Dienas Bizness

  • 3 sestdiena,
    decembris

    Evija, Raita, Jogita

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Jaunais ceļu satiksmes noteikumu projekts traucē maršruta taksometriem

Visās Latvijas pilsētās, kur viens no pasažieru pārvadājumu veidiem ir maršruta taksometri, maģistrālās ielas atrodas minētās zīmes darbības zonā, tāpēc šāda nosacījuma ieviešana sagraus šo pasažieru pārvadājumu veidu, skaidro a/s Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks. Viņaprāt, maršruta taksometri, ja tie vairs nevarēs izlaist un uzņemt pasažierus zīmes «Apstāties aizliegts» darbības zonā, zaudēs daudzus savus potenciālos klientus, tādējādi tie zaudēs lauvas tiesu visu ieņēmumu, kā rezultātā faktiski nespēs izpildīt noslēgtos līgumus ar pašvaldībām. Kā piemēru viņš min Brīvības ielu Rīgā, kur nereti līdz tuvākai sabiedriskā transporta pieturai uz abām pusēm ir vairāk nekā 1 km, bet gandrīz visas ielas garumā ir zīme «Apstāties aizliegts». «Maršruta taksometru vienīgā priekšrocība pret citiem sabiedriskā transporta veidiem pašlaik ir tikai un vienīgi pasažieru uzņemšana un izlaišana, jo «korķos» stāvam tāpat kā pārējie līdz ar to ātrums vairs nav maršruta taksometru lielākais trumpis,» secina L. Muižnieks. Viņš atzīst, ka, ieviešot minēto nosacījumu, pārvadātāji nespēs pildīt saistības, kuras atrunātas ar pašvaldībām noslēgtajos līgumos par maršrutu apkalpošanu un kuru apkalpošanas tiesības iegūtas konkursos.Daudzi maršuti būs jāslēdz un vairākiem uznēmumiem, kuri nodarbojās tikai ar šo biznesu, būs jālikvidējas, secina L. Muižnieks. Turklāt visļaunākajā gadījumā arī maršruta taksometru uzņēmumam par nespēju pildīt noslēgtā līguma saistības ar pašvaldību būs jāmaksā 3000 Ls liela soda nauda + visi izdevumi, kas saistīti ar maršruta konkursa izdevumiem, kuru lielumu L. Muižnieks nespēja minēt. Minēto iemeslu dēļ arī vēstules parakstītāji A. Šleseram cer, ka vicepremjers valstiski risinās radušos problēmu. «Spēles noteikumus nedrīkst strauji mainīt, tāpēc noteikumu projektā iestrādātais laiks 1.5 gadi ir pārāk īss, taču konkrētā maršuta licence ir derīga 5 gadus,» uzsver L. Muižnieks. Viņaprāt, nav valstiski pērn vasarā noteikt konkursa uzvarētājus, bet jau pēc 2 gadiem mainīt spēles nosacījumus. Faktiski šī soļa rezultātā nebūs ieguvēju, jo maršuta taksometru kompāniju rentablitāti no pašreizējiem apmēram 10 % strauji kritīsies, bet daudzi potenciālie pasažieri vairs neizmantos šo pakalpojumu. A/s Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks: «Ieviešot šo normu, kura ir pretrunā ar vārda «taksometrs» jēgu, valsts apzināti nostāda pārvadātājus force majeure situācijā, kurā mēs nespēsim pildīt saistības, kas atrunātas ar pašvaldībām noslēgtajos līgumos.

Komentāri

Reklāma