociālajiem partneriem, lai apspriestu rīcības plānu, tomēr premjers šo tikšanos ir atcēlis, jo ministrijas nav izpildījušas uzdoto uzdevumu.

Ministrijām nozaru rīcības plāni bija jāiesniedz līdz 30.martam. Divas to nav izdarījušas vispār, bet pārējo ministriju iesniegto plānu kvalitāte neatbilst kritērijiem, par kuriem tika panākta vienošanās valdības deklarācijas apstiprināšanas laikā. "Tā vietā ministriju iesniegtajos plānos visbiežāk dominē deklaratīvas frāzes un pārstāsts par ikdienā veicamajiem darbiem," teikts Kučinska vēstulē sociālajiem partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Būs valsts pasūtījumu gudrāka kontrole - būs godīgāks piegādātājs

Māris Butāns, ZAB "PricewaterhouseCoopers Legal" Konkurences prakses grupas vadītājs, 15.06.2020

Māris Butāns, ZAB "PricewaterhouseCoopers Legal" Konkurences prakses grupas vadītājs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju, Iepirkumu uzraudzības biroju, Konkurences padomi un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju 2019.gada nogalē izstrādāja informatīvo ziņojumu, un vēlāk arī uz tā balstītu rīcības plānu par publisko iepirkumu sistēmas uzlabošanu.

Šo dokumentu izstrādes laikā gan iepriekšminētās iestādes, gan arī citas iestādes un nevalstiskās organizācijas kopā identificēja vairākus trūkumus, pašreizējā publisko iepirkumu regulējumā.Norādot, ka problēmas un būtiski izaicinājumi ir visā publisko iepirkumu sistēmā, sākot no iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas līdz pat līguma izpildes kontrolei. Institūcijas identificēja vairākas pastāvošās problēmas iepirkumu procesā un visā sistēmā, tai skaitā gan normatīvo aktu piemērošanas kļūdas, gan sistēmas negatīvo ietekmi uz konkurenci, iepirkumu sadārdzinājumi, kā arī iepirkumu izpildes zemā kvalitāte.

Tādēļ informatīvais ziņojums un pēcāk arī rīcības plāns koncentrējās uz mērķi panākt iepirkuma procesa atklātumu, piegādātāju brīvu konkurenci, piegādātāju godprātību, vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret piegādātājiem, kā arī pasūtītāja līdzekļu efektīvu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parakstīs Latvijas stratēģiju 2007.-2013.gada ES fondu finansējuma apguvei

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25.septembrī, Eiropas Komisiju pārstāvot Reģionālās politikas komisārei Danutai Hībnerei (Danuta Hübner) un Latviju - īpašu uzdevumu ministram Eiropas Savienības (ES) līdzekļu apguves lietās Normundam Brokam (TB/LNNK), svinīgā dokumenta parakstīšanas ceremonijā tiks apstiprināta 4,53 miljardus eiro "vērtā" Latvijas stratēģija 2007.-2013.gada ES fondu finansējuma apguvei - Valsts stratēģiskais ietvardokuments.

ES fondu apguves stratēģijas svinīgā parakstīšanas ceremonija plkst. 13:00 noritēs A/S "Laima" telpās (Miera iela 22, Rīga), kur vizītes ietvaros plkst. 12:30 komisāre tiks iepazīstināta arī ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansēta projekta īstenošanu Latvijas nacionālajā saldumu ražotnē.

"Ceturtā daļa jeb vairāk nekā viena miljarda eiro no stratēģijas īstenošanai atvēlētā Eiropas Savienības finansējuma būs ieguldījums Latvijas vērtīgākajā kapitālā - cilvēku resursos. Nodarbināto cilvēku kvalifikācijas celšana, uzlabojumi izglītībā un zinātnē viennozīmīgi dos pozitīvu ieguldījumu konkurētspējas palielināšanā un virzībā uz zināšanu ietilpīgu ekonomiku, kā arī valsts ekonomiskās situācijas stabilizācijā,. Te īpaši jāuzsver, ka nodarbināto apmācība, produktivitātes un konkurētspējas celšana uzņēmumos ir svarīgi pasākumi, brīdī kad mūsu tautsaimniecība saskaras darba spēka deficīta, kā arī nepietiekami ir Latvijas preču un pakalpojumu eksporta apjoma problēmām." stratēģijas parakstīšanas nozīmīgumu uzsver N.Broks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kučinskis un sociālie partneri vēl nevienojas par valdības darba plāniem veselības aprūpē un izglītībā

LETA, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālie partneri šodien Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) sēdē atzina, ka valdības rīcības plānā vēlas redzēt vairākas izmaiņas, tostarp izskanēja kritika iecerētajiem pasākumiem ēnu ekonomikas apkarošanai un uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, norādot, ka šajās jomās redzams pārāk maz konkrētības.

Sociālie partneri vienojās pamatā atbalstīt valdības rīcības plānu, tomēr divas problemātiskākās sarunu kategorijas - par veselību un izglītību - nolemts atstāt atvērtas, lai turpinātu sarunas par šīm tēmām rīt un nākamās nedēļas sākumā. Nākamnedēļ, 26.aprīlī, valdības rīcības plāns varētu tikt skatīts Ministru kabinetā.

Uzsākot diskusiju, Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) norādīja, ka ministrijās pašlaik tiek veikti auditi, kas varētu palīdzēt rast nepieciešamās finanšu rezerves vairākām iecerēm un nepieciešamajām reformām.

Premjerministrs klātesošajiem skaidroja, ka valdības rīcības plāna izveides gaitā konstatēti 442 dažādi pasākumi, kas prasīs ievērojamas naudas summas. «Pareizs lēmums bija izņemt tos pasākumus, kas prasīja lielu naudu, pietam nereālu naudu,» sacīja Kučinskis, norādot, ka atsevišķu pasākumu neiekļaušana rīcības plānā liegs nākotnē gausties par valdības nevēlēšanos piešķirt finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, ka vairumam bērnu vairs neinteresē fizika, ķīmija, bioloģija, kas vēlāk traucē studēt eksaktās augstskolās, vairs nav šaubu. Iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? izvirza pieņēmumu, ka ķezas pamatcēlonis nav dabaszinību mācīšanas metodikā vai saturā, bet gan pamatskolas matemātikas mācīšanā un apguvē.

Nevar salīdzināt zināšanu pārbaudes

Mēs varētu analizēt matemātikas pārbaudes darbus desmitgažu garumā, tomēr izglītības programmas ir mainījušās un, kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijas Sabiedrisko attiecību daļā, dati nav salīdzināmi. Pēc sarunām ar vairākiem pamatskolas pedagogiem jāatzīst, ka tiešām nav iespējams salīdzināt rezultātus, jo trīs desmitgažu garumā pārbaudes darbu prasības ir padarītas aizvien vienkāršākas.

Proti, jau sen nav mutvārdu eksāmena ģeometrijā, no matemātikas pārbaudes darbiem trīs desmitgažu laikā ir izzudusi virkne teksta uzdevumu un salīdzināt atrisināto uzdevumu daudzumu patiešām būtu galēji aplami. Mūsu paraugam ņēmām tikai pēdējos datus par 2021./2022. mācību gada matemātikas pārbaudes darbiem 6. un 9. klasē. Dati par vidējiem skolēnu rezultātiem, kā arī paši uzdevumi atrodami IZM interneta vietnē, kurus katrs var analizēt arī patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automatizēta darba uzdevumu aprite starp darbinieku un biroju, kā arī papīra kalnu samazināšana šobrīd ir aktuāls temats valsts un privātajā sektorā, tāpēc kļūšana par "no papīra brīvu" uzņēmumu vai iestādi ir mūsdienu organizācijas panākumu stūrakmens.

Fleet Complete uzdevumu pārvaldības rīks digitalizē visus šos procesus un palīdz paveikt daudz vairāk, atbrīvojot darbinieku no papīru sloga. Saņemot vai izveidojot darba uzdevumu mobilajā ierīcē (viedtālrunī vai planšetdatorā), darbinieks var pārbaudīt nepieciešamo informāciju pirms uzdevuma uzsākšanas un, pabeidzot uzdevumu, uzreiz aizpildīt digitālo veidlapu.

Fleet Complete uzdevumu pārvaldības rīks būtiski palielina darbinieka produktivitāti, darbinieks iegūst vairāk laika, ko var izmantot vairāku uzdevumu paveikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien akceptēja valdības rīcības plānu un tā pielikumu par prioritārajiem uzdevumiem tautsaimniecības attīstībai.

Valdības rīcības plānā ir detalizēti aprakstīti valdības deklarācijas sadaļās un rīcības jomā definētie uzdevumi un katram no tiem ir noteikts, ar kādiem pasākumiem šis uzdevums tiks īstenots, kādi rezultāti ir sagaidāmi, kas ir atbildīgās institūcijas un kāds ir izpildes termiņš.

Prioritāro valdības rīcības virzienu progress tiks analizēts divas reizes gadā pēc rezultātiem uz 1.janvāri un 1.jūliju, saskaņojot to ar sociālajiem partneriem.

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) otrdien valdības sēdē klātesošos informēja, ka no rīcības plāna ir izņemti vairāki punkti, tai pašā laikā ir bijusi atgriešanās pie punktiem, kur ir redzams skaidrs finansējums to īstenošanai. Viņš īsumā iepazīstināja ar pašu rīcības plānu, izstāstot par galvenajiem mērķiem, piemēram, par sabalansētu iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugumu 5% robežās ik gadu no 2018.gada. Viņš arī uzsvēra, ka ļoti būtisks jautājums ir valsts drošība, jo bez tās nav iespējams īstenot visus pārējos plānā noteiktos uzdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īpašu uzdevumu ministra ES līdzekļu apguves lietās N.Broka (TB/LNNK) un ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādes KALENDĀRS

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

03. - 07.09.2007.

3.septembrī:

" īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās N.Broks piedalīsies Ministru kabineta ārkārtas sēdē un Ministru kabineta komitejas sēdē;

" Latvijas televīzijas 1. kanālā plkst. 19:00 tiks pārraidīts ES fondu tematikai veltītais raidījums "Eirobusiņš", kurā tā veidotāji sniegs ieskatu, kā ES struktūrfondi izmantoti jauno zinātnieku pētījumos. Tiks aplūkotas arī karjeras iespējas Latvijā, pētījumu pasūtījumi un jaunas aparatūras iegāde.

4.septembrī īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās N.Broks piedalīsies Ministru kabineta sēdē.

5.septembrī plkst. 11:05 Latvijas radio 1.kanālā tiks pārraidīts ES fondu jautājumiem veltītais radio raidījums "Eiropas fondu atslēgas", kurā tā veidotājs žurnālists Imants Austriņš iepazīstinās ar celtniecības kompānijas "Vidzeme 90" pieredzi jauniešu piesaistē Eiropas Sociālā fonda projektiem Cēsu un Madonas rajonos subsidētajām darba vietām, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras administrēto projektu piemēriem starptautisko izstāžu apmeklējumu līdzfinansējumā - piemēri no kokrūpniecības un tekstila nozares par izstādēm Norvēģij�� un Francijā. Informācija tiks sniegta arī par pirmspensijas vecuma bezdarbnieku iesaistīšanu Liepājas rajona pašvaldībās ar Eiropas Sociālā fonda līdzdalību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deklarācija par Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību

, 20.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv publicē deklarāciju par Ivara Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību.

"Latvijā – valstī ar straujāk augošo ekonomiku Eiropas Savienībā – ir radīti apstākļi un vide, kurā paplašinās sabiedrības vidusslānis, strauji pieaug cilvēku ienākumi, mājokļu iegāde un būvniecība, turpina pieaugt ārvalstu investīciju un ES fondu ieplūšana Latvijā, panākts būtisks progress Latvijas starptautiskās lomas un vietas pieaugumā ES, kļūstot par pilntiesīgu Šengenas zonas valsti, ar noslēgto Latvijas – Krievijas robežlīgumu radīti nosacījumi būtiskai ekonomisko attiecību attīstībai.

Straujā ekonomiskā attīstība un iedzīvotāju ienākumu palielināšanās, mājokļu tirgus attīstības izraisītais hipotekārās kreditēšanas bums radījis strauju inflācijas lēcienu, finanšu resursu ieplūdi spekulatīvajā, neražojošā sfērā, izraisot disproporcionālu ražojošo un pakalpojumu nozaru attīstību. Demogrāfisko procesu un Latvijas darbaspēka emigrācijas uz attīstītākām ES valstīm ietekmē daudzās tautsaimniecības nozarēs sāk pietrūkt darba roku, sadrumstalotā administratīvi teritoriālā struktūra veicinājusi nevienmērīgu Latvijas reģionu attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rēzeknes pašvaldības vadības atlaišana būtu ļoti galējs risinājums

LETA, 27.07.2023

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (AS).

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēzeknes pilsētas pašvaldības vadības atlaišana būtu ļoti galējs risinājums, reaģējot uz pilsētas finanšu problēmām, šorīt LTV "Rīta panorāmā" pauda vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (AS).

Rēzeknes pilsētas pašvaldība ir nonākusi finanšu grūtībās. Sprindžuks jau iepriekš atzina, ka situācija ir tik slikta, ka pašvaldībai var draudēt finanšu stabilizācijas process. Rēzeknē pie varas ir no "Saskaņas" saraksta ievēlētais Aleksandrs Bartaševičs, kurš pēc konflikta ar savu līdzšinējo politisko spēku tagad ir izveidojis jaunu savu partiju.

Taujāts, vai pastāv iespēja, ka finanšu problēmu dēļ tiek atbrīvota pilsētas vadība, Sprindžuks LTV atzina, ka tas būtu ļoti galējs risinājums, ja konstatētu nelikumības vai nespēju pārvaldīt situāciju.

Rēzeknes pašvaldībai var draudēt finanšu stabilizācijas process 

Pašlaik pieejamā informācija par Rēzeknes pašvaldības finanšu grūtībām rada bažas, ka pašvaldībai...

Ministrs šobrīd "neriskētu spekulēt", ko "ieraudzīsim pašvaldības finanšu analīzē". Pašlaik primārais mērķis esot likt pilsētas vadībai pamatot, ka viņi spēj restrukturizēt savas finanses un tikt galā ar saistībām.

Sprindžuks iepriekš atzina, ka pašlaik pieejamā informācija par Rēzeknes pilsētas pašvaldības finanšu grūtībām rada bažas, ka pašvaldībai var draudēt finanšu stabilizācijas process, kuru administrētu Finanšu ministrija (FM).

Lai segtu visus pašvaldības izdevumus, pašvaldībai šim gadam pietrūkstot aptuveni trīs miljonu eiro. Lai ietaupītu līdzekļus, pašvaldība ķērusies arī pie darbinieku skaita samazināšanas.

Kā atzina ministrs, ņemot vērā, ka Rēzeknes pašvaldība saņem finansējumu no Pašvaldību izlīdzināšanas fonda, viņam esot bažas par pašvaldības nesaimniecisku rīcību. Pašvaldības galvenais uzdevums ir nodrošināt Pašvaldību likumā tai deleģētās funkcijas, piemēram, skolu darbību, sociālo palīdzību, sabiedrisko transportu, iedzīvotāju drošību un citas. Ja visas šīs funkcijas tiek nodrošinātas, tad pašvaldībai var ieguldīt līdzekļus arī citos projektos, bet šajā gadījumā ieguldījumi radījuši draudus pamatfunkciju izpildei.

Pēc Sprindžuka rīcībā esošās informācijas, Rēzeknes pašvaldība nonākusi finanšu grūtībās, jo īsteno rekreācijas centra būvniecību pie Kovšu ezera, kura būvniecības izmaksas ir sadārdzinājušās, līdz ar to projektu neizdodas pabeigt, turklāt pašvaldībai līdz šim nav izdevies atrast arī privāto operatoru, kas nodrošinās centra darbību. Ja pašvaldībai neizdosies atrast papildu nepieciešamos 3 miljonus eiro, tai nāksies atdot arī tos 5 miljonus eiro, ko tā jau centra būvniecībā ir ieguldījusi. Ministram esot pamatotas bažas, ka pašvaldība nespēj objektīvi novērtēt savas funkcijas un tām pieejamos finanšu resursus.

Finanšu ministrijā (FM) sacīja, ka FM pienākums ir sekot līdzi pašvaldību finanšu situācijai, pamatojoties uz pašvaldību mēneša pārskatos sniegto informāciju.

Rēzeknes gadījumā ir konstatētas augstas saistības ilgtermiņā un kavēti maksājumi viena miljona eiro apmērā, tādēļ FM vērsās pie pašvaldības, uzsākot komunikāciju un lūdzot papildu informāciju, tostarp FM ir lūgusi domē apstiprinātu rīcības plānu finanšu situācijas uzlabošanai ilgtermiņā, izvērtēt finanšu situāciju un pārskatīt budžeta izdevumus, meklējot iespējas izdevumu optimizācijā, kā arī izvērtēt 2023.gadā un vidējā termiņā uzsāktos investīciju projektus un to finansēšanas avotus, un nepieciešamības gadījumā veikt grozījumus budžetā, detalizēti izvērtējot projektu finansēšanas iespējas no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Tāpat pašlaik no Rēzeknes pašvaldības FM gaida rīcības plānu finanšu situācijas uzlabošanai ilgtermiņā.

Jau ziņots, ka rekreācijas centra būvniecības darbus plānots pabeigt rudenī, un līdz gada beigām ēka tikšot nodota ekspluatācijā. Projekta "Rēzeknes rekreācijas centra izveide tūrisma attīstībai" kopējās izmaksas ir 12 476 073 eiro. Šajā summā ietilpst gan ielas pārbūve, gan apkārtējās teritorijas labiekārtošana, gan SPA ēka, skaidroja pašvaldībā. Darbu gaitā centra būvniecības ir augušas par vairākiem miljoniem eiro.

Šovasar Rēzeknes doma paziņoja, ka cer topošajam rekreācijas centram atrast nomnieku, kas tajā spēs investēt vismaz 5 miljonus eiro.

Pirmās aizdomas par Rēzeknes pašvaldības finanšu grūtībām pašvaldību jautājumu ministram radušās Latvijas Lielo pilsētu asociācijas (LLPA) sanāksmē pirms pusgada, kad tika analizēti valstspilsētu finanšu dati.

Ministrs pieļāva, ka arī pašvaldības opozīcijas deputātiem nav objektīvas informācijas par pašvaldības finansēm, kā rezultātā tiek pieņemti nepareizie lēmumi.

Sprindžuks ir sazinājies ar FM kolēģiem, lai kopīgi meklētu labāko risinājumu finanšu situācijas stabilizēšanai Rēzeknē, kā arī veiktu pašvaldībā auditu, lai iegūtu objektīvu priekšstatu par pašvaldības finanšu situāciju. FM līdz 7.augustam gaidīs Rēzeknes pašvaldības informāciju par pašvaldības finanšu situāciju un pēc tam tiks lemts par turpmāko rīcību, zināja teikt Sprindžuks.

Ministrs uzsvēra, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) savukārt vērtēs to, vai Rēzeknes pašvaldības pārvaldība ir saimnieciska, kamēr FM varētu sākt finanšu stabilizācijas procesu, lai pašvaldībai palīdzētu sakārtot budžeta vadības procesus.

Likums "Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību" nosaka, ka pašvaldībām jāveic finanšu stabilizācija, ja parāda saistības, kurām iestājies atmaksāšanas termiņš kārtējā saimnieciskajā gadā kopā ar iepriekšējo gadu parādu saistībām, pārsniedz 20% no pašvaldības budžeta kopapjoma, ja pašvaldība nespēj vai nespēs nokārtot savas parāda saistības, vai ja pašvaldības parādi pārsniedz tās īpašumā esošos aktīvus pēc šo aktīvu tirgus vērtības. Par pašvaldības parāda saistībām atzīstami izdevumi kredītu un kredītu procentu nomaksai un izdevumi saistībā ar pašvaldības sniegtajiem galvojumiem, kā arī nokavētie maksājumi, soda naudas un citi ar šiem maksājumiem saistītie izdevumi.

Ja tiek pieņemts lēmums par pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa uzsākšanu, finanšu ministrs ieceļ pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa uzraugu. Tas nenozīmē, ka automātiski tiek atcelta pašvaldības vadība, taču uzraugam ir plašas pilnvaras pašvaldības finanšu rīcības kontrolē, piemēram, uzraugs var pieprasīt no pašvaldības vadības visu informāciju par pašvaldības darbību un finansēm, ierosināt pašvaldības revīzijas komisijai un Valsts kontrolei veikt īpašu revīziju attiecībā uz pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību pārvaldi un finansēm, iesniegt izskatīšanai pašvaldības finanšu komitejai un domei lēmumu projektus, kā arī ierosināt grozījumus iepriekš pieņemtajos lēmumos, ierosināt finanšu ministram apturēt pašvaldības domes lēmumus, kas ir pretrunā ar apstiprinātā stabilizācijas projekta īstenošanu, kontrolēt pašvaldību izdevumus, arī parakstot pašvaldības maksājumu uzdevumus u.tml.

Šobrīd nevienai pašvaldībai Latvijā finanšu stabilizācijas process nav uzsākts.

Kā vēstīja Latvijas Radio, tostarp atlaižot darbiniekus, Rēzeknes dome cer ietaupīt budžetā trūkstošos 3 miljonus eiro. Pašvaldības Komunikācijas un ārējās sadarbības nodaļas vadītāja Nataļja Jupatova atzina, ka pilsētas pašvaldība ir nonākusi smagā finansiālā situācijā. Lai segtu visus pašvaldības izdevumus, pašvaldībai šim gadam pietrūkstot aptuveni 3 miljonu eiro.

Lai ieekonomētu līdzekļus, pašvaldības vadības uzdevumā iestāžu un pārvalžu vadītāji ir sagatavojuši priekšlikumus darbinieku skaita samazināšanai. Domes opozīcija šādu uzdevumu vērtē kritiski, sakot, ka ir citi risinājumi izdevumu samazināšanai.

Pašlaik Rēzeknes pašvaldība gatavo rīcības plānu finansiālās situācijas uzlabošanai ilgtermiņā. No tā būšot atkarīgas arī turpmākas aizdevumu saņemšanas iespējas.

Ņemot vērā naudas trūkumu pašvaldības budžetā, izpilddirektora uzdevumu optimizēt štatu sarakstu jūlija vidū saņēma astoņas Rēzeknes pašvaldības iestādes.

Jupatova, komentējot pašvaldības smago finansiālo situāciju, to izskaidro ar būtisku minimālās algas celšanu valstī, strauju cenu kāpumu siltumenerģijai, elektroenerģijai, kurināmajam, kā arī autoceļu uzturēšanai. Arī iepirkumu cenas pārtikas iegādei ir augušas. Izdevumu pieaugumu noteicis procentu likmju pieaugums visiem projektiem, saistību apjoms ir lielāks šobrīd. Izglītības jomai budžets šogad ir pieaudzis līdz diviem miljoniem eiro bez seguma no valsts puses.

Viņa gan uzsvēra, ka pagaidām domes lēmums par izmaiņām štatu sarakstos nav pieņemts. Tāpat viņai nebija pieejama informācija, cik darbiniekus varētu atbrīvot no darba un cik naudas tas varētu budžetā ietaupīt. Domes sēde, kur šis jautājums tiks skatīs, plānota 10.augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

N. Broks vienojas ar SUSTENTO par sadarbību ES fondu apguves uzraudzībā

, 01.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiekoties īpašu uzdevumu ministram Eiropas Savienības finanšu pārvaldes lietās Normundam Brokam un Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācijas SUSTENTO valdes priekšsēdētājai Guntai Ančai panākta principiāla vienošanās par turpmāku sadarbību un informācijas apmaiņu, veicot Eiropas Savienības struktūrfondu apguves uzraudzību.

„ES fondu vadošās iestādes – Finanšu ministrijas - galvenais uzdevums ir nodrošināt, ka fondu līdzekļi, kas faktiski ir nodokļu maksātāju nauda, tiek izlietota efektīvi un racionāli. Tā kā ES fondu Vadošā iestāde nevar būt eksperts absolūti visās jomās un no praktiskā viedokļa izvērtēt citu valsts institūciju priekšlikumus naudas ieguldīšanai, esmu pateicīgs, ka SUSTENTO, kas apvieno 27 dažādas organizācijas, kuru biedri ir vairāk nekā trīsdesmit tūkstoši cilvēku ar invaliditāti vai ar hroniskām saslimšanām, ir atsaukusies manam aicinājumam un apliecinājusi gatavību sniegt padomu par ES finanšu līdzekļu izlietošanu jomās, kas skar cilvēkus ar īpašām vajadzībām, tostarp, veselības aprūpi, nodarbinātību un sociālos jautājumus,” paziņoja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finanšu ministrija ES fondu projektus izvērtēs krietni ātrāk

, 09.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) ir saīsinājusi ES fondu iesniegumu vērtēšanas termiņu, nosakot, ka lēmums vērtētājiem par projekta apstiprināšanu vai noraidīšanu jāpieņem ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta pieteikuma iesniegšanas iepriekš noteikto 12 mēnešu vietā 2004.–2006. gada periodā.

ES fondu administrēšanas sistēmas vienkāršošanas mērķis ir palielināt ES fondu sistēmas darbības ātrumu, vienlaicīgi samazinot administrēšanas izmaksas, kā arī saglabājot uz klientu orientētu pieeju.

Cits darbības virziens ir uz klientu orientētas ES fondu administrēšanas nodrošināšana, kā ietvaros FM veicinājusi informācijas par ES fondiem pieejamību un atgriezeniskās saite ar esošajiem un potenciālajiem finansējuma saņēmējiem nodrošināšanu. Tā ES fondu mājas lapā www.esfondi.lv ievietots centralizēs ES fondu apguves kalendārs un ES fondu aktivitāšu meklētājs. Papildus FM ir izveidojusi e-pasta adresi [email protected], uz kuru esošie un potenciālie projektu īstenotāji var sūtīt jautājumus un priekšlikumus ES fondu apguves pilnveidošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru