Jaunākais izdevums

Krievijas automašīnu ražotājkompānija GAZ Maskavā notikušajā auto izstādē Interauto 2007 prezentējusi savu jauno automašīnu GAZ Siber, ziņo NEWSru.

Jaunais auto ir ražots uz jau sen pazīstamā Chrysler Sebring bāzes. Un, kā raksta NEWSru, jauno automašīnu sāks ražot 2008. gada 1. februārī.

Šim modelim būs pieejami trīs veida motori - 2 litru motors ar 140 zirgspēkiem, kā arī 2,4 un 2,7 litru motori.

Bāzes komplektācijā GAZ Siber tiks aprīkots ar kondicionieri, diviem drošības spilveniem, ABS, pretbuksēšanas sistēmu, stūres pastiprinātāju, stūres regulēšanu dziļumā un augstumā, vadītāja krēsla elektronisku regulēšanu astoņos virzienos, audiosistēmu, kā arī apsildāmiem atpakaļskata spoguļiem.

Ja kāds vēlēsies iegādāties GAZ Siber, tad standarta komplektācija izmaksās 18 000 USD. Kompānija aprēķinājusi, ka pirmajos gados tā saražos 20 000 automašīnas gadā, bet pēc 2010. gada kompānija nolēmusi saražot 65 000 automašīnas gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls Forbes publicējis 10 labākās mašīnās, ar kurām ir vislabāk ceļot. Izvērtējot automašīnas ņemts vērā, vai ceļojums ir tāls vai īss, kā arī cik ir pasažieru vietas mašīnā un to komforta līmeni.

Labākā ģimenes automašīna - Toyota Sienna

Labākā mašīna ceļošanai divatā - BMW 650i

Labākā mašīna ceļošanai vairākiem cilvēkiem - Scion xB

Labākā mašīna ceļošanai, dzīvojot kempingā - Land Rover Discovery 3

Labākā mašīnā, kas paredzēta tāliem ceļojumiem (ekonomiska) - Toyota Prius

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veļas mazgājamā mašīna ilgāk kalpotu, un drēbes pēc mazgāšanas būtu tīras un svaigas, veļas mašīnu nepieciešams kopt un pareizi tīrīt. Gluži tāpat kā citu lielo un mazo sadzīves tehniku ik pa laikam tīram vai mazgājam, arī veļas mašīna jātīra, neskatoties uz to, ka tajā regulāri tiek izmantoti tīrīšanas līdzekļi.

Ja veļas mašīna kalpojusi jau ilgāku laiku, ar laiku kļūs labi pamanāmas netīras, brūnas vai pelēkas nogulsnes gumijotajās blīvēs un veļas mašīnas filtrā.

Taču notīrīt tikai šīs redzamās detaļas nebūs efektīvi, jo tik pat daudz un vēl vairāk nogulšņu un netīrumu uzkrājas veļas mašīnas iekšējās detaļās, kuras nav saredzamas, un tās iztīrīt ar rokām nav iespējams.

Tāpēc svarīgi savu veļas mašīnu pareizi kopt un ik pa laikam iztīrīt jau no tās iegādes brīža, lai mazinātu netīrumu uzkrāšanos, kā arī pēc iespējas novērstu kaļķaina vai dzelžaina ūdens izraisīto bojājumu riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Alans Amrons dalās pieredzē, izmantojot Latvijas auto koplietošanas pakalpojumu Carguru

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris mēnešiem es pārvācos dzīvot no Jūrmalas uz Rīgu. Nenoliedzami, kad dzīvo Jūrmalā un strādā Rīgā, mašīna ir nepieciešama, taču, pārvācoties uz Rīgas centru, mašīna man kļuva apgrūtinoša un dārgi uzturama. Apdrošināšana, uzturēšana, maksa par stāvvietām, nodevas un degviela, tās visas ir ar mašīnu saistītās izmaksas.

Neilgi pēc pārvākšanās es uzzināju par inovatīvu jaunu mašīnu iznomāšanas uzņēmumu Rīgā. Uzņēmums parūpējas par apdrošināšanas, uzturēšanas, degvielas u.c. izmaksām par 21 centu minūtē, kamēr mašīna tiek izmantota braukšanai, un vien par 1 centu minūtē, kamēr mašīna ir novietota auto stāvvietā. Sākotnēji maksa par minūti man šķita samērā liela, taču, kad pats pamēģināju, kā šī sistēma strādā, sapratu, ka man itin nemaz nav taisnība.

Lai lietotu pakalpojumu, vispirms ir jālejupielādē aplikācija CarGuru (der gan iOS, gan Android sistēmām). Reģistrācija aplikācijā notiek ar braukšanas tiesībām un bankas karti. Pēc apstiprinājuma saņemšanas tiek dota pieeja kartei, kurā ir norādīta atrašanās vieta visām pieejamajām CarGuru mašīnām Rīgā. Lai rezervētu mašīnu, aplikācijā ir jānospiež poga. Rezervācija ilgst 20 minūtes – ja 20 minūšu laikā klients līdz mašīnai netiek, rezervācija tiek atcelta. Nokļūstot pie mašīnas, tās durvis var attaisīt ar aplikācijas palīdzību, savukārt mašīnas atslēgas var atrast cimdu nodalījumā. Laiku un attiecīgi naudu sāk skaitīt no brīža, kad tiek iedarbināta mašīna, un izmaksas visu laiku ir skaidri redzamas telefona ekrānā. Brauciena beigās tiek saņemts gala rēķins, un rēķina apmaksa notiek no aplikācijā reģistrētās bankas kartes. Izmēģinot CarGuru pakalpojumus, vispirms devos no Vecrīgas līdz ASV vēstniecībai, novietoju mašīnu un pēc aptuveni pusotras stundas devos uz Jūrmalu pusdienās, kur atkal novietoju mašīnu uz veselu stundu. Pēc tam devos atkal atpakaļ uz Vecrīgu, novietoju mašīnu un telefona aplikācijā nospiedu pogu pakalpojuma apturēšanai. Es, beidzot lietot pakalpojumu, uzreiz ieraudzīju brauciena izmaksas – 12,89 EUR par 4 stundām, ko kopumā izmantoju mašīnu. Turklāt, es ietaupīju naudu par degvielu, mašīnas novietošanu stāvvietā, kā arī atsevišķi nepiestāju maksāt nodevu par iebraukšanu Jūrmalā. (Tiesa, tas notika septembrī, kad darbojās akcijas tarifs, proti, laikā, kad mašīna bija novietota stāvvietā, bija jāmaksā 1 cents par minūti, nevis 2 centi minūtē.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autoražotājs GAZ no valsts saņemšot 5.6 miljardus rubļu jeb 180.2 milj. USD, ko paredzēts tērēt jaunas dīzeļdzinēju ražotnes būvei, vēsta Automotive news.

Krievijas premjerministrs Vladimirs Putins esot apstiprinājis, ka uzņēmums saņemšot šo summu. Jāatgādina, ka iepriekš Krievijas valsts ir garantējusi 20 miljardu rubļu lielu subsīdiju, kuras mērķis ir palīdzēt GAZ izdzīvot ekonomiski grūtajos apstākļos.

GAZ pasažieru un komerctransporta noiets Krievijā 2009. gada pirmajā pusē ir samzinājies par 47.4 % jeb tikai 27 642 vienības. Kas attiecas uz jauno dīzeļmotoru ražotni, tad GAZ esot apsolījis, ka pēc tās uzbūvēšanas, gadā jaunā rūpnīca spēšot izlaist 40 līdz 50 tūkst. jaunu dīzeļdzinēju, kurus paredzēts izmantot GAZ modeļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu miljardieris Oļegs Deripaska paziņojis, ka gadījumā, ja ASV neatcels pret viņu un viņa vadīto autobūves uzņēmumu GAZ noteiktās sankcijas, autoražotājs līdz vasarai varētu būt spiests pārtraukt darbību.

«4.jūlijs burtiski ir pēdējā diena, kad varētu darboties šī ražotne,» Deripaska sacīja žurnālistiem, kas otrdien bija ieradušies vizītē GAZ rūpnīcā Ņižņijnovgorodā.

Ja ražotne pēc 4.jūlija nespēs atgriezties pie normālas darbības, tad nav cerības, ka tā izdzīvos, norādīja Deripaska.

Šajā datumā pilnībā spēkā stājas ASV noteiktās sankcijas.

Deripaska ir starp vairākiem Kremlim pietuvinātiem oligarhiem, kam ASV piemērojušas sankcijas saistībā ar aizdomām, ka Krievija ietekmējusi 2016.gadā ASV notikušās prezidenta vēlēšanas. Sankcijas noteiktas arī pret Deripaskam piederošiem uzņēmumiem.

Janvārī ASV atcēla sankcijas alumīnija ražošanas uzņēmumam «RusAl» un kompānijām «EN+ Group Plc» un «EuroSibEnergo JSC» pēc tam, kad Deripaska atteicās no to kontroles. Taču viņš joprojām kontrolē GAZ, kas 13 dažādās rūpnīcās nodarbina 40 000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Antīko automobiļu kluba Padomju tehnikas sekcija jau trešo gadu pēc kārtas rīko retro ralliju antīkajām automašīnām ar nosaukumu ZELTA RUDENS.

Šā gada 29.septembrī notiks tradicionālais retro rallijs ZELTA RUDENS 2007 pa maršrutu Rīga - Ogre - Rīga. Retro rallija ietvaros paredzēti dažādi kontrolpunkti, kur gan dalībniekiem, gan skatītājiem būs iespēja piedalīties dažādās aktivitātēs.

Rallijam pieteikušās 40 antīko automašīnu ekipāžas.

"Pasākumā būs apskatāmi padomju senie automobiļi, kas ražoti sākot ar 20.gs. 40.gadiem līdz 80.g. sākumam, t.i., ne jaunāki par 20 gadiem. Interesantākie no tiem - Gastona Neimaņa ideāli restaurētais elitārais padomju nomenklatūras darbinieku lietotais GAZ - 12 ZiM (1955.g.), kurš piederēja Pareizticīgo baznīcai Rīgā, 1951.g. GAZ - M 20 Pobeda, kas savulaik bija Rīgas Armijas ekonomiskā veikala direktoram, vairāki vecie "kārlīši" - Moskvič - 400, kā arī viens no labākajiem 60.gadu padomju automobiļiem: Volga GAZ - 21 un tā universāla versija GAZ - 22 G, pie tam luksa izpildījumā - paredzēta eksportam, kas bija padomju pilsonim tajā laikā nesasniedzams sapnis. Pasākumā būs arī aplūkojama īsta padomju milicijas Volga GAZ - 24 (1986.g.) ar dzīvu milici, kura personāžā iejūtas Normunds Vāns no Tukuma raj., kā arī pa kādam Žigulītim un Zaporožecam, kurus vairs uz Latvijas ceļiem tikpat kā neredz," informēja Rīgas Motormuzeja krājuma glabātājs un Latvijas Antīko automobiļu kluba Padomju tehnikas sekcijas valdes loceklis Valdis Kļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Psihoterapeite skaidro, kāpēc katram cilvēkam jāiemācās vadīt auto

Uldis Andersons, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no labajiem psihoterapijas rezultātiem ir tas, ka cilvēks var teikt – es esmu sācis braukt! Metaforiski var teikt, ka šie cilvēki ir sākuši «braukt» arī savā dzīvē, teic psihoterapijas speciāliste Solvita Vektere.

Fragments no intervijas, kas publicēta Dienas Bizness izdotajā žurnālā Auto 2019:

Satiekot dažādus cilvēkus ikdienas situācijās, kas nav saistītas ar auto satiksmi, jūs kā psihoterapeite varat novērtēt un pateikt, kādi šie cilvēki varētu būt pie stūres?

Ziniet, cilvēki mani nekad nebeidz pārsteigt! Nevar, tikai paskatoties uz cilvēku, pateikt, kāds viņš būs braucējs. Piemēram, cilvēks ir miermīlīgs no skata, knapi kustas un liekas pilnīgs melanholiķis, bet, kā iekāpj mašīnā, tā – bāc! Un otrādi. Gan sievietes, gan, manuprāt, arī vīrieši dzīvē var būt aktīvi, skaļi, pārliecināti, bet, kā iekāpj mašīnā, kļūst bailīgi un nedroši – kas tagad, ko tagad, kas vispār notiek, kas man jādara?...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunais Latvijas administratīvi teritoriālais iedalījums, kas noslēdz otro pašvaldību reformu pēc valsts neatkarības atjaunošanas.

Reforma paredz, ka līdzšinējām 119 pašvaldībām beidzas pilnvaras un tās tiek nodotas jaunajām pašvaldībām, no kurām daudzas ir izveidotas, apvienojot kādreizējos novadus. Turpmāk Latvijā būs 43 pašvaldības.

Reformas veidotāji paredzēja, ka Latvijā būs 42 pašvaldības, bet Satversmes tiesa atzina Varakļānu novada pievienošanu Rēzeknes novadam par neatbilstošu Satversmei, līdz ar to pašlaik Varakļānu novada pašvaldība turpinās darbu kā patstāvīga teritoriālā vienība.

Administratīvi teritoriālā reforma paredz, ka Ādažu novads tiks apvienots ar Carnikavas novadu, veidojot jaunu Ādažu novadu.

Aizkraukles novadā tiks apvienots Aizkraukles, Kokneses, Neretas, Pļaviņu un Skrīveru novads.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzejā iespējams aplūkot tikko restaurētu Kremļa kolekcijas spēkratu GAZ 11-73, kas ir ilgākais restaurācijas projekts Motormuzeja pastāvēšanas vēsturē, un tā realizācijā bija iesaistīti 15 restaurācijas profesionāļi.

GAZ 11-73 no 1940. – 1947. gadam ražoja Padomju Savienībā. Spēkrats ir GAZ-M1 modernizēta versija ar sešcilindru motoru. 1985. gadā daļēji izjauktā stāvoklī automobilis uz Motormuzeju atvests no toreizējās Ļeņingradas. Šobrīd tas ir Latvijā vienīgais restaurētais GAZ 11-73. Spēkrata sēdekļu apdarē izmantots pēc speciāla pasūtījuma austs audums, kas precīzi atbilst oriģinālajai komplektācijai.

“Spēkrats izgatavots nelielā skaitā – tikai 1200 eksemplāros, tādēļ ļoti grūti bija iegūt trūkstošās detaļas. Automobiļa komplektācija un tehniskais stāvoklis bija ļoti slikts. Tehniskā informācija - skopa, nedaudz lietojamu ieguvām tikai pašā procesa noslēgumā. Darbus daudzkārt pārtraucām finansiālo apstākļu un amatnieku trūkuma dēļ. Palīdzēja citu, analogu auto īpašnieku atsaucība – Lietuvā, Igaunijā, Ukrainā un Krievijā - , arī vietējo entuziastu atbalsts. Prieks, ka auto oriģinālais krāsojums – eleganti zaļš -, ir saglabāts. Izdevās atjaunot atbilstošu salona apdari un jumta mīkstās daļas iesegumu”, par darbietilpīgo restaurācijas procesu vēstī galvenais Rīgas motormuzeja restaurators Gunārs Dortāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

, 29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairāk nekā 10 gadiem Martins Zemītis kļuva pazīstams kā Jotul krāsniņu un kamīnu tirgotājs Latvijā un daudziem šķita visai interesanta personība latvietim neraksturīgā izskata dēļ. Martins brauca ar mašīnu, kuras numurs bija 666, un par to tikai smēja vien.

Cik tev bija gadu, kad sāki Jotul biznesu?

Man bija 20 – vēl jauns un zaļš. Uzsāku biznesu ar mēbelēm, bet tas mani īsti neuzrunāja. Tad mans sievastēvs Jānis Ciaguns, kurš jau bija Jotul pārstāvis Baltijas valstīs, man piedāvāja pamēģināt nodarboties ar Jotul krāsniņu tirdzniecību. Aizgāja. Jāsaka banālā frāze – viss notika īstajā vietā un laikā. Kad biju atvēris veikalus Latvijā, atvēru arī Lietuvā un Igaunijā. Savu mazumtirdzniecības biznesu pārdevu jau pirms vairākiem gadiem un šobrīd strādāju norvēģu kompānijā Nordpeis – nodarbojos ar viņu kamīnu tirdzniecību Austrumeiropas valstīs. Nekārtoju naudas darījumus, bet pārstāvu uzņēmuma intereses, strādāju ar konkrētiem klientiem un virzu zīmola tirdzniecību Latvijā, Ukrainā, Krievijā, Bulgārijā un citur. Bez angļu valodas pārzinu arī krievu, salīdzinoši labi pazīstu austrumnieku mentalitāti un tradīcijas, un tā ir mana priekšrocība. Krievu valodas zināšanas šobrīd ir liela bagātība, jo ko tad mēs varam izdarīt Eiropā, kur pilns ar vietējiem censoņiem! Tāpēc jāizmanto priekšrocības, ko dod krievu valodas zināšana un jālūkojas austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu koplietošanas mobilā lietotne un datorprogramma, kuru izstrādājis uzņēmums SIA Fleet Complete, veiksmīgi izmantota koncerna Latvenergo meitasuzņēmumā AS Sadales tīkls, ļaujot īsā laikā veikt ievērojamu līdzekļu ietaupījumu un samazinot izmantojamo transportlīdzekļu skaitu par aptuveni 30%, informēja SIA Fleet Complete Latvija pārdošanas daļas vadītājs Toms Grundšteins.

No atslēgu skapja līdz viedtālrunim

Ideja par koplietošanas transportu AS Sadales tīkls bijusi jau sen, tomēr tehniskie risinājumi iesākumā bijuši nepietiekami efektīvam darbam. Pirmsākumos uzņēmums lietojis kodētus automašīnu atslēgu skapjus un vienkāršotu datorprogrammu braucienu rezervēšanai, kas summāri nav devis plānoto efektu vairāku iemeslu dēļ.Pirmkārt, pie atslēgu skapja bijusi nepieciešamība pēc administratora. Nereti radušās jukas, kad atslēgas skapī sajauktas vietām vai izņemtas, neievērojot reģistrācijas kārtību. Otrkārt, bija iespējams steigas gadījumā mašīnu paņemt bez reģistrācijas, kas radīja nesaprašanos brīdī, ja kāds auto bija reģistrējis braucienam iepriekš. Rezultātā uzņēmums bija ieguvis grūti administrējamu rīku ar salīdzinoši augstām izmaksām. Gan kodēti atslēgu skapji, gan administrators tā uzraudzībai ir sistēmas izmaksas. SIA Fleet Complete piedāvātā mobilā lietotne, kas kombinēta ar atbilstošu datorprogrammu, administrēšanu vienkāršoja, papildus dodot iespējas sekot noteiktā braukšanas ātruma ierobežojumu pārkāpumiem un darbinieku braucienu maršrutiem. T. Grundšteins atklāja, ka AS Sadales tīkls, uzsākot sadarbību, pieņēmis izaicinošu lēmumu samazināt autoparku no 1066 līdz 659 transporta vienībām, kas pagaidām realizēts daļēji – uzņēmumā ir par 316 mašīnām mazāk, tomēr optimizācija turpinās, un ir cerība, ka, pareizi plānojot un administrējot procesu, būs iespējams sasniegt mērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dažiem cilvēkiem patīk mazgāt traukus ar rokām, tomēr ir jāatzīst, ka lielākā daļa labprātāk vēlētos, lai šo darbu izpilda kāds cits. Trauku mazgājamā mašīna ir lielisks risinājums tiem, kuri grib ietaupīt gan laiku, gan arī naudu. Latvijas tirgū pieejamo tehnoloģiju klāsts ir visai plašs, tādēļ noteikti atradīsies kas piemērots jebkuram interesentam. Vēl joprojām ik pa laikam gadās sastapties ar skeptiķiem, tomēr trauku mazgājamās mašīnas lietošanai ir dažādas priekšrocības.

Lai gan tās iegāde ir uzskatāma par nozīmīgu investīciju, ir viegli saprast, kādēļ tā pavisam ātri atmaksājas. Sadzīves iekārtu piedāvājums ir liels, tāpēc pirms katras iegādes ir vērts precizēt savas prasības. Aprakstu lasīšana internetā vai saruna ar pieredzējušu klientu konsultantu var būt lieliskas pieejas ceļā uz to, lai atrastu vislabāko trauku mazgājamo mašīnu savām vajadzībām un budžetam.

Mainās laiki, un mums ir jāmainās tiem līdzi

Viena no mūsdienu attīstības priekšrocībām ir tāda, ka lielu daļu saimniecības darbu varam deleģēt iekārtām, un viens no galvenajiem faktoriem, kas minams par labu šīs konkrētās iekārtas iegādei ir iespēja taupīt arī laiku, jo, salīdzinot ar individuālu trauku mazgāšanu ar rokām, netīro trauku ievietošana trauku mašīnas tvertnē prasa ne vairāk kā 10 minūtes. Pārējo darbu ierīce paveiks pati, kamēr jūs darāt savus darbus vai izbaudāt brīvo laiku. Trauku mazgājamā mašīna ir paredzēta, lai atvieglotu tās lietotāju dzīvi – kādēļ gan neizmantot šādu iespēju?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Mēdz teikt, ka tieši virtuve ir mājokļa sirds – tajā top gardas maltītes un ģimenes locekļi satiekas, lai apspriestu dienas gaitas. Lai gatavošanas process būtu patīkamāks un arī uzkopšanas darbi veiktos ātri un ērti, svarīgi izvēlēties funkcionālu un savām ikdienas vajadzībām atbilstošu virtuves sadzīves tehniku.

Ja arī tu vēlies papildināt savu virtuvi ar jaunu, mūsdienīgu un funkcionālu sadzīves tehniku, turpini lasīt un uzzini, kādas virtuves ierīces 2024. gadā ir saņēmušas augstu novērtējumu gan no ražotāju un tirgotāju, gan pašu lietotāju puses!

No produktu uzglabāšanas līdz maltīšu pagatavošanai

Kas ir gardas maltītes pamatā? Protams, tie ir veselīgi, svaigi un aromātiski produkti. Energoefektīvs un ietilpīgs ledusskapis ir neaizstājama ierīce katrā virtuvē. Taču ar inovatīvām uzglabāšanas tehnoloģijām aprīkoti modeļi nodrošina vēl optimālākus produktu uzglabāšanas apstākļus – temperatūru un mitruma līmeni, tā palīdzot ilgāk uzturēt produktu sākotnējo garšu, aromātu un tekstūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intereses palielināšanās no lēto īpašumu meklētājiem nav spējusi veicināt izaugsmi Lielbritānijas mājokļu tirgū, jo pie hipotekārā kredīta tikt var tikai tie, kuriem ir lielāks depozīts. Pārējie labākajā gadījumā var tikt pie aizdevuma ar augstām procentu likmēm, raksta timesonline.co.uk.

Darījumu skaita mazināšanos eksperti skaidro ar „sausumu” hipotēku kredītu tirgū, kas attur potenciālos pircējus izmantot pašlaik salīdzinoši zemās cenas. Atsevišķos valsts reģionos mājokļu cenas samazinājušās pat par 50%.

Tas, ka interese par īpašuma iegādi ir palielinājusies ir viens, bet pavisam kaut kas cits ir iespēja šo īpašumu iegādāties. Pašlaik priekšroka ir tiem pircējiem, kuriem ir liels depozīts, savukārt tiem, kuriem šis depozīts ir mazāks, jārēķinās ar augstu procenta likmi aizdevumam, pārsniedzot 6%, un tas, protams, ir tikai pēc tam, ja potenciālais pircējs vispār tiek pie aizdevuma, norāda nekustamā īpašuma konsultāciju biroja Chesterton Humberts galvenais ekonomists Roberts Bartlets (Robert Bartlett).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaz de France akcionāri nobalsojuši par kompānijas apvienošanu ar enerģētikas kompāniju Suez. Šim darījumam zaļo gaismu devuši arī Suez akcionāri. Darījuma rezultātā tiks izveidota Eiropas otra lielākā gāzes un elektroenerģijas kompānija, ziņo aģentūra Reuters.

Abu kompāniju apvienošanos apstiprinājuši 99.91% akcionāru.

Plānotā darījuma vērtība ir 95 miljardi eiro.

Jaunajā savienībā Francijas valsts īpašumā paliks 35.7% no Gaz de France. Pašlaik Francija kontrolē 70% Gaz de France.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas kompānija Suez, apvienojoties ar kompāniju Gaz de France, nākamgad plāno radīt 20 000 jaunu darbavietu. Tas palielinās pašreizējo kompānijas darbinieku skaitu par 14%, raksta BBC.

Seuz apgalvo, ka 20 000 darba vietu radīšana nākamgad ir daļa no izvirzītā plāna, kurā paredzēts piecu gadu laikā radīt kopā 110 000 jaunu darbavietu.

Suez un Gaz de France apvienošanās tika apstiprināta šā gada septembrī, tādējādi izveidojot vienu no pasaulē lielākajām šāda veida kompānijām.

Francijas arodbiedrības pretojās šim darījumam, jo baidījās, ka tā rezultātā bez darba varētu palikt liela daļa Gaz de France darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) gatavojas sodīt vācu gāzes kompāniju E.On un tās franču konkurentu Gaz De France par nelikumīgu sadarbību, ziņo Lenta, atsaucoties AFP.

Soda naudas apmērs var sasniegt vairākus simtus miljonu eiro, kas varētu būt Eiropas Savienības (ES) vēsturē lielākās sankcijas. Jāatgādina, ka 2007. gadā EK sāka izmeklēšanu pret divām kompānijām, kas piegādā dabasgāzi pa naftas trubu Megal, kas stiepjas no Čehijas cauri Dienvidvācijai uz Franciju. E.On Ruhrgas meitas kompānija un Gaz de France vienojās par gāzes piegādēm, ko tās piegādā saviem tirgiem. EK uzskata, ka šāda vienošanās ir antimonopola likumdošanas pārkāpums.

EK ar savu lēmumu gatavojas iepazīstināt nākamnedēļ.

Jāatgādina, ka arī iepriekš E.On ir jutusi spiedienu no Eiropas regulatoru struktūrām. Tā, piemēram, 2008. gada sākumā uzņēmums bija spiests pārdot daļu elektropārvades tīkla un restrukturizēt biznesu, kas skar elektroenerģijas ražošanu un piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Pieturoties tieši pie šī moto, Biķernieku Kompleksās Sporta Bāzes (BKSB) vadība šogad nolēmusi atjaunot vienas no savulaik populārākajām autošosejas sacensībām bijušās PSRS teritorijā. Dzintara Volga astoņdesmitajos gados pulcēja skatītāju tūkstošus Mežciema autotrasē.

Dzintara Volgas pirmsākumi jāmeklē jau tālajā 1963.gadā. Tai bijušas vairākas mājvietas - sākotnēji sacensības risinājās Mežaparka autotrasē, vienreiz tās nācās rīkot pat vecajā Rīgas hipodromā, taču galu galā par Dzintara Volgas galveno norises vietu kļuva jaunuzbūvētā Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze (BKSB).

"Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli. Jau esam uzsākuši sarunas ar sportistiem no Baltijas valstīm, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Vācijas un Somijas, un ja viss notiks, kā plānots, par dalībnieku skaitu nebūs jāsūdzas!” – tā par gaidāmajām sacīkstēm stāsta BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Antīko automobiļu fani nedēļas nogalē var doties uz Pāvilostu, kur pilsētas 130 gadu jubilejas svinības bagātinās antīko automobiļu rallija dalībnieku saiets.

Pēc organizatoru sniegtās informācijas, uz antīko automobiļu ralliju Rīga – Pāvilosta - Rīga, kas notiks no 16. līdz 17. maijam, gatavojas 25 ekipāžas. Vairāk kā 400 km garais pārbrauciens būs nopietns pārbaudījums spēkratiem, kuri pārziemojuši un sagatavoti jaunajai sezonai.

Starts pirmajiem dalībniekiem tiks dots 9.oo pie SKY lielveikala Ulmaņa gatvē 122, bet no plkst. 15 līdz plkst. 17 antīko automobiļu izstādi varēs aplūkot Pāvilostas pilsētas centrā.

Dalībnieku vidū varēs redzēt tādus PSRS auto būves brīnumus, kā 1948 gada GAZ 20 POBEDA CABRIO, GAZ 12 jeb tautā sauktais Zims, dažādu gadu un krāsojumu Volgas Gaz 21, Moskvič 401, Moskvič 403, Moskvič 407, Moskvič 408 un citas PSRS ražotas autobūves ikonas. Bez tam, antīko automobiļu saietu kuplinās 1971 gada kabriolets Mercedes Benz 280 SL Pagode, 1975 gada Renault 4.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

GCI Latvia turpmāk sauksies Cohn & Wolfe

, 01.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 1. augustā, sabiedrisko attiecību aģentūra GCI Latvia maina nosaukumu un turpmāk sauksies Cohn & Wolfe. Nosaukuma maiņa notiek divu sabiedrisko attiecību tīklu apvienošanas ietvaros visā pasaulē.

Šī gada jūlijā tika uzsākta sabiedrisko attiecību tīklu GCI Group un Cohn & Wolfe apvienošana. Jaunizveidotā tīkla aģentūras saglabās Cohn & Wolfe nosaukumu, un paredzams, ka tā būs viena no desmit lielākajām sabiedrisko attiecību grupām pasaulē.

Šī procesa ietvaros, līdzīgi kā citas GCI Group tīkla aģentūras, arī GCI Latvia maina nosaukumu un turpmāk sauksies Cohn & Wolfe.

„Mēs esam pieredzējuši sabiedrisko attiecību speciālisti, un mūsu aģentūrai tā būs iespēja vēl vairāk pilnveidoties un apgūt jaunus komunikāciju paņēmienus. Mēs darbosimies kvalitatīvi jaunā tīklā ar īpašām prasībām pēc radošuma, jo, kā zināms, Cohn & Wolfe tiek uzskatīta par vienu no kreatīvākajiem sabiedrisko attiecību grupām pasaulē,” uzskata aģentūras valdes loceklis Ojārs Stūre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija BMW izplatījusi vairāk informācijas par jauno MINI, kura oficiālā prezentācija paredzēta Frankfurtes autoizstādē.

MINI Clubman būs pieejami trīs modifikācijas:

Standarta modelis sauksies - MINI Clubman Cooper (1,6 litru dzinējs). Ar 120 zirgspēkiem tas spēs attīstīt 201 km/h (0-100 km/h – 9,8 sek.), bet vidējais degvielas patēriņš uz 100 kilometriem – 5,5 L.

Dīzeļa modelis sauksies - MINI Clubman Cooper D (1,6 litru dzinējs). Ar 110 zirgspēkiem tas spēs attīstīt 193 km/h (0-100 km/h – 10,4 sek.), bet vidējais degvielas patēriņš uz 100 kilometriem – 4,1 L.

Niknākā modeļa nosaukums būs - MINI Clubman Cooper S (1,6 litru turbomotors). Ar 175 zirgspēkiem tas spēs attīstīt 224 km/h (0-100 km/h – 7,6 sek.), bet vidējais degvielas patēriņš uz 100 kilometriem – 6,3 L.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū

Anda Asere, 07.07.2020

Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad skatīties ārpus Latvijas.

"Šogad saistībā ar Covid-19 cilvēki ir piesardzīgāki jaunām saistībām, tādēļ šobrīd ir labs mirklis, kad parādīties kaut kam jaunam - gan koplietošanas, gan elektrisko auto piedāvājumā. Šobrīd elektromašīnu skaits ir ierobežots, ir daudz mītu, kas jāpārvar, lai cilvēki sāktu braukt ar šādām mašīnām. Mēs ceram, ka ar šo projektu spēsim izdarīt grūdienu ne tikai koplietošanā, bet arī elektrisko automašīnu lietošanā, jo izaicinājums lielajām pilsētām nav mainījies - pilsētas centrā ir piesārņojums, katru gadu palielinās auto skaits, ir ierobežota vieta, kur novietot privāto transportu," teic Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru