Tirdzniecība un pakalpojumi

Izdevēji: Lēmums iekasēt papildus 5 santīmus ir nepieņemams

Elīna Pankovska; Egons Mudulis, 20.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmkārt, tiks izvērtēti visi tiesiskie aspekti, savu reakciju uz Plus Punkta lēmumu tirdzniecības vietās likt pircējiem piemaksāt piecus santīmus par katru iegādāto laikrakstu vai žurnālu un vairākām citām precēm pauž Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) vadītājs Ivars Zariņš.

Asociācija nekādu protestu vēl nav iesniegusi, taču tās valde sanāks nākamajā trešdienā un tad arī lems, kā reaģēt uz Plus Punkta rīcību.

Vēl tiks runāts ar Plus Punkta vadību, iespējamo asociācijas rīcību komentē I. Zariņš. Viņš arī piebilst: «Ja arī tas neizdosies, tad droši vien rīkosim kaut kādas akcijas.»

«Tas ir nepieņemami, ar mums nekas nav runāts,» par Plus Punkta lēmumu sašutis ir asociācijas valdes priekšēdētāja vietnieks, reģionālo izdevēju pārstāvis Guntars Līcis. To, ka Plus Punkts iepriekš nav informējis asociāciju, apstiprina arī I. Zariņš.

Db.lv jau vēstīja, ka turpmāk pircējiem Plus Punkta tirdzniecības vietās būs jāpiemaksā pieci santīmi par katru iegādāto laikrakstu vai žurnālu, autobusu un tramvaja talonu, Latloto biļetēm un vairākām citām precēm. Uzņēmums šo jauno maksājumu nosaucis par apkalpošanas maksu.

Kioskiem izplatītajā Plus Punkta paziņojumā par šādas apkalpošanas maksas ieviešanu ir teikts, ka ir produktu grupas, kurām piegādātāji noteikuši maksimālo pārdošanas cenu un kuru Plus Punkts nedrīkst mainīt, bet ir produkti, kuriem ir liels apgrozījums, taču tie nespēj segt Plus Punkta kārtējos izdevumus, turklāt pārdevēji to pārdošanā iegulda vairāk sava darba.

Tāpēc pieņemts lēmums par apkalpošanas maksas piemērošanu. Šajā rīkojumā pārdevēji arī mudināti ar pircējiem par šo jaunumu komunicēt saprotami un pozitīvi, neaizskarot Plus Punkta godu un tēlu, vēsta Kurzemes vārds.

SIA Plus Punkts Tirdzniecības daļas vadītājs Raitis Kvēps norāda, ka uzņēmums Preses serviss pasliktinājis iepriekšējos nosacījumus, nedodot Plus Punktam iepriekšējās atlaides.

«Tās ir pilnīgas muļķības,» – tā par R.Kvēpa nosauktajiem drakoniskajiem noteikumiem sacīja uzņēmuma Preses serviss mārketinga direktore Inga Samoviča. Viņu līgums ar Plus Punktu daudz neatšķiroties no līgumiem ar citiem uzņēmumiem, kas pārdod vēl vairāk preču.

Komentāri

Pievienot komentāru