Dienas Bizness

  • 26 svētdiena,
    februāris

    Evelīna, Aurēlija, Mētra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8450

    USD: 1.0609

Ražošana

Izstrādāts 65 miljonus eiro vērts lidostas Rīga termināļa attīstības koncepts  1

Šodien lidostas Rīga valdei tika prezentēts termināļa attīstības koncepts, ko izstrādājusi konsultantu firma GMW sadarbībā ar starptautisko lidostu Rīga un Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic.

Tiek prognozēts, ka izmaksas šī attīstības koncepta realizēšanai varētu būt nedaudz vairāk nekā 65 miljoni eiro (45,7 miljoni latu).
Lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse norāda, ka koncepts paredz Šengenas un ne Šengenas pasažieru plūsmas pilnīgu nodalīšanu, bagāžas komplektācijas zāles ar automātisko bagāžas komplektēšanas sistēmu izbūvi, pasažieru reģistrēšanās zonas paplašināšanu, kā arī gaisa kuģu piestātņu ēkas paplašināšanu.

Izstrādātais termināļa attīstības koncepts drīzumā tiks prezentēts Satiksmes ministrijai. Kā skaidroja lidostā, prezentācija paredzēta tuvāko nedēļu laikā.

Kā ziņots, Ministru prezidents Valdis Dombrovksis (V) bija uzdevis lidostai Rīga kopā ar nacionālo lidsabiedrību airBaltic izveidot darba grupu un prezentēt labāko lidostas tālākās attīstības variantu.

Iepriekš lidostas valdes priekšsēdētājs Luhse skaidroja, ka lidosta tuvākajā laikā plāno precizēt Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju padomē akceptēto pasažieru termināla 5.kārtas projektu, lai piemērotu termināli Šengenas un ne Šengenas pasažieru plūsmai, kā arī zemo cenu aviokompāniju specifikai. 5.kārtas attīstība paredz sākt termināļa izbūvi un pabeigt to līdz 2012.gadam.
Luhse iepriekš informēja, ka 5.kārtas attīstībai nepieciešamo finansējumu lidosta iecerējusi piesaistīt kredītresursu veidā, kā arī finansēt daļu no pašu līdzekļiem.

Patlaban lielākās lidostas problēmas ir saistītas ar termināļa nepietiekamo kapacitāti. Lidostas attīstība ir iekavēta četrus gadus, terminālis paredzēts trim miljoniem pasažieru gadā, līdz ar to patlaban «pīķa stundās» vērojama drūzma, rindas un citas problēmas.

Šīs problēmas tiek risinātas, izveidojot trīs papildu vārtus, taču tas neatrisina kavēšanos, cilvēkiem izejot drošības pārbaudi.
Kā ziņots, pagājušajā gadā starptautiskā lidosta Rīga apkalpojusi 4,66 miljonus pasažieru, kas ir gandrīz par 15% jeb 597 108 cilvēkiem vairāk nekā 2009.gadā.

Saistītie raksti

Reklāma