Rail Baltica projekta attīstīšanai izveidotajā darba grupā Latviju pārstāvēs Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta Dzelzceļa nodaļas vadītājs Jānis Eiduks un Investīciju departamenta direktore Ilze Aleksandroviča, informē Satiksmes ministrija.

No Igaunijas darba grupai izvirzīts Ekonomikas un komunikāciju ministrijas padomdevējs transporta un loģistikas jomā Anti Mopels (Anti Moppel) un Transporta attīstības investīcijas nodaļas vadītājs Mīko Peris (Miiko Peris), bet no Lietuvas – Satiksmes ministrijas Transporta politikas departamenta direktors Arenijus Jackus un Dzelzceļa transporta nodaļas vadītājs Simass Garolis (Simas Garuolis).

Izveidotajai darba grupai būs jāizstrādā detalizēti plāni par kopuzņēmuma vadības struktūru, juridisko statusu, akcionāru līgumu, finanšu jautājumiem un darbības izmaksām, koordināciju īstermiņa un ilgtermiņa plānošanas dokumentos. Tāpat tai būs jākoordinē izpēte, ko līdzfinansē Eiropas Savienība saskaņā ar pašreizējo finanšu shēmu (2007-2013), lai sagatavotu detalizētu dokumentāciju par Rail Baltica kopuzņēmumu.

Izveidot darba grupu, kurā katru projektā iesaistīto valsti pārstāvētu divi cilvēki, tika nolemts aizvadītā gada 7. decembrī Tallinā, kad Baltijas valstu transporta ministri parakstīja nodomu deklarāciju par projekta Rail Baltica tālāko virzību.

2011. gada 10. novembrī Baltijas valstu premjeru tikšanās laikā Tallinā ministru prezidents Valdis Dombrovskis, Igaunijas premjers Andruss Ansips un Lietuvas premjers Andrjus Kubiļus vienojās projekta Rail Baltica īstenošanai veidot atsevišķu uzņēmumu ar galveno biroju Rīgā.

Šis uzņēmums organizēs dzelzceļa līnijas būvniecības darbus, nodrošinot projekta Rail Baltica praktisko realizāciju, un pēc līnijas uzbūvēšanas varētu kļūt arī par šīs dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.

Dzelzceļa projekta Rail Baltica visdzīvotspējīgākais realizēšanas variants Latvijā izmaksātu 1.27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3.68 miljardus eiro, aplēsusi Lielbritānijas konsultāciju kompānija Aecom Ltd. ziņojumā par Eiropas platuma – 1435 milimetru – sliežu ceļa izbūves iespēju Rail Baltica koridorā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra