Jaunākais izdevums

Oficiālā Volkswagen Golf VI prezentācija notiks šajā nedēļā, bet sestās paaudzes golfa bildes un īss apraksts ir pieejams jau šobrīd, ziņo Autoblog.

Jaunās paaudzes Golf būs pieejams plašs benzīna turbodzinēju klāsts - sākot no 1.4 un beidzot ar 2.0 litru darba tilpumu. Būs iespējami arī divi turbodīzeļi - 1.9 un 2.0. Pircēji varēs izvēlēties mehānisko vai jauno divsajūgu pusautomātisko transmisiju.

picturegallery.b6e0c7bb-e751-4f46-97b3-07080d333e4e

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais VW Golf lupatu lēveros sagrauj mītu, ka videi draudzīgajiem auto obligāti ir jāizskatās neglītiem.

Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen Berlīnes vecajā Tempelhofas lidostā sarīkoja iespaidīgu ballīti, uzaicinot ne tikai žurnālistus no visas pasaules un vietējās slavenības, bet arī vienkāršos ļaudis, kuriem bija unikāla iespēja uzzināt par elektroautomobiļiem kaut ko vairāk un pašiem arī ar tiem izbraukt. Starmešu gaismā šoreiz bija divi svaigākie eksemplāri, proti, 100% elektriskais VW e-Golf! un ņiprais hibrīds Golf GTE. Neapšaubāmi, galvenā uzmanība no žurnālistu un apmeklētāju puses tika piekalta elektriskajam Golf. Daudzus urdīja jautājums, kā VW inženieriem būs izdevies pašūt zem parastā VW Golf čaulas visas elektroautomobilim nepieciešamās uzpariktes tikpat veiksmīgi, cik tas ir izdevies japāņu autoražotājiem. Pāris stundu garie testa braucieni pa Berlīni un Tempelhofas lidostu apstiprināja dzelžainu pārliecību, ka vāciešiem tas ir izdevies ievērojami labāk, nekā iepriekš tika gaidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Golf Sportsvan saturiski un, pats galvenais, vizuāli ir ticis pie vairāk plusiem, nekā to bija priekštecim VW Golf Plus

Līdz šim Golf Plus bija viens no Golf apakšmodeļiem, ko tautas valodā dēvēja par uzpūstu golfiņu ar plašāku un ērtāku salonu. Lai cik vienkāršs un nepretenciozs bija Golf Plus, tomēr tā tirdzniecības rezultāti Eiropā apliecināja, ka šīs modelis pircējiem patīk. Nav pārsteigums, ka Golf Plus daudzos Eiropas tirgos, tostarp Vācijā dižojās ar brangu fanu pulku. Savukārt pašam VW šis modelis kalpoja par drošu tiltiņu starp Golf un Touran. Tomēr, lai cik praktisks un parocīgs Golf Plus bija lietošanā, VW marketologi skaidri noprata, ka ar Golf Plus pietrūkst emociju. Tieši tādēļ ar jauno sekotāju būs citādi. Pēc allaž konservatīvā un ieturētā VW stila kanoniem jaunais minivens ir iznācis emocionāls un pat sportisks, attaisnojot modeļa nosaukuma maiņu uz Golf Sportsvan.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW Golf R20 slepenības plīvurs kritīšot Frankfurtē

, 20.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prestižākais sestās paaudzes VW Golf ģimenes loceklis, pilnpiedziņas modelis Golf R 20 debitēšot šī gada Frankfurtes autoizstādē.

Vēl gada sākumā kuluāros virmoja baumas, ka Volkswagen vadība apsverot iespēju, ka pēc piektās paudzes VW Golf R32 turpinājums var arī nesekot. Taču gada vidū daudziem autofaniem par prieku VW oficiāli paziņoja, ka pilnpiedziņas modelis būs.

Būtiskākais jaunums ir tas, ka jaunākais paaudzes VW Golf R modelis sešcilindru dzinēja vietā priekšroku ir devis divu litru turbomotoram, kurš saražos 265 ZS lielu jaudu. Šo pašu dinēju izmantos jaunajā VW Scirocco R, kurš atšķirībā no Golf R20 būs priekšpiedziņas auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milzīgajā elektroautomobiļu uzbrukumā pavisam pieticigi Frankfurtē tika pieteikts jaunais pilnpiedziņas VW Golf R, tas gan nemazināja apmeklētāju interesi par šo auto. Paredzams, ka jau novembrī tiks sākta jaunā modeļa ražošana.

Būtiskākais jaunums ir tas, ka jaunākais paaudzes VW Golf R modelis ir devis priekšroku divu litru turbomotoram. Tieši ap jauno motoru, pēdējo mēnešu laikā tiek vērptas lielākās intrigas. Lielākās domstarpības ir par motora jaudas parametriem. Iepriekš tika solīts, ka atšķirībā no Scirocco R, kurš izmanto šo pašu dzinēju Golf R būs par 5 Zs vairāk, proti, 265 ZS vietā 270 ZS. Oficiālā informācija, ko apstiprina reģionālais Volkswagen importētājs AGB arī Golf R zirgsspēku skaits būšot 265.

Vizuāli daudzi Golf R modeļa fani noteikti bija gaidījuši kaut ko vairāk, taču nevar noliegt, ka rūpīgāk ielūkojoties Golf R sejas vaibstos to varēs atšķirt no pārējās Golf saimes. Tam ir jauni bamperi ar LED dienas gaitas lampām priekšā un jauniem LED lukturiem ar tonētiem aizsargstikliem aizmugurē. Bez tam Golf R aristokrātisko stāju eleganti izcels melnas krāsas radiatora režģis, bet aizmugurē pa vidu iecentrētie divi trokšņu slāpētāja uzgaļi. Standartā Golf R tiks uzstādīti 18 collu piecu spieķu riteņu diski ar 225/40 izmēra riepām. Tie kuri vēlēsies kaut ko vairāk varēs pasūtīt 19 collu diskus ar 235/35 riepām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrizētajam hibrīdam Volkswagen Golf GTE steidz pievienoties lielākais brālis VW Passat GTE

Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen reģionālais pārstāvis septembra beigās uz Jūrmalu Baltijas žurnālistiem bija atvizinājis veselu plejādi videi draudzīgo modeļu, tostarp 100% elektrisko VW e-Golf, ņipro hibrīdu Golf GTE, kā arī šīs pašas sērijas VW Passat GTE. Ar elektrisko Golf esam jau pazīstami, tāpēc vairāk uzmanības šoreiz pievērsām Golf GTE. No ārpuses tas neatšķirsies no parastā Golf, taču iekšpusē ar Golf GTI rūtotajiem sēdekļa pārvalkiem, azartisku un strauju raksturu šis auto kārdinās ne tikai vides aktīvistus, bet arī tos, kas sportiskas manieres vēlas apvienot ar žirgtu un ātru braukšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas

Aldis Zelmenis, 05.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ēdienam trūkst vajadzīgās garšas, allaž jāstiepj roka pēc garšvielām. Pēc šādas teorijas ir būvētas septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas ar ļoti gardām un dārgām piedevām, bet ar trim dažādiem raksturiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uz slaveno Ascari sacīkšu trasi Spānijā Volkswagen bija atsūtījis trīs Golf Variant īpašās kolekcijas «aģentus». Ar taupīgo un ātro VW Golf Variant GTD no Malagas lidostas aizbraucām līdz Ascari trasei, ar zibenīgo un jaudīgo VW Golf Variant R pabraukājām trasē, bet netīrākiem darbiem domāto Golf Variant Alltrack izmēģinājām turpat trases teritorijā iekārtotajā bezceļu trasē.

300 ZS un brīvas rokas izpriecām

Lielāko sajūsmu izraisīja Golf Variant R, kas ārēji ir neuzkrītošs un pašpietiekams auto, taču zem virsbūves čaulas iesprostotie 300 ZS ir gardums, kas lutinās daudzu pircēju garšas kārpiņas. Mīlestība pret šo «ātro kūtiņu» braukšanas feinšmekeriem dubultosies, uzzinot, ka Golf R universāla mundierī pirmoreiz pilnībā varēs atslēgt pretizslīdēšanas sistēmas elektronikas vagarus, kas traucē izbaudīt pirmatnējo braukšanas prieku. Bruņots ar sporta piekari un par 2 cm tuvāk ceļa virsmai piesēdināto virsbūvi, Ascari viltīgajos trases līkločos Golf Variant R būs izaicinoši atraktīvs un dinamisks auto. Vienīgā bēda, ka universāla pēcpuse laupa ideālo izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo asi, tādēļ bīstamākajās līkumu sasaistēs, kur strauja akseleratora pedāļa spiešana grīdā mijas ar tikpat strauju bremzēšanu, Golf R pēcpusei ir neizbēgama tendence atslogoties. Visādi citādi auto ar visiem četriem riteņiem aukstasinīgi ieķersies asfalta segā un darīs visu, lai šī auto īpašnieka sejā pēc trases apmeklējuma vai ikdienas gaitām smaids būtu platāks nekā jebkad agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestās paaudzes Volkswagen Golf izcīnījis prestižo titulu Pasaules gada auto 2009.

Starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija 59 auto žurnālisti no divdesmit piecām pasaules valstīm starp trijiem finālistiem - Ford Fiesta, Toyota IQ un sestās paaudzes VW Golf, priekšroku deva vācu kompaktklases modelim. Lēmums tika paziņots šorīt preses konferencē Ņujorkas Starptautiskās auto izstādes ietvaros.

Volkswagen uzņēmumam ir milzīgs gods, ka tā pasaulē pārdotākais modelis, ir atzīts par Pasaules gada auto 2009, sacīja Stefans Džeikobi (Stefan Jakobi), uzņēmuma Volkswagen of America, Inc. prezidents. „Tas ir lielisks veids, kā uzsākt jaunā Golf prezentāciju šeit ASV. Mēs ar interesi gaidām sestās paaudzes Golf ienākšanu Volkswagen pārdošanas zālēs šā gada turpmākajos mēnešos. Mēs uzskatām, ka tas ir visu laiku labākais Golf.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pilnpiedziņas VW Golf R ar 270 ZS tomēr būs

, 12.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuluāros iepriekš tika apsvērta iespējmība, ka taupības laikmetā neieraudzīsim pilnpiedziņas Golf 6 R. Patīkami, ka baumas nav apstiprinājušās, vēsta Automobilwoche.

Pēc izdevuma sniegtās informācijas, pilnpiedziņas VW Golf R ar divu litru turbomotoru, kurš saražos 270 ZS lielu jaudu, Eiropas tirgos nonākšot šī gada beigās. Šo pašu dinēju izmantos jaunajā VW Scirocco R, kuram jauda aiz cieņas pret Golf R tiks nogriezta līdz 265 zirgspēkiem. Bez tam, atšķirībā no Golf R jaunais Scirocco R būs priekšpiedziņas auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojot sestās paaudzes Volkswagen Golf modeļu gammu kā noslēdzošais pircējiem no 2009. gada novembra sākuma tiek solīts jaunākās paaudzes VW Golf Variant.

Ņemot vērā piektās paaudzes VW Golf Variant panākumus, šoreiz universāla modifikācija ir parādījusies necerēti agri. Pēc vietējā Volkswagen importētāja Auto Group Baltic (AGB) pārstāvju sniegtās informācijas, līdzīgi kā Eiropā no jūlija potenciālie klienti Golf Variant varēšot jau pasūtīt arī Latvijā.

Vispirms Golf Variant tiks piedāvāts ar 122 ZS jaudīgu 1,4 litru TSI dzinēju, kā arī diviem dīzeļdzinējiem ar common rail iesmidzināšanas sistēmu, kuri attīstīs 105 un 140 ZS.

Pēcāk spēka agregātu saraksts tiks papildināts, gan ar askētiskākiem un sen zināmiem motoriem, gan arī ar jaudīgākiem eksemplāriem. Ekonomiskajā galā tiks piedāvāti mazlitrāžas motori ar 80 un 102 ZS benzīnmotoriem. Daudzus noteikti varētu ieinteresēt jaunais 160 ZS jaudīgais 1,4 litru TSI motors ar kompresoru un turbīnu. Pagaidām VW Golf Variant cena Latvijā nav zināma, bet, piemēram, Vācijā VW Golf Variant bāzes modeļa cena tiek lēsta, sākot no 18 500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē vācu autoražotājs Volkswagen demonstrēs videi draudzīgos un īpaši taupīgos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion un Passat BlueMotion modeļus.

Visi trīs Volkswagen sērijveida modeļi starptautiskajā autoizstādē piedzīvos pasaules pirmizrādi.

Jaunais Polo BlueMotion (75 ZS) – ar 3.3 litru vidējo dīzeļdegvielas patēriņu (kas attiecīgi ir 87 g/km CO2 izmešu!) uz 100 kilometriem – attīstās, lai kļūtu par modernās ēras „3-litru degvielas patēriņa auto” un pasaulē degvielu taupošāko piecu sēdvietu automobili. Salīdzinot ar standarta Polo TDI ar 75 ZS jaudu, šeit CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20 procentiem, un degvielas patēriņš – par 0,9 litriem uz 100 km – pateicoties BlueMotion tehnoloģijām, kurās ietilpst jauns 1,2 litru TDI dzinējs. Polo BlueMotion 45 litru tvertne teorētiski spēj nodrošināt degvielu 1363 kilometriem. Polo BlueMotion, kas nepieciešamības gadījumā spēj braukt ar ātrumu 173 km/h, tirgū būs pieejams 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen gatavo Golf kupejas variantu

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Volkswagen gatavo Golf četrdurvju kupeju CC, kurš pie pircējiem varētu nonākt 2015. gadā, informē Auto Express.

Golf CC konstruēšanā tiks izmantota MQB moduļu platformas pagarinātā versija, kas izmantota arī Audi A3 sedana, Seat Leon un Škoda Octavia ražošanā. Paredzams, ka, salīdzinot ar Volkswagen Golf hečbeku, topošā kupeja būs komfortablāka aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, tāpat palielināsies arī bagāžas nodalījuma telpa.

Paredzams, ka Volkswagen Golf CC cena būs sākot no aptuveni 16,4 tūkstošiem latu – nedaudz vairāk nekā lētākā Golf, kas maksā aptuveni 14 tūkstošus latu.

Paredzams, ka jaunais Golf CC konkurēs ar Mercedez-Benz CLA, kas nākamnedēļ tiks prezentēts Detroitas autošovā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Latvijas karoga masts AB dambī

Zane Atlāce - Bistere, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz aplūkojam Latvijas karoga mastu AB dambī.

Svinīgā dāvinājuma ceremonijā valsts simtgadei veltītais monumentālais Latvijas karoga masts Rīgā uz AB dambja tika atklāts pērn, 18. Oktobrī. Masts ir 60 metrus augsts, un tajā plīvojošā Latvijas karoga izmēri sasniedz 20 x 10 metrus. Šādu veltījumu valsts simtgadei dāvā biedrība Latvijas karogs.

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas pārstāvis Vilnis Šlars uzskata, ka šis ir drosmīgs un šķietami vienkāršs objekts ar lielu politisko, ideoloģisko, kā arī pilsētbūvniecisko slodzi. «Es esmu, tātad es esmu – pirmais, kas nāk prātā, pirmoreiz ieraugot karogu. Tas ir tik deklaratīvs, ka sākumā grūti aptvert, ka tas tur ir. Arhitektu pienesums, neapšaubāmi, ir precīza mēroga un vietas izvēle, ambiciozuma ziņā labāku vietu šim «Es Esmu» ir grūti iedomāties. Ir skaidrs, ka tas ir pasūtītāja projekts, ko arhitektam ir lieliski izdevies iznest. Jautājums – vai tagad abi nav nobijušies. Šāda mēroga risinājumi, ko redz visi, prasa lielu uzdrošināšanos, kuras te nav pietrūcis. Interesanti, ka tas nekādu īpašu sabiedrības reakciju nav guvis, lai arī nodomā droši vien visi, pilnīgi visi,» vērtējumā norāda V.Šlars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošā gada laikā Db.lv lasītāji visvairāk interesējušies par Draugiem.lv un Skype birojiem, gada nozīmīgākajām būvēm, situāciju saistībā ar Swedbank, nepabeigtu un pamestu atrakciju parku Ķīnā, SPA kompleksa būvniecību Liepājā, autobūves kompānijas Honda Motor «noslīkušo» rūpnīcu un investīciju baņķiera Ģirta Rungaiņa piedāvājumu pārdot Latviju Krievijai.

Vislielāko lasītāju uzmanību izpelnījās ieskats Draugiem.lv jaunajā birojā, kuru sociālais portāls rudenī ierīkoja Mārupē. Draugiem.lv jaunais birojs izceļas ar neparastu iekārtojumu.

Lasītājus arī interesēja nozīmīgāko gada būvju apkopojums. Būvniecību joprojām stutē Eiropas Savienības (ES) finansēti projekti, bet privātu pasūtījumu ir maz, vēstīja DB. Pie naudīgākajiem Rīgā pabeigtajiem objektiem var nosaukt divus apjomīgus un nozīmīgus satiksmes infrastruktūras objektus - Dienvidu tilta otro kārtu un vienu no Austrumu maģistrāles posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā Vācijā uzsākta otrās paaudzes Golf BlueMotion tirdzniecība. Bruņojies ar taupīgu TDI dzinēju, start-stop funkciju un bremžu enerģijas atjaunošanas funkciju tas kļūst par vienu no kompaktklases taupīgākajiem eksemplāriem.

Jaunā Golf BlueMotion papildu aprīkojumā tagad pieejami dažādi tehnoloģiju elementi un ierīces, kas nodrošina ekonomisku degvielas patēriņu un zemu CO2 izmešu daudzumu. Ar 3.8 l/100 km vidējo degvielas patēriņu un 99 g/km CO2 izmešu daudzumu, tas ir visu laiku ekonomiskākais Golf modelis. Šādus rādītājus ļauj sasniegt 1.6 l TDI dzinējs. Jaunais Common Rail dzinējs sniedz 77 kW/105 ZS jaudu. Dzinēja jaudu pārvieto piecpakāpju manuālā transmisija.

Citas Golf BlueMotion iezīmes ir bremžu enerģijas atjaunošanas funkcija (reģenerācija), start-stop funkcija (automobilim stāvot, dzinējs automātiski izslēdzas), riepas ar optimizētu rites pretestību. Jaunais Golf BlueMotion modelis ir nopērkams Vācijā par 21 650 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – VEF Kultūras pils

Zane Atlāce - Bistere, 25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats bijušās Valsts elektrotehniskās fabrikas Kultūras pils pārbūvē un restaurācijā Ropažu ielā 2.

Viens no nedaudzajiem Staļina laika padomju arhitektūras paraugiem Rīgā nebija remontēts kopš ēkas uzcelšanas, tāpēc tā rekonstrukcija ir būtisks ieguldījums Rīgas kultūras dzīvē un tiem 50 kolektīviem, kas šeit raduši sev mājvietu, savā vērtējumā norāda Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Aldis Grasmanis.

«Ēka ir ieguvusi mūsdienīgu labiekārtotu labierīcību bloku un inženiertehniskās komunikācijas, t.sk. ventilāciju, jo līdz šim tur bija tikai dabīgā ventilācija. Ir uzlabota energoefektivitāte, izmantojot logus un stikla fasādes ar uzlabotu siltumpretestību un ārsienu apdarē lietojot Sakret apmetumu ar siltumizolācijas īpašībām, vienlaikus saglabājot vēsturisko fasādi. Pieejamības nodrošināšanai pie galvenajām kāpnēm uzbūvēts panduss un ēkā izbūvēts lifts. Lielajā zālē saglabāts iepriekšējais vietu skaits, izgatavojot jaunus krēslus pēc vēsturiskā parauga, bet akustika uzlabota, lietojot speciālos akustiskos paneļus sienu apšuvumam,» secina eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – mēbeļu salons Čiekurkalnā

Zane Atlāce - Bistere, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats mēbeļu salonā Kate Čiekurkalna 1.līnijā 6/8.

Latvijas Arhitektu savienības pārstāvis Vilnis Šlars, vērtējot šo ēku, atzīst, ka skatās uz to ne vien kā arhitekts, bet arī kā blakus apkaimes iedzīvotājs. Mēbeļu salona ēka izveidota bijušā ugunsdzēsības diezgan nošņurkušā depo un veikala vietā. Izpētot arhitektu stāstīto, saprotams problēmu loks un grūtības tā īstenošanā, norāda V.Šlars. Ēka ir daļa no lielāka kompleksa, kas nav pabeigts, jo tā ir bijusi par lielu. Šobrīd salons izvietojies tikai depo telpās, saglabājot arī pa akcentam (tornītis šļūteņu žāvēšanai) fasādes apdares ķieģeļi no iepriekšējās funkcijas. Daļa no ēkas vēl gaida idejas un ieguldījumus.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehs

Zane Atlāce - Bistere, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehā Finiera ielā 6.

Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Artis Dzirkalis norāda, ka AS Latvijas Finieris ir viens no valsts galvenajiem kokrūpniekiem, un tāpēc ir tikai likumsakarīgi, ka konstruktīvais pamatmateriāls jaunajam impregnēšanas ceham ir koks.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Lai arī rūpnīca savā veidā ir tikai tehnoloģisks process, šī ēka ir kļuvusi par Finiera vizītkarti, kas raksturo uzņēmumu. Koks izmantots ne tikai līmētajās nesošajās sijās, kas veidotas 24 m laidumā, bet arī sienu un jumta paneļi veidoti no koka ar finiera iekšējo apdari un dēļu klāju fasādē. Eiropā ir vien pāris šādas rūpnīcas un ņemot vērā, ka strauji attīstītas koka būvniecība arī saplākšņa pieprasījums noteikti pieaugs. Šī ir pārdomāta un loģiska investīcija, uzskata A.Dzirkalis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi EuroNCAP Institūts Briselē apkopoja visus 2009. gada triecienu testu rezultātus un nosauca gada drošāko automobili. Apsteidzot japāņu Honda Insight un Toyota Prius par uzvarētāju kļuva VW Golf.

VW Golf jau 2008. gadā ieguva piecu zvaigžņu EuroNCAP novērtējumu. Sākotnēji šī testu programma, kas tiek veikta kopš 1997. gada, vērtēja tikai frontālās sadursmes, sadursmes no sāniem un gājēju aizsardzību.

Kad 2009. gada sākumā tika ieviesti stingrāki noteikumi, automobili Golf pārbaudīja vēlreiz, un tas uzrādīja labus rezultātus visās četrās kategorijās – pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība un drošība un autovadītāja palīgsistēmas. Ar 103 punktiem VW Golf atkal ir ieguvis kāroto piecu zvaigžņu novērtējumu, nopelnot titulu Gada drošākais auto 2009. Kopumā pagājušajā gadā pēc jaunajām, stingrākajām un visaptverošākajām EuroNCAP triecienu testu prasībām tika pārbaudīti 33 automobiļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Db.lv viesojas jaunajā CTB uzņēmumu grupas birojā Liepājā

Monta Glumane, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais CTB uzņēmumu grupas birojs – askētiska un moderna celtne, savukārt tās iekštelpās valda mājīga, saules un gaismas pielieta atmosfēra.

Iepriekš uzņēmuma birojs atradās Liepājas centrā. Pašreizējā tā ražošanas teritorija sākotnēji bija vien 1,5 ha plaša, bet šobrīd uzņēmuma rīcībā ir 19 ha. «Pirms 20 gadiem sākām strādāt ar pāris transporta vienībām un dažiem darbiniekiem. Šobrīd mūsu īpašumā ir vairāk nekā 200 transporta vienību un būvtehnikas, ceļu būves sezonas laikā nodarbinām 300 darbinieku. Katru gadu augām un attīstījāmies, līdz sapratām, ka vadībai ir neērti atrasties atdalīti no uzņēmuma pamatprocesiem, tādēļ izlēmām celt biroju tieši šeit. Šobrīd redzam, kas notiek uzņēmuma teritorijā un ražotnē, ir ērtāk komunicēt citam ar citu,» stāsta CTB uzņēmumu grupas vadītājs Gatis Zvirbulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā ziņu koncerna CNN speciālisti izraudzījušies 17 nepārdomātākos un stulbākos biznesa lēmumus un izteicienus. Pirmajā vietā ierindojies auto industrijas gigants General Motors.

Šādu godu GM izpelnījies ar mikroauto PUMA radīšanu, kas piesaistīja gana lielu sabiedrības uzmanību, tomēr jaunais auto, kas vairāk atgādina rikšu nevis automašīnu un kurā ietilpst tikai divi pasažieri, kuriem bez apstāšanās lemts nobraukt tikai 35 jūdzes (aptuveni 56 kilometri), nespēja kompāniju izglābt no bankrota – 1.jūnijā GM paziņoja mēģinājums izglābt uzņēmumu no izputēšanas nav izdevies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – bijušās viesnīcas Rīga pārbūve

Zane Atlāce - Bistere, 19.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats viesnīcas ēkas pārbūvē Aspazijas bulvārī 22.

Bijušās viesnīcas Rīga pārbūve par starptautiski augstās klases viesnīcu tīkla Kempinski objektu veikta augstā izpildījuma kvalitātē, lietojot augstvērtīgus materiālus atbilstoši šī līmeņa standartiem, uzskata Latvijas Arhitektu savienības pārstāve Daiga Dzedone.

Pilnībā ir respektēts un saglabāts ēkas ārējais vēsturiskais veidols, pilnveidota un uzlabota konstruktīvā struktūra, veiktas funkcionālā plānojuma izmaiņas un klasiska stila interjera izveide. «Diemžēl, neskatoties uz interjera autoru lielo darbu un, neapšaubāmi, augsto izpildījuma līmeni, interjers kopumā ir bezpersonisks, bez identitātes. Priecē fakts, ka daļa apdares materiālu ir vietējās izcelsmes, tāpat arī pārliecinoši augstās kvalitātes mēbeļu un citu interjera elementu realizācija ir Latvijas ražotāju darbs, taču ne dizaina izveide, kurš tiešā veidā, kaut arī ar saprotamu iemeslu dēļ veiktām izmaiņām, ir kopēts no pasaulē atpazīstamu zīmolu paraugiem (pasūtītāja pārstāvja informācija objekta apskates laikā),» vērtē D.Dzedone. Taču kopumā, viņas ieskatā, objekts ir kvalitatīvs pienesums Rīgas arhitektūrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Saieta nams Lāčplēša ielā 71

Zane Atlāce-Bistere, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats Saieta namā Lāčplēša ielā 71.

Latvijas Ainavu arhitektu biedrības pārstāve Iveta Grīviņa uzskata, ka Saieta nama jeb Pēdējo Dienu Svēto Jēzus Kristus baznīcas jaunbūve ir jauns un pamanāms objekts Lāčplēša ielā. Vizuāli tā nerada asociācijas par baznīcu, drīzāk rada ilūziju par atjaunotu senu Rīgas centra mūra īres namu.

Fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

Priecē, ka ar cieto segumu segtie laukumi Saieta nama ārtelpā nav tikai automašīnu piebraukšanai un novietošanai, bet padomāts arī par iespēju sportot un citām ārtelpas aktivitātēm. Āra basketbola laukuma gala sienu norobežojums – dekoratīva koka redele - vienlaicīgi ir lielisks ārtelpas dekors. Gaumīgi risināti arī automašīnu stāvvietu iezīmēšana ar bruģa zīmējumu. Īpašs prieks un bauda acīm ir pagalma dekoratīvā daļa, kas vienlaicīgi ir arī ilgtspējīga lietus ūdeņu apsaimniekošanas sistēma. Pagalma stādījumi rada mūsdienīgas un modernas ārtelpas iespaidu, ko pastiprina dizainiski pievilcīgie soliņi un atkritumu urnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen pašmāju tirgū bez liekas ažiotāžas ir nonācijas jaunākās paudzes korejiešu autoražotāja KIA SUV klases modelis Sorento. Jaunais auto ir pārvērties līdz nepazīšanai, turklāt izskats ir tikai redzamā daļa.

Savulaik KIA Sorento iznāciens radīja milzīgu apvērsumu visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Daudzi noteikti vēl atceras, ka 2003. gadā pēc jaunā Sorento parādīšanās cilvēki bija gatavi stāties garā rindā, lai iegūtu vizuāli pievilcīgo auto, kurš kardināli atšķīrās no citiem KIA produktiem. Pieprasījums bija daudzkārt lielāks nekā piedāvājums. Savā ziņā KIA Sorento parādīšanās iezīmēja pilnīgi jaunu korejiešu ražotāja dizaina kursu, kas vēlāk izrādījās pareizs. Otrās paaudzes modelis iegūtās gudrības ir attīstījis vēl augstākā līmenī, vispirms pielabojot pamanītās kļūdas un nepilnības, kā arī pilnveidojot salona iekārtojumu un atrodot lielisku dīzeļmotoru.

Komentāri

Pievienot komentāru