Jaunākais izdevums

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

«Priekšrocības, ko radīs mūsu jaunā globālFord Focus sedans (Foto: Ford)ā C-car programma, ļaus piedāvāt Ford Focus īpašniekiem par saprātīgu cenu pieejamus produktus, kas sniegs labāku kvalitāti, degvielas ekonomiju, drošību un tehnoloģijas, kā varētu cerēt, » viņš piebilda.

Nākamās paaudzes Ford Focus ražošana sāksies vienlaikus Eiropā un Ziemeļamerikā 2010. gada beigās, tirdzniecībā tas tiks laists atsevišķos laikos 2011. gada sākumā. Pēc tam sekos Āzija, Āfrika un Dienvidamerika. Sākotnējā ražošana tiks koncentrēta Zārluīsas (Saarlouis) Vācijā, Mičiganas (Michigan) ASV un Čuncjinas (Chongqing) Ķīnā ražotnēs.

«Klienti visā pasaulē arvien biežāk vēlas mazākus automobiļus ar labu degvielas ekonomiju, taču vienlīdzīgu stilu, tehnoloģijām un braukšanas kvalitāti kā lielākas klases automobiļiem, » skaidro Deriks Kuzaks (Derrick Kuzak), Ford grupas Globālo produktu izveides nodaļas viceprezidents. «Mūsu nākamās paaudzes C-car automobiļu sērija, kuras priekšgalā ir jaunais Focus, skaidri norādīs, ka Ford ir gatavs pieņemt šo izaicinājumu, »teica Kuzaks.

Detroitas starptautiskā autoizstāde apmeklētājiem atvērta no 11. līdz 24. janvārim.

picturegallery.ad3e96a0-6857-40ac-8fd4-8ceab30b2452

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī uzlabotais Ford Focus ir brauktgribošs un brauktprotošs auto, turklāt, uzvelkot degungalā Aston Martin dekoratīvo resti, izskatīsies dārgāks, nekā patiesībā ir , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford Focus ir slavens un visā pasaulē pieprasīts modelis, attiecīgi pieder pie autoindustrijas lielākajiem veiksminiekiem. Kā gan citādi varētu raksturot pasaulē populārāko modeli, kurš aiz muguras ir atstājis Toyota Corolla, VW Golf un citus planētas Zeme motorizētos dižpārdokļus. Tomēr tik salda un bezrūpīga dzīve Ford Focus nemaz nav, jo īpaši Eiropā, kur bez VW Golf, Opel Astra, Renault Megane uzglūn milzīga konkurentu armija.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Tāpat kā iepriekš Focus patiks tiem, kas augsti vērtē labas braukšanas īpašības. Viegla, rotaļīga gaita un izveicība dažādas sarežģītības līkumu sasaistēs un pats galvenais – braukšanas prieks, ko brauciena laikā garantē Ford Focus. Tomēr jāpatur prātā arī Focus ēnas puses. Ko tur slēpt, Focus nav ergonomijas pirmrindnieks ne tikai starp savas klases modeļiem, jo pat atsevišķi mazās klases modeļi ir krietni saimnieciskāki par Focus. Salons ir šaurs, otrajā krēslu rindā trijiem pasažieriem nav ko darīt, ja nu vienīgi nav citas iespējas, lai, aizmirstot par komfortu, nokļūtu vēlamajā galapunktā. Tas pats attiecas uz bagāžas telpu, proti, 277 litru lielā hečbeka astes gala ietilpība vai arī universāla 476 litri mūsdienu autobūvē ir skaitļi, ar ko parasti nelepojas. Salīdzinājumam var minēt, ka jaunākās paaudzes Škoda Fabia Combi bagāžas telpa ar nenolaistiem otrās rindas beņķiem sasniedz 530 litru (!). Lai vai kā, Focus ir pieskaitāms pie kompaktklases labākajiem eksemplāriem, kura vērtību papildina jaunākās paaudzes Eco Boost turbomotoru paaudze. Uzlabotā Ford Focus piecdurvju hečbeka bāzes modeļa cena, sākot no 13 260 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford vadītājs paļaujas uz ekonomikas atlabšanu, luksusa Lincoln un arodbiedrības līgumu

Gunta Kursiša, 14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.

Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Multimiljardu kompānijas Sonoco viceprezidents Uldis Sīpols - par Latvijas uzņēmumu iespējām ASV

Kristīne Stepiņa, 31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multimiljardu kompānijas Sonoco viceprezidents un preču iepirkuma vadītājs Uldis Sīpols, kurš savos vairāk nekā 35 karjeras gados ir ieņēmis vadošus amatus daudzās globālās korporācijās, piemēram, Procter & Gamble un Ford Motor Company, modri seko notikumiem Latvijā.

Latviju viņš apmeklē reizi gadā, Pasaules Latviešu ekonomikas un inovāciju foruma starplaikā paspējis satikties ar ģimenes draugiem un kārtīgi izstaigāt Vecrīgu sestdienas pēcpusdienā, izbaudot labas pusdienas svaigā gaisā.

Forumā Uldis Sīpols piedalījās paneļa diskusijā, kura tēma bija CETA (Brīvās tirdzniecības līgums starp Eiropas Savienību un Kanādu) un TTIP (Eiropas Savienības un ASV Transatlantiskā tirdzniecības un investīciju partnerība). Latvijas uzņēmējiem līdz līgumu ratificēšanai ir jāizpilda virkne mājasdarbu un jābūt gataviem uzlūgt uz deju visnotaļ neveiklos nīlzirgus, kas var ne tikai uz kājas uzkāpt, bet arī samīt, viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford nopelnījuši mazāk kā cerēts

Gunta Kursiša, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Ford aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa rezultāti nav bijuši tik labi, kā tika cerēts iepriekš. To ietekmējušas pieaugušās materiālu izmaksas un vājie pārdošanas rezultāti ārpus Ziemeļamerikas, vēsta Reuters.

Ford peļņa no pamatdarbības pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru jeb 20 centiem par vienu Ford akciju. Attiecīgajā laika posmā pērn Ford nopelnīja 1,3 miljardus ASV dolāru. Analītiķi paredzēja, ka Ford peļņa būs 25 centi par akciju.

Ford 2011. gada pēdējā ceturksnī neguva tik lielu peļņu kā cerēts augstāku materiālu izmaksu, plūdu Taizemē, nelabvēlīgo valūtas maiņas kursu un vājo pārdošanas rezultātu Eiropas, Āzijas un Dienvidamerikas tirgos dēļ. Minētajā ceturksnī Ford izmaksas bija 2,3 miljardi ASV dolāru iepriekš paredzēto 2,2 miljardu ASV dolāru vietā.

Pērnā gada ceturksni Āzijas tirgū Ford noslēdza ar 83 milonu ASV dolāru zaudējumiem iepretim 23 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā periodā pirms gada. Galvenis iemesls zaudējumiem Āzijā bija plūdi Taizemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Mičiganas štata lielākā pilsēta Detroita, kas nespēja atdot parādus 18 miljardu ASV dolāru apjomā, iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Ja tiesa to apstiprinās, Detroita būs kļuvusi par lielāko pilsētu ASV, kas ir bankrotējusi, ziņo Reuters.

Tiesai apstiprinot maksātnespējas pieteikumu, pilsētas aktīvi tiks novirzīti kreditoru prasījumu apmierināšanai, pensiju un veselības pabalstu izmaksai.

«Bankrota pieteikums ir pirmais solis, lai atjaunotu pilsētu,» pauda varas iestāžu ieceltais krīzes pārvaldītājs Kevins Orrs (Kevyn Orr). Arī pilsētas mērs izteicās, ka pilsētai ir vajadzīgs jauns starts, un solīja, ka arī krīzes situācijā rēķini un algas tiks izmaksātas, tāpat pilsētā vēl aizvien tiks nodrošināta pakalpojumu sniegšana.

K. Orrs pirms mēneša piedāvāja kreditoriem iespēju saņemt desmit centus par katru aizdoto ASV dolāru, taču šī iniciatīva izpelnījās vairāku kreditoru pretestību. Sevišķi neapmierināti bija divi pensiju fondi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co Brazīlijas vienība vērsusies policijā pret konkurenta Nissan Motor Co vietējo vadību saistībā ar TV reklāmu, kurā teikts, ka ASV autoražotājs no klientiem prasa pārāk daudz naudas, vēsta Reuters.

Reklāmā, kura, pateicoties Ford centieniem, kopš marta sākuma vairs netiek demonstrēta, redzami divi reperi, kuri attēlo Ford inženierus un rūpnīcas apģērbā dižojas par naudu, ko ieguvuši, nosakot modelim Focus pārāk augstu cenu. Arī fonā redzama automašīna Focus. Tālāk skatītāji var vērot bikini ģēbtas meitenes, kuras dejo un malko šampanieti.

«Visu greznību, ko esmu ieguvis, es esmu ieguvis par jūsu naudu,» lielas reperis, rādot savus zelta gredzenus un ķēdes. «Neraudiet, jo jūs maksājat papildus naudu - jūsu nauda ir labi iztērēta, skatieties, ko es ar to daru,» dzirdams reklāmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem, kuriem problēmas sagādā automašīnas noparkošana, piemērots būs jaunākais ASV autobūves kompānijas Ford lolojums, kas šo uzdevumu spēj paveikt tik pat kā pats.

Jaunais 2013 Ford Escape, kurš pilnībā nokomplektēts par 31 tūkstoti ASV dolāru būs nopērkams jau tuvāko mēnešu laikā, ir «pārbāzts» ar tehnoloģiskām iespējām un tajā uzstādīts jaunākais MyFord Touch 2.0 skārienjūtīgs kontroles panelis.

Automašīna aprīkota ar sensoriem, kas palīdz vadītājiem iebraukt garāžā, vai novietot mašīnu stāvvietā – signalizējot, piemēram, par citu tuvumā esošu transportlīdzekli. Tomēr visiespaidīgākā ir automašīnas spēja noparkoties gandrīz pašai. Šo sistēmu Ford sauc par Active Park Assist.

Nospiežot nelielu pogu, jaunā Ford Focus elektroniskās sistēmas, brauciena laikā, uzsāk meklēt piemērotu parkošanās vietu un signalizē, tiklīdz tāda atrasta. Pēc tam vadītājam atliek tikai regulēt mašīnas ātrumu, bet pārējo 2013 Ford Escape paveic pats, vēsta Mashable.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadātājs SIA "Kreiss" par deviņiem miljoniem eiro iegādāsies 110 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus, informē oficiālā "Ford Trucks" pārstāvja Latvijā SIA "ZK9" direktors Mario Raugulis.

Pašreiz uzņēmumam "Kreiss" piegādātas 70 "Ford Trucks F-MAX" automašīnas, bet līdz gada beigām kopumā paredzēts piegādāt 110 auto.

Līdz novembrim "ZK9" Latvijā klientiem ir piegādājis 77 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus. Līdz šī gada beigām "ZK9" plāno Latvijā piereģistrēt līdz pat 140 "Ford Trucks" automašīnu.

Šogad pavasarī, saņemot tiesības Latvijā pārstāvēt "Ford Trucks" automašīnas, "ZK9" izveidoja testa automašīnu parku, ko dot izmēģināšanai potenciālajiem klientiem. Pirmajā pusgadā tirdzniecības rādītāji, salīdzinot ar tuvākajām kaimiņzemēm, izrādījušies labāki.

"Ford Trucks" reģionālais vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Selims Jaziči pauž, ka kompānijas "Kreiss" pasūtījums ir viens no lielākajiem autoparka pasūtījumiem reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pilsētā Detroitā notiekošajā Ziemeļamerikas Starptautiskajā auto šovā (North American International Auto Show 2014) jau otro dienu notiek preses pasākumi, kuros fotogrāfu kamerām tiek prezentēti jaunumi autoindustrijā.

Interesantākos pasaulē lielāko un atpazīstamāko autoražotāju jaunumus skatiet galerijā augstāk!

Detroitā izrādītas tādas automašīnas kā e-Golf elektroauto, luksusa klases zīmola Bentley GT V8 S, interesantā dizaina Mini John Cooper Works, praktiskais Ford F-150 un citi.

Auto šovs Detroitā durvis plašākām apmeklētāju masām vērs vaļā 18. janvārī, un izstāde ilgs līdz 26. janvārim. Apmeklējuma biļete vienai personai maksā 13 ASV dolārus, liecina informācija Autošova biļešu tirdzniecības vietnē naiasdashboard.com.

13. un 14. janvārī notiek pasākumi, kas veltīti, lai ar jaunumiem iepazīstinātu preses pārstāvjus, bet 15. un 16. janvārī auto šovā tiek pulcināti autoražošanas industrijas pārstāvji. Paredzams, ka šajās dienās Detroitas auto šovu apmeklēs aptuveni 28 tūkstoši nozares darboņu no diviem tūkstošiem kompāniju. Savukārt 17. janvārī gaidāms labdarības pasākums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford un GM sadarbība ar arodbiedrību liek Moody’s paaugstināt to kredītreitingu

Gunta Kursiša, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Moody’s Investors Service paaugstinājis Ford Motor Co. un General Motors Co. kredītreitingus līdz Ba1, vēsta autonews.com.

Tas noticis, atsaucoties uz abu kompāniju noslēgtajiem līgumiem ar starptautisko daudznozaru arodbiedrību UAW.

Abiem automašīnu ražotājiem noteiktas pozitīvas nākotnes perspektīvas, turklāt Ba1 kredītreitings ir augstākais kredītreitings, kas vēl nav atbilstošs investīcijām. Jau vēstīts, ka kredītreitingu eksperti lēš, ka Ford reitings jau 2012. gadā varētu tikt paaugstināts līdz investīcijām atbilstošam un pirmo reizi piecos gados Ford varētu sākt izmaksāt dividendes.

Kredītreitingu kompānija Standard&Poor’s palielinājia Ford un GM kredītreitingu līdz BB+ līmenim, iepriekš Ford tika novērtēta ar BB-. Savu iepriekšējo zemo kredītreitingu kompānija Ford ieguva pirms sešiem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas turpina paziņot savus šā gada otrā ceturkšņa finanšu rezultātus. ASV un pasaules autorūpniecības gigants Ford šodien atklāja, ka kompānijas peļņa otrajā ceturksnī pieaugusi līdz 1,23 miljardiem ASV dolāru, kas ir par 18,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Par 15% līdz 38,1 miljardam ASV dolāru pieaudzis arī kompānijas apgrozījums. Ford veiksmīgos darbības rezultātus nodrošināja uzņēmuma panākumi Āzijā un Ziemeļamerikā. Tikmēr Eiropā autorūpniecības gigants cietis zaudējumus. Ford vadība prognozē, ka Eiropas reģionā kompānija šogad kopumā strādās ar zaudējumiem 1,8 miljardu ASV dolāru apmērā. Šā gada otrajā ceturksnī Ford zaudējumi Eiropā bijuši 348 miljonu eiro apmērā, kas gan ir par 14% mazāki nekā Ford zaudējumi Eiropā 2012. gada otrajā ceturksnī. Jāpiebilst, ka Ford pēdējo mēnešu laikā Eiropā ir aizvēris trīs auto rūpnīcas.

Ford akcijas cena kopš šā gada sākuma ir pieaugusi jau par 28%. Šobrīd no Thomson Reuters aptaujātajiem analītiķiem 11 iesaka pirkt šīs kompānijas akcijas, seši - turēt, bet vien divi – pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno četru gadu laikā palielināt ražošanu par 50%

Jānis Rancāns, 08.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Ford Motor Co. līdz 2015. gadam plāno palielināt ražošanu par 50%, kā arī strauji samazināt parādu, lai nākamā gada laikā atgūtu kvalitatīvu kredītreitingu, vēsta AFP.

Līdz 2015. gadam autoražošanas nozare spēs saražot 95-100 miljonus automašīnu, salīdzinot ar 74 miljoniem pērn, paredz Ford finanšu direktors Luiss Būts (Lewis Booth). Ford prognozē, ka spēs saražot astoņus miljonus automašīnu no minētā skaita, salīdzinot ar 5,3 miljoniem pagājušajā gadā.

Kompānija paredz, ka vienu trešo daļu pārdoto automašīnu veidos pirkumi straujāk augošajos Āzijas tirgos.

Atgūstoties no postošās ASV autoražotāju krīzes, Ford koncentrējas arī uz kredītreitinga atjaunošanu, kas nepieciešams, lai samazinātu aizņemšanās izmaksas un nākotnē varētu izmaksāt dividendes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ford Motor Co. līdz 2013.gadam plāno ieviest visu laiku mazāko dzinēju. Tā ir daļa no «sacensībām» nozares ietvaros uzlabot degvielas ekonomiju, vēsta The Associated Press.

Saskaņā ar Ford sniegto informāciju tas strādā pie viena litra, trīs cilindru dzinēja, kas tiks montēts mazos automobiļos. Autoražotājs pagaidām gan nav atklājis, kuri modeļi tiks aprīkoti ar šo dzinēju. Plašāka informācija tikšot sniegta šoruden.

Ford norādījis uz jaunā trīs cilindru dzinēja efektivitāti. Tajā izmantota Ford EcoBoost tehnoloģija, un tas esot vieglāks nekā četru cilindru dzinējs, kas palīdz ekonomēt degvielu.

«Neviens nekad nav uzbūvējis šādu trīs cilindru dzinēju,» lielījies Ford viceprezidents Džo Bakajs.

Medijs raksta, ka trīs cilindru dzinēji ir pierasti Eiropā un Āzijā, bet vienīgais pašlaik pieejamais ASV ir Smart Fortwo modeļa automašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ievērojami samazinājusies patērētāju uzticībaPorsche un Ford

Gunta Kursiša, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad samazinājusies uzticamība Ford markas automobiļiem, savukārt patērētāju uzticība Eiropā ražotajam Porsche ir samazinājusies visvairāk - šīs markas automobiļi otro vietu ikgadējā Consumer Reports žurnāla aptaujā zaudējuši un šogad ierindojušies vien 27. vietā, vēsta autonews.com.

Consumer Reports aptaujā Ford šogad ieņem vien 20. vietu, kas ir par desmit vietām zemāk nekā pērn. Patērētāju uzticības samazināšanās Ford skaidrojama ar diviem faktoriem: sākotējām problēmām ar Explorer, Fiesta un Focus jaunajiem modeļiem, kā arī problēmām ar jaunajām tehnoloģijām, piemēram, MyFordTouch informācijas un izklaides tehnoloģijas nepilnībām. «Uzticamības samazināšanās Ford kompānijai vērtējama kā ļoti slikta, jo ir vajadzīgs ilgs laiks, lai radītu uzticamu automašīnu reputāciju, bet to visu var zaudēt viena vai divu gadu laikā,» norādīja Consumer Reports Auto testa centra direktors Deivids Čempions (David Champion). Ford runasvīrs norādīja, ka MyFordTouch sistēma ir «industrijas pioniere», bet cita tehnoloģija – PowerShift ir «viena no vislabāk izstrādātajām un visvairāk degvielu taupošajām ierīcēm».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford EcoSport ir neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pie mums tiks tirgots tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem

Eiropas tirgum paredzēto Ford EcoSport pirmo reizi varēja ieraudzīt 2013. gada Ženēvas autoizstādē, bet tikai tagad jeb precīzāk 2015. gada viducī EcoSport ir nonācis arī līdz pašmāju tirgum. Jāatgādina, ka Ford pseidodžipiņš ir guvis milzīgu popularitāti Latīņamerikā, jo īpaši Brazīlijā, kur 2003. gadā aizsākās Ford EcoSport pirmās paaudzes dzīvesstāsts. Otrās paaudzes EcoSport jau ir kļuvis par globālu modeli, izvēršot ražošanu ne tikai Brazīlijā, bet arī Ķīnā, Krievijā un Indijā. Otrās paaudzes Ford EcoSport ir pieprasīts un mīlēts auto gan Indijā, gan Krievijā. Ņemot vērā klimatiskos apstākļus un tirgus specifiku, Krievijā ražotais un tirgotais modelis tiek piedāvāts ar visiem četriem velkošajiem riteņiem, bet mums, tāpat kā citām Eiropas valstīm, jaunais priekšpiedziņas EcoSport tiek piegādāts no Indijas rūpnīcas. Spriežot pēc vietējo Ford tirgotāju sejas grimasēm šis modelis noteikti nebūs tāds dižpārdoklis kā Brazīlijā vai Indijā, tas arī diez vai kvalificēsies kā produkts, kas varētu atklāt jaunus pircēju medību laukus. Ford EcoSport ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā drīzāk būs eksotisks eksemplārs tikpat īpatnējiem pircējiem, kā pats auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērīgie jau, visticamāk, pamanījuši pa Rīgas ielām pārvietojamies automašīnu Ford Mustang ar taksometru pakalpojumu sniedzēja Baltic Taxi marķējumu. Kā uzzināja Db.lv - vēlāk šim ekstravagantajam taksim varētu pievienoties vēl citi.

Sarunā ar Db.lv Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš pastāstīja, ka mērķis, uzņēmuma taksometru floti papildinot ar ekstravagantiem automašīnu modeļiem, ir radīt dažādību piedāvājumā, kā arī pārsteigumu klientos.

I. Kļaviņš skaidro, ka Ford Mustang taksometrs klientiem pieejams vienādā cenā ar citiem kompānijas taksometriem, taču nedaudz dārgāk brauciens ar Ford Mustang izmaksā tad, ja to speciāli izsauc. Tas tāpēc, ka, kamēr visi citi Baltic Taxi taksometri atrodas vairākos stratēģiskajos punktos un klientu var uzņemt vidēji 15 minūšu laikā, nemērojot garu ceļu, marķētais Ford Mustang ir tikai viens, līdz ar ko tam dažkārt nākas mērot ceļu cauri visai pilsētai, lai nonāktu pie klienta. Pēc Kļaviņa teiktā, atšķirība ir aptuveni pieci santīmi uz kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford peļņa lielāka nekā plānots

Gunta Kursiša, 26.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražotājs Ford Motor Co šā gada pirmajos trijos mēnešos sasniedzis labākos pārdošanas rezultātus šajā laika periodā pēdējo 13 gadu laikā, vēsta Reuters.

Zemestrīces Japānā radītie zaudējumi «minimāli ietekmējuši» kompānijas ražošanu. Līdz šim Ford Āzijā, kurā uz laiku tika slēgtas vairākas kompānijas ražotnes, zaudēja aptuveni 12 līdz 14 tūkstošus braucamrīku, norādīja Levis Būts (Lewis Booth) no Ford.

Jebkuri zaudējumi, kas automašīnu ražotājam nesen radušies, tiks nosegti 2011. gada nogalē un 2012. gadā. Ražošana reģionos ārpus Āzijas līdz šim nav samazināta, vēsta Reuters.

Ford peļņa šī gada pirmajā cetrksnī Ford sasniedza 2,55 miljardus ASV dolāru jeb 61 centu par vienu akciju, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgā perioda 2,09 miljardiem ASV dolāru jeb 50 centiem par akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nodrošinās Ford automašīnu garantijas un pēcgarantijas remontus Latgales reģionā

Lelde Petrāne, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Latgales reģionā būs iespējams veikt Ford automašīnu remontu pie autorizēta servisa partnera – pagājušās nedēļas izskaņā SIA Baltic Motors Imports, oficiālais Ford importētājs Latvijā, parakstīja autorizētā remontētāja līgumu ar SIA Auto Welle.

Uzņēmums SIA Auto Welle turpmāk nodrošinās Ford automašīnu garantijas un pēcgarantijas remontus Latgales reģionā, kā arī tā klientiem būs iespēja iegādāties oriģinālās Ford rezerves daļas un aksesuārus.

SIA Auto Welle izpilddirektors Staņislavs Rosovskis norāda, ka šī «marka lielā apmērā pārstāvēta Latgalē gan starp fiziskām, gan juridiskām personām».

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2014. gada 1. janvārī Latvijā bija reģistrētas 34 004 Ford automašīnas, to padarot par sesto populārāko auto marku valstī. Līdz šim Ford automašīnām autorizētus garantijas un pēcgarantijas remontus bija iespēja veikt Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Jelgavā un Valmierā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu autogigants Ford vēsta, ka 2009. gadā tā tirdzniecības apjomi Ķinā ir auguši par 44 %. Kopumā tika pārdoti 440 619 transportlīdzekļu.

No vieglajiem pasažieru auto nozīmīgākais modelis ir bijis Ford Focus, proti, 2009. gadā reģistrētas 134 336 vienības. Arī mazās klases Ford Fiesta par popularitāti nevar žēloties, kopumā 2009. gadā reģistrētas 47 358 vienības, no tām 7163 ir jaunākās paudzes Fiesta, kurš Ķīnas tirgū nonāca tikai 2009. gada decembrī. Par 22 % ir audzis Ford komercautomobiļu pieprasījums. No 114 688 reģistrētajiem komercautomobiļiem vairāk nekā viena trešdaļa ir bijuši Ford Transit modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Ford Motor šā gada februārī Ķīnā pārdevis 31,9 tūkstošus automašīnu, kas ir par 11% vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī, ziņo Automotive World.

Salīdzinot ar šā gada janvāri, Ford pārdošanas apjomi Ķīnā gan ir ievērojami samazinājušies, proti, par aptuveni 21 tūkstoti auto.

Kopumā šā gada februārī ar zīmolu Ford Ķīnā pārdoti 22,8 tūkstoši spēkratu. Visvairāk iegādāta automašīna Ford Focus (12,6 tūkst.), kam seko Fiesta (4,8 tūkst.) un Transit (3,4 tūkst.). Pārdotas arī 274 nesen tirgū ienākušās Edge automašīnas.

Ford sadarbības partneris Ķīnā Jiangling Motors Corporation februārī kopumā pārdeva 12,6 tūkstošus automašīnu, kas ir par 33% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aldaris saņēmis pirmos automobiļus, kas aprīkoti ar izelpas pārbaudes sistēmu

Lelde Petrāne, 06.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Aldaris» ir saņēmis pirmos 11 no kopumā 67 jaunajiem transportlīdzekļiem, kas ir aprīkoti ar vadītāja izelpas pārbaudes sistēmu. Automašīnas tika iegādātas vienā no pēdējo gadu Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem un tiks izmantotas uzņēmuma darbinieku darba pienākumu pildīšanas nolūkos visā Latvijā.

«Ātra, droša un ērta darbinieku pārvietošanās ir ļoti būtiska veiksmīgai uzņēmuma darbībai, jaunās Ford automašīnas pilnā mērā apmierina šo vajadzību. Cik zinām, «Aldaris» ir pirmais uzņēmums alus un bezalkoholisko dzērienu ražošanas nozarē Latvijā, kas savā autoparkā ievieš sistēmu, kas ļauj automašīnu iedarbināt tikai pēc izelpas testa veikšanas. Vēlamies rādīt piemēru un iedrošināt arī citas kompānijas izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai uzlabotu drošību uz ceļiem,» norāda AS «Aldaris» valdes locekle Sigita Ozola.

SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 2017. gada novembrī piešķīra 4,3 miljonus eiro starptautiskajam koncernam «Carlsberg», kuru Latvijā pārstāv «Aldaris», lai finansētu «Carlsberg» grupas autoparka modernizēšanu Baltijas valstīs. Šis ir viens no Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem pēdējo gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford gatavojas atbrīvoties no Mazda akcijām

Lelde Petrāne, 18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co. pašlaik pārrunā iespēju pārdot lielu daļu savu Mazda Motor Corp. kapitāldaļu, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegtu informāciju, ziņo The Wall Street Journal.

Autoražotājam pašlaik pieder 11% liela Japānas kompānijas daļa, bet tas plānojot šo daļu samazināt līdz 3% vai mazāk.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jenu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Ford akcijas varētu iegādāties Mazda Japānas biznesa partneri.

Ford iegūto naudu, visticamāk, izmantos, lai atmaksātu parādu un investētu jaunajos tirgos.

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā. Ford samazināja savu daļu 2008.gada beigās, bet joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru