Lai spēlētu svarīgāku lomu loģistikas jomā, Islande uzsākusi sadarbību ar Brēmenhāfenes ostas plānošanas ekspertiem, veicot padziļinātu izpēti saistībā ar ostas būvniecību.

Līdz šim Islandes un Brēmenes federālas zemes ekonomisko attiecību pamatā bijusi zvejniecība, taču Islandes Prezidents Olafurs Ragnars Grimsons un citi šīs valsts pārstāvji vēlas šo sadarbību paplašināt, vēstīts Brēmenhāfenes ostas mājas lapā.

Ir vairāki iemesli, kādēļ Islande ir ieinteresēta jaunas ostas izveidē Finna fjordā valsts ziemeļaustrumos: paredzams, ka pieaugs kuģu satiksmes apjomi Ziemeļu ledus okeānā; uz ziemeļiem un rietumiem no Īslandes ir ievērojami naftas un gāzes krājumi; plānots iegūt derīgos izrakteņus Grenlandē – Āzijas kompānijām jau ir izsniegtas licences; Islande vēlas gūt labumu no kruīza biznesa arktiskajos ūdeņos.

DB jau rakstīja, ka pārvadātājus vilina jauni jūras ceļi Arktikā, jo, vedot kravas no Āzijas uz Eiropu un pretējā virzienā pa arktiskajiem ūdeņiem, var ietaupīt līdz par 40% laika. Pa Ziemeļu jūras ceļu pagājušajā gadā tika pārvestas 1,25 miljoni tonnu kravu. Savukārt pa Suecas kanālu – kravas 740 miljonu tonnu apmērā. Krievijas nozares eksperti lēš, ka līdz 2021. gadam pa Ziemeļu jūras ceļu tiks pārvests 40 miljoni tonnu kravu.

Islande vēlas būvēt ostu vietā, kas Golfa straumes iespaidā cauru gadu neaizsalst. Pērnā gada otrajā pusē īslandiešu kompānija EFLA Consulting Engineers un Brēmenhāfenes osta parakstīja nodomu protokolu, kas paredz veikt ostas tehniski-ekonomiskā pamatojuma izstrādi, precīzas vietas izvēli un ekoloģisko apsektu izpēti, tirgus un izmaksu analīzi.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra