Transports un loģistika

Jauna autostāvvietu apmaksas iespēja

, 17.10.2007

Jaunākais izdevums

Lai padarītu vienkāršāku un ērtāku apmaksu par autostāvvietu Rīgā, CiTYCREDiT un DnB NORDBanka piedāvā jaunu risinājumu visu norēķinu karšu īpašniekiem. Līdz šim par autostāvvietu bija iespējams samaksāt, nopērkot priekšapmaksas karti vai veicot pārskaitījumu uz CiTYCREDiT sistēmas kontu.

Jaunais risinājums ļauj jebkuram mobilā telefona lietotājam savu CiTYCREDiT kontu maziem maksājumiem papildināt no norēķinu kartes, automātiski vai nosūtot īsziņu, informēja CiTYCREDiT pārstāvis Kārlis Andersons.

Lai nodrošinātu šo iespēju, CiTYCREDiT sadarbībā ar DnB NORD Banku izstrādāja risinājumu, kas ļauj jebkuram norēķinu kartes īpašniekam piesaistīt karti savam kontam CiTYCREDiT sistēmā. Klientam atliek tikai aiziet uz CiTYCREDiT interneta mājas lapu un izvēlēties, vai CiTYCREDiT konts tiek papildināts, klientam nosūtot pieprasījuma īsziņu vai automātiski brīdī, kad konta bilance sasniedz 2 latus. Jaunais pakalpojums būs pieejams ne tikai DnB NORD Bankas, bet visu banku norēķinu karšu īpašniekiem.

Iepriekš, lai izmantotu CiTYCREDiT pakalpojumus, norēķinoties par autostāvvietām ar īsziņas palīdzību, klientiem bija jārūpējas, lai viņu kontā būtu pietiekošs līdzekļu daudzums, un papildināt kontu varēja ar bankas pārskaitījumu vai iegādājoties priekšapmaksas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav izslēgta pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" administrēto autostāvvietu maksas celšana, intervijā Latvijas Radio atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa klāstīja, ka varētu tikt izvērtēta autostāvvietu maksas celšana noslogotākajos galvaspilsētas rajonos, piemēram, centrā. Innusa gan neprecizēja, kad varētu notikt šāda varianta apspriede.

Tikmēr sabiedriskā transporta biļešu cenas gan neesot plānots pārskatīt. Innusas ieskatā šī gada sākumā ieviestās biļešu sistēmas pārmaiņas esot bijušas gana veiksmīgas.

To apliecinot būtiski pieaugušais mēnešbiļešu izmantotāju skaits - to nu esot nevis nedaudz vairāk nekā 10%, bet ap 60%.

Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, lēmumu par "Rīgas satiksmes" apsaimniekoto autostāvvietu tarifa izmaiņā pieņem Rīgas dome, un šis jautājums patlaban nav izskatīšanas kārtībā, tāpēc vēl nav zināms ne iespējamais tarifu izmaiņu laiks, ne arī iespējamās zonas, kuras varētu skart izmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunie autostāvvietu automāti sola rezervēt 20 latus no maksātāja kartes

Elīna Pankovska, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Rīgā darbojas pieci apmaksas automātus, kuros norēķiniem par autostāvvietām var izmantot maksājumu kartes. Pirmie pieci autostāvvietu apmaksas automāti izvietoti Kr.Barona ielā 94a, Merķeļu ielā 13, Raiņa bulvārī 29, E.Birznieka-Upīša ielā 21 un Dzirnavu ielā 46, informē pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme.

Tiesa, pirmie pakalpojuma izmantotāju saskārušies ar pārsteigumu, proti, mēģinot samaksāt par pakalpojumu, automāts informē, ka no kartes tiks rezervēti 20 lati, ziņo LNT ziņas. Rīgas satiksme gan skaidro, ka šāds maksājuma automāta solījums neatbilst patiesībai, jo tas vēloties vien pārbaudīt, vai maksātājam uz kartes ir pietiekami līdzekļu. Tiesa nav arī skaidrs, kāpēc jāautorizē tieši 20 lati, ja mašīnu vēlas novietot stāvvietā vien uz pārdesmit minūtēm. Rīgas satiksme sola šos jautājumus tuvākajā laikā precizēt.

Šie autostāvvietu apmaksas automāti ir SIA Rīgas satiksmes pilotprojekts. Izvērtējot automātu pieprasījumu un funkcionalitāti, Rīgas satiksme lems par nākamo apmaksas automātu ieviešanu norēķiniem par autostāvvietām Rīgas pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikro, mazajos un vidējos uzņēmumos bieži to īpašnieki, vadītāji un grāmatveži ir cilvēki orķestri, un laiks ir nauda teju tiešā vārda nozīmē. Noteiktā laikā var kaut ko nopelnīt vai cīnīties ar birokrātiskām procedūrām, papīru ķīpām, liekiem tēriņiem un nenopelnīt.

Pieredzē, kā vienkāršot iekšējos procesus uzņēmumā, lai vairāk laika un līdzekļu paliek biznesa attīstībai, dalās finanšu tehnoloģiju uzņēmuma WestStein valdes locekle Signe Kalniņa.

Saīsiniet un vienkāršojiet avansa norēķinu procedūru

Ikvienam uzņēmumam mēdz būt dažādi tēriņi – biroja vajadzībām, klientu attiecību veidošanai (ziedi, dāvanas, pusdienas vai vakariņas, reprezentācijas materiāli), komandējumiem, ceļa izdevumiem, dāvanām.

Šādos brīžos bieži nepieciešams avanss, kura izsniegšana ir visai birokrātisks process. Kā WestStein nule noskaidroja Kantar TNS veiktajā Latvijas uzņēmēju aptaujā, tad vairumā gadījumu (34,3%) avanss tiek pārskaitīts uz darbinieka kontu vai izsniegti skaidrā naudā (13,3%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties "EuroPark Latvia" un "UniPark" autostāvvietu pārvaldītāja SIA "Stova" apvienošanās procesam, visas "UniPark" autostāvvietas Rīgā no 1.jūnija darbojas ar "EuroPark" zīmolu.

Līdz ar apvienošanās procesu "EuroPark" apsaimniekoto objektu skaits Rīgā sasniedzis 95 autostāvvietas, rīdziniekiem un pilsētas viesiem nodrošinot vietas kopumā vairāk nekā 10 000 automašīnām. "UniPark" līdz šim Rīgā apsaimniekoja daudzstāvu autostāvvietas Prāgas ielā 2 un Lielgabalu ielā 4, autostāvvietas pie tirdzniecības centriem "Olimpia" un "Rimi", Mūkusalas Biznesa centra autostāvvietu, kā arī virkni citu, kopumā 11 objektu Rīgā un tās apkārtnē.

"UniPark" autostāvvietu līdzšinējie lietotāji aicināti turpmāk pakalpojuma apmaksai izmantot vienoto "EuroPark" mobilo norēķinu lietotni, ar kuras palīdzību samaksu var veikt ne tikai "EuroPark" un Rīgas pašvaldības autostāvvietās, bet arī autostāvvietās Lietuvā, Igaunijā un Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar EuroPark Latvia valdes locekli Mārtiņu Meisīti

Lelde Petrāne, 21.08.2015

Pie 1990.gada Jeep ar koka apdari
Ļoti patīk amerikāņu retro auto, arī pats brīvajā laikā ap tādiem ķimerējos. Šis eksemplārs īpašs ar koka apdari.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis. EuroPark ir privātais autostāvvietu operators.

EuroPark dibināts 1979.gadā Norvēģijā. EuroPark Latvia darbību sāka 2001.gadā, tā dibinātāji - Norvēģijas uzņēmumi Linstow AS un Indigo Invest.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā jomā strādāju jau teju 15 gadus un vēl joprojām ir interesanti - nemitīgi izaicinājumi, jauni objekti un situācijas. Iekārtot jaunu stāvvietu nenozīmē tikai nodrošināt tehnisko aprīkojumu un izvietot informatīvās zīmes. Katrā objektā, vietā un pilsētas rajonā ir cita specifika. Jāmeklē risinājums, kas vienlīdz apmierina objekta īpašnieku, tā klientu un arī apkārtējos iedzīvotājus. Ir daudz stāvvietu, kam izstrādājam arī autostāvvietu funkcionālos risinājumus, piemēram, pie lielveikaliem vai degvielas uzpildes stacijām meklējam veidu, kā nodrošināt autostāvvietas pieejamību konkrētā objekta klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vai ar autostāvvietu uzraugiem vērts diskutēt par piemēroto sodu atcelšanu?

Rūta Cinīte, 22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir gadījumi, kad piemērotais sods tiek anulēts. Katra pretenzija un situācija tiek izvērtēta individuāli un lēmums pieņemts, ņemot vērā konkrētos apstākļus,» tā uz jautājumu, vai ir bijuši gadījumi, kad piemērotais sods par autostāvvietas neatļautu izmantošanu pārrunu rezultātā ticis atcelts un cik šādi gadījumi ir, biznesa portālam db.lv atbildēja SIA EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis.

Viņš neatklāj konkrētus skaitļus par to, cik sodi un par kādu kopējo summu šogad piemēroti, bet atzīmē, ka soda kvītis pirmajā pusgadā piemērotas aptuveni 1,2% no kopējā klientu skaita. «Novērojams, ka piemēroto sodu skaits salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem ir aptuveni vienā līmenī. Diemžēl cilvēki nepievērš uzmanību ceļa zīmēm un autostāvvietas lietošanas noteikumiem, kas ir izvietoti pie katras autostāvvietas iebrauktuves, nepievērš atbilstošu uzmanību arī funkcionālajām un informatīvajām norādēm – kas bieži vien ir lielā skaitā izvietotas autostāvvietas teritorijā,».

Neskaidrību gadījumos nereti klienti jautā pēc padoma, zvanot uz informatīvo tālruni. M. Meisītis pieļauj, ka tas varētu būt iemesls saņemto pretenziju skaita samazinājumam salīdzinājumā ar 2016. gadu. Lielākajā daļā gadījumu klients neesot pievērsis uzmanību autostāvvietā izvietotajām ceļa un informatīvajām zīmēm. Biežākais no iemesliem, ko klienti piemin pretenzijās, ir «es tikai uz 5 minūtēm», tomēr, pārbaudot situāciju, tās nekad neesot bijušas piecas minūtes, ko klients pavadījis autostāvvietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Komersanti mēdz nelikumīgi piemērot atsevišķu maksu par skaidras un bezskaidras naudas norēķiniem

Zane Atlāce - Bistere, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi komersanti, pārdodot preces un pakalpojumus, kā arī piedāvājot par tiem norēķināties skaidrā naudā vai izmantojot konkrētus maksājumu instrumentus, tai skaitā norēķinu kartes vai internetbankas, pieprasa papildu maksu, tā secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), veicot tirgus uzraudzību.

Piemēram, situācijā, kad pakalpojuma sniedzējs patērētājam piedāvā iespēju apmaksāt kārtējo rēķinu, no patērētāja papildu rēķinā norādītajai summai, pakalpojuma sniedzējs pieprasa arī «transakcijas maksu», «komisijas maksu» vai tml. par konkrētās internetbankas apmaksas veida izmantošanu.

Līdzīga situācija konstatēta internetveikalos, kur pārdevējs saistībā ar norēķināšanos par preces iegādi, patērētājam pieprasa «pirkuma apstrādes apkalpošanas maksu» vai tml. papildu maksu. Piemēram, norādot, ka «Pie pirkuma summas tiks pieskaitīta apstrādes apkalpošanas maksa 0,99 % apmērā.» Minētā papildu maksa tiek pieprasīta arī gadījumos, kad norēķins tiek veikts, tiešā veidā veicot pirkuma apmaksu pārdevējam un izmantojot skaidras naudas apmaksas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Konkurences padomes ieteikumus nodrošināt godīgas konkurences pamatprincipus, veiktas izmaiņas pašvaldības maksas autostāvvietu lietošanas noteikumos, kas paredz atcelt samazinātās priekšapmaksas tarifa likmes autostāvvietu lietošanai B, C un D tarifu zonā, ja maksas autostāvvietu lietotājs norēķinos izmanto Rīdzinieka karti.

Jaunā kārtība būs spēkā no šā gada 1.septembra.

Par Rīdzinieka kartes izmantošanu esošajā formā iebildumus ir izteikusi Konkurences padome, tādējādi līdz ar vienota tarifa noteikšanu visiem “Rīgas satiksmes” lietotājiem, kā arī pakalpojuma sniedzējiem, kuri nodrošina apmaksas iespējas, tiks ievēroti godīgas konkurences pamatprincipi. Ieviešot 20% atlaides norēķiniem Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu B, C un D zonās, izmantojot Rīdzinieka karti, priekšrocības norēķinos ar īsziņu vai mobilo lietotni, faktiski varēja izmantot tikai vienas lietotnes lietotāji, nenodrošinot konkurenci.

Lēmums samazināt priekšapmaksas tarifa likmes autostāvvietu lietošanai B, C un D tarifu zonā, ja maksas autostāvvietu lietotājs norēķinos izmanto Rīdzinieka karti, tika pieņemts 2016.gadā. Tā mērķis bija samazināt transporta plūsmu Rīgas vēsturiskajā centrā A un R tarifu zonā, taču dati liecina, ka Rīdzinieka kartes priekšrocības izmanto tikai apmēram 6% darījumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā pieaug maksa par autostāvvietām

Vēsma Lēvalde, Db, 19.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome akceptējusi jaunu stundas tarifa likmi un abonementu maksu Liepājas autostāvvietām, izdodot jaunus saistošos noteikumus. Ar šo soli deputāti cer mazināt autotransporta plūsmu pilsētas centrā, kas ar katru gadu palielinās.

Pašvaldības maksas autostāvvietu pārvaldnieks ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību Liepājas autostāvvietas. Noteikumi attiecas tikai uz šā uzņēmuma pārvaldījumā esošajām autostāvvietām. Noteikumi paredz turpmāk noteikt stundas tarifa likmi Ls 0.30 stundā par maksas autostāvvietas lietošanu. Savukārt mēneša abonementa maksa par tiesībām lietot jebkuru Liepājas autostāvvietu pārziņā esošu maksas autostāvvietu Liepājas pilsētā būs Ls 15.00. Mēneša abonements noteiktai maksas autostāvvietai būs Ls 10.00.

Gada abonementa maksa par tiesībām lietot jebkuru maksas autostāvvietu pēc noteikumiem būs Ls 95.00, bet gada abonements vienai konkrētai maksas autostāvvietai – Ls 45.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Rīgā plāno par 8,7 miljoniem eiro izstrādāt aplikāciju brīvo autostāvvietu atrašanai

LETA, 06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā, Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma plāno iesaistīties teju 8,7 miljonu eiro vērtā Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas LIF finansētajā projektā Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai, trešdien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā pastāstīja Rīgas gaismas vadītājs Jānis Drulle.

Drulle skaidroja, ka Rīgas pilsētas centrā nozīmīga problēma ir satiksmes sastrēgumi un to radītais gaisa piesārņojums. Viens no būtiskiem sastrēgumu radītājiem ir autostāvvietu meklēšana. Autostāvvietu meklēšana rada mobilu automašīnu rindu, kura meklē stāvvietas, bet tajā pašā laikā atrodas kopējā satiksmes plūsmā.

Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais saņēmējs ir pašvaldības SIA Rīgas satiksme. Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība Baltijas vides forums, SIA Citintelly, Tallinas Tehnoloģiju universitāte un Rīgas gaisma.

Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos ES vides un klimata pasākumu programmas LIFE līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autostāvvietu operatoram Cityparks Latvija piespriests 50 000 eiro sods

Zane Atlāce - Bistere, 09.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par negodīgu komercpraksi piemērojis 50 000 eiro sodu autostāvvietu apsaimniekotājam SIA Cityparks Latvija, informēja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Laika posmā no 2017.gada 1.janvāra līdz 2018.gada 28.novembrim saistībā ar SIA Cityparks Latvija rīcību, patērētājiem piemērojot līgumsodus par neatbilstošu autostāvvietas pakalpojumu izmantošanu, PTAC ir vērsušies 428 patērētāji. PTAC 2018.gada 28.decembrī pieņēma lēmumu, ar kuru atzina šādu SIA Cityparks Latvija īstenoto komercpraksi par negodīgu.

PTAC norāda, ka patērētājiem tiek piedāvāti un piemēroti netaisnīgi līguma noteikumi par nesamērīgu un netaisnīgu līgumsodu, proti, tādu līgumsodu, kura apmērs neatbilst likumā noteiktajiem ierobežojumiem; netiek nodrošināta patērētāju interesēm atbilstoša sūdzību izskatīšana pēc būtības; netiek nodrošināts pietiekošs laiks iepazīties ar līguma noteikumiem un izpildīt tajos paredzētās darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paaugstinās maksu par autostāvvietām Liepājā

Vēsma Lēvalde, Db, 11.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas domes attīstības komiteja apstiprinājusi jaunus saistošos noteikumus, kas nosaka ne tikai kārtību, kā lietot pašvaldības apstiprinātās maksas autostāvvietas, bet arī stundas tarifu likmi, kura nav tikusi paaugstināta kopš 1996. gada.

Pašvaldības maksas autostāvvietu pārvaldnieks ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību Liepājas autostāvvietas. Noteikumi attiecas tikai uz šā uzņēmuma pārvaldījumā esošajām autostāvvietām.

Noteikumi paredz turpmāk noteikt stundas tarifa likmi Ls 0.30 stundā par maksas autostāvvietas lietošanu. Savukārt mēneša abonementa maksa par tiesībām lietot jebkuru Liepājas autostāvvietu pārziņā esošu maksas autostāvvietu Liepājas pilsētā būs Ls 15.00. Mēneša abonements noteiktai maksas autostāvvietai būs Ls 10.00.

Gada abonementa maksa par tiesībām lietot jebkuru maksas autostāvvietu pēc noteikumiem būs Ls 95.00, bet gada abonements vienai konkrētai maksas autostāvvietai – Ls 45.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vairākās autostāvvietās Rīgā ieviesta automātiskas apmaksas sistēma

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu apsaimniekotājs «EuroPark Latvia» sadarbībā ar uzņēmumu «Mobilly» ieviesis jaunu stāvvietu apmaksas pakalpojumu «Mobilly Automatic», kas stāvvietas apmaksu ļauj veikt automatizēti.

Apmaksas sistēma jau šobrīd pieejama stāvvietās Rīgā, tai skaitā arī četrās «EuroPark» pazemes autostāvvietās kas aprīkotas ar barjersistēmu.

«Mobilly Automatic» ir stāvvietas apmaksas sistēma, kas laika uzskaiti par stāvvietas izmantošanu un apmaksu veic automātiski – iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sāk laika atskaiti. Pēc tam, klientam no stāvvietas izbraucot, kamera atkal nolasa automašīnas numuru, tiek aprēķināts stāvvietā pavadītais laiks un stāvvietas izmantošanas maksa, kas tiek ieturēta no klienta «Mobilly» konta. Lai izmantotu «Mobilly Automatic», jāpiereģistrējas pie vēlamās autostāvvietas Mobilly aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojami samazinājušies gadījumi, kad uzņēmēji pieprasa priekšapmaksu. Tā liecina SIA Creditreform Latvijā ikgadējais pētījums par pārdošanas nosacījumu un maksājumu kavējumu tendencēm darījumos starp juridiskām personām (B2B) Latvijas tirgū.

2010. gadā 23,5% no visiem darījumiem uzņēmēji noteica simtprocentīgu priekšapmaksu pirms preču piegādes vai darbu izpildes, bet 2011. gadā tie bija 18,4% no visiem darījumiem, savukārt 2012. gadā darījumi ar apmaksu pirms preču piegādes vai darbu izpildes veidoja vien 10,1%.

Straujāk nekā iepriekšējos gadus ir pieaudzis darījumu skaits ar līgto apmaksas termiņu no 8 līdz 14 dienām pēc preču piegādes vai darbu izpildes – par 22,5%. Šāds apmaksas termiņš 2012. gadā ir ticis noteikts biežāk nekā 2011. gadā, kad vairums uzņēmēju līgumos paredzēja 15–30 apmaksas dienu termiņu pēc preču piegādes vai darbu izpildes. Pētījums arī atspoguļo tendenci 2012. gadā līgumus slēgt uz klientiem labvēlīgākiem nosacījumiem ar garāku apmaksas termiņu. Pērn līgumos noteiktais vidējais darījumu apmaksas termiņš bijis 30,5 dienas pēc preču piegādes vai darbu izpildes, un tas ir par 0,8 dienām vairāk nekā 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vasaras finanšu izaicinājumi maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kā palīdzēt?

Kaspars Barons, faktoringa kompānijas “Factris Latvia” biznesa attīstības vadītājs, 26.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēķinu maksājumu kavēšana biznesa sektorā kļuvusi par tik būtisku problēmu, ka nopietni ietekmē uzņēmumu ekonomisko attīstību un reizēm pat dzīvotspēju.

Pēc “Factris Latvia” novērojumiem, maksājumu kavējumu problēma īpaši saasinās tieši vasaras laikā, kas daudziem uzņēmumiem biznesā ir karstākais gada laiks.

Tās ir nozares, kas pieredz strauju, uz sezonalitāti balstītu apgrozījuma pieaugumu. Viena no tādām ir lauksaimniecība, īpaši ogu, augļu un dārzeņu tirdzniecība, kur sākas straujš ražas ievākšanas process, taču mazumtirgotāji nereti atliek rēķinu apmaksu uz vēlāku laiku. Arī būvniecībā vasarā nepieciešams algot vairāk darbinieku.

Kopumā rēķinu apmaksas kavēšanos vasarā veicina arī atvaļinājumu laiks, kad daudzi par finansēm atbildīgie darbinieki dodas brīvdienās. Maziem un vidējiem uzņēmumiem vasarā nereti galvassāpes rada arī lielveikalu ilgie apmaksas termiņi – produkcija tiek nodota veikaliem, bet samaksa par preci tiek saņemta vien pēc 60-90 dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cityparks: arguments «ieskrēju uz 1-2-5 minūtēm» citreiz ir 22-25 minūšu gājiens

Zane Atlāce - Bistere, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izmantotā publiskā informācija liecina, ka par Cityparks ir saņemtas 482 sūdzības, kas ir pretrunā ar PTAC sniegto oficiālo informāciju, kas liecina, ka šo gadu laikā ir saņemtas tikai 72 sūdzības, visas pārējās ir bijušas konsultācijas, paziņojumā medijiem norāda uzņēmums.

Db.lv jau vēstīja, ka PTAC par negodīgu komercpraksi piemērojis 50 000 eiro sodu autostāvvietu apsaimniekotājam SIA Cityparks Latvija.

Cityparks Latvijas tirgū darbojas piecus gadus un apzinās, ka tā darbība soda saņēmējam izraisa dusmas, vilšanos un citas negatīvas emocijas. Neviens klients, saņemot līgumsodu, nav apmierināts.

Cityparks apsaimnieko 52 autostāvvietas. Vairākums no šīm stāvvietām ir radītas no jauna un jaunos rajonos, kur līdz tam tas nav bijis ierasts. Līdz ar to, ir jāmaina ieradumi un cilvēkiem tas nepatīk. Uzņēmuma komanda apzinās, ka darbība soda saņēmējam izraisa dusmas, vilšanos un citas negatīvas emocijas. Neviens klients, saņemot līgumsodu, nav apmierināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome (RD) otrdien, 23. novembrī, atbalstīja maksas samazināšanu Vecrīgas autostāvvietās, liecina RD lēmums.

Saskaņā ar sagatavotajiem dokumentiem turpmāk par pirmo maksas autostāvvietu lietošanas stundu Vecrīgā būs jāmaksā trīs lati līdzšinējo piecu latu vietā, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - pieci lati līdzšinējo astoņu latu vietā. Tādējādi maksa par pirmo stundu saruks par diviem latiem jeb 40%, bet par katru nākamo stundu lietošanas maksa saruks par trim latiem jeb 37,5%.

RD Satiksmes departamenta Administratīvās pārvaldes Tiesiskā nodrošinājuma, personāla un informācijas nodaļas galvenā juriste nodaļas vadītāja vietniece Karīna Blass iepriekš RD Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē paskaidroja, ka Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS), kas apsaimnieko arī pašvaldības autostāvvietas, pēc iedzīvotāju lūgumiem ir izvērtējis situāciju un konstatējis, ka ir mainījusies ekonomiskā situācija un iedzīvotāju maksātspēja, tādēļ Vecrīgas autostāvvietu maksu varētu samazināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gada 8.oktobrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēma lēmumu, ar kuru SIA Europark Latvia noteikts tiesiskais pienākums pārtraukt patērētājiem piedāvāt tādus netaisnīgus autostāvvietas pakalpojuma līguma noteikumus, kuri paredz normatīvajiem aktiem neatbilstošu un nesamērīgu līgumsodu, informē PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

PTAC šī gada 8 mēnešos sniedzis vairāk nekā 30 konsultācijas un saņēmis 27 patērētāju sūdzības, kurās patērētāji bija pauduši neapmierinātību ar SIA Europark Latvia piemērotajiem līgumsodiem.

PTAC, izvērtējot SIA Europark Latvia par autostāvvietas pakalpojuma noteikumu neievērošanu paredzētā līgumsoda noteikšanas un piemērošanas sistēmu, konstatēja, ka tā paredz piemērot nesamērīgu līgumsodu par noteikumu neievērošanu, kā arī tiesības aprēķināt līgumsodu atkārtoti ik pēc 24 stundām.

Saskaņā ar patērētāju sniegto informāciju par salīdzinoši neilgu neapmaksātu pakalpojuma izmantošanu, piemēram, sākot no dažām minūtēm līdz vienai stundai, SIA Europark Latvia pieprasa pilnu noteikumos paredzētā līgumsoda apmaksu (fiksētas summas veidā 11,00 EUR un 25,00 EUR), kura vairākkārtīgi pārsniedz neapmaksātā pakalpojuma cenu. Turklāt par vienu un to pašu līgumsaistību pārkāpumu var tikt piemērots līgumsods pilnā apmērā atkārtoti 24 stundu laikā no pārkāpuma konstatēšanas brīža, pakļaujot patērētājus pieaugošām un salīdzinājumā ar pakalpojuma maksu nesamērīgām sankcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Galvaspilsētā brīva autostāvvieta jāmeklē trīs minūtes

Elīna Pankovska, 12.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvas autostāvvietas atrašana galvapilsētā prasa trīs minūtes, informē pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) pārstāvis Viktors Zaķis.

RS apkopotā statistika atklāj, ka vienā stāvvietā dienā atrodas aptuveni desmit automašīnas, katra šāda autostāvvieta rada papildus 30 minūtes transporta līdzekļa braukšanas laika, ja vidējais stāvvietas meklēšanas ātrums ir 15km/h. Savukārt vidējais pērn pārdotas jaunas automašīnas emisiju līmenis ir 118,1 g CO2/km.

Pēc V. Zaķa teiktā 15% automašīnu no kopējās plūsmas meklē stāvvietas. Ja tiks realizēts Eiropas Savienības vides un klimata pasākumu programmas LIFE finansētais projekts Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošana un vides kvalitātes uzlabošana, šis skaitlis procentuālajā izteiksmē varētu samazināties un līdz ar to uzlaboties arī gaisa kvalitāte galvaspilsētā. Tāpat V. Zaķis norāda, ka programma neietver tikai aplikāciju, bet gan ir plašāka un vērsta uz to, lai samazinātu izmešus un uzlabotu gaisa kvalitāti pilsētā. To var panākt zinot kāda ir satiksmes plūsma pilsētā. Kopumā plānots uzstādīt tūkstoš iekārtas jeb sensorus A un B zonās pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos ar ilgstošu un ļaunprātīgu nemaksāšanu par Rīgas pašvaldības autostāvvietu izmantošanu, iecerēts atkal ieviest automašīnu riteņu bloķēšanu, Rīgas dome.

To gan plānots pielietot tikai kā galējo līdzekli gadījumā, ja sods par iepriekšējiem pārkāpumiem nebūs samaksāts jau divas reizes.

Sagatavotie grozījumi Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos paredz, ka par pirmo pārkāpuma reizi vadītājam, tāpat kā līdz šim, tiks tikai izrakstīta soda kvīts. Ja sods netiks samaksāts, tad otrā pārkāpuma reizē vadītājam četrās valodās tiks atstāts brīdinājums par to, ka viņa transportlīdzeklis nākamreiz var tikt bloķēts. Un tikai trešajā reizē automašīnas riteņi tiks bloķēti līdz brīdim, kad tiks veikta samaksa par stāvvietu izmantošanu.

Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka patlaban stāvvietas ļaunprātīgi bez maksāšanas izmanto autovadītāji ar ārzemēs reģistrētām automašīnām, piemēram, dažiem ārzemju studentiem jau uzkrātas nesamaksātas summas vairāku tūkstošu eiro apmērā. No ārzemniekiem piedzīt līdzekļus par stāvvietu izmantošanu ir gandrīz neiespējami, tāpēc iecerēts veikt izmaiņas noteikumos, lai novērstu stāvvietu negodprātīgu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nesamaksāti rēķini un ieilguši parādi. Ar kādām sekām jārēķinās?

Elīna Lesničenoka, “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīdze, 21.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien pieaugošā inflācija un straujais energoresursu sadārdzinājums ne vienam vien Latvijas iedzīvotājam jau šobrīd ir radījis grūtības apmaksāt ikmēneša rēķinus. Tiek lēsts, ka, tuvojoties ziemas sezonai, kas draud ar rekordlieliem rēķiniem par siltumu un elektroenerģiju, šādu iedzīvotāju skaits turpinās pieaugt.

2022. gada 11. augustā Saeima apstiprināja terminētu atbalsta pasākumu ieviešanu laika posmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. aprīlim, lai daļēji kompensētu pieaugošās energoresursu izmaksas un mazinātu inflācijas pieauguma ietekmi uz mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām, tādējādi mazinot potenciālo negatīvo sociālekonomisko ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, cenu un izmaksu pieaugumu, jo īpaši ziemas mēnešos, kas neizbēgami skars katru mājsaimniecību un arī komersantus. Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā paredz atbalsta pasākumus mājsaimniecībām, sedzot iedzīvotājiem daļu energoresursu cenu pieauguma un gaidāmajā apkures sezonā nodrošinot atbalsta pasākumus no valsts budžeta līdzekļiem centrālajai apkurei, dabasgāzei, koksnes granulām, briketēm, malkai un apkurē izmantotajai elektrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Autostāvvietu apmaksai Rīgā izveidota jauna mobilā lietotne

Zane Atlāce - Bistere, 24.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 24. aprīlī laista klajā jauna mobilā lietotne Riga Card, ar kuru turpmāk būs iespējams veikt norēķinus par autostāvvietu pakalpojumiem Rīgas satiksmes autostāvvietās, aplūkot sabiedriskā transporta kustības sarakstus un grafikus, kā arī apmaksāt iebraukšanas maksu Jūrmalā, informē Rīgas kartes pārstāve Ilona Zaiceva.

Jautāta, kas notiks ar SMS Rīga projektu, I.Zaiceva atbildēja, ka tas tiks slēgts - notiek pārēja uz Riga Card, kas ir pilnīgi jauna aplikācija. SMS Rīga vēl kādu laiku eksistēs juridiskajām personām.

Lietotne Riga Card paredzēta iOS un Android operētājsistēmām un bez maksas lejupielādējama App Store un Google Play. Veicot apmaksu par autostāvvietu pakalpojumiem, Rīdzinieka kartes īpašniekiem par automašīnas novietošanu B, C un D zonās tiek piemērota 20% atlaide no pamattarifa, Rīdzinieka karti iespējams piesaistīt savam Riga Card lietotnes kontam.

Lai autostāvvietu kontrolieris redzētu, ka apmaksa ir veikta ar Riga Card aplikāciju, uz transportlīdzekļa priekšējā stikla jāuzlīmē Riga Card uzlīmi, ko bez maksas iespējams saņemt visos Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centros, pie autostāvvietu kontrolieriem, kā arī Narvesen tirdzniecības vietās Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ar Riga Card varēs norēķināties arī EuroPark Latvia autostāvvietās

Lelde Petrāne, 09.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas karte» uzsākusi sadarbību ar SIA «EuroPark Latvia», kas kompānijas autostāvvietu lietotājiem par pakalpojumu ļaus norēķināties arī ar mobilo lietotni «Riga Card».

Iespēja norēķināties ar mobilo aplikāciju «Riga Card» visās «EuroPark Latvia» stāvvietās pakāpeniski tiks ieviesta līdz gada beigām. Pirmajās divās autostāvvietās – Skolas ielā 7 un Lāčplēša ielā 44/46 – jaunais pakalpojums ir pieejams no 28. augusta.

SIA «Rīgas karte» valdes priekšsēdētājs un ASV/Fancijas akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs (Eric Morizur) komentē: «Ar «Riga Card» lietotni autobraucēji jau šobrīd var norēķināties visās Rīgas pašvaldības autostāvvietās, savukārt jaunais sadarbības projekts ar «EuroPark Latvia» sniegs iespēju visiem autobraucējiem ar «Riga Card» mobilo lietotni apmaksāt stāvēšanu vēl daudzās citās Rīgas autostāvvietās.»

Komentāri

Pievienot komentāru