Gaidāma darbinieku izvērtēšana un jauni uzdevumi kapitālsabiedrībām, sola jaunais Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.
Strauji pa karjeras kāpnēm kāpušā K. Ozoliņa nokļūšana Satiksmes minstrijas (SM) augstākās amatpersonas statusā izraisījusi dažādu reakciju. Vieni to saista ar olšteiniešu aizmuguri, uzskatot, ka vairāk piemērota bijusi Autotransporta direkcijas valdes locekļa Anduļa Židkova kandidatūra, citi – ar atbilstošu kvalifikāciju. Ir jautājumi, kurus viņš pirmajā darba dienā vēl vairās komentēt, piemēram, to, vai vajadzētu pārdot LMT un Lattelecom daļas, taču pats ir pārliecināts, ka viņam piemīt gan mērķtiecība, gan spējas, gan centība jaunā amata pildīšanai.
Kāds ir jūsu redzējums par to, kas būtu jāpaveic valsts sekretāra amatā?
Vienkāršoti izsakoties, man kā valsts sekretāram jāveic SM administratīvā pārvaldība. Jāseko līdzi tam, kā tiek izstrādāta, koordinēta, pārraudzīta nozares politika, aktīvi jāiesaitās diskusijās ar nozares pārstāvjiem, risinot konkrētus jautājumus, un intensīvi jākomunicē ar citu institūciju pārstāvjiem.
Ko no jaunā ministrijas administratīvā vadītāja var sagaidīt ministrijas darbinieki? Vai būsiet jauna slota, kas tīri slauka?
Jāsaprot, kāda ir katra darbinieka sūtība ministrijā, viņa vēlme strādāt ministrijā. Tā ir viena lieta. Otra lieta ir funkciju audits. Man būtu jāapzina, kāds ir status quo attiecībā uz jau padarītajiem darbiem, kuriem ir bijuši izvirzīti mērķi un redzējums. Diskutēsim arī par nākotnes prioritātēm.
Kāds ir jūsu iespaids par SM darbiniekiem?
(Klusē.)
Vai esat sastapies ar dažādu attieksmi pret darbu SM?
Attieksme ir dažāda. Esot padomnieka statusā, ar darbinieku attieksmi varēju virspusēji iepazīties. Līdz šim man nav bijis tiesību vērtēt viņu darbu. Šobrīd būs konkrētas pārrunas un konkrēts vērtējums.
Kas ir par iemeslu tam, ka daudzi SM virzīti projekti, piemēram, kravas auto e-rinda, loģistikas koordinatora Gateway Latvia (GL) izveide un 5% nodevas likme pasta komersantiem Latvijas pasta zaudējumu segšanai netiek atbalstīti valdībā? Vai tā ir neprofesionāla dokumentu sagatavošana, nespēja aizstāvēt nozarei būtiskus projektus vai citu valdības locekļu neizpratne par jautājuma svarīgumu?
Tam pamatā ir liela viedokļu atšķirība. Proti, kas vienam nozīmīgs, tas citam ne. Te būtiska ir spēja veidot dialogu, pie kā ar ministru intensīvi strādājam. Varbūt iepriekšējam ministram [Aivim Ronim] šīs nebija prioritātes, taču, piemēram, GL ideja tika virzīta uz SIA LDz Cargo loģistika, un no šī uzņēmuma komandas ir atkarīgs, vai tā spēs to iedzīvināt. Tai pašā laikā visi pārējie jautājumi ir dienas kārtībā, tie vēl nav zaudēti.