Transports un loģistika

Jākontrolē «dīvānu ekspeditori»

Oskars Prikulis [email protected], 17.05.2006

Jaunākais izdevums

Praktiski visi uzņēmēji atzīst, ka šobrīd Latvijā izveidojusies situācija, kad par ekspeditoru sevi jau sauc «uzņēmējs» ar mobilo telefonu, zīmuli un papīra lapu rokā. Viņš, sēžot dīvānā, var darboties, kur grib un kā grib. Liela daļa uzņēmēju uzskata, ka ekspeditoru sertifikācija šo problēmu atrisinās. «Šādi «kreisie ekspeditori» nemaksā nodokļus un dempingo ar cenu, bet vienlaikus nenes pilnīgi nekādu atbildību par kravu. Un kā gan cilvēks, kurš nav apmācīts un neko nesaprot no šīm lietām, vispār var par kaut ko atbildēt. Mēs uzskatām, ka sertifikācija ir vajadzīga, un visiem jāstrādā vienlīdzīgos apstākļos,» uzsver SIA Latspor vadītājs Māris Cirsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pačukstēsim priekšā – jā, variants “dīvāns pie sienas” nebūt nav labākais un vienīgais. Iepazīstieties ar mēbeļu speciālistu padomiem un radiet jaunu noskaņojumu savā viesistabā!

Reti kurš no mums aicinās palīgā interjera dizaineru, lai atrastu vietu jaunam dīvānam. Gandrīz vienmēr jauni dīvāni nonāk tieši turpat, kur veci – pie sienas, tukšā istabas stūrī. Un tas nav slikts vai nepareizs variants – taču nav arī optimāls. Tiem, kam interjeru labiekārtošana ir profesija, dīvāni ir telpas mugurkauls, neatkarīgi no atrašanās vietas – un ap tiem apkārt veido pārējo interjeru. Tad kāpēc gan nesmelties idejas no profesionāļiem? Kopā ar dīvānu speciālistiem no “ID Mēbeles” mēbeļu veikala stāstām, kur dīvāni izskatās vislabāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīksto mēbeļu izvēle ir tieši saistīta ar savu un mājas ciemiņu komforta līmeni. Vai pēc garas darba dienas nav patīkami ieslīgt mīkstā, ērtā dīvānā vai saņemt viesu komplimentus par stilīgajiem atpūtas krēsliem? Šajā rakstā piedāvājam smelties iedvesmu mīksto mēbeļu izvēlei, kas ļaus atsvaidzināt dzīvojamo telpu un priecēt visus, kas tajā ienāks!

Izvēlies vienotu tematiku

Pirms sākt šķirstīt katalogus vai apmeklēt veikalus meklējot konkrētu mēbeli, būtu jāsāk ar mājokļa kopējās tematikas un stila izvēli. Tā vietā, lai katru istabu skatītu iekārtotu atsevišķā stilā, prātīgs lēmums būs izvēlēties vienotu tematiku un pie tās pieturēties visā mājoklī, radot vienotu dizainu. Šādā veidā būs daudz vieglāk atrast mēbeles, kuras stilistiski papildinās viena otru un centrālās tematikas izvēle ir vieglākais veids kā to panākt. Piemēram, mūsdienīga stila mēbelēm ir raksturīgi metāliski elementi, ikdienišķam – ērtums un praktiskums, eklektiskam – amatnieciski vai etniski elementi, tradicionālam – antīkas formas, sarkankoks utt. Lai arī kāda estētika tiks izvēlēta, vienota vadlīnija atvieglos piemērotu mēbeļu meklēšanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attēls: ID Mēbeles

Mūsdienās mājīgs interjers nav iedomājams bez ērtām mīkstajām mēbelēm, kas nodrošina mums tik ļoti svarīgo - komfortu. Atnākot mājās, mēs apsēžamies dīvānā, lai skatītos TV vai lasītu aizraujošu grāmatu. Baudam savu naktsmieru ērtā gultā vai izvelkamā dīvānā. Kā izvēlēties labāko variantu Jūsu interjeram, lai pirkums nesagādā vilšanos? Tā, lai tas spētu pildīt ne tikai savas funkcijas, bet perfekti iekļauties mājokļa stilā? Šajā rakstā aicinam iepazīties ar kritērijiem , kurus ņemt vērā pirms mīksto mēbeļu iegādes.

1. Telpas izmērs un mēbeļu funkcijas

Jaunu mēbeļu iegādi vēlams ir sākt ar skaidru vīziju – vai jūs vēlaties mainīt visu guļamistabas stilu, vai tikai atsvaidzināt esošo interjeru? Vispirms izveidojiet sarakstu ar mēbelēm un mēbeļu komplektiem, kurus vēlaties mainīt. Kad zināsiet, no kā vēlaties atbrīvoties, tad vieglāk būs saprast, kādas mēbeles tiešām jums ir nepieciešamas.Mēbeļu skaitu un dizainu var noteikt tādi faktori kā jūsu dzīvesveids un ģimenes stāvoklis. Kad iegādājaties guļamistabas mēbeles, tad noteikti ņemiet vērā funkcionalitāti un citu istabas iemītnieku vēlmes. Cilvēki nereti mēdz krist kārdinājumā brīžos, kad ierauga skaista dizaina mēbeli, taču līdz galam nepadomā par šīs mēbeles iegādes praktisko pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ķelnes izstādes atzinība ieceļ Elīza-K Eiropas superlīgā

Māris Ķirsons, 19.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīksto mēbeļu ražotājs a/s Elīza-K pēc astoņu gadu darba iekļūst Eiropas superlīgā, uzņēmums pārkārtosies, lai sekmīgi strādātu šajā līmenī , pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Eiropā augstākās klases mīksto mēbeļu modes tendences nosaka Itālijas, Vācijas, Spānijas ražotāji, tagad tiem piepulcējies arī Latvijas uzņēmējs. Tas noticis Starptautitiskai dizaina padomei Ķelnes mēbeļu izstādē par labāko (uzvarētāju) atzīstot a/s Elīza-K dizaineru izstrādāto un ražoto Solid Wave dīvānu. «Saņemot apbalvojumu par labāko dīvāna dizainu Ķelnes izstādes versijā, ir divējādas sajūtas – paveras jaunas iespējas pārdot savus izstrādājumus Eiropas mīksto mēbeļu superlīgā, pieaug konkurentu interese par mūsu izstrādājumiem, vienlaikus jāveic pārkārtošanās tieši ražošanā, jo, ražojot augstas pievienotās vērtības dizaina mīkstās mēbeles, vislielākā uzmanība tiek veltīta kvalitātei, tas slāpē ražošanas tempu,» tā uz jautājumu, kas mainās uzņēmumā, atbild a/s Elīza-K valdes loceklis Aleksejs Koročkins. Viņš norāda, ka Ķelnes izstādes atzinība jau rosinājusi interesi no potenciālajiem pircējiem, tāpēc jautājums ir par uzņēmuma ražošanas kapacitāti un organizāciju. «Iepriekš bija tādi ekstraklases salona mēbeļu tirgotāji, kuri par a/s Elīza-K produkciju neizrādīja nedz interesi, nedz arī vēlējās kontaktēties, bet Ķelnes izstādes balva ir atvērusi arī šīs agrāk uzņēmumam slēgtās durvis,» tā A. Koročkins. Viņš arī jūtot konkurentu pastiprināto interesi, jo īpaši par uzņēmuma dizaina mēbeļu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nav vajadzības pēc liela skaita jaunu klientu

Elīna Pankovska, 14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Daiļrade Koks turpina kāpināt eksporta apjomu; uzņēmumā saražotās mēbeles nonāk arī Austrālijā, Jaunzēlandē un Dienvidkorejā

Pašlaik uzņēmums fokusējas uz tādu klientu iegūšanu, kuri atbilstu tā paša vajadzībām, lai varētu optimālāk izmantot jaudas.

SIA Daiļrade Koks atrodas četrās ražotnēs – Vaiņodē, Tukumā, Viļakā un Valmierā; katra specializējas savā jomā. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir mēbeļu ražošana no masīva priedes un bērza koka, kā arī no krāsota MDF un finierētas skaidu plātnes. Šogad uzņēmums iecerējis kāpināt neto apgrozījumu par aptuveni 10% un sasniegt 22 milj. eiro līmeni. 2016. gadā uzņēmumā nodarbināti 590 strādājošie, bet pašlaik to skaits pārsniedz 650. Nodokļos kopumā SIA Daiļrade Koks pagājušajā gadā samaksāja 2,87 milj. eiro, kas ir par 0,8 milj. eiro jeb par 39% vairāk nekā 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs nemainām mēbeles katru gadu – un pat ne katrus piecus gadus. Taču tas nenozīmē, ka esam ar mieru dzīvot mājoklī ar novecojušām mēbelēm, ja vien tās nav krāmu tirgu atrastās vintāžas pērles. Un pat ja retro ir jūsu mīļākais stils, tomēr mājās gribas redzēt arī kādu mūsdienīgāku elementu, kaut vai interjera dekorā, vai ne?

Par laimi, mēbeļu mode nemainās radikāli ik gadu. Protams, vienmēr ir jaunas vēsmas un jauni redzējumi par perfekto interjera dekoru, taču galvenokārt izmaiņas parasti skar dekoratīvo elementu izskatu, krāsas, tekstūras un mēbeļu izkārtojuma variantus. Taču tieši šīs nelielās detaļas var mainīt mājas raksturu un ieviest telpā pavisam jaunu atmosfēru. Kopā ar mēbeļu ekspertiem no “ID mēbeles” veikala, pētām, kādas mēbeles būs aktuālas 2022. gadā un kā izvēlēties jaunus mēbeļu akcentus savam mājoklim!

TOP mēbeļu materiāli 2022. gadam

Neatkarīgi no tā, vai dodat priekšroku visam modernam, klasikai vai romantikai, visus mēbeļu stilus šobrīd vieno tendence uz dabisko. Pat industriālajā stilā veidotās telpas tiek piepildītas ar mēbelēm no dabiskajiem materiāliem vai vismaz dabiskajās krāsās. Taču izveidot pilnu interjeru tikai no koka mēbelēm ir, pirmkārt, dārgi, otrkārt, ne vienmēr lietderīgi. Piemēram, ja īrējat mājokli un nākotnē plānojat pārvākties, labāk iegādāties cenas ziņā daudz pieejamākas mēbeles no citiem materiāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība piektdien atbalstīja Ekonomikas ministrijas (EM) rosinātos grozījumus rīkojumā par ārkārtējās situācijas izsludināšanu, ar kuriem no pirmdienas, 8.februāra, tiek atcelti tirgojamo preču ierobežojumi pārtikas un higiēnas preču veikalos.

Tādējādi no 8.februāra mazumtirdzniecības pakalpojumus klātienē varēs sniegt veikali, kur tirgo pārtiku ne mazāk kā 70% no preču sortimenta, kā arī veikali, kur tirgo higiēnas preces ne mazāk kā 70% no preču sortimenta.

Depo: Izmaiņas tirdzniecības regulējumā kropļos konkurenci 

Valdības plānotās izmaiņas tirdzniecības regulējumā Covid-19 pandēmijas dēļ izsludinātās...

Vienlaikus no pirmdienas, 8.februāra, pilnīgi visās tirdzniecības vietās būs jāievieš "drošas tirdzniecības" koncepcija, paredz veiktie grozījumi noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".

Tirdzniecības vietā un tirgus paviljonā vienam apmeklētājam būs jānodrošina ne mazāk kā 25 kvadrātmetri no publiski pieejamās telpu platības, turklāt tirgotājam būs jānodrošina, ka apmeklētāji tirdzniecības vietā, tirdzniecības centrā un tirgus paviljonā tiek ielaisti tikai pa vienam, izņemot personas, kam nepieciešama asistenta palīdzība, un bērnus līdz 12 gadu vecumam, ar kuriem var būt kopā viena pilngadīga persona.

Lai atvieglotu aprēķinu kārtību un kontroles procesu attiecībā uz maksimāli pieļaujamo apmeklētāju skaitu, noteikumi paredz, ka tirgotājam pēc uzraudzības un kontroles iestādes pieprasījuma jāuzrāda būvju kadastrālās uzmērīšanas lieta, kurā ir iekļauta informācija par ēkas sastāvā esošās tirdzniecības vietas platību vai citus dokumentus, kas dod iespēju pārliecināties par tirdzniecības vietas platību.

Jaunais regulējums arī paredz, ka iepirkšanās grozu, ratu vai tirdzniecības dalībnieka nodrošināto iepirkšanās somu skaits kopā nedrīkst pārsniegt maksimāli atļauto apmeklētāju skaitu tirdzniecības vietā. Iepirkties bez groza vai ratiem būs aizliegts.

Jaunajā regulējuma ir ietverta jauna tirdzniecības centra definīcija, proti, tās ir ēkas ar kopējo platību vismaz 1500 kvadrātmetri un tajās atsevišķās tirdzniecības vietās darbojas vismaz pieci tirdzniecības dalībnieki vai pakalpojuma sniedzēji. Tirdzniecības centros maksimāli pieļaujamais apmeklētāju skaits tiek noteikts, summējot pieļaujamo apmeklētāju skaitu, kas vienlaikus var atrasties tirdzniecības vietās.

Tirdzniecības centru īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam būs pienākums nodrošināt, ka tirdzniecības centrā netiek pārsniegts maksimāli pieļaujamais apmeklētāju skaits, pie ieejas labi redzamā vietā jāizvieto informācija par maksimāli pieļaujamo apmeklētāju skaitu, jākontrolē apmeklētāju plūsma pie tirdzniecības centra ieejām un izejām. Tāpat tirdzniecības centros jānodrošina, ka apmeklētāji tirdzniecības centrā tiek ielaisti tikai pa vienam, kā arī jānodrošina, ka tirdzniecības centrā ir uzstādīta elektroniska apmeklētāju plūsmas uzskaites iekārta.

Līdzīgas prasības noteiktas arī tirgus pārvaldītājam - būs jānodrošina vienam apmeklētājam tirgus paviljonā ne mazāk kā 25 kvadrātmetrus no publiski pieejamās telpu platības, pie tirgus ieejas labi redzamā vietā jāizvieto informācija par maksimāli pieļaujamo apmeklētāju skaitu, kā arī jākontrolē apmeklētāju plūsma pie tirgus paviljona ieejām un izejām.

Tirgus pārvaldītājam arī jānodrošina, ka apmeklētāji tirgus paviljonā tiek ielaisti tikai pa vienam, izņemot personas, kam nepieciešama asistenta palīdzība, un bērnus līdz 12 gadu vecumam, ar kuriem var būt kopā viena pilngadīga persona.

Visās tirdzniecības vietās būs jāieceļ atbildīgā persona, kas organizēs epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanu tirdzniecības vietā.

Regulējums arī paredz, ka tirgotājiem būs aizliegts ārpus tirdzniecības vietām reklamēt speciālos piedāvājumus, kas ir īsāki par septiņām dienām un varētu motivēt apmeklētājus tūlītēji doties un uzturēties tirdzniecības vietā, tādejādi radot pulcēšanās risku. Minētais ierobežojums neattieksies uz preču atlaidēm.

Epidemioloģiskās drošības prasību ievērošanu kontrolēs Valsts un pašvaldību policija, kā arī kontroles tiesības būs Patērētāju tiesību aizsardzības centram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesaņemot eksporta garantijas, "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" (DLRR) var nākties atlaist pusi jeb aptuveni 300 darbinieku, sacīja uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka Daugavpils uzņēmuma gadījumā liela problēma ir tā, ka konkurenti Lietuvā, Polijā, Ukrainā, Krievijā, Čehijā un Vācijā ļoti aktīvi izmanto valsts atbalstu eksportam.

"Tā pat bieži nav nauda, bet eksporta garantijas. Latvija pašlaik zaudē konkurencē. Ja Latvija tāpat kā citas valstis piemērotu atbalsta pasākumus eksportam, es pat neredzētu lielas problēmas Daugavpils uzņēmumam. Taču šodien mēs konkurencē reāli zaudējam. Es nezinu, kā ir ar citiem uzņēmumiem, bet DLRR eksporta garantijas nepiešķir," stāstīja Osinovskis.

Viņš pauda neizpratni par DLRR pirms dažām nedēļām pavēstīto, ka eksporta garantijas atteiktas tieši tiesas procesa dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Palīdz restorāniem pievilināt klientus

Anda Asere, 22.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes rezervācijas platformā An-host radīta, lai viesnīcu darbinieki klientiem varētu rezervēt galdiņu restorānā, saņemot par to komisijas maksu

Tieši viesnīcu uzņemšanas darbinieki ir tie, kam tūristi lielākoties vaicā, kur aiziet paēst. Jebkuram labam viesnīcas darbiniekam ir jāreklamē savs restorāns, tomēr liela daļa klientu vēlas izmēģināt arī citus restorānus un hoteļa personālam lūdz ieteikumu. Parasti par to, ka viesnīcas darbinieki apmeklētāju aizsūta uz kādu konkrētu restorānu, tiek atlīdzināts. Lai šo jomu sakārtotu un sistematizētu un lai viesnīcas varētu kontrolēt, uz kurieni aizsūtīti viņu klienti, Jānis Riežnieks ir izveidojis tiešsaistes rezervācijas platformu sistēmu An-host, kur satiekas viesnīcas un restorāni.

Iesaka piemērotāko

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jāizmanto uz paplātes priekšā noliktā iespēja

Egons Mudulis, DB žurnālists, 15.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionāļu detalizētais pasākumu plāns Latvijas loģistikas koridora konkurētspējas uzlabošanai, iestrādāts normatīvajos aktos, palīdzēs tautsaimniecībai arī ilgtermiņā

Krievijas pretreakcija uz tai noteiktajām rietumvalstu sankcijām radījusi galvassāpes ne tikai Latvijas pārtikas un citu preču ražotājiem, bet arī transporta kompānijām, kas uz kaimiņvalsti līdz šim nogādāja Eiropas Savienības produkciju. Gan jaunu tirgu apgūšanai piešķirtie miljoni, gan pretimnākšana nodokļu maksāšanas jautājumos tiem dažādu nozaru uzņēmumiem, kas cieš zaudējumus Krievijas embargo dēļ, ir vajadzīgi instrumenti, kuri gan prasa līdzekļus, bet nesīs atdevi ilgtermiņā, vai arī palīdzēs kompānijām nebankrotēt īstermiņā.

Taču ir pasākumi, kuri var uzlabot visa Latvijas tranzīta koridora konkurētspēju, neprasot no valdības praktiski nekādus ieguldījumus. Viss, kas ir vajadzīgs, ir tā saucamā politiskā griba jeb, vienkārši runājot, vēlēšanās to izdarīt, veicot grozījumus normatīvajos aktos. Par Latvijas Loģistikas asociācijas nule ierosinātajiem pasākumiem, kurus uzklausījusi arī valdība, komersanti ir runājuši gadiem. Tomēr līdz šim Satiksmes ministrija tā arī nav spējusi pārliecināt Finanšu ministriju ar tās pārraudzībā esošo Valsts ieņēmumu dienestu un muitu, ka komersantu ieteikumi, piemēram, administratīvā sloga samazināšanā, būtu steigšus ieviešami. Kontrolējošās institūcijas arī nav vēlējušās atzīt, ka uzņēmēji tiktu nepamatoti bargi sodīti par iespējamiem pārkāpumiem vai, piemēram, tranzīta kravas tiktu nevajadzīgi pārbaudītas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārbaužu biežums un striktās prasības draud iznīcināt pārvadājumus, turpina uzstāt komersanti; muita piekasīgumu neatzīst, godīgajiem neesot ko baidīties.

Saruna par sasāpējušajiem tranzīta muitošanas jautājumiem ar jauno Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora p.i. Ināru Pētersoni (iepriekšējā VID ģenerāldirektore Nelija Jezdakova š.g. jūlija sākumā atstāja amatu pēc pašas vēlēšanās – red.) un Muitas pārvaldes direktoru Tāli Kravali beigusies uz pozitīvas nots, DB atzīst transporta, tranzīta un loģistikas nozari pārstāvošo asociāciju pārstāvji. Viņi cer, ka VID vadītāja ir izpratusi problēmas un apņemšanās tās risināt pieejamo līdzekļu ietvaros nepaliks tikai tukši vārdi, jo līdzšinējā pieredze, diskutējot ar muitu gan par šiem, gan, piemēram, par Muitas likuma jautājumiem, rādot pretējo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas veselības apdrošināšanas karte turpmāk būs derīga trīs gadus

, 19.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas veselības apdrošināšanas karte (EVAK), no šī gada 1.janvāra būs derīga trīs gadus un pēc rakstiska lūguma karti iespējams saņemt pa pastu.

EVAK ir visām Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm (Norvēģijai, Islandei, Lihtenšteinai), kā arī Šveices Konfederācijai kopīgs dokuments. EVAK nodrošina neatliekamās vai nepieciešamās medicīniskās palīdzības saņemšanu katrā valstī noteiktajā apjomā tajās ārstniecības iestādēs, kuras sniedz valsts garantēto veselības aprūpi. Latvijā EVAK izsniedz Aģentūra, un tā ir bezmaksas.

Grozījumi 2006.gada 19.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.1046 „Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība” paredz arī jaunu kārtību par atkārtotu karšu izsniegšanu. No 2009.gada 1.janvāra atkārtota kartes izsniegšana, piemēram, nozaudēšanas gadījumā, būs maksas pakalpojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Vienojas par Latvijas loģistikas piedāvājumu

Egons Mudulis, 16.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koordinatora lomu uzņemsies LDz Cargo loģistika; nozarei vēl daudz jautājumu.

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis. Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš piedāvājumu «zīda ceļam» sola līdz februārim

Teksts: Egons Mudulis, video: Guntis Lēmanis, 17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis.

Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Šis gan ir tikai pirmais konkrētais risinājums, ko LDz Cargo loģistika (LDzCL) izstrādāšot, jo Satiksmes ministrija (SM) būšot aktīvs pasūtītājs. Diskusijā iesaistītie atzina, ka vienota piedāvājuma izveide ir paveicama, jo visas iesaistītās puses tajā ir ieinteresētas, taču bažas pagaidām raisa LDzCL spēja un prasme šo uzdevumu veikt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Obligāta ekspeditora sertifikācija var ietekmēt konkurētspēju

Oskars Prikulis [email protected], 17.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosakot prasību pēc obligātas ekspeditoru sertifikācijas, Latvijas uzņēmumi var apgrūtināt paši sevi, jo uz ārvalstu ekspeditoriem sertifikācijas prasības neattieksies, norāda daļa ekspertu. Uzņēmēji, kas ir pret obligātu sertifikāciju, norāda, ka kopš Latvija iestājusies Eiropas Savienībā (ES), lielu daļu Latvijas ekspeditoru tirgus ir iekarojušas kaimiņvalstu ekspeditoru kompānijas, uz kurām iecerētā prasība par obligāto sertifikāciju neattieksies. «Ekspeditoru tirgus jau sen ir izgājis ārpus Latvijas robežām, un šobrīd labi ja puse tirgus vēl atrodas Latvijā reģistrētu uzņēmumu rokās. Otra puse ir ārpus Latvijas reģistrēti uzņēmumi, kuri šiem noteikumiem nebūs pakļauti,» norāda loģistikas kompānijas Schenker Latvia vadītājs Aivars Tauriņš. Viņš piebilda, ka jau šobrīd Latvijā liela daļa poļu u.c. valstu ekspeditoru, atgriežoties no Krievijas ar pilnām degvielas bākām, zvanot lielajiem Latvijas ražotājiem un piedāvājot ekspeditora pakalpojumus. «Viņus jau mēs nevarēsim izkontrolēt, jo visas telefonu sarunas taču nenoklausīsimies. Un, lai arī Latvijas ekspeditori ievēros visus noteikumus — tērēs naudu un laiku sertifikācijai — 50% tirgus tas būtiski nesakārtos, jo liela daļa varēs nekontrolēti darboties,» skaidro A. Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Transporta nozare Latvijā no Brexit nebaidās

Egons Mudulis, 14.03.2019

Starptautisko Autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto ģenerālsekretārs Andris Lubāns

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistiķi, ekspeditori un autotransporta kompānijas gatavas ātri pielāgoties, saredz iespējas.

Tas izriet no nozares asociāciju pārstāvju teiktā Dienas Biznesam.

«Vismaz Latvijas pusē nekādas panikas nav, kaut arī ir diezgan liela neskaidrība par to, vai būs t.s. cietais Brexit vai tomēr kāds pārejas periods, un ar ko tas viss noslēgsies», teic Starptautisko Autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto ģenerālsekretārs Andris Lubāns. Mūsu valsts komersantu pārvadājumu apjomi Lielbritānijas virzienā ir salīdzinoši mazi. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem, Latvijas kompāniju komercpārvadājumi saistībā ar Lielbritāniju 2017. gadā veidoja vien 3% no visiem starptautiskajiem komercpārvadājumiem jeb 460,9 tūkst. t, no kā 58,4% bija pārvadājumi no citām ES valstīm uz Apvienoto Karalisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji – pastāvīgi ostas teritorijā strādājošie Rīgas brīvostas zemes un piestātņu nomnieki, kas veido ostas komercsabiedrību pamata klasteri, aizvadītajā gadā infrastruktūras attīstībā investējuši 36,3 miljonus eiro, kopējam investīciju apjomam pēdējo piecu gadu periodā sasniedzot 195 miljonus eiro.

Investīciju plūsma atspoguļojas kravu apstrādes un uzglabāšanas infrastruktūras platību apjoma pieaugumā, pagājušā gada laikā atklāto noliktavu kopējā platība ostā pieaugusi par 123 630 m2, savukārt slēgtajām noliktavām – par 40 110 m2. Nozīmīgi ieguldījumi veikti arī termināļu tehnikas un iekārtu attīstībā - 2019. gadā par 116 vienībām ir pieaudzis Rīgas brīvostas uzņēmumu rīcībā esošais tehnikas un iekārtu klāsts, kas liecina par pakalpojumu kvalitātes un jaudas pieaugumu.

Līdz ar neziņu par pasaules ekonomiskās situācijas turpmāko attīstību, ostas uzņēmēji investīcijas plāno piesardzīgi – prognozētais investīciju apjoms 2021.-2024. gadu periodā novērtēts 149 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prasa neitrālu strīdus izskatīšanu

Egons Mudulis, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču viltojums jākonstatē tiesai vai vismaz līdzvērtīgai institūcijai, nevis preču zīmju īpašniekam

To atzinumā par Finanšu ministrijas virzīto Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu «Kārtība, kādā veicami muitas kontroles pasākumi intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzībai» norāda Latvijas Tranzīta biznesa asociācija (LTBA). Kaut arī Eiropas Parlamenta un Padomes regulai Nr. 608/2013 bija jāstājas spēkā jau 2014. gada sākumā, tās pārņemšanai izstrādātos normatīvo aktu grozījumus vēl tikai paredzēts skatīt valdībā.

Sagatavotā noteikumu projekta pieņemšana, neveicot tajā tādas izmaiņas, lai tā atbilstu jaunās regulas prasībām, var radīt ievērojamus zaudējumus Latvijas tranzīta nozarei, jo kravu pārvadātāji, ekspeditori, muitas noliktavu turētāji, kā arī citas kravu pārvadājumu un ekspedīciju procesā iesaistītās personas tiks nostādītas nevienlīdzīgā stāvoklī attiecībā pret citu ES valstu tranzīta nozares uzņēmumiem, brīdina LTBA.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kaimiņi var nosmelt krējumu tranzīta jomā

Egons Mudulis, DB žurnālists, 11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas un Kazahstānas sadarbībai kravu pārvadājumu jomā redzami konkrēti pozitīvi rezultāti, bet Latvijas aktivitātes tā arī var nevainagoties ar vēlamajiem rezultātiem tranzīta attīstībā

Pagaidām vēl ir grūti spriest, cik lielu kumosu no Latvijas tranzīta biznesa nākotnes pīrāga būs nokodušas mūsu apsviedīgo dienvidu kaimiņu līdzšinējās darbības sava tranzīta koridora konkurētspējas uzlabošanā un piedāvāšanā ārvalstu partneriem. Taču vairāki notikumi viens pēc otra liecina, ka atsevišķos kravu segmentos Lietuva apņēmusies nosmelt krējumu, atstājot mums to, kas nu paliek pāri.

Pēdējais liecinieks tam ir nule kā uztapinātais kazahu un lietuviešu kopuzņēmums, lai vieniem būtu daļa multimodālā termināli – Klaipēdā, bet otriem – pie kazahu un ķīniešu robežas Horgosā. Kazahstānas dzelzceļa vadītājs ļoti skaidri pasaka, kāpēc izvēle kritusi uz mūsu kaimiņiem: «Ir ļoti svarīgi, lai mums būtu uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā, un kā šādus partnerus mēs esam izvēlējušies lietuviešu biznesu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi Centrs Rīga RTU laboratorijā ieguldījis 30 000 latus

, 07.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 7. oktobrī Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transporta un mašīnzinību fakultātē (TMF), piedaloties RTU un Audi Centrs Rīga vadībai, tika atklāta RTU TMF Autotransporta institūta Ekspluatācijas materiālu laboratorija, kas izveidota sadarbībā ar Audi Centrs Rīga un kuras modernizācijā Audi Centrs Rīga ir ieguldījis Ls 30 000.

Modernizētajā laboratorijā RTU studenti, mācībspēki un pētnieki turpmāk mūsdienīgos apstākļos varēs veikt automobiļu ekspluatācijas vielu testus: pārbaudīt tādus auto ekspluatācijas tipa parametrus kā dīzeļdegvielas, benzīna, eļļu saduļķošanos, viskozitāti u. c. Modernizācijas rezultātā RTU TMF Autotransporta institūtaEkspluatācijas materiālu laboratorija ir paplašināta, aprīkota ar mūsdienīgām ventilācijas iekārtām un mūsdienīgiem agregātiem, Db.lv informē Egita Kancāne, RTU Informācijas centra korespondente.

Laboratorijas modernizācija ir viena no aktivitātēm, kas iekļauta trīspusējā sadarbības līgumā starp RTU Attīstības fondu, RTU TMF Autotransporta institūtu un Audi automobiļu dīleri Latvijā – Audi Centrs Rīga. Līgums tika noslēgts Rīgā 2007. gada 15. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Matraču ražotājs SIA Sendeko Latvia tuvākajā nākotnē plāno piecas reizes palielināt saražoto apjomu, sasniedzot aptuveni piecus tūkstošus matraču mēnesī

Matraču ražotāja SIA Sendeko Latvia apgrozījums pēdējos piecos gados teju četrkāršojies, 2017. gadā sasniedzot vienu miljonu eiro. Tas uzņēmumam nodrošinājis vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. «Uzņēmējs nevienā brīdī nedrīkst apstāties, un apgrozījums ir jāaudzē nepārtraukti, jo izdevumi palielinās, tāpēc, lai nopelnītu tikpat daudz, cik iepriekš, tas ir jāpalielina. Tur neko nevar darīt,» uzsver SIA Sendeko Latvia valdes priekšsēdētājs Sergejs Viņarskis. Straujo izaugsmi pēdējos gados viņš skaidro ar profesionālu komandu un spēju nepārtraukti transformēties, pielāgojoties tirgus apstākļiem. Šobrīd uzņēmumam ir vairākas matraču kolekcijas, taču par līdz šim veiksmīgāko tiek uzskatīta jaunākā – Dancing collection.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvokļa iekārtošana īres vajadzībām nav gluži tas pats, kas sava personīgā dzīvokļa iekārtošana. Dzīvoklim, kurš paredzēts gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrei, ir jābūt pietiekami daudzfunkcionālam, viegli kopjamam un ar diezgan neitrālu interjeru. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās ar vērtīgiem padomiem, kas noderēs dzīvokļu izīrētājiem.

Parasti dzīvokļa īpašnieks pirms tā iekārtošanas nezina, kādi īrnieki tajā dzīvos. Tāpēc interjera dizainere atgādina, ka šī nebūs piemērotākā vieta, kur izpaust savu individuālo gaumi. Arī īrnieki laika gaitā var mainīties. Dizaina risinājumiem jābūt daudzfunkcionāliem, elastīgiem un ērtiem. Tie kalpos daudziem cilvēkiem un viņu dažādajām vajadzībām.

“Iekārtojot dzīvokli pastāvīgai dzīvošanai, jau ir zināmas tā topošo saimnieku vajadzības un vēlmes. Tāpēc var plānot un pieskaņot interjeru, pielāgojot dzīvokli jauno iemītnieku personībai. Proti, iekļaut iecienītākās krāsas un veidot to vēlamajā stilā. Īres dzīvokļu gadījumā topošie īrnieki parasti nav zināmi, tāpēc standarta risinājumi būs drošāka izvēle. Bet tas nenozīmē, ka dažas jaunākās tendences nav izmantojamas un pielāgojamas mūsdienu dzīvesveidam,” stāsta IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā Auce Graudiņa. Viņa arī piebilst, ka izvēlēto risinājumu noturība un nodilumizturība nākotnē varētu mazināt ar dzīvokļa uzturēšanu saistītās problēmas: jo izturīgāki risinājumi, jo mazāk būs nepieciešams tos labot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ugunsgrēku Piemaskavas psihiatriskajā klīnikā, iespējams, izraisījis narkomāns

Jānis Rancāns, 26.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā, kas naktī uz piektdienu izcēlās psihiatriskajā klīnikā netālu no Krievijas galvaspilsētas Maskavas, bojā gājuši vismaz 38 cilvēki. Oficiāls ugunsgrēka iemesls vēl nav atklāts, tomēr kaimiņvalsts mediji, atsaucoties uz izdzīvojušo sacīto, vēsta, ka tas varējis būt ļaunprātīgs.

Nelaimes negadījuma brīdī ēkā atradies 41 cilvēks. Izglābties izdevies medmāsai un diviem pacientiem. Ugunsgrēka laikā lielākā daļa klīnikas pacientu gulējuši, bet to istabu logiem bijušas pierīkotas restes, tādējādi laupot gandrīz jebkuru cerību izdzīvot.

Izdzīvojusī medmāsa izmeklētājiem stāstījusi, ka ugunsgrēku izraisījis kāds pacients, kurš ārstējies no narkotiku atkarības. Viņš klīnikas atpūtas telpā aizdedzinājis dīvānu, vēsta Newsru. No degošā dīvāna liesmas strauji izplatījušās un drīz vien no koka celtā ēka bijusi uguns pārņemta. Saskaņā ar Krievijas mediju vēstīto, iespējamais ugunsgrēka vaininieks ir viens no negadījumā izglābtajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāks lielgabarītu atkritumu pieņemšanu un pārstrādi

, 25.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas kompānija Vidzemes serviss, sadarbībā ar vairākām Vidzemes reģiona pašvaldībām, uzsāks lielgabarīta atkritumu pieņemšanu un pārstrādi, informē Vidzemes serviss.

Vidzemes serviss pārstāve Skaidrīte Jankovska atzīst, ka līdz šim Latvijā iedzīvotājiem lielgabarīta atkritumu nodošana ir bijusi problemātiska. "Ja rodas nepieciešamība atbrīvoties no savu laiku nokalpojošā dīvāna vai ledusskapja, tas var sagādāt nopietnas problēmas. Pirmkārt, Latvijā gandrīz nav vietu, kur atkritumu apsaimniekotāji pieņem šos lielgabarīta atkritumus, veic to tālāku sadalīšanu un nodod tos pārstrādei. Otrkārt, ja arī šādi punkti ir, tad ir ļoti apgrūtinoši šos lielgabarīta atkritumus līdz turienei nogādāt. Piemēram, ja cilvēks grib izmest vecu dīvānu, viņam jāpasūta lielais konteiners, maksājot par to aptuveni 15 LV par kubu. Tieši šī iemesla dēļ, ka atkritumu nodošana saistīta ar palieliem papildus izdevumiem, nereti cilvēki izvēlas pašu lētāko variantu – aizvest atkritumus uz tuvējo mežu," stāsta S. Jankovska.

Komentāri

Pievienot komentāru