Jaunākais izdevums

Autoražotājs Mitsubishi Motors publiskojis jaunā Mitsubishi Lancer Evolution fotoattēlus, kur visu Mitsubishi fanu ilgi gaidītā automašīna redzama arī uz ceļiem.

Turklāt publiskoti arī jaunā Mitsubishi Lancer Evolution tehniskie parametri, kas atrodami, klikšķinot šeit.

picturegallery.c7373aa9-23d8-4430-bf82-c5643d3a5983

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mitsubishi Lancer Evolution modelis Latvijas autosalonos parādīsies nākamā gada pavasarī un, visticamāk, ka automašīna būs par 10% dārgāka nekā iepriekšējais Evolution modelis, Db.lv noskaidroja SIA Aura Auto. Automašīnas spēcīgākais konkurents ir Subaru Impreza STi jaunais modelis.

Kā informēja SIA Aura Auto Mārketinga projektu vadītāja Signe Brice, lai gan jaunais Mitsubishi Lancer Evolution modelis Latvijas autosalonos parādīsies 2008.gada pavasarī, pasūtīt un rezervēt automašīnas ir iespējams jau patlaban. Šobrīd vairākas jaunā modeļa Mitsubishi Lancer Evolution automašīnas Latvijas iedzīvotāji jau esot rezervējuši.

Automašīna būs pieejama zilā, sarkanā, dzeltenā, baltā un melnā krāsā, iespējams, ka būs vēl kādas izmaiņas.

Precīza cena nav zināma, taču domājams, ka mašīna būs aptuveni par 10% dārgāka par iepriekšējo modeli. (Mitsubishi Lancer Evolution IX pašlaik Latvijā maksā 25652 latu)

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Evolution Gaming sācis akciju tirdzniecību Nasdaq biržā

Žanete Hāka, 23.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evolution Gaming Group AB, kas ir Eiropas vadošais B2B pakalpojumu sniedzējs lielākajiem kazino operatoriem un viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, sācis akciju tirdzniecību (IPO) starptautiskās Nasdaq biržas First North Premier sarakstā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Investoru interese par akcijām bija ļoti liela un būtiski pārsniedza sākotnējo piedāvājumu. Evolution Gaming izstrādā interneta kazino programmatūru un nodrošina spēļu prezentētāju pakalpojumus. Uzņēmums tieši no Latvijas sniedz lielāko daļu savu pakalpojumu, un visi pakalpojumi 100% tiek eksportēti. Evolution Gaming ir pārstāvēts četrās valstīs, tostarp Latvijas uzņēmums ir lielākais un nodrošina grupas pamatdarbību.

Sākotnējā uzņēmuma akciju tirdzniecībā Stokholmas Nasdaq piedāvāja 38,4% jeb 13,82 miljoni Evolution Gaming esošo akciju. Ņemot vērā lielo interesi par uzņēmuma akcijām, vairāki esošie akcionāri ir izteikuši gatavību pārdot papildu akcijas, lai segtu potenciālos papildu akciju pieprasījumus. Akciju piedāvājuma sākotnējā cena tika noteikta 80 Zviedrijas kronas (8,7 eiro) par vienu akciju, kas atbilst kopējai uzņēmuma vērtībai 2,878 miljoni Zviedrijas kronu (313 miljoni eiro). Pirmajā tirdzniecības dienā akciju cena palielinājās par 12,2% līdz 89,75 Zviedrijas kronām (9,65 eiro), kas atbilst kopējai Evolution Gaming vērtībai – 3,228 miljoni Zviedrijas kronu (347 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji Andris Dambis un Valdis Spredzis iegādājušies lielāko daļu rūpnīcas, kurā tiek būvētas sacīkšu mašīnas Mitsubishi WRC.

Japāņu autoražotāju Mitsubishi skārušas finansiālās problēmas tāpēc kompānija nolēma pārdot šo rūpnīcu. Iepriekš šī rūpnīca bija arī bāze slavenajai Mitsubishi WRC komandai, kas guvusi daudzas uzvaras pasaules čempionātos, raksta Privātā Dzīve.

Latvijas uzņēmējiem radusies iespēja iegūt šo rūpnīcu, un tā tika izmantota. «Zvaigznes sakrita. Pat nezinu ko citu lai saka. Bija tāda iespēja, mēs piekritām. Valdis ir spēcīgs no finansiālās puses, viņš zina, kā šo biznesu padarīt rentablu. Mani kā inženieri interesē tehniskā puse,» norāda A. Dambis. Par šo darījumu ziņoja arī vairāki starptautiskie mediji. Šobrīd uzņēmums gatavo jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnas, kas testiem būs gatavs martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien (1. oktobrī) Tokijas autoražotājs paziņojis par Mitsubishi Lancer Evolution, nu jau desmitās modifikācijas, palaišanu pārdošanā, ziņo Reuters.

Līdz mums šis auto varētu atnākt tikai nākamā gada februārī, kad arī sāksies mašīnas eksports.

"Šī jau ir desmitā Lancer modifikācija (pirmā modifikācija bija 1992. gadā). Šo automašīnu esam pārpumpējuši ar jaunākajām mūsdienu tehnoloģijām," norādīja kompānijas prezidents Osama Masuko mašīnas prezentācijas laikā Tokijā.

Mitsubishi Lancer Evolution X, atšķirībā no saviem priekštečiem, ir izgatavots uz jaunās šasijas bāzes, kas aizgūta no tikko prezentētā jaunā Mitsubishi Lancer sedana.

Jaunais Lancer Evolution X ir aprīkots ar 2 litru turbo motoru, kurš ir vieglāks un mazāk piesārņo apkārtējo vidi. Tāpat pēc neoficiālas informācijas automašīna tiks aprīkota ar jaunu pilnpiedziņas sistēmu ar elektronisko vadību un, iespējams, iegūs jaunu pārnesumkārbu ar diviem sajūgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu Mitsubishi jaunais kompaktais pilsētas apvidus auto Eiropā sauksies Mitsubishi ASX. Pirmo reizi jauno modeli, kuram būs jākrusto šķēpi ar Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga, ieraudzīsim Ženēvas autoizstādē.

Pavisam nesen ziņojām, ka japāņu Mitsubishi atslepenoja informāciju par kompakto visurgājēju, kurš pašmāju tirgū tika prezentēts ar nosaukumu RVR.

Eiropas versijai ir izvēlēta cita trīs burtu kombinācija, atklājot arī to, ka 4.3 metrus garais piecvietīgais ASX būs bruņojies ar taupīgu un videi draudzīgu 1.8 litru dīzeļmotoru, kurš strādās tandēmā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Bez tam, dzinēja komplektācijā ietilps modernā Automatic Stop & Go sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neikšāns/Dzirkals izcīna piekto vietu PWRC pirmajā posmā

, 15.02.2009

Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā Norvēģijā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

LMT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī ir pirmā reize Latvijas autosporta vēsturē, kad kāds mūsu valsts pārstāvis izcīna ieskaites punktus pasaules čempionātā kādā autosporta disciplīnā. Turklāt arī Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

„Protams, esam apmierināti ar rezultātu. Šis nebija tas rallijs, kad mums būtu jācīnās par maksimāli labu rezultātu katrā no ātrumposmiem. PWRC esam debitanti un neviens no mums augstus sasniegumus negaidīja. Mēs izdarījām visu, kas ir mūsu spēkos – priekšā finišēja tās ekipāžas, kuras šobrīd nešaubīgi ir ātrākas par mūsējo. Pēdējā ātrumposmā paši sev sagādājām piedzīvojumus – lēnā ātrumā ieskrējām sniega valnī, apkārt nebija neviena skatītāja un sešas minūtes zaudējām, rokot automašīnu ārā no sniega. Bet labi, ka tā viss beidzās – pat pozīciju nezaudējām!,” stāsta Andis Neikšāns.

„Esam smēlušies daudzas atziņas, kuras palīdzēs turpmākajā karjeras attīstībā. Atsevišķos ātrumposmos uzrādījām pat ļoti labus laikus, kas mūs ļoti priecēja. Ir skaidrs, ka pamatīgi jāstrādā, lai iekļūtu labāko trijniekā. Ir jāspēj braukt ļoti ātri, taču stabili, kas pirmajos posmos pasaules čempionātā nav diez ko reāli,” atzīst stūrmanis Pēteris Dzirkals. „Mūsu sniegumu vērtēju atzinīgi un uzskatu, ka tas ir ļoti labs debijas reizei PWRC.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektroauto Mitsubishi i-MiEV Latvijā

, 10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izpētītu elektromobiļa tirgus potenciālu Latvijā, Mitsubishi Motors Corporation ir nosūtījus vienu i-MiEV automašīnu Latvijas importētājam, kas pašlaik ir apskatāms Skandi Auto autosalonā, Lielirbes ielā 32.

Mitsubishi i-MiEV ir pirmais sērijveida ražošanā nonākušais elektromobilis pasaulē, kura tirdzniecība tika uzsākta 2009. gada jūlijā Japānā. Plānots, ka 2010. gada beigās tas nonāks arī Eiropas tirgū.

Mitsubishi i-MiEV elektromobilī tradicionālā iekšdedzes dzinēja, ātrumu pārnesumu kārbas un degvielas tvertnes vietā ir novietota augstas kapacitātes litija jonu baterija, ļoti efektīvs pastāvīgo magnētu sinhronais motors, strāvas adaptētājs un citas detaļas, kas nodrošina elektromobiļa darbību.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju elektromobilis spēj nobraukt 144 km, lai gan, braucot pārdomāti, šī distance var palielināties. Viena baterijas uzlāde pēc Latvenergo tarifiem izmaksā ~1.5 LVL, un uzlādi var veikt no jebkura parastā elektrības kontakta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu policija Apvienotajā Karalistē slavē speciāli pielāgotos desmitās paudzes Mitsubishi Lancer Evolution, kuri jau nodemonstrējuši lieliskus rezultātus pārgalvīgo un agresīvo braucēju tvarstīšanā.

Britu ceļu policija jaunos auto izmanto līdztekus jau esošajiem Mitsubishi Evolution VIII un IX noziegumu izmeklēšanā, kas saistīta ar narkotiku tirdzniecību un auto zādzībām. „Lancer Evolution tika izvēlēts tā lielisko pakaļdzīšanās spēju dēļ un tādēļ, ka tajā ieguldīts tik ļoti daudz laika un pūļu, lai nodrošinātu pēc iespējas labāku veiktspēju un samazinātu negadījumu risku”, skaidro policijas pārstāvis. Jaunais komandas loceklis tiek izmantots tajās pašās misijās un tajos pašos gadījumos, kā tā iepriekšējās paaudzes radinieks. Tas ir radījis tik spēcīgu vizuālo efektu, ka vajātais auto bieži vien vienkārši padodas un apstājas, saprotot, ka nebūs spējīgs pārspēt ceļu policiju. Turklāt policija izmanto visus trīs Evolution vienlaicīgi, kas pēc policijas pārstāvja teiktā bieži vien ir pietiekami iebiedējoši, lai likumpārkāpēji nemaz neuzsāktu bēgšanas mēģinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals šonedēļ atsāks dalību pasaules rallija čempionātā PWRC kategorijā, startējot sacensībās Sardīnijas salā Itālijā. Pēc aizvadītajām trim PWRC sacīkstēm Neikšāns meistarsacīkšu kopvērtējumā ieņem dalītu septīto vietu.

Pirmajos divos PWRC etapos Norvēģijā un Kiprā Latvijas rallija ekipāža izcīnīja piektās vietas un cerēja šādu panākumu atkārtot arī Portugālē. Diemžēl šajās sacīkstēs latviešus pievīla tehnika – neizturēja automobiļa dzinējs. Pēc izstāšanās Portugālē un Argentīnas posma izlaišanas Latvijas sportisti no trešās vietas kopvērtējumā atkrituši uz septīto.

„Joprojām čempionātā esam labākie jaunpienācēji – mums priekšā ir tikai pieredzējuši sportisti ar lielu pasaules čempionāta posmu bagāžu,” stāsta Andis Neikšāns. „Pirms Itālijas bijām divu dienu testu sesijā Somijā. Mūsu uzdevums bija dzinēja un starpasu diferenciāļa regulējumi. Domāju, ka testi bija ļoti vērtīgi – atsvaidzināju braukšanas iemaņas un arī jaunie regulējumi šķiet labāki nekā iepriekš izmantotie.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals finišēja septītajā vietā PWRC ieskaitē nule kā notikušajā pasaules autorallija čempionāta posmā Grieķijā. Absolūtajā vērtējumā latvieši ieņēma 18. vietu, bet PWRC meistarsacīkšu kopvērtējumā šobrīd atrodas dalītā septītajā vietā.

Jau sacīkstes sākumā sportistiem tika dots uzdevums braukt, saudzējot tehniku, un noteikti sasniegt finišu. Sacensību pēdējo dienu Neikšāns/Dzirkals uzsāka sestie ar nieka 17 sekunžu pārsvaru pār portugāļiem Bernardo Souzu/Horhi Karvaljo. Pēc diviem no četriem svētdienas ātrumposmiem Souza bija Neikšānu apsteidzis, taču Andis atspēlējās priekšpēdējā ātrumposmā un nokļuva atpakaļ 6. vietā. Pēdējo ātrumposmu atkal ātrāk veica portugālis un Andi no labāko sešinieka sacensību finišā šķīra 13 sekundes.

„Esam sasnieguši finišu un izcīnījuši divus PWRC punktus – tātad savu uzdevumu esam izpildījuši,” stāsta Andis Neikšāns. „Visu ralliju braucām uzmanīgi, taču tik un tā sacensību laikā bijām spiesti nomainīt septiņas piekares sviras! No visiem akmeņiem izvairīties nav iespējams, tādēļ ik pa brīdim sanāk piekari salocīt. Salīdzinot ar konkurentiem, mūsu automašīna gan cieta daudz mazāk un daudz laika salocīto sviru dēļ nezaudējām. Žēl, ka neizdevās saglabāt sesto vietu. Pirms pēdējā ātrumposma bija paredzēts nomainīt priekšējās riepas. Vienu nomainījām, bet, mainot otru, salūza domkrats. Tādēļ pēdējo dopu bijām spiesti veikt ar vienu lietotu priekšējo riepu, kura vienkārši neizturēja 33 ātrumposma kilometrus. Pēdējos kilometros uz riepas vairs nebija protektora, tādēļ bija jābrauc īpaši piesardzīgi, lai riepa nepārplīstu. Nākamais – pēdējais – PWRC posms būs oktobra beigās Lielbritānijā. Līdz tam startēsim Latvijā, rallijos „Kurzeme” un „Latvija”.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals šajā nedēļas nogalē Kiprā startēs pasaules autorallija čempionāta posmā Cyprus Rally. 12. martā sportisti aizvadīja iepazīšanās jeb shakedown ātrumposmu, kurā ekipāža uzrādīja trešo labāko laiku.

Shakedown notika pa asfalta segumu, kurš gan bija ļoti netīrs – kas līdzīgs slavenajam Anikščai ātrumposmam Lietuvā, kur pa vidu ir šaura asfalta strēmelīte, bet pa malām – zemes segums. Neraugoties uz mazo pieredzi asfalta sacensībās, Andis uzrādīja trešo labāko laiku PWRC ieskaitē un 15. absolūti. No PWRC braucējiem priekšā bija portugāļa Armindo Arauho, itāļa Simones Kampedelli ekipāžas, bet vienāds laiks ar Andi bija katarieša Nasera Al-Atijas duetam.

Savu sniegumu iepazīšanās ātrumposmā Andis Neikšāns komentēja pavisam īsi: „Nothing special! Rītdien būs jāveic gandrīz 140 kilometri asfalta ātrumposmos. No braukšanas viedokļa tieši šī diena būs visbaudāmākā, jo turpmākās divas dienas būs izdzīvošanas sacīkstes pa bedrēm, akmeņiem un gar klints bluķiem,” stāsta Andis. „Tomēr jāņem vērā, ka mums nav pieredzes asfalta sacīkstēs, tādēļ arī pirmā diena būs jāveic piesardzīgi.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ik mēnesi attīstībā iegulda piecus miljonus

Armanda Vilcāne, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs SIA Evolution Latvia ik mēnesi attīstībā iegulda vidēji piecus miljonus eiro

Evolution Latvia apgrozījums pēdējos piecos gados pieaudzis par 45,3 miljoniem eiro, 2017. gadā sasniedzot 73,5 miljonus eiro. Iespaidīgā izaugsme uzņēmumam nodrošinājusi vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Evolution Gaming grupas vadītājs Martins Karlesunds (Martin Carlesund) uzskata, ka izaugsmes pamatā ir ieguldījumi produktu attīstīšanā un labvēlīgas darba vides nodrošināšanā.

Pārspēj rekordus

«Mūsu biznesa pamatā ir cilvēki, tāpēc, lai šajā nozarē veiksmīgi darbotos un attīstītos, par cilvēkiem ir jārūpējas,» uzsver M. Karlesunds. Lai gan Evolution Gaming šobrīd darbojas vairākās pasaules valstīs, tostarp Igaunijā, Spānijā, Nīderlandē, Beļģijā, Zviedrijā, Lielbritānijā, Kanādā, Gruzijā, Maltā, Rumānijā un Amerikas Savienotajās Valstīs, uzņēmuma galvenais birojs atrodas Rīgā, kur strādā vairāk nekā trīs tūkstoši no kopējiem grupas aptuveni pieciem tūkstošiem darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kazino ārpakalpojumu sniedzējs Evolution Gaming šogad Latvijā radīs papildu vismaz 500 jaunas darba vietas – spēļu prezentētājiem, uzskaites operatoriem un IT speciālistiem, liecina tā sniegtā informācija.

Galvenās prasības spēļu prezentētājiem ir labas angļu valodas zināšanas un komunikabilitāte, jo ikdienā būs jāspēj komunicēt ar cilvēkiem no visas pasaules angļu valodā. Ņemot vērā to, ka uzņēmums ir starptautisks, arī karjeras izaugsmei angļu valodas zināšanas būs ļoti nepieciešamas. Ja cilvēks visai brīvi runā angļu valodā, ir komunikabls un ar augstu motivāciju, tad pārējās spēļu prezentētājam nepieciešamās prasmes jaunajam darbiniekam būs iespējams apgūt Evolution Akadēmijā. Ņemot vērā uzņēmuma darbības jomas novitāti, lielākā daļa Evolution Gaming darbinieku ir gados salīdzinoši jauni – daudziem šī ir pat pirmā darbavieta pēc vidusskolas vai augstskolas beigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors i MiEV (Mitsubishi novatoriskais elektromobilis (Mitsubishi innovative Electric Vehicle)) iespējams 2010. gadā varētu nonākt pārdošanā Eiropā.

i MiEV simbolizē Mitsubishi Motors zaļās tehnoloģijas. Šobrīd auto tiek testēts un reklamēts Japānā, Jaunzēlandē, ASV un Eiropā. Tā pārdošana tiks uzsākta Japānā 2009. gada vasarā.

Pēc daudzajām individuālajām apskatēm un testa braucieniem, kas visā Eiropā tika veikti kopā ar energouzņēmumiem, vietējām un reģionālām pašvaldībām, lielo autoparku īpašniekiem, infrastruktūras partneriem un atbalsta grupām, elektromobiļa i Miev testēšana tagad ir nodota atsevišķu valstu tirgiem, kuru rīcībā nonāks 12 i Miev elektromobiļi.

Lai labāk izprastu elektromobiļu, un it īpaši i MiEV, tirgus potenciālu, Mitsubishi Corporation, Mitsubishi Motors Corporation un Mitsubishi Motors Europe nosūtīs elektromobiļus vairākiem Mitsubishi importētājiem visā reģionālajā tirgū. Sākumā elektromobili saņems Spānija, Nīderlande un Lielbritānija, vēlāk pārējie Eiropas tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Evolution Latvia strauji audzis gan apgrozījums, gan peļņa

Žanete Hāka, 01.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs SIA «Evolution Latvia» 2018.gadā sasniedzis apgrozījumu 89,012 miljonu eiro apmērā, kas bija par 21,1% jeb 15,493 miljoniem eiro vairāk nekā 2017.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma peļņa pieaugusi. Tā pēc nodokļu nomaksas pērn bija 7,818 miljoni eiro, kas bija par 27,1% jeb 1,665 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš.

Pagājušajā gadā SIA «Evolution Latvia» vidēji nodarbināto skaits pieauga par 20% - līdz 3560 darbiniekiem.

Atbilstoši apgrozījuma pieaugumam, par 21% pērn palielinājās arī ražošanas izmaksas, bet administrācijas izmaksas pieaugušas par 48%, uzņēmuma vadība norāda 2018.gada pārskatā.

SIA «Evolution Latvia» pagājušajā gadā turpināja ieguldīt studijās un tehniskā aprīkojuma uzlabošanā un nomaiņā. Uzņēmums kopumā ieguldījis 1,3 miljonus eiro nomātajās telpās un 2,5 miljonus eiro tehniskajā aprīkojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorobjovs Racing ekipāža rallijā Talsi 2010 startēs ar jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu.

«Ideja iegādāties Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu bija jau vasarā, bet reāli to nopirkām tikai vēlā rudenī,» saka ekipāžas stūrmanis Guntars Zicāns. «Šī ideja radās pēc tam, kad paskatījāmies, ka vadošie Somijas N4 grupas braucēji jau pagājušajā gadā brauca un ar Evo X cīnījās par vadošajām vietām. Nolēmām, ka arī mums ir jāpamēģina braukt ar šādu automašīnu, jo neviens jau nebrauks bezgalīgi ilgi ar Evo VII vai Evo IX. Iegādājāmies parasto RS versiju. Pēc tam tā automašīna tika vesta uz Somiju, kur tai tika taisīts dzinējs un strādāts pie regulējumiem. Karkasu, apšuvumu un citas lietas montējām jau pie mums, Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms Latvijas rallija čempionāta kārtējā posma, rallija Cēsis 2008 rallija komandas Skandi Auto Rally Team ekipāžas Ivars Vasaraudzi/Valdis Spredzis un Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš piedzīvos apjomīgu treniņu sesiju, kuru vadīs viens no pieredzējušākajiem Lielbritānijas rallija pilotiem, trīskārtējais Lielbritānijas rallija čempions, 2007. gada Lielbritānijas nacionālais rallija pilots Marks Higgins.

Rallija komanda Skandi Auto Rally Team un komandas atbalstītāji GE Money Bank, Pata AB Vianor, Baltijas Apdrošināšanas Nams un Castrol šo rallija pilotu un skolotāju izvēlējās kā atbilstošāk,o jo viņam ir liela pieredze, Db.lv informē Skandi Auto Rally Team preses sekretārs Ģirts Avotiņš.

M. Higgins ļoti labi pārzina Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnu un šobrīd dažos rallijos piedalās ar N4 klases Mitsubishi Lancer Evo IX, kādu Latvijas rallija čempionātā izmanto Jānis Kārkliņš.

Rallijs ERGO rallijs Cēsis 2008, kas notiks 7. un 8. jūnijā Cēsu un Vecpiebalgas apkaimes ceļos, noteikti būs viens no interesantākajiem šīs sezonas rallijiem, jo tajā gatavojas startēt deviņdesmit piecas rallija ekipāžas, un ļoti interesanta cīņa gaidāma divu WRC ekipāžu starpā – Latviju tajā pārstāvēs Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis ar Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnu, bet Lietuvu – pieredzējušais Sauļus Girdauskas ar Pauļusu Urbonasu un Škoda Fabia WRC.

Komentāri

Pievienot komentāru