Transports un loģistika

Izveidota pirmā biznesa klases autobusu līnija uz Sanktpēterburgu

Elīna Pankovska, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Baltijas pasažieru pārvadājumu uzņēmums Lux Express atklās pirmo biznesa līniju uz Sanktpēterburgu.

«Atklājot pirmo biznesa līniju uz Sanktpēterburgu, esam veikuši investīcijas Latvijas un Krievijas ekonomiskās sadarbības veicināšanai. Rīgai ir būtiska priekšrocība – tā ir kā tilts starp austrumiem un rietumiem, turklāt mums ir visa nepieciešamā infrastruktūra, atbilstošā līmenī informācijas tehnoloģijas, loģistikas parki, biznesa inkubatori,» skaidro Lux Express Latvia valdes locekle Regīna Reķe.

Biznesa līnija būšot pieejama daudz plašākai auditorijai, ne tikai darījumu cilvēkiem.

Pasažieru pārvadājumu uzņēmums Lux Epress šā gada pirmajos deviņos mēnešos maršrutā Rīga – Sanktpēterburga ir pārvadājis par 35% pasažieru vairāk nekā pagājušajā gadā.

Lux Express biznesa klases autobusu līnijas pasažieriem ceļojuma laikā ir iespēja strādāt, izmantojot datoru. Autobusos bez maksas ir nodrošināts bezvadu internets, karstie dzērieni, jaunākie laikraksti, iespēja izmantot 220V.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Amoplant autobusi Jelgavā

Gunta Kursiša, 03.01.2014

Rūpnīcas pamatakmens ielikts 2004. gadā, bet uzņēmums AmoPlant reģistrēts 2005. gadā. Pašlaik AmoPlant ir saražojusi 44 autobusus Jelgavas autobusu parkam, četri autobusi saražoti Jūrmalai, bet desmit Citea zīmola autobusi sagatavoti pēc pasūtījuma.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu ražotājs AmoPlant, kurš atzīst, ka šeit ražotie autobusi kvalitātes ziņā pielīdzināmi vismaz Mercedez-Benz, cerības pašlaik saista ar Мосгортранс iepirkumu Maskavas pilsētas autobusu parka paplašināšanai. Tikmēr Db.lv piedāvā ielūkoties, kā uz montāžas līnijas, kas sastāv no 15 posmiem, tiek ražoti autobusi.

AmoPlant ražo četru modeļu autobusus – AmoPlant Ambassador SB 180, AmoPlant Ambassador SB 200, VDL Citea 120 un VDL Citea LLE 120, taču laikā, kad ražotnē viesojās Db.lv, tika ražoti četri Ambassador SB 200 modeļa autobusi, kuru pabeigšana plānota gada sākumā.

Montāžas procesu AmoPlant ražotnē Jelgavā skatiet galerijā augstāk!

Pašlaik AmoPlant ir apgādājis Jelgavu ar 44 un Jūrmalu ar četriem autobusiem. Tāpat ražotnē samontēti desmit VDL Citea zīmola autobusi pēc VDL pasūtījuma.

AmoPlant Ambassador pilnībā komplektēta autobusa cena ir 210 tūkstoši eiro. Lai arī cena ir augstāka nekā dažu citu ražotāju autobusiem, AmoPlant pārstāvji norāda, ka šiem autobusiem ir salīdzinoši mazs svars, kas ļauj mazināt dīzeļdegvielas patēriņu par 16 – 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 12.novembrī, 53.autobusu maršrutā savā pirmajā reisā devās pirmie divi jaunie Solaris autobusi, informē Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Patlaban Rīgas satiksme jau ir saņēmusi 18 jaunus Solaris autobusus.

V. Zaķis atgādina, ka 2013.gadā noslēdzās autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko izvirzītajām prasībām tika atzīts Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro, atmaksas periods ir 10 gadi. Pirmie 35 autobusi tiks saņemti līdz šī gada beigām, bet pārējie nākamo četru gadu laikā.

60 no jaunajiem autobusiem būs 12 metrus gari, 115 - 18 metrus gari. Visi autobusi būs ar zemajām grīdām. Kalpošanas laiks paredzēts 12 gadi ar nobraukumu līdz 70 000 km gadā, garantija divi gadi vai 150 000 km noskrējiens, tiem būs izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma u.tml. Autobusu papildaprīkojums paredz arī iekšējos LCD monitorus informācijas pārraidīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie Polijā ražotie Solaris autobusi Liepājā nonāks aprīļa beigās, pakāpeniski nomainot 17 gadus vecos un bieži lūstošos autobusus, kas pasažieru pārvadājums veica līdz šim, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Plānots, ka pirmie jaunie autobusi Liepājas pilsētas maršrutu tīklā varētu uzsākt kursēt jau tuvāko nedēļu laikā, bet pilnībā autobusus Liepājas ielās plānots nomainīt tiklīdz pārvadātājs AS Liepājas autobusu parks tos saņems no ražotāja.

No 14. līdz 16. aprīlim AS Liepājas autobusu parks pārstāvji dosies uz Solaris rūpnīcu Polijā, lai piedalītos apmācībās par jaunajiem autobusiem un jau drīz pēc tam pirmos autobusus vestu uz Liepāju.

Pavisam Liepājas pilsētas vajadzībām tiks saražoti 43 jauni, moderni zemās grīdas Solaris autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā. Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās, kas atvieglos iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos būs uzstādīta rampa invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada laikā saņemti un patlaban jau Rīgas ielās nonākuši “Rīgas satiksme” 88 jaunākās paaudzes “Solaris Urbino 18” autobusi, kuru iegādei finansējumu piešķīra banka Citadele. Darījuma kopējā summa ir vairāk nekā 31 miljons eiro.

88 autobusi ir 18 metrus gari un aprīkoti ar zemajām grīdām. Katrā autobusā ir 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. Iegādātie autobusi nodrošinās to, ka uzņēmuma autobusu parka vidējais vecums no aptuveni 14 gadiem tiks samazināts uz aptuveni 9,5 gadiem. Jau šobrīd visi autobusi ir nodoti ekspluatācijā un nodrošina maršrutu izpildi Rīgas ielās.

“Pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta parka atjaunošana. Šobrīd pasažieru pārvadājumos iesaistīti vairāk nekā 400 autobusu un daļa no tiem ir nokalpojuši vismaz divus mūžus. “Rīgas satiksmes” ritošā sastāva atjaunošanas plāni paredz transportlīdzekļu pakāpenisku nomaiņu pret jauniem, kuri atbilst vides prasībām un šī brīža izpratnei par kvalitatīvu pakalpojumu. Šo transportlīdzekļu piegāde mums ir nozīmīga, jo tie nodrošina komfortablāku pārvietošanos, samazinot trokšņu līmeni un vibrāciju salonā. Tāpat jaunie autobusi pasažieru un arī vadītāju ērtībām ir aprīkoti ar izbīdāmu platformu un klimata kontroles iekārtu, tādējādi nodrošinot komfortu braucienu laikā kā vasarā, tā arī ziemā. Autoparka atjaunošana arī palīdzēs samazināt autobusu ekspluatācijas izdevumus un kaitīgo izmešu daudzumu apkārtējā vidē,” komentē “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar Rail Baltica nepietiks, lai risinātu visas Eiropas savienojamības problēmas

Mihals Lemans, “FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs, 15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam Eiropu padarīt klimatneitrālu, tomēr šobrīd nav plāna, kā atbalstīt tālsatiksmes autobusus pārejā uz oglekļneitrāliem risinājumiem. Šķiet, ka pastāv kopēja ilūzija par to, ka elektriskie vilcieni atrisinās visas ar tālsatiksmes transportu un klimata mērķu sasniegšanu saistītās problēmas.

Kamēr Eiropas un valstu iekšējie līdzekļi tiek ieguldīti dzelzceļa savienojuma izveidē un attīstībā, tālsatiksmes autobusi ir aizmirsti. Nākotnes tālsatiksmes transporta risinājumu pamatā nav tikai pārvietošanās ar vilcieniem, bet gan dažādu transporta veidu mijiedarbība. Pat Vācijā, kur ir ļoti blīvs dzelzceļa tīkls, autobusi ir ārkārtīgi svarīgi.

Pirmkārt, ir daudz lokāciju, kur vilcieni nekad nebrauks dažādu iemeslu dēļ, piemēram, sliežu ceļu būvniecība prasa laiku un ne vienmēr gūst pozitīvu atbalstu sabiedrībā, jo cilvēki nevēlas, lai dzelzceļš būtu blakus viņu pagalmam. “Rail Baltica” ir viens no piemēriem - mēs strādājam pie jauna vilciena maršruta attīstības, tomēr neesam spējuši panākt pietiekami lielu progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā un septembrī starppilsētu maršrutos ceļā devušies trīs SIA VTU Valmiera jauniegādātie SOR markas autobusi, bet Valmieras pilsētas reisos nokalpojušo tehniku aizstājuši divi Mercedes-Benz markas transportlīdzekļi, informē uzņēmumā.

Viens SORC10,5 un divi SORC9,5 attiecīgi desmit ar pusi metrus un deviņus ar pusi metrus garie transportlīdzekļi ražoti Čehijā, 2014.gadā reģistrēti Igaunijā, kur arī pirmo reizi uzņēmuši pasažierus. Tāpēc jauniegādātie autobusi ir SIA VTU Valmiera neierastā dizainā – zili, Igaunijas nacionālajā krāsā.

Lielākajā autobusā ir 43 sēdvietas un 30 stāvvietas, abos pārējos katrā 37 sēdvietas un 26 stāvvietas. Ar šiem lietotajiem transportlīdzekļiem pasažierus pārvadā lauku maršrutos, kā arī starppilsētas reisos virzienos uz Salacgrīvu un Madonu.

Autobusos ir Eiro 5 dzinējs, kas ir videi draudzīgāks, salīdzinot ar agrāk ražotiem modeļiem. Šī marka izvēlēta, jo autobusi ir piemēroti zemes ceļiem, arī degviela tērēta ekonomiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Veiktas izmaiņas nakts satiksmes maršrutu kustības sarakstos

Dienas Bizness, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 16. novembra saistībā ar ziemas sezonas sākšanos divu nakts satiksmes maršrutu sarakstos no mikrorajoniem tiks veiktas izmaiņas. Izmaiņas skars maršrutus N2 (Centrs – Sarkandaugava – Vecmīlgrāvis) un N 3 (Centrs – Bolderāja), informē uzņēmums Rīgas satiksme.

Izmaiņas ir nepieciešamas, jo nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ maršrutu veikšanai ir nepieciešams papildus laiks. Vienlaikus jānorāda, ka no pilsētas centra autobusi aties tāpat kā līdz šim – «apaļās» stundās. No mikrorajoniem (Vecmīlgrāvja un Bolderājas) uz pilsētas centru autobusi aties plkst. 00:45; 01:45; 02:45; 03:45; 04:45.

Rīgas satiksme arī atgādina, ka naktīs no piektdienas uz sestdienu un naktīs no sestdienas uz svētdienu uzņēmums nodrošina nakts satiksmi 9 autobusu maršrutos. Galapunkts pilsētas centrā nakts satiksmes autobusu maršrutiem ir pieturvieta Stacijas laukums/Centrālā stacija. Ikdienā maršrutus apkalpo dzeltenie midibusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Slēgs satiksmi Krišjāņa Valdemāra ielas posmā

Lelde Petrāne, 24.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem svētdien, 28.augustā no plkst.5.00 līdz plkst.20.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Kronvalda bulvāra līdz Kalpaka bulvārim.

Sakarā ar ielas posma slēgšanu tiks ieviestas izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršrutos:

- 1.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 3.maršruta trolejbusi no Sarkandaugavas kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, tālāk pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Brīvības bulvāri, Raiņa bulvāri un tālāk pa maršrutu;

- 5.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 12.trolejbusu maršruts būs slēgts;

- 19.maršruta trolejbusi kursēs no galapunkta Ziepniekkalns pa maršrutu līdz Inženieru ielai, tālāk pa Inženieru ielu, Raiņa bulvāri un atpakaļ. No galapunkta Pētersalas iela maršruts būs slēgts;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada sākumā rūpnīca Amo Plant plāno papildus uzsākt sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusu ražošanu.

Uzņēmums norāda, ka VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija. VDL Citea autobusi auto izstādē Hannoverē ieguvuši titulu Gada Autobuss 2011. Autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā.

Kā Db.lv pastāstīja Amo Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs, pašlaik nav plānots ražot autobusu hibrīdversiju. Tomēr, ja būs pieprasījums, uzņēmums apsvēršot arī hibrīda versijas izgatavošanu. I. Graurs arī norādīja, ka pašlaik Latvijā neesot vēl nepieciešamās infrastruktūras.

Amo Plant ārējo sakaru direktors stāstīja, ka patlaban neesot vēl veikti aprēķini cik daudz vajadzēs papildus investēt Citea autobusu ražošanā, tomēr norādīja, ka tas būs «mazliet».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas satiksme saņēmusi pirmo jauno Solaris autobusu, kura prezentācija notika piektdien.

2013. gadā noslēdzās Rīgas satiksmes jauno autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko tika atzīts uzņēmuma Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro. Kompānija Latvijas uzņēmumam piegādās autobusus Solaris Urbino 12 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 283,61 tūkst. eiro) un Solaris Urbino 18 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 359,11 tūkst. eiro).

Pirmos 35 autobusus un arī nākamo gadu piegādes Rīgas satiksme plāno iepirkt ar papildus aprīkojumu. Tajā pašā laikā līgums paredz, ka Rīgas satiksme autobusus var iegādāties bez vai ar daļēju papildu aprīkojumu.Pirmie 35 autobusi tiks piegādāti līdz gada beigām, bet pirmais ielās sāks kursēt jau pēc dažām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotie autobusi Amo Plant jaunu autobusu tirgū Latvijā ieņem līderpozīcijas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Amo Plant tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko Mercedes-Benz spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies Volkswagen ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.

Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad - 49.

Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39% - no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 10.aprīļa Rīgas satiksmes (RS) autobusu maršrutos pakāpeniski sāk kursēt jaunie Solaris Urbino sērijas autobusi, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

70 jaunie Solaris Urbino sērijas autobusi ir daļa no 2013.gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 autobusu iegādi. Saņemot šos autobusus, būs piegādāti jau 140, savukārt atlikušie 35 tiks atvesti līdz 2019.gadam.

Pirmie regulārie maršruti, kuros jaunie autobusi apkalpos pasažierus, ir autobusu maršruts nr.21 Imanta – Jugla un nr.1 Abrenes iela – Berģuciems.

Salīdzinājumā ar iepriekš piegādātajiem autobusiem, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas. Autobusiem ir modernizēta virsbūve un līdz ar ražotāja jauno konceptu virsbūves karkasa ražošanā, tie ir kļuvuši vieglāki, nekā iepriekš ražotie autobusi. Līdz ar to autobuss ir ekonomiskāks, jo samazinās degvielas patēriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jūrmalas autobusi 
ripos ar biogāzi

S. Dieziņa, M. Ķirsons, 
L. Melbārzde, 14.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu mēnešu laikā Jūrmalā autobusus plāno sākt darbināt ar Latvijā ražotu biogāzi, lai gan pagaidām tie brauc ar dabasgāzi.

Jūrmalā a/s Amo Plant Jelgavā ražotie autobusi pielāgoti Latvijā ražotās biogāzes izmantošanai, kas ļaus samazināt fosilās degvielas importu. Šim piemēram gan Latvijā, gan citās valstīs varot būt sekotāji. Pagaidām gan testa režīmā autobusos izmanto dabasgāzi, ko pēc pāris mēnešiem sola nomainīt ar pašmāju biogāzi, liecina DB rīcībā esošā informācija.

«Sākotnēji par ideju uzstādīt duālo sistēmu – biogāze (60%) un dīzeļdegviela (40%) – bija vērojama skepse, taču šobrīd situācija ir mainījusies un pat Latvijas lielākais pasažieru pārvadātājs 1,5 mēnešus uz līnijas testēja ar šādu sistēmu aprīkota autobusa darbu,» stāsta SIA Jūrmala – SV valdes loceklis Artūrs Oškalns. Viņš uzsver, ka savā ziņā izmantotā duālā tehnoloģija esot unikāla, jo citviet, piemēram, Stokholmā izmantojot tikai gāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas rītā vairāku maršrutu autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, informē Rīgas satiksme.

13., 48., 50. maršruta autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, 3., 23., 24., 26., 49.maršruta autobusi kavē līdz 20 minūtēm, savukārt pārējo maršrutu autobusi kavē līdz 15 minūtēm.

Trolejbusi šorīt kavējas līdz 30 minūtēm, bet tramvajiem nav būtisku kavējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta kompānija «Tallinna Linnatranspordi» (TLT) iepirkuma konkursā izraudzījusies Polijas uzņēmumu «Solaris Bus & Coach» kā piegādātāju 100 jauniem ar saspiesto dabasgāzi darbināmiem satiksmes autobusiem, darījuma summai sasniedzot 27 miljonus eiro.

Tas pats līgums paredz iespēju iegādāties vēl 100 autobusu.

TLT vadītājs Deniss Boroditss norādīja, ka jaunie autobusi būs ne tikai videi draudzīgāki, bet arī ļaus līdz 30% jeb diviem miljoniem eiro gadā ietaupīt degvielas izdevumos.

Konkursā pieteicās divas kompānijas, abas ir spēcīgi un pieredzējuši autobusu ražotāji un piedāvāja pienācīgas kvalitātes autobusus, tomēr «Scania Eesti» piedāvājums tika atzīts par iepirkuma noteikumiem neatbilstošu, paskaidroja Boroditss.

Viņš piebilda, ka konkursa noteikumi paredzēja, ka pieteikuma iesniedzējiem jānorāda ne tikai autobusu cena, bet arī to lietošanas izmaksas, uzturēšanas izmaksas un rezerves daļu, kuras nesedz garantija, izmaksas nākamajiem desmit gadiem. «Scania Eesti» pieteikumā nebija pilnībā norādītas visas prasītās izmaksas, tādēļ tas neatbilda Publisko iepirkumu likumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2023.gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī par kopumā 44,9 miljoniem eiro pasažieru pārvadājumiem paredzēts iegādāties 145 videi draudzīgus autobusus, informē Satiksmes ministrijā.

Eiropas zaļais kurss ir panākt klimatneitralitāti līdz 2050.gadam, samazinot transporta radītās emisijas līdz 2030.gadam vismaz par 55%. Latvijas lielākais izaicinājums ir "zaļināt" satiksmi, jo transportlīdzekļi ir viens no lielākajiem oglekļa dioksīda (CO2) avotiem, kas rada aptuveni ceturtdaļu Eiropas Savienības (ES) siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG).

Astoņās lielajās Latvijas pilsētās satiksmes autobusu nomaiņa uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem, kas ir pasažieriem ērtāki un videi draudzīgi, tiek īstenota ar ES Kohēzijas fonda 44,9 miljonu eiro līdzfinansējumu. Līdz nākamā gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī pasažieru pārvadājumiem kopumā būs iegādāti 145 mūsdienīgi un videi draudzīgi autobusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bauskā piestās starptautiskie autobusi

Dienas Bizness, 12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskā turpmāk varēs iekāpt starptautiskajos autobusos, kas no Rīgas dodas uz Vācijas pilsētām Ķelni un Štutgarti, vēsta reģionālais medijsBauskas Dzīve.

Pašvaldība noslēgusi līgumu ar starptautisko autobusu uzņēmuma «Eurolines» pārstāvi Lietuvā firmu «Kautra». Tas paredz iespēju Bauskas Tūrisma informācijas centrā iegādāties biļetes uz «Eurolines» starptautisko autobusu līniju reisiem, kas ved cauri Bauskai.

Iekāpšanai un izkāpšanai pasažieri varēs izmantot pieturvietu Bauskas vecpilsētā, Kalna ielā.

Firmas autobusi no Rīgas izbrauc pulksten 12, Bauskā tiem paredzēts piestāt plkst. 12.55. Uz Ķelni autobusi dodas pirmdien, ceturtdien, sestdien. Savukārt uz Štutgarti autobusi kursēs otrdienās un piektdienās. Tādējādi no Bauskas var aizbraukt līdz Panevēžai, Viļņai, Kauņai, Varšavai, Berlīnei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Jūrmalas autobusu satiksmes» (JAS) izsludinātajā iepirkumā ir noskaidrots uzņēmums, kas piegādās 14 videi draudzīgus autobusus, kurus par 1,953 miljoniem eiro (bez PVN 21%) piegādās Latvijas uzņēmums SIA «Latursus», kurš izvēlēts konkursa kārtībā, informē SIA «B-Bus» Sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

JAS saņems 14 videi draudzīgus autobusus, kas darbojas ar dīzeļdegvielu atbilstoši «Euro 6» standarta maksimāli pieļaujamai emisijai, izmantojot Eiropas savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) piešķirto līdzfinansējumu.

JAS izsludinātajā iepirkumā piedalījās, un savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti – SIA «Latursus» un SIA «Alkom-Trans». Iepirkumu komisija 2017. gada 4. decembrī ir pieņēmusi lēmumu, ka 14 jaunos un videi draudzīgos ISUZU CITIBUS markas autobusus ar dīzeļdzinējiem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai Jūrmalas pilsētā, piegādās Latvijas uzņēmums SIA «Latursus» par 1,953 miljoniem eiro (bez PVN 21%).

Pretendenta piedāvātā cena bija zemākā, un iesniegtais piedāvājums atbilda visām iepirkumā – tehniskajā specifikācijā minētajām prasībām. Līgums ar piegādātāju tiks parakstīts līdz šā gada nogalei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalā pie Starptautiskā izstāžu centra no 25. līdz 27. novembrim sev improvizētu pieturu būs raduši Latvijā ražoti autobusi Ambassador. Izstādes Tech Industry 2010 apmeklētāji varēs ne vien autobusus apskatīt, bet arī ar tiem izbraukt, veicot īpašu reisu līdz Latvijā ražotiem kuģiem Rīgas brīvostā.

Leģendām apvītie Jelgavā ražotie mikroautobusi Latvija nu jau pieder pagātnei.

Jelgavā, uzņēmumā Amo Plant pēc holandiešu koncerna VDL licences tiek ražoti pilsētas autobusi Ambassador. Pirmie pieci Latvijā ražotie autobusi jau izbraukuši Jelgavas ielās un nodoti jelgavnieku lietošanai. Šobrīd notiek nākamo piecu autobusu montāža. Ambassador ir izturīgi, ekonomiski, mūsdienīgi un komfortabli zemās grīdas autobusi. 10-metrīgajam autobusam ir 32 pasažieru sēdvietas un 48 stāvvietas, savukārt 12-metrīgajam autobusam ir 40 sēdvietas un 40 stāvvietas. Uzņēmums plāno apgūt arī VDL skolas autobusa ražošanu, kā arī MAN koncerna 12 metrīgu autobusu ražošanu. Paralēli norisinās darbi pie vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL 4362СО adaptācijas Eiropas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Jaunajos Rīgas satiksmes autobusos varēs uzlādēt telefonu

Rūta Lapiņa, 17.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums «Rīgas satiksme» ir saņēmis jaunākos «Solaris Urbino» sērijas autobusus, kas aprīkoti ar vairākām elektronisko ierīču uzlādes ligzdām, informē «Rīgas satiksmes» preses sekretārs Viktors Zaķis.

«Salīdzinājumā ar iepriekš piegādātajiem autobusiem, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas. Šim un autobusiem, kurus saņemsim turpmāk, ir modernizēta virsbūve, kas atspoguļojas transportlīdzekļa dizainā. Ražotājam ir jauns koncepts virsbūves karkasa ražošanā, līdz ar to tas ir kļuvis vieglāks, nekā iepriekš ražotajiem autobusiem. Pateicoties šiem uzlabojumiem, autobuss ir ekonomiskāks, jo samazinās degvielas patēriņš,» skaidro kompānijā.

Plānots, ka līdz šī gada beigām pakāpeniski tiks piegādāti 70 autobusi, tādejādi Rīgā būs tikai zemās grīdas autobusi. Jaunie autobusi ir daļa no 2013.gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 autobusu iegādi. Saņemot šos autobusus, būs piegādāti jau 140, savukārt atlikušie 35 tiks atvesti līdz 2019. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Swedbank finansējumu 2,7 miljonu eiro apmērā, autobusu operators «Ecolines», kura pārstāvis Latvijā ir SIA «Norma-A», papildina savu autobusu parku – iegādāti četri jauni «MAN» markas autobusi un seši mazlietoti «SETRA» markas autobusi.

«Starptautisko autobusu pārvadājumu tirgus attīstība Baltijas valstīs tiek prognozēta ar pozitīvu attīstības virzienu un «Ecolines» sadarbībā ar Swedbank turpina ieguldīt līdzekļus pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā. Autobusi būs aprīkoti ar bezvadu internetu, multimediju ierīcēm, klimata kontroli, bezmaksas kafijas aparātiem un labierīcībām,» stāsta SIA «Norma-A» valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

«Swedbank ar SIA «Norma-A» sadarbojas jau kopš 1998. gada un šo gadu laikā uzņēmums ir būtiski veicinājis savu izaugsmi, kļūstot par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem savā nozarē,» norāda Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jēkabpils ielās kursēs ar saspiesto dabasgāzi darbināmi satiksmes autobusi

Lelde Petrāne, 29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. jūnija Jēkabpils ielās kursēs septiņi jauni ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi darbināmi satiksmes autobusi. Jēkabpils kļuvusi par pirmo pilsētu Latvijā, kas sabiedriskā transporta pārvadājumiem izmantos šo alternatīvās enerģijas veidu.

Pirkuma kopējā summa ir tuvu 1,4 miljoniem eiro, no kuriem gandrīz 1,1 miljons eiro ir Eiropas Savienības fonda līdzekļi, bet 300 000 - SIA «Jēkabpils autobusu parks» līdzfinansējums.

CNG (Compressed Natural Gas) ir saspiesta dabasgāze, kas galvenokārt sastāv no metāna. CNG ir augstāks enerģijas saturs nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai. Tas ir ekonomiskāks un ekoloģiskāks alternatīvās degvielas veids, paskaidro degvielas tirgotājs «Virši-A».

«Salīdzinot ar klasisko degvielu, CNG izmantošana transportā samazina gaisa piesārņojumu un nodrošina ekonomiski izdevīgāku enerģijas veidu klientiem, turklāt transporta līdzeklis, kas darbojas ar CNG ir tikpat ātri un viegli uzpildāms kā benzīna vai dīzeļmotora transports,» stāsta AS «Virši-A» izpilddirektors Jānis Vība.

Komentāri

Pievienot komentāru