Tā būs garāka par 100 metriem, pārvadās līdz 300 pasažieriem un maršrutu Tokija – Ņujorka veiks mazāk nekā 6 stundās. Japānā inženieri strādā pie leģendārās Concorde sekotājas. Jau 10. oktobrī Japānas Gaisa un aviācijas aģentūra Jaxa testēja kādu lidmašīnas modeli un paātrināja to līdz dubultam skaņas ātrumam! No Dienvidaustrālijas raķešu starta laukuma Woomera, 11,50 metrus garo modeli palaida gaisā uz nesējraķetes. Pēc atdalīšanas 19 kilometru augstumā, lidmašīna bez apkalpes pārgāja planējošā lidojumā. 15 minūtes un 22 sekundes Concorde sekotājs šāvās cauri gaisam ar 2450 km/h, pirms tas maigi nolaidās ar izpletni atpakaļ Austrālijas tuksnesī. Eksperti uzskata, ka regulāra gaisa satiksme varētu būt tikai sākot no 2025. gada. Francija un Japāna jau pagājušā gada jūnijā noslēdza sadarbības vienošanos par pasažieru lidmašīnas kopīgu izveidi. Taču abas valstis par šo projektu nākošajos 3 gados kopumā vēlas iztērēt tikai 4,5 miljonus eiro. Tas nav īpaši daudz! Šādas lidmašīnas izveide un būvniecība prasītu 5 līdz 10 miljardus eiro.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra