Transports un loģistika

Jau drīz muita strādās īso darbadienu

Oskars Prikulis [email protected], 16.12.2005

Jaunākais izdevums

Darba dienas laika izmaiņas VID Rīgas muitas reģionālās iestādes iekšzemes muitas kontroles punktos (MKP) pēc samazināta darba dienas garuma, visticamāk, sāks strādāt jau pēc 4 mēnešiem. Pēc jaunā gada janvāra sākumā tikšot izveidota komisija, kas strādās ar visiem jautājumiem saistībā ar MKP optimizāciju un darba laika izmaiņām, kā arī izstrādās pasākumu plānu, lai pārietu uz jauno darba laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasta nodaļas Jāņos strādās svētku režīmā

, 17.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgo un Jāņu dienā lielākā daļa Latvijas Pasts pasta nodaļu būs slēgtas, bet dažām pasta nodaļām būs mainīti darba laiki, Db.lv informē Latvijas pasts.

Svētku brīvdienās, 23. un 24. jūnijā, steidzamās telegrammas tiks piegādātas tikai Rīgā, bet vienkāršo telegrammu piegāde netiks veikta. Pensijas par 19. un 21. jūniju tiks izmaksātas 19. jūnijā, tās, par kurām izmaksas datums noteikts 20. un 22. jūnijs, – 20. jūnijā, bet 23. un 24. jūnijā izmaksājamās pensijas būs iespējams saņemt 21. jūnijā.

23. jūnijā visas pasta nodaļas būs slēgtas, izņemot Rīgas 17. pasta nodaļu, kas strādās no plkst.10.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 18. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.30 līdz plkst. 20.00, Rīgas 20. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 22. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 25. pasta nodaļu, kas strādās no plkst.10.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 50. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 20.00, Pasta centru Sakta, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 18.00, un Rīgas 53. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 16.00 ar pārtraukumu no plkst. 13.00 līdz plkst. 13.30.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasta darba laiki svētkos

, 19.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 24., 25., 26. un 31.decembrī, kā arī 1.janvārī lielākā daļa pasta nodaļu visā Latvijā strādās pēc īpašā svētku režīma. Atgādinām, ka abonēt presi pasta nodaļās un pie pastnieka varēs līdz 22.decembrim, bet modernizētajās pasta nodaļās – līdz 29.decembrim, informē VAS Latvijas Pasts.

Svētku dienās pēc svētku grafika strādās sekojošas pasta nodaļas:

Rīgas reģionā

24. un 31.decembrī visas Rīgas un Rīgas reģiona pasta nodaļas būs slēgtas, izņemot Rīgas 8. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 19.00, Rīgas 17., 22., 25., 50. pasta nodaļu, kas strādās no plkst.10.00 līdz plkst. 22.00, Rīgas 18. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.30 līdz plkst. 20.00, Rīgas 20. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 22.00, un Pasta centru Sakta, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 17.00. Kauguru 1. pasta nodaļa strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 20.00, bet Ogres 2. pasta nodaļas darbalaiks šajā dienā būs no plkst. 9.00 līdz 16.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielākā daļa pasta nodaļu svētkos slēgtas

, 19.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta nodaļas Ziemassvētkos un Jaunajā gadā visā Latvijā strādās pēc īpaša svētku darba grafika, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Inese Kreicberga.

Rīgas pasta nodaļas

2006. gada 24.decembrī visas Rīgas pasta nodaļas slēgtas, izņemot, Rīgas 8., 17., 22. un 25. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 10:00 līdz 20:00. Rīgas 18. pasta nodaļa strādās no 9:30 līdz 20:00, Rīgas 20. pasta nodaļa – no 9:00 līdz 20:00, Pasta centrs Sakta – no 8:00 līdz 20:00, Rīgas 50. pasta nodaļa – no 8:00 līdz plkst.16:00, Rīgas 33. pasta nodaļa – no 8:00 līdz 16:00, Rīgas 47. pasta nodaļa – no 10:00 līdz plkst.16:00, bet Rīgas 53. pasta nodaļa – no 9:00 līdz 16:00 (pārtraukums no 13:00 līdz 13:30).

2006. gada 25.decembrī visas Rīgas pasta nodaļas slēgtas, izņemot Rīgas 8., 17. un 25. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 10:00 līdz 22:00. Rīgas 20. un 22. pasta nodaļa strādās no 10:00 līdz 20:00, Rīgas 33. un 50. pasta nodaļa – no 8:00 līdz 16:00, Rīgas 18. pasta nodaļa – no 9:30 līdz 20:00, Rīgas 47. pasta nodaļa – no 10:00 līdz 16:00, Pasta centrs Sakta – no 8:00 līdz 20:00, Rīgas 53. pasta nodaļa – no 9:00 līdz 16:00 (pārtraukums no 13:00 līdz 13:30).

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

ISO 50001 a priori jāsniedz finanšu ietaupījums

Sandris Točs, speciāli DB, 15.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāras enerģijas pārvaldības procedūras un pakāpeniski ieviesti kaut nelieli pasākumi nesīs ekonomiju jau pirmajā gadā

Tā ekspresintervijā Dienas Biznesam saka SIA CMB valdes priekšsēdētājs Artis Dzirkalis.

Ko ISO 50001 standarta ieviešana nozīmē reālajā biznesa praksē? Kādi uzņēmumiem ir ieguvumi no tā?

ISO 50001 ir energopārvaldības sistēmas standarts, kas pēc struktūras līdzinās ISO 14001, taču attiecas tikai uz uzņēmuma enerģijas pārvaldību. Ja uzņēmumā ir ieviesta un uzturēta kāda cita kvalitātes vai procesu pārvaldības sistēma, tad tam ISO 50001 ieviešanas struktūra nebūs sveša. Taču, ja iepriekš nav bijusi saskare ar ISO pārvaldības sistēmām, tad daudzas lietas būs jaunas. Praksē ISO 50001 energopārvaldības sistēmai nodalāmas trīs būtiskas stadijas – ieviešana, sertificēšana un uzturēšana. CMB palīdz uzņēmumiem sistēmas ieviešanā un sniedz atbalstu uzturēšanā, cik tas nepieciešams. Manuprāt, tieši ieviešanas process ir vissvarīgākais, jo tiek apzināta uzņēmuma enerģijas sadalījuma struktūra, būtiskie patērētāji, un veidota labas pārvaldības un monitoringa sistēma. Tā kā šai sistēmai a priori jāsniedz finanšu ietaupījums, tad tās darbā jāiesaista gan vadība – lēmumu pieņemšanā, gan darbinieki – izpildē. Mūsu praksē labākais rezultāts veidojas, ja sadarbojas tehniskais personāls, operatīvā vadība un finanšu vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasta nodaļas Lieldienās strādās svētku režīmā

, 17.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažām Latvijas Pasta nodaļām pirmssvētku dienā būs mainīts darba laiks, kā arī lielākā daļa pasta nodaļu būs slēgta svētku dienās no 21. līdz 24.martam, liecina sniegtā informācija medijiem.

Pirmssvētku dienā, 20.martā, lielākā daļa Rīgas pasta nodaļu strādās pilnu darba dienu. Vienu stundu īsāks darba laiks būs vienīgi Rīgas 27., 30., 38. pasta nodaļai, kā arī tām Rīgas rajona pasta nodaļām, kurās klientus apkalpo viens darbinieks. Arī citas pilsētu un lauku pasta nodaļas, kurās klientus apkalpo viens darbinieks, strādās vienu stundu mazāk nekā parasti.

22.martā visas Rīgas pasta nodaļas strādās pilnu darba dienu, izņemot Rīgas 30. pasta nodaļu, kura strādās vienu stundu mazāk, bet Rīgas 27. un 38. pasta nodaļa būs slēgta. Vienu stundu mazāk šajā dienā strādās arī tās Rīgas rajona, citu pilsētu un lauku pasta nodaļas, kurās klientus apkalpo viens darbinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Ventspils nafta termināls saņem sertifikātus atbilstoši jaunākajām ISO 9001 un ISO 14001 prasībām

, 20.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrība SIA Ventspils nafta termināls ir saņēmusi jaunākos sertifikātus atbilstoši kvalitātes vadības standarta ISO 9001:2000 un vides vadības standarta ISO 14001:2004 prasībām. Apstiprinājums termināļa atbilstībai minētajiem standartiem stājies spēkā 2007.gada 1.martā, un to izsniegusi starptautiskā sertifikācijas organizācija Bureau Veritas Certification.

A/s Ventspils nafta piederošā termināļa darbība atbilstoši starptautiskā kvalitātes vadības standarta ISO 9001 un vides vadības standarta ISO 14001 prasībām tika sertificēta jau 2000. un 2004.gadā. 2006.gadā tika pilnveidota SIA Ventspils naftatermināls vides vadības sistēma saskaņā ar ISO 14001:2004 jaunākajām normām, pārskatot un pilnveidojot uzņēmuma kvalitātes un vides procedūras, izstrādājot jaunus vides aspektu novērtēšanas kritērijus, apzinot vides aspektus visos termināla darba procesos un iesaistot katrā konkrētajā procesā strādājošos darbiniekus utt. Savukārt 2007.gadā termināļa pārsertifikācija atbilstoši ISO standartu prasībām bija nepieciešama, beidzoties iepriekšējam sertifikātu darbības termiņam - trīs gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais Telefons (LMT) šomēnes ieguvis vienlaicīgi trīs starptautiskus ISO sertifikātus, kas apliecina – LMT Integrētās vadības sistēma, kas ietver informācijas drošības, kvalitātes un vides pārvaldību un pilnveidošanu, ir auditēta un atbilst ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 starptautisko standartu prasībām, informē LMT.

«LMT klientiem un sadarbības partneriem šī sertifikācija nozīmē starptautiski atzītu apliecinājumu, ka LMT spēj nodrošināt visus elektronisko sakaru pakalpojumus un viedpakalpojumus atbilstoši mūsdienu informācijas drošības, kvalitātes, vides un energoefektivitātes pārvaldības prasībām,» apliecina LMT viceprezidente administratīvi juridiskajos jautājumos, valdes locekle Laura Keršule.

Sertifikātu saņemšanai LMT tika īstenots neatkarīgs audits. Auditu veica akreditētas sertifikācijas organizācijas, BM Trada Latvija, auditoru komanda. «ISO sertifikātu iegūšana ir apliecinājums uzņēmuma vadības un darbinieku kopīgam neatlaidīgam darbam, bet esošajiem un potenciālajiem klientiem, sadarbības partneriem tas apliecina uzņēmumarūpes par pakalpojumu kvalitāti un uzņēmuma ilgtspēju,» norāda BM Trada Latvija valdes loceklis Uldis Klezbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Drošība – datu centru panākumu atslēga

Jānis Vēvers, sadarbībā ar Lattelecom, 30.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstība ISO standartiem ir nepārprotams signāls klientiem, ka to dati Lattelecom sistēmās būs drošībā

Augsts, globāliem standartiem atbilstošs drošības līmenis palīdzējis Lattelecom tikt pie starptautiska sertifikāta par atbilstību informācijas drošības pārvaldības standartam ISO 27001, kā arī jau divus gadus stabili audzēt datu centru biznesu. 2017.gadā apgrozījuma pieaugums pret iepriekšējo gadu bija 25%, bet šogad tas būs vēl par 26% lielāks nekā pērn. Turklāt 70% veido pakalpojuma eksports, Ukrainas mākoņpakalpojumu tirgū pat ieņemot ceturto vietu.

Lattelecom ir viens no lielākajiem datu centru pakalpojumu sniedzējiem Baltijas valstīs, un 70% no uzņēmuma datu centra biznesa veido eksports. Pēc IDC tirgus pētījuma datiem, 2017. gadā uzņēmuma tirgus daļa Ukrainā bija 10% no kopējā mākoņpakalpojumu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Kāpēc modernam uzņēmumam, kas izaicina industriju, vajadzīgs "garlaicīgs" ISO sertifikāts?

Db.lv, 15.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Prieku par ISO sertifikātu saņemšanu uzņēmumam var salīdzināt ar cilvēka prieku, iegūstot maģistra grādu, jo abos gadījumos aiz muguras ir pamatīgs darbs un saņemts apliecinājums zināšanām," pauž "Balcia Insurance SE" valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

ISO Kvalitātes pārvaldības sistēmas un Vides pārvaldības sistēmas sertifikācijas procesi ilga teju gadu un ļauj uzņēmumam efektīvi vadīt un pārvaldīt biznesu vairākas valstīs, nodrošinot nozarei neraksturīgu izaugsmi un nemainīgu uzņēmuma pakalpojumu kvalitāti katram klientam jebkurā no valstīm, kur strādā Balcia.

“No biroja Rīgas centrā vadām biznesu piecās valstīs, apkopojot pirmā pusgada rezultātus, salīdzinājumā ar pagājušo gadu esam sasnieguši vēsturiski labākos rezultātus – 40,2 miljoni parakstītu bruto prēmiju, kas ir 58% izaugsme salīdzinot ar līdzīgu periodu pērn,” informē Lucaus.

Balcia vadītājs norāda, ka šobrīd uzņēmumam izdodas savienot pirmajā acu uzmetienā nesavienojamo – darbojoties regulētā nozarē, būvēt dinamisku kompāniju kā jaunuzņēmumu un izaugsmē sasniegt tikai jaunuzņēmiem raksturīgu kāpumu, bet reizē pielietot visus labākos lielo uzņēmumu korporatīvās pārvaldības principus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta nodaļas svētku dienās - Līgo dienā un Jāņu dienā - visā Latvijā strādās pēc īpaša svētku darba grafika, Db.lv informēja uzņēmums.

Rīgas pasta nodaļas

23.jūnijā visas Rīgas pasta nodaļas būs slēgtas, izņemot Rīgas 8. un 17. pasta nodaļu, kas strādās no plkst.10.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 18. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.30 līdz plkst. 20.00, Rīgas 20. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 20.00, Rīgas 22. un 25. pasta nodaļu, kas strādās no plkst.10.00 līdz plkst. 20.00, un Pasta centru Sakta, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 18.00. Rīgas 53. pasta nodaļa strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 16.00 ar pārtraukumu no plkst. 13.00 līdz plkst. 13.30.

24.jūnijā visas Rīgas pasta nodaļas strādās pilnu darba dienu, izņemot Rīgas 18. pasta nodaļu, kas strādās no plkst. 9.30 līdz plkst. 20.00, pasta centru Sakta, kas strādās no plkst. 10.00 līdz plkst. 18.00. Rīgas 53. pasta nodaļa strādās no plkst. 9.00 līdz plkst. 16.00 ar pārtraukumu no plkst. 13.00 līdz plkst. 13.30.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Korupcija muitas sistēmā ir ieilgusi problēma. Un otra problēma – rīcības trūkums. Tiek ieņemta nogaidoša, aizsardzības pozīcija: ''Mums viss ir labi!''".

Tā intervijā par Terehovas muitas darbinieku masveida aizturēšanu un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vadības kūtrumu muitas darba sakārtošanā laikrakstam Diena saka finanšu ministrs Jānis Reirs.

“Terehovas lietas atklāšana ir Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) un VID Iekšējās drošības pārvaldes (IDP) darbības rezultāts. Tas ir skandalozi, ka muitas punktā vairāk nekā veselu maiņu darbinieku ir jānoņem no trases, bet VID un muitas vadība izliekas, ka neko nezina, un par to nerunā. Finanšu ministrijas departaments, kas atbild par ēnu ekonomikas apkarošanas politiku, ir norādījis uz šīm problēmām, bet praksē tā ieteikumi tiek ignorēti. Tas ir novedis pie tās situācijas, kāda tā ir. Un, es domāju, ka tad, ja VID vadība rīkotos tā, kā to dara citas valsts institūcijas, kas atklāti atzīst pastāvošās problēmas un informē sabiedrību par savu darbinieku pārkāpumiem, vesela maiņa muitnieku neatļautos organizēti grupā ilgstoši veikt visdažādākos pārkāpumus. Tas ir šokējoši!,” atzīst ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp valsts svētku dienām esošo darbadienu pārcelšana uz brīvdienām palielina darba devējiem izmaksas un apgrūtina darbu, ir pārliecināts Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolts Fliks un Latvijas Valsts mežu personāla vadības un administratīvās daļas vadītāja Ligita Pundiņa.

Nozare.lv rīkotajā diskusijā Pundiņa uzsvēra, ka nereti šādā veidā tiek

«iesaldēts » uzņēmuma darbs uz veselu nedēļu, tāpēc darbadienu pārcelšana nav atbalstāma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Darbu uzsāk Kredītu reģistrs

, 02.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2008. gada 1.janvāra sācis darboties Kredītu reģistrs – datu bāze par visu kredītņēmēju saistībām pret Latvijas finanšu tirgus dalībniekiem, kuri ir Kredītu reģistra dalībnieki. Šādā pilna spektra Kredītu reģistrā integrēta arī Parādnieku reģistra datu bāze (veidota kopš 2003. gada vidus), ko arī turpmāk papildinās ar informāciju par negatīvo kredītvēsturi, t.sk. maksājumu kavējumiem, Db.lv informēja Latvijas Bankas preses sekretārs Mārtiņš Grāvītis.

Šādi reģistri darbojas lielākajā daļā ES valstu.

Reģistrs ļauj finanšu tirgus dalībniekiem precīzāk novērtēt aizņēmēju kredītspēju un efektīvāk vadīt kredītriskus, sniegs valstij papildu iespējas uzraudzības funkciju veikšanai un nodrošinās centrālo banku un Finanšu un kapitāla tirgus komisiju ar papildu datiem makroekonomikas analīzei.

Aizdevējam rodas iespēja gūt pilnu priekšstatu, kādas ir kredītņēmēja saistības pret Latvijas tirgus dalībniekiem, kuri ir Kredītu reģistra dalībnieki, iespēja precīzāk noteikt potenciālā aizņēmēja kredītrisku, efektivizēt kredīta cenas noteikšanu.

Reģistra esamība mēdz disciplinēt aizņēmējus, mudinot nopietnāk izvērtēt attieksmi pret kredītsaistību pildīšanu un kredītvēstures veidošanu. Savukārt visiem tiem, kuri godprātīgi pilda saistības, šis reģistrs ir labas kredītvēstures krātuve un apliecinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Eiropas Parlamenta (EP) deputāti balsojumā apstiprināja 20 komiteju un divu apakškomiteju sastāvu, un EP deputāti no Latvijas strādās astoņās dažādās komitejās.

Budžeta komitejā strādās bijušais Rīgas mērs Nils Ušakovs (S). Savukārt bijušais galvaspilsētas vicemērs Andris Ameriks darbosies Transporta un tūrisma komitejā, kur strādās arī politiķis Roberts Zīle (VL-TB/LNNK). Zīle kopā ar politiķi Inesi Vaideri (JV) strādās arī Ekonomikas un monetāro jautājumu komitejā.

Zīle iepriekš bija paudis vēlmi strādāt Lauksaimniecības komitejā, taču pašlaik vietu tur nav saņēmis. Kā informēja EP deputāta pārstāvis Kārlis Būmeisters, politiķis par vietu komitejā vēl cīnīties pēc «Breksit» un Apvienotās Karalistes deputātu pozīciju maiņām.

EP deputāts kopā strādās trīs komitejās, jo būs aizstājējs Budžeta komisijā. Zīle arī ievēlēts par savas politiskās grupas Eiropas Konservatīvo un reformistu grupas (ECR) pirmo viceprezidentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Muitas darba laiki mainīsies oktobrī

Oskars Prikulis [email protected], 11.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas muitas reģionālās iestādes iekšzemes muitas kontroles punkti (MKP) pēc saīsināta darba dienas garuma sāks strādāt, sākot ar 1. oktobri, tādējādi dodot laiku visiem iesaistītajiem uzņēmumiem sagatavoties jaunajai kārtībai. Db aptaujātie uzņēmēji un arī nozares pārstāvji iepriekš norādīja, ka esot nepieciešams vairāk laika, lai pielāgotos jaunajiem plānotajiem Rīgas muitas iekšzemes muitas kontroles punktu (MKP) darba laikiem, un tagad uzņēmējiem ir dots vairāk laika, lai izmaiņām sagatavotos. Rīgas muitas reģionālās iestādes vadītājs Viktors Liepiņš sarunā ar Db norādīja, ka muitā janvāra sākumā izveidotā komisija, kas strādā ar visiem jautājumiem saistībā ar MKP optimizāciju un darba laika izmaiņām, ir ņēmusi vērā visus uzņēmēju ieteikumus un bažas, tāpēc sākotnējais plāns optimizāciju sākt jau ar pavasari mainīts. Rīgas muitas iekšzemes MKP šobrīd strādā vidēji no plkst. 8:30 līdz plkst. 20 vai 21, bet muita vēlas darba laiku samazināt līdz plkst. 17. Tāpat muita iecerējusi ņemt vērā galvenās uzņēmēju bažas, ka «karstajās dienās» darba nedēļas beigās, kad kravu plūsma ir sevišķi liela, muita varētu netikt galā ar saviem pienākumiem, tāpēc pirmdienās un piektdienās MKP turpinās strādāt līdz astoņiem vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prasa neitrālu strīdus izskatīšanu

Egons Mudulis, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču viltojums jākonstatē tiesai vai vismaz līdzvērtīgai institūcijai, nevis preču zīmju īpašniekam

To atzinumā par Finanšu ministrijas virzīto Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu «Kārtība, kādā veicami muitas kontroles pasākumi intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzībai» norāda Latvijas Tranzīta biznesa asociācija (LTBA). Kaut arī Eiropas Parlamenta un Padomes regulai Nr. 608/2013 bija jāstājas spēkā jau 2014. gada sākumā, tās pārņemšanai izstrādātos normatīvo aktu grozījumus vēl tikai paredzēts skatīt valdībā.

Sagatavotā noteikumu projekta pieņemšana, neveicot tajā tādas izmaiņas, lai tā atbilstu jaunās regulas prasībām, var radīt ievērojamus zaudējumus Latvijas tranzīta nozarei, jo kravu pārvadātāji, ekspeditori, muitas noliktavu turētāji, kā arī citas kravu pārvadājumu un ekspedīciju procesā iesaistītās personas tiks nostādītas nevienlīdzīgā stāvoklī attiecībā pret citu ES valstu tranzīta nozares uzņēmumiem, brīdina LTBA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai muitas kontroles pasākumu īstenošanas procesā nodrošinātu iespēju optimāli iesaistīt muitas kinologus ar darba suņiem, Valsts ieņēmumu dienests (VID) šogad turpina veikt pakāpenisku novecojušo darba suņu nomaiņu ar jauniem. Šī gada oktobrī iegādāti trīs jauni darba suņi, kas tiks apmācīti narkotisko vielu un tabakas izstrādājumu meklēšanā un pēc pamatapmācības kursa beigšanas kinologu vadībā uzsāks darbu Latvijas muitas kontroles punktos, informē VID.

Jaunie darba suņi publiskā iepirkuma konkursa ietvaros tika iegādāti Nīderlandē, noslēdzot līgumu ar uzņēmumu K9 Group Holland B.V. VID Muitas pārvaldes amatpersonas – darba suņu apmācības instruktori – veica uzņēmuma piedāvāto suņu testēšanu, pārbaudot to atbilstību VID izvirzītajām prasībām, lai tos būtu iespējams atbilstoši apmācīt un izmantot darbā dienestā, t.i., darbspējas dažādās vidēs, vēlmi rotaļāties, meklēt un atrast motivācijas priekšmetu, nervu sistēmas stabilitāti un vispārējo veselības stāvokli, fizisko formu, kā arī socializācijas līmeni.

Darba suņiem ir jābūt izteiktai vēlmei pēc mantiņas, un šai interesei ir jābūt noturīgai. Tāpat suņiem ir jāspēj aktīvi spēlēties un ilgstoši meklēt motivācijas priekšmetu, jābūt fiziski aktīviem, jāspēj labi izturēt ilgstošu slodzi, kā arī viņi nedrīkst izrādīt bailes vai agresiju pret šāvieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latio pirmais no starpniecības un konsultāciju pakalpojumu sniedzējiem nekustamā īpašuma jomā ieguvis ISO sertifikātu

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Latio ir pirmais nekustamā īpašuma nozares kompleksā pakalpojuma sniedzējs, kura vadības sistēma sertificēta atbilstoši ISO 9001:2000 standartam. Latio sertifikācijas joma ir starpniecības pakalpojumi darījumos ar nekustamo īpašumu, nekustamā īpašuma un biznesa vērtēšana un ar nekustamo īpašumu saistītas konsultācijas.

Latio vadības lēmums iegūt šādu sertifikātu ir loģisks turpinājums jau vairākus gadus īstenotajai, uz uzņēmuma darbības procesu un to mijiedarbības norišu sakārtošanu balstītai pieejai. Sertifikācija bija Latio stratēģisks lēmums, pretstatā organizācijām, kurās ISO sertifikāta iegūšana ir sadarbības partneru, pasūtītāju, piegādātāju vai citu ārēju faktoru iniciēta prasība.

"Raugoties no klientu skatu punkta, Latio atbilstība ISO standartam ir signāls par darījumu drošumu, kas izpaužas atbilstībā normatīvu prasībām, juridiskajā un finanšu atbalstā, kā arī garantijā, ka uzņēmums apņēmies rūpēties par kvalitāti un klientu apmierinātību visās nodaļās vienādi," uzsver Latio valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Balticovo iegūst ISO 22000 sertifikātu

, 19.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļeiropas lielākais vistu olu un olu produktu ražotājs AS Balticovo saņēmis starptautisko sertifikātu ISO 22000.

Latvijā uzņēmums patlaban ir vienīgais olu un olu produktu ražotājs, kurš sertificēts jaunajam standartam. ISO 22000 – Pārtikas drošības pārvaldības sistēmas prasības jebkurai pārtikas aprites ķēdes organizācijai – izvirza stingrākas prasības visiem pārtikas ķēdes dalībniekiem.

«Jaunais kvalitātes standarts nozīmē interaktīvu komunikāciju visā pārtikas ķēdē. Uzņēmums spēj veikt komunikāciju par pārtikas drošības jautājumiem ar piegādātājiem, klientiem un citām ieinteresētajām pusēm visā ar savu produkciju saistītajā pārtikas ķēdē. Izpildot šo standarta prasību tiek garantēts, ka tiek veiktas tādas darbības, kuru rezultātā cilvēki saņem tikai drošu un veselīgu pārtiku,» apliecina Balticovo valdes priekšsēdētājs Arnis Veinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piedāvā tikties ar Baltkrievijas uzņēmējiem

, 06.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. novembrī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) namā (Kr. Valdemāra ielā 35, Rīgā) notiks Latvijas uzņēmēju tikšanās ar Baltkrievijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvjiem un Baltkrievijas uzņēmējiem. Tikšanās, kuru organizē LTRK, mērķis ir veicināt biznesa kontaktu apmaiņu.

Latvijas uzņēmējiem būs iespēja iegūt informāciju par Baltkrievijas ekonomiku, sadarbības un investīciju iespējām, kā arī tikties ar baltkrievu uzņēmējiem.

Uzņēmējiem un citiem interesentiem ir iespēja tikties ar šādu Baltkrievijas uzņēmumu pārstāvjiem:

" Ivacevičdrev - mīkstās un moduļu mēbeles, zāģmateriāli, kokapstrādes izstrādājumi, sintētiskie sveķi, lamināti un detaļas mēbeļu ražošanai, apdares materiāli piesūcināti ar sintētiskiem sveķiem, masīvkoka mēbeļu plātnes.

" Molodečnomebeļ - mīkstās un moduļu mēbeles. Asortimentā apmēram 600 izstrādājumu veidi.

" Pinskdrev - virtuves, mīkstās un moduļu mēbeles, tai skaitā skolēnu un bērnu. Uzņēmums ražo un piedāvā finieri, skaidu plātnes, sērkociņus, ēvelētas detaļas, zāģmateriālus, mēbeļu plātnes. Uzņēmumā ieviesta ISO 9001-2001 kvalitātes vadības sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Grozījumi likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"

, 22.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 1999, 22.nr.; 2003, 2., 23.nr.; 2004, 4.nr.; 2005, 7., 14.nr.) šādus grozījumus:

1. 1.pantā:

izteikt 9.punktu šādā redakcijā:

"9) telpa, kas speciāli ierādīta smēķēšanai, - smēķēšanai paredzēta atsevišķa telpa, kas ēkas tehniskās inventarizācijas plānā atzīmēta kā konstruktīvi nodalīta un aprīkota ar nosūces ventilāciju, lai tabakas dūmi neieplūstu citās telpās. Šajā telpā ir attiecīgs informatīvs uzraksts vai simbols. Tajā netiek sniegti iestādes, komersanta, jebkuras citas juridiskas vai pašnodarbinātas personas pamatpakalpojumi;";

izteikt 15.punktu šādā redakcijā:

"15) telpa, kas atsevišķi nodalīta smēķēšanai, - atsevišķa telpa, kas ēkas tehniskās inventarizācijas plānā atzīmēta kā konstruktīvi nodalīta telpa, kas paredzēta pamatpakalpojumu saņemšanai un smēķēšanai un ir aprīkota ar nosūces ventilāciju. Šī telpa aizņem ne vairāk kā 50 procentus no kopējās publiskās telpas platības un ir izvietota pēc iespējas tālāk no ieejas. Telpā ir attiecīgs informatīvs uzraksts vai simbols;".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka šajā gadu mijā lati mainīsies pret eiro, bankas aicina ap pusnakti maksājumus neveikt, jo norēķinu sistēmā var būt traucējumi.

Swedbank

Swedbank eiro pārejas naktī karšu norēķinu darbībā traucējumi ir iespējami ap pusnakti, 30 minūtes, laika posmā no plkst. 23 līdz 0:15. Ja šajā laikā gadās norēķināties ar karti un saņemt atteikumu pirkuma apmaksai, banka iesaka nogaidīt un mēģināt veikt apmaksu vēlreiz.

31. decembrī Swedbank filiāļu darba laiks būs saīsināts, lai veiktu bankas IT sistēmas un visu procesu pāreju uz eiro. Filiāles apkalpos klientus līdz plkst. 15. Nākamgad sešas Swedbank filiāles darbosies arī 1. janvārī no plkst. 12 līdz plkst. 15. Šajā dienā filiāļu pakalpojumu klāsts vēl būs ierobežots, jo pirmajās janvāra dienās vēl turpināsies bankas procesu pārcelšana uz eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. un 18. novembrī Latvijas Pasta nodaļas strādās pēc īpaša darba grafika.

17. novembrī daļa pasta nodaļu strādās vienu stundu mazāk nekā parastā darba dienā, bet 18. novembrī vairākums pasta nodaļu Latvijā būs slēgtas. Mainīts arī pensiju un pabalstu piegādes grafiks, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Inese Kreicberga.

Piektdien, 17. novembrī, Rīgas pilsētas pasta nodaļas strādās pilnu darba dienu, izņemot 27., 30., 38. un 78. pasta nodaļu, kas strādās pirmssvētku režīmā - vienu stundu mazāk nekā parasti. Rīgas rajona pasta nodaļas, kurās klientus apkalpo viens darbinieks, 17. novembrī strādās vienu stundu mazāk. Lielākā daļa citu Latvijas pilsētu un lauku pasta nodaļu 17. novembrī strādās vienu stundu mazāk nekā parastā darba dienā. Pilna darba diena būs tikai Latvijas rajonu centru pirmajās pasta nodaļās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Sociālā atbildība – modes kliedziens vai organizācijas mugurkauls?

Valdis Blome, Standartizācijas, akreditācijas un metroloģijas centra vadītājs, 15.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kādu brīdi termins «sociālā atbildība» kļūst aizvien skaļāks un pamanāmāks daudzu organizāciju komunikācijas platformā. Ja skatīsimies dziļāk, sapratīsim, ka organizāciju izpratne par šo jēdzienu visbiežāk aprobežojas ar šauru skatījumu par darbības ietekmi uz vidi vai ētisku attieksmi pret personālu. Protams, ir slavējama ikvienas organizācijas vēlme ieviest un realizēt sociālās atbildības vadlīnijas ikdienas darbā, tomēr, lai to izdarītu kvalitatīvi un no tā iegūtu arī reālu labumu savai organizācijai un sabiedrībai– sociālā atbildība ir jāizprot tās visplašākajā nozīmē.

Ja pajautāsiet jebkuras organizācijas vadītājam, kas ir sociālā atbildība, visdrīzāk saņemsiet atbildi, kas sevī ietvers plašu «labo darbu sarakstu». Dzirdot šo jēdzienu, kas jums pirmais ienāk prāta? Tēls, reputācija, sabiedriskās attiecības, varbūt saudzīga attieksme pret vidi? Vai esat kādreiz aizdomājušies, ka uzņēmumu sociālā atbildība ir saistīta arī ar nodokļu godīgu nomaksu? Ar līdzvērtīgu attieksmi pret darbiniekiem un lojalitātes uzturēšanu? Šķiet visai neticami, bet tieši par to stāsta LVS ISO 26000: 2010 standarts «Sociālā atbildība». Turklāt tas sevī ietver dažādus aspektus, līdz ar to uzbūvējot sociālo atbildību kā pilnvērtīgu un sarežģītu konceptu organizācijas veiksmīgai darbībai mūsdienu apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru