2007. gadā pirmais zem Latvijas karoga reģistrēts SIA Irbe BL iegādātais sauskravas kuģis Irbe Loja. Kuģis būvēts 1990. gadā Austrālijā. Līdz šim kuģis ar vārdu Angola Express zem Antigva Barbudas karoga veica pārvadājumus Āfrikas piekrastē.
Pēc kuģa reģistrācijas Latvijas Kuģu reģistrā uz Keiptaunu (Dienvidāfrikā) devās Latvijas Jūras administrācijas (JA) Kuģošanas drošības inspekcijas (KDI) vecākais inspektors kapteinis Alberts Evertovskis, lai veiktu sākotnējo karoga valsts kontroli, kā arī JA Kuģu un ostu aizsardzības inspekcijas (KOAI) vadītājs Harijs Arnicāns, lai pārbaudīta kuģa atbilstību ISPS (Starptautiskajam Kuģu un ostu aizsardzības) kodeksa prasībām, Db.lv informēja JA.
"Kuģis ir salīdzinoši jauns, taču iepriekšējais īpašnieks pēdējos gados nav ieguldījis pietiekami daudz līdzekļus kuģa apkopē. Kuģa korpuss ir labā stāvoklī, taču atsevišķas konstrukcijas ir aprūsējušas. Ir arī citi trūkumi, kas gan tieši neietekmē kuģošanas drošību. Taču jaunais īpašnieks saprot, ka Eiropas reģionā ar šādu kuģi kuģot nevar, tādēļ pagaidām, kamēr visi konstatētie trūkumi tiks novērsti, kuģis turpinās strādāt līdzšinējos maršrutos. Daļu trūkumu apkalpe novērsa jau turpat uz vietas. Keiptaunā ir laba remonta bāze, tur arī dzīvo iepriekšējais kuģa kapteinis, kurš labprāt sniedz nepieciešamo atbalstu jaunajai - Latvijas apkalpei," stāsta A. Evertovskis.
Kuģim tika izsniegts pagaidu sertifikāts, pēc 6 mēnešiem tiks veikta atkārtota pārbaude, un ja Irbe Loja atbildīs visām prasībām, tas saņems pastāvīgo sertifikātu.
Irbe Loja ir 87,14 metrus garš un 15,10 metrus garš kuģis ar bruto tilpību 3113.