Transports un loģistika

IU Forma Ieriķos samontējusi pirmo ultravieglo lidmašīnu

Rudīte Šmite, 18.04.2002

Jaunākais izdevums

Cēsu rajonā Ieriķos IU Forma, ieguldot ap 9 000 latu pašu līdzekļu, ir samontējusi pirmo ultravieglo lidmašīnu. Tas ir divvietīgs apmācībām domāts lidaparāts. Šogad uzņēmums plāno uzsākt amatierlidojumiem paredzētu vienvietīgu lidmašīnu rūpniecisko montāžu. Uzņēmuma īpašnieks Egons Garklāvs prognozē, ka šādiem lidaparātiem Latvija pieprasījums būs, jo, līdzīgi kā ārzemēs, arī pie mums amatierlidojumi varētu kļūt arvien populārāki kā aktīvās atpūtas veids. Lidošanai droša aparāta cena varētu būt 5 000 līdz 10 000 latu robežās, atkarībā no papildus uzstādīta drošības aprīkojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ādažos atklās privāto lidlauku

, 08.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 11.augustā, Ādažos, tiks atklāts jauns, sertificēts privātais lidlauks, kurā varēs vienlaicīgi uzturēties aptuveni 60 privāto, mazo lidmašīnu, Db.lv informēja SIA Avio Rīga valdes loceklis Andris Sirsniņš.

Kopējā lidlauka platība ir 17 h, tajā ir izbūvēta plaša gan pilotiem, gan lidmašīnām nepieciešamā infrastruktūra. Lidmašīnu īpašniekiem būs iespējams gan nomāt angārus savu braucamrīku novietnei, gan iegādāties tos savā īpašumā, tādēļ svarīgs vietas izvēles faktors bijis Rīgas tuvums, jo tieši galvaspilsētā pēdējā laikā ir novērojami jauni lidot gribētāji.

Lidlauka īpašnieks ir uzņēmums SIA Avio Rīga, kas Latvijā aizsācis ultravieglo lidmašīnu kustību.

SIA Avio Rīga valdes loceklis Edvīns Vansovičs uzsver:

"Tā kā mūsu bizness ir pilotu apmācība, ultravieglo lidmašīnu tirdzniecība un ražošana, tad lidlauks ir loģisks solis mūsu tālākajā attīstībā un kvalitatīva servisa nodrošināšanai mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem. "

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citgroup, kas saņēma 45 miljardu dolāru lielu finansējumu no ASV valdības fondiem plāno iegādāties jaunu lidmašīnu un pārdot tai piederošos vecākus lidmašīnu modeļus, ziņo Bloomberg.

"2005. gadā mēs pasūtījām jaunu lidmašīnu, kas ietilpst mūsu plānā samazināt bankai piederošo lidmašīnu skaitu un izmantot degvielu taupošākas lidaparātus. Atsakot pasūtījumu mums būs jāmaksā miljoni soda naudās," teikts bankas atsūtītā e-pastā Bloomberg.

Banka arī norāda lidmašīnas iegādei netiks izmantota nauda, kuru tā saņēmusi no valsts.

Bankas plānos ir iegādāties lidmašīnu Dassault Falcon 7X, kuras cena ir 50 miljoni ASV dolāru. Banka arī vēlas pārdot tai piederošo lidmašīnu Dassault 900EX, kuras cena ir 27 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pavasarī Ieriķos un Riebiņos sāks ierīkot gājēju un velosipēdistu celiņus

Dienas Bizness, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir noslēgusi divus līgumus par gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkošanu Ieriķos un Riebiņos, informē LVC.

Ieriķos gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkos autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā 71,21.-72,01. km un par šiem būvdarbiem noslēgts līgums ar SIA 8CBR. Celiņu projektēja SIA L4, un tas būs ar apgaismojumu visā tā garumā. Būvdarbu līgumcena ir 224 000 eiro (ar PVN).

Savukārt ar SIA Ceļi un tilti noslēgts līgums par būvdarbiem gājēju un velosipēdistu celiņa ierīkošanai Riebiņos valsts reģionālā autoceļa P58 Viļāni–Preiļi–Špoģi posmā 28,39.-29,42. km un krustojuma rekonstrukcijai ar valsts vietējo autoceļu V557 Puša–Krāce–Silajāņi–Riebiņi.

Šo projektu izstrādāja SIA Pk 19+93. Gājēju celiņš un arī krustojuma zona būs veidota bruģī un asfaltā, arī tur apgaismojums būs visā celiņa garumā. Būvdarbu līgumcena ir 292 tūkstoši eiro (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Vēlas Latvijai dot vairāk par izrādi debesīs

Jānis Goldbergs, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviošovi visā pasaulē ir gan aviācijas profesionāļu, gan aviācijas biznesa aprindu tikšanās vieta, un tā tas var būt arī Latvijā

Tā intervijā Dienas Biznesam sacīja aviošova Wings Over Baltics Airshow (WOBA) 2019 organizators Artūrs Šlosbergs. Jūlija izskaņā Tukuma lidostā aizvadītais šovs pulcēja vairāk nekā 20 tūkstošus skatītāju, tādēļ pamatoti nosaucams par lielāko aviošovu Baltijas valstīs.

Kāds ir šodienas stāsts par aviošovu, kuru organizējat?

Šogad uz aviošovu Tukuma lidostā ieradās 20 tūkstoši cilvēku. Pārdevām 16 tūkstošus biļešu. Bērni līdz astoņu gadu vecumam tika bez maksas. Bijām izsūtījuši daudz ielūgumu, tostarp ministriem un vēstniecībām. Cilvēku bija vairāk nekā festivālā Positivus, bet mazāk nekā uz Prāta vētras koncertu Liepājā, kas, starp citu, notika tajā pašā laikā, kad mūsu aviošovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par plāniem lidostā Rīga būvēt jaunu angāru lidmašīnu flotes uzturēšanai, tādējādi samazinot uzturēšanas izmaksas nākotnē un kļūstot efektīvākai.

airBaltic apbūves tiesību līgumu ar lidostu Rīga parakstījusi 2020. gadā. Plānots, ka jaunā angāra būvniecība tiks uzsākta 2022. gada sākumā, bet pabeigta līdz 2023. gada beigām.

"Jaunais angārs mūsu plānos ir bijis jau gadiem ilgi kā daļa no mūsu turpmākās attīstības. Līdz brīdim, kad jaunais angārs būs pabeigts, mēs atkal būsim uz mūsu izaugsmes ceļa, nodrošinot tik nozīmīgo savienojamību starp Baltiju un pārējo pasauli, ar gandrīz divreiz vairāk Airbus A220-300 lidmašīnām nekā šobrīd. Kopš 2019. gada mēs visus lidmašīnu apkopes darbus esam veikuši paši, un mūsu flotes paplašināšanai būs nepieciešams atbilstoša izmēra lidmašīnu angārs. Pieaugot Airbus A220 klientu lokam globāli, airBaltic Rīgā spēs piedāvāt tehnisko apkopi arī citiem šī tipa lidmašīnu īpašniekiem visā pasaulē. Tas būs viens no reģionā lielākajiem un modernākajiem lidmašīnu angāriem," teic airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" pirmdien paziņoja, ka tas janvārī uz laiku apturēs lidmašīnu "737 MAX" būvniecību apstākļos, kad tas mēģina panākt šī modeļa lidmašīnu atkalizmantošanu pēc divām aviokatastrofām.

Kompānija gan paziņoja, ka tā pašlaik neplāno atlaist strādniekus saistībā ar šo lēmumu.

"Mēs iepriekš esam paziņojuši, ka pastāvīgi izvērtēsim mūsu ražošanas plānus, ja "MAX" lidojumu aizliegums turpinātos ilgāk, nekā mēs gaidījām," teikts kompānijas paziņojumā.

"Šīs notiekošās izvērtēšanas rezultātā mēs esam nolēmuši izvirzīt par prioritāti uzglabāto lidmašīnu piegādi un uz laiku apturēt "737" programmas [lidmašīnu] ražošanu, sākot ar nākamo mēnesi."

ASV gaisa satiksmes regulatori ir paziņojuši, ka nevarēs apstiprināt šī modeļa lidmašīnu atgriešanos gaisa satiksmē pirms 2020.gada.

Lai gan lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumi visā pasaulē kopš marta ir atcelti pēc divām aviokatastrofām ar cilvēku upuriem Indonēzijā un Etiopijā, "Boeing" turpināja būvēt 40 šī modeļa lidmašīnas ik mēnesi, radot to uzglabāšanas dilemmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier par 550 miljoniem dolāru pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu

LETA--AFP, 26.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu Japānas uzņēmumam «Mitsubishi Heavy Industries», otrdien paziņoja abas kompānijas.

Darījuma vērtība ir 550 miljoni ASV dolāru.

Līdz ar to «Bombardier» aviācijas jomā paliks tikai nelielo biznesa klases lidmašīnu tirgū. Nesen «Bombardier» pārdeva savu vidējās distances aviolaineru programmu «CSeries» Eiropas ražotājam «Airbus», kas to pārdēvēja par A220. Šīs lidmašīnas savā flotē ievieš Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic», ar tām nomainot «Boeing» ražotos lainerus. Savukārt turbopropelleru lidmašīnu programmu «QSeries» «Bombardier» šogad pārdeva Kanādas investīciju fondam «Longview Aviation Capital».

CRJ programmas pārdošanas darījumu paredzēts pabeigt nākamā gada pirmajā pusē, jo tam vēl jāsaņem regulatoru apstiprinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 13. decembrī Rīgā sagaidīja 24. un 25. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuriem YL-AAX un YL-AAY, tādējādi noslēdzot 2020. gadā plānotās piegādes.

Abas lidmašīnas ir daļa no airBaltic kopējā 50 Airbus A220-300 lidmašīnu pasūtījuma. Papildus tam airBaltic saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Pandēmijai nemazinoties, airBaltic nauda varētu beigties septembrī 

Situācijai ar ceļošanas ierobežojumiem un kopējo Covid-19 izplatību Eiropā paliekot pašreizējā...

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 5 600 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru pārvadāti uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi gandrīz 60 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 141 000 stundu.

airBaltic filiāles izveide Lietuvā saistīta ar vēlmi lidot uz Kijevu 

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lēmums reģistrēt filiāli Lietuvā ir saistīts...

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Airbus A220-300 augstas kvalitātes gaisa filtrēšanas sistēma ir aprīkota ar augstas efektivitātes daļiņu gaisa (HEPA) filtru, kas nodrošina labāko filtrācijas līmeni, kāds šobrīd pieejams recirkulētam lidmašīnu kabīņu gaisam, sākot no brīža, kad pasažieri iekāpj lidmašīnā, visu lidojuma laiku un līdz pat pasažieru izkāpšanai. Gaiss lidmašīnu kabīnē tiek rūpīgi kontrolēts un tiek recirkulēts tik bieži, lai nodrošinātu pilnīgu gaisa nomaiņu 20-30 reizes stundā.

airBaltic iesniegusi risinājumu valsts ieguldījuma atgūšanai 

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" iesniegusi Satiksmes ministrijai risinājumu, kā valstij...

Turklāt jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pievienošanās Šengenai dos lielāku uzrāvienu

Oskars Prikulis kopā ar Madaru Laicāni un Māri Ķirsonu, 24.08.2007

«Mūsu uzbūvētajā angārā Ādažu lidlaukā uzreiz tika iznomātas visas pieejamās vietas. Pieprasījums ir milzīgs. Drīz būs jābūvē arī otrs angārs,» norāda Aviorīgas valdes locekļi un Ādažu lidlauka īpašnieki Andris Sirsniņš (no kreisās) un Edvīns Vansovičs.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pievienošanās Šengenas valstīm no nākamā gada pavērs vēl nebijušas iespējas jau tā strauji augošajam aviācijas biznesam Latvijā.

To Db apstiprināja nozares eksperti, uzsverot, ka «vienotā debesu telpa» motivēs iedzīvotājus iegādāties gan lidmašīnas, gan attīstīt lidlaukus. SM pārstāvji norāda, ka Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam būtiski sekmēs avionozares izaugsmi, jo tiks mazināti birokrātiskie šķēršļi, piemēram, tām lidmašīnām, kas ielidos no Šengenas līguma valstīm, nebūs nepieciešama robežkontrole. Tās varēs pacelties vai nolaisties jebkurā sertificētā lidlaukā. «Tā kā Latvija no decembra būs Šengenas zonā un būs iespējams no jebkuras pļavas pacelties un aizbraukt uz Vāciju, domājams, ka privāto lidmašīnu tirdzniecībai ir labas perspektīvas,» norāda pilotu skolas VIPilots direktors Igors Gusts. Arī lidlauku īpašnieki redz labas biznesa iespējas. «Lidmašīnu izmantojums vēl vairāk augs ar 2008. gadu, kad Latvija pievienosies Šengenas līgumam, jo tad bez robežkontroles varēs aizlidot, piemēram, no Cēsīm uz Kauņu, kaut vai pēc alus,» norāda Cēsu lidlauka saimnieks Gundars Skudriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa trešdien, 10.oktobrī, pasludinājusi ka Latvijā bāzēto Islandes kapitāla aviokompāniju «PrimeraAir Nordic» par maksātnespējīgu, liecina «Firmas.lv» pieejamā informācija.

Par maksātnespējas procesa administratoru iecelts Vents Lamsteris.

«PrimeraAir Nordic» pieteikumu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā iesniedza pagājušā nedēļā. Tiesa pieteikumu vērtēja rakstveida procesā.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka «Primera Air» finanšu problēmu dēļ no 1.oktobra pārtraukusi reisus.

«Ši ir skumja diena visiem »Primera Air« darbiniekiem un pasažieriem. Pēdējo mēnešu laikā kompānija neatlaidīgi centās nodrošināt ilgtermiņa finansējumu lidsabiedrībai. Nespējot vienoties ar mūsu banku par īstermiņa finansējumu, mums nebija citas iespējas kā iesniegt bankrota pieteikumu,» atzina «Primera Air».

Aviokompānijā skaidroja, ka «pēdējos divos gados vairāki neparedzēti neveiksmīgi notikumi būtiski ietekmēja »Primera Air« finanšu stāvokli. 2017.gadā uzņēmums bija spiests pārtraukt izmantot vienu lidmašīnu nopietnu korozijas problēmu dēļ un bija spiests segt visas atjaunošanas izmaksas, tādēļ ciešot vairāk nekā desmit miljonu eiro zaudējumus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas lēto cenu aviokompānija Ryanair sākusi sarunas par 400 Boeing un Airbus lidmašīnu iegādi, ziņo The Financial Times.

Lidmašīnu iegādi kompānija izlēmusi veikt tuvāko 2 gadu laikā un cer no lidaparātu ražotājiem saņemt atlaidi sakarā ar pieprasījuma krišanos tirgū. Gan Boeing, gan Airbus šogad rēķinās ar pasūtījuma skaitu krišanos pret 2007. gadu par vienu ceturtdaļu.

Pašlaik Ryanair lidmašīnu parku veido ap 180 Boeing lidmašīnas, kas veic reisus 132 virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves gigants Boeing samazinājis savu ilgtermiņa prognozi lidmašīnu ražošanas nozarei, ziņo BBC.

Pagājušajā nedēļā Boeing paziņoja, ka pasūtījumu skaits maijā, salīdzinot ar to pašu laika posmu pirms gada, samazinājies par 70%.

Lidmašīnu ražotājs saņēmis vien 20 jaunu lidmašīnu pasūtījumus, salīdzinot ar 67 pasūtījumiem pagājušā gada maijā. Aviokompānijas lidmašīnu iegādi atcēlušas vai atlikušas uz vēlāku laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Arhitekts par Preses nama attīstības idejām: Tas ir totāls nonsenss

Monta Glumane, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē, kurā tika izskatīts detālplānojums Preses nama teritorijai, Balasta dambī 2, bija dzirdama viedokļu daudzveidība.

Preses namu plānots pārbūvēt par viesnīcu, konferenču centru un daudzfunkcionālu centru, kurā ietilps tirdzniecības, ēdināšanas un atpūtas zonas. Pirmo starptautiskās ķēdes «Holiday Inn» viesnīcu Latvijā plānots atvērt 2022.gada septembrī. Pirmo plānojuma posmu paredzēts īstenot līdz 2021.gada beigām, bet tuvāko desmit gadu laikā teritorijā plānots uzbūvēt vēl vairākas augstceltnes.

Kā norāda Rīgas pilsētas arhitekta biroja direktors un pilsētas arhitekts Gvido Princis, šis ir pilsētai nozīmīgs projekts. «Par to domāts jau desmit vai pat padsmit gadus. Projekts ir nonācis tik tālu, ka ir reāls pasūtītājs un investors.»

Projekta pasūtītājs ir SIA «PN Project», detālplānojuma autors - SIA «Grupa 93», bet konceptuālās skices autors - SIA «ARHIS arhitekti» ar arhitektu Andri Kronbergu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā sāk kravas auto montāžu

Māris Ķirsons [email protected], 04.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Minskas autorūpnīcas (MAZ) oficiālais pārstāvis Latvijā SIA Alkom-trans sācis MAZ kravas automašīnu montāžu Latvijā. «Šobrīd esam samontējuši pirmo MAZ automašīnu Latvijā,» skaidroSIA Alkom-trans prezidents Aleksandrs Krjačeks. Viņš norāda, ka pašlaik nosprausts mērķis gadā samontēt Latvijā 100 automašīnas — vidēji divus auto nedēļā. Pagaidām MAZ markas auto montāža tiks veikta tikai Latvijas tirgum. Situācija, pēc uzņēmuma vadītāja teiktā, varētu mainīties tad, kad tiks saņemts sertifikāts, ka attiecīgais auto ražots ES. «Pie šāda sertifikāta saņemšanas strādājam kopā ar Minskas autorūpnīcu, kas piegādā 40 % komplektējošo detaļu, bet 60 % komplektējošo mezglu nāk no ES,» norāda A. Krjačeks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nakts redzamības iekārtu ražošana nesanāca

Imants Liepiņš [email protected], 16.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dažiem gadiem SIA Strēlnieks-A mēģinājis startēt bruņoto spēku konkursā par nakts redzamības iekārtu piegādi, piedāvājot pašu komplektētas ierīces. Šim nolūkam bijušas iznomātas atbilstoši aprīkotas telpas Cietvielu fizikas institūtā, kur sterilos apstākļos īpašās kamerās varētu notikt montāža, taču konkursa komisijā (kurā atradušies lielākoties ierēdņi, nevis bruņojuma speciālisti) laikam bija iedomājušies, ka tam nepieciešama liela rūpnīca ar sarežģītiem konveijeriem. Pasūtījumu toreiz ieguvusi Lietuvas firma, kas samontējusi iekārtas tādos pašos apstākļos, bet kompānija kopš tās reizes atteikusies no plāniem ražot nakts redzamības iekārtas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Airbus lidmašīnās varot lietot mobilos telefonus

Juris Kaža [email protected], 16.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas pasažieru lidmašīnu ražotājs Airbus pēc A320 tipa lidmašīnu pārbaudes konstatējis, ka tanīs var lietot mobilos telefonus netraucējot navigācijas ierīcēm un citai lidojumam vajadzīgai elektronika, raksta portāls Wired News. Šai sakarība Airbus uzskata, ka sākot no 2006. gada varētu pieļaut mobilo telefonu lietošanu lidojuma laikā Airbus ražotās lidmašīnās. Kā izriet no internetā pieejāmas informācijas, galvenā problēma ar mobilo telefonu ieslēgšanu lidmašīnās nav ar lidmašīnu elektroniku, bet gan ar mobilo tīklu darbību uz zemes. Lidmašīna virzoties ar ātrumu virs 600 km stundā tik ātri izskrien caur mobilo sakaru tīkla atsevišķām šūnam (signāla zonām ap vienu bāzes stacīju), ka tam nespēj tik līdzi tīkla programmatūra, kas rakstīta, lai «nodotu» sarunas no šūnas šūnai lietotājiem, kas kustās parastas automašīnas vai gājēja ātrumā. Iespējams, ka mobilo telefonu lietotājiem lidmašīnā ierīkos savu bāzes stacīju, kas uzturēs sakarus ar zemi caur, piem. satelītu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzēts, ka pilna izmēra futbola laukums, kuru nepieciešamības gadījumā varēs sadalīt pat sešos mazākos treniņa laukumos, atradīsies uz multifunkcionālās ēkas jumta - to paredz Latvijas Futbola federācijas (LFF) prezidenta Kaspara Gorkša parakstītais sadarbības memorands ar AS PN Project padomes priekšsēdētāju Aivaru Abromaviču (Aivaras Abromavičius), informē LFF.

Futbola laukumu paredzēts izveidot biznesa kvartāla projekta attīstīšanas ietvaros. «Viens no mūsu mērķiem ir Latvijā attīstīt Grassroots futbolu, dodot iespēju ikvienam bērnam, jaunietim un pieaugušajam neatkarīgi no viņa vecuma, nodarbošanās un sportiskā līmeņa spēlēt futbolu. Bez piemērotas infrastruktūras tas diemžēl nav iespējams. Tādēļ mums ir prieks būt daļai no šāda projekta un no savas puses darīsim visu, lai tas izdotos un futbols Latvijā kļūtu vēl populārāks. Manuprāt, šis ir piemērs, kā uzņēmēji ar sociāli atbildīgu pieeju palīdz visai sabiedrībai kļūt labākai,» komentē LFF prezidents K.Gorkšs.

«Attīstot savus projektus, mums vienmēr bijis svarīgi tajos iekļaut arī papildu ieguvumus gan sabiedrībai, gan apkārtējai videi. Futbola laukuma izveide, manuprāt, piešķirs papildu sabiedrisko nozīmīgumu un pievienoto vērtību visam Preses nama biznesa kvartālam. Ņemot vērā šādu infrastruktūras objektu sarežģītību gan būvniecības, gan uzturēšanas procesā, esam piesaistījuši augstākā līmeņa arhitektus un arī vienojušies par ilgtermiņa sadarbību ar Latvijas Futbola federāciju,» stāsta AS PN Project padomes priekšsēdētājs A.Abromavičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšas pierādīt, ka Latvijā var ne vien radīt vienu lidaparātu, bet izveidot ražotni un konstruēšanas bāzi.

SIA Pelegrin sācis ultravieglu lidaparātu un mazo lidmašīnu ražošanu. Ultraviegls lidaparāts ir ar dzinēju aprīkots vienvietīgs vai divvietīgs lidaparāts, kura maksimālā pacelšanās masa nepārsniedz 450 kg. Uzņēmums lepnums ir Millennium Master, kas tiek uzskatīts par pasaulē ātrāko lidaparātu šajā svara kategorijā. Tā maksimālais ātrums ir 390 km/h, savukārt citu ražotāju ultravieglās lidmašīnas lido aptuveni ar ātrumu 320 km/h, stāsta Dace Zabludovska, SIA Pelegrin projektu vadītāja.

Šobrīd gatavs ir viens lidaparāts un drīzumā tiks uzsākta komerciāla ražošana. Sākotnējais mērķis ir izgatavot 30 lidaparātus gadā un ar laiku audzēt kapacitāti. Pagaidām klienti stāv rindā un neviens pie sava pasūtītā lidaparāta vēl nav ticis. No klienta pasūtījuma saņemšanas brīža līdz lidaparāta izgatavošanai varētu paiet aptuveni seši mēneši. Katrs lidaparāts tiks būvēts individuāli. Protams, pamats ir viens, taču katram klientam ir savas vēlmes, piemēram, instrumenti, dizains, iekšējā apdare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" saņēmusi jaunākās paaudzes tehnoloģiju kravas lidmašīnu A321-200 P2F. Šī ir pirmā kravas lidmašīna Latvijā, kurai piešķirts Latvijas gaisa kravas kuģu operatora sertifikāts.

Uzņēmums līdz gada beigām plāno saņemt vēl 6 šī modeļa kravas lidmašīnas, tādējādi kļūstot par vadošo A321F operatoru Eiropā un nostiprinot Latvijas lomu Eiropā kravu gaisa pārvadājumos.

“SmartLynx” sasniedzis vēl vienu pagrieziena punktu, jo pirmo reizi lidostā “Rīga” nolaidusies aviosabiedrības Airbus A321F lidmašīna, kas ir pilnībā pārveidota un aprīkota ar jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem automatizētai kravas iekraušanai un izbraukšanai. “SmartLynx Airlines” vadītājs Zigimants Surints (Žygimantas Surintas) stāsta: "Īpaši jāizceļ A321F gaisa kuģa izcilie degvielas efektivitātes rādītāji, kas padara šī tipa kravas lidmašīnu par ilgtspējīgo izvēli mūsdienu kravas pārvadājumu tirgū. Tiešās ekspluatācijas izmaksas ir līdz pat 30 % zemākas salīdzinājumā ar klasiskajiem Boeing B757-200 un 737 modeļiem, padarot to par visrentablāko risinājumu mūsu klientiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» papildina gaisa floti

Aivars Mackevics [email protected], 22.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras lidojumu sezonā, kas ilgst no 28. marta līdz 30. oktobrim, Latvijas aviosabiedrība airBaltic papildināja savu gaisa floti ar vēl vienu Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu un veiks būtiskas izmaiņas flotes izmantošanā. Trešā Boeing 737-500 lidmašīna pievienojās airBaltic flotei un 12. aprīlī veica savu pirmo reisu maršrutā Rīga-Londona. Aviosabiedrība ir parakstījusi nodomu protokolu par ceturtās Boeing 737-500 lidmašīnas iegādi. Vasaras sākumā airBaltic flotē kopumā būs trīspadsmit lidmašīnas, no kurām četras - Boeing 737- 500, trīs - AVRO RJ70 reaktīvās lidmašīnas un sešas – Fokker 50 tipa lidmašīnas. Tādējādi aviosabiedrības flotē ir pietiekams daudzums lidmašīnu, lai nodrošinātu regulāros lidojumus gan no Rīgas, gan no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas. Kopumā airBaltic veic lidojumus 28 maršrutos, deviņpadsmit maršrutos no Rīgas un deviņos – no Viļņas. Jaunums ir tas, ka sākot no 1. jūnija airBaltic lidojumus uz Stokholmu, Prāgu un Vīni veiks ar 120 –vietīgo Boeing 737-500. Kā jau ziņots iepriekš, vasaras sezonā lidojumi uz Berlīni, Hamburgu, Oslo, Maskavu un Kijevu veiks ar 70-vietīgo AVRO RJ70 reaktīvo lidmašīnu, līdz šim šajos maršrutos tika izmantota Fokker 50 tipa lidmašīna. Lidojumus no Viļņas uz Berlīni, Dublinu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Ķelni airBaltic veiks ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu, bet lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem, Oslo, Varšavu un Vīni- ar Fokker 50 tipa lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasaras sezonā papildina gaisa floti un veic izmaiņas tās izmantošanā

Ainars Sedlenieks [email protected], 23.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

-Vasaras lidojumu sezonā, kas ilgst no 28. marta līdz 30. oktobrim, Latvijas aviosabiedrība airBaltic papildināja savu gaisa floti ar vēl vienu Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu un veiks būtiskas izmaiņas flotes izmantošanā. Trešā Boeing 737-500 lidmašīna pievienojās airBaltic flotei un 12. aprīlī veica savu pirmo reisu maršrutā Rīga-Londona. Aviosabiedrība ir parakstījusi nodomu protokolu par ceturtās Boeing 737-500 lidmašīnas iegādi. Vasaras sākumā airBaltic flotē kopumā būs trīspadsmit lidmašīnas, no kurām četras - Boeing 737- 500, trīs - AVRO RJ70 reaktīvās lidmašīnas un sešas – Fokker 50 tipa lidmašīnas. Tādējādi aviosabiedrības flotē ir pietiekams daudzums lidmašīnu, lai nodrošinātu regulāros lidojumus gan no Rīgas, gan no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas. Kopumā airBaltic veic lidojumus 28 maršrutos, deviņpadsmit maršrutos no Rīgas un deviņos – no Viļņas. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Pasaulē nav daudz tādu aviosabiedrību, kas nepilna pusotra gada laikā ir dubultojusi savu kapacitāti, būtiski palielinot gaisa floti kā to izdarījām mēs. airBaltic avioparksir veidots tā, lai sabalansētu pasažieru vajadzības lidot komfortabli un optimizētu izmaksas, kas saistītas ar flotes izmantošanu un uzturēšanu." Jaunums ir tas, ka sākot no 1. jūnija airBaltic lidojumus uz Stokholmu, Prāgu un Vīni veiks ar 120 –vietīgo Boeing 737-500. Kā jau ziņots iepriekš, vasaras sezonā lidojumi uz Berlīni, Hamburgu, Oslo, Maskavu un Kijevu veiks ar 70-vietīgo AVRO RJ70 reaktīvo lidmašīnu, līdz šim šajos maršrutos tika izmantota Fokker 50 tipa lidmašīna. Lidojumus no Viļņas uz Berlīni, Dublinu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Ķelni airBaltic veiks ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu, bet lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem, Oslo, Varšavu un Vīni- ar Fokker 50 tipa lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru