Jaunākais izdevums

2008. gada 2.janvāris ir pirmā diena, kad tirdzniecībā Latvijā nonākuši Volkswagen Tiguan mazie apvidus auto. Automašīnas cena, sākot no 23 689 EUR, Db.lv informēja Auto Group Baltic sabiedrisko attiecību speciālists Mārtiņš Dzenītis.

Sākotnēji Volkswagen Tiguan būs pieejami ar diviem dzinējiem – 1,4 litru TSI benzīndzinēju (150 ZS) un 2,0 litru TDI dīzeļdzinēju (140 ZS). Vēlāk dzinēju klāstam pievienosies arī divi 2,0 litru TSI benzīnmotori ar attiecīgi 170 un 200 ZS lielu jaudu. Tāpat vēlāk būs pieejams arī 2,0 litru TDI dīzeļmotors ar 170 ZS jaudu, bet gada nogalē Tiguan būs pieejams arī tikai ar priekšējo piedziņu – patlaban visi Tiguan ir aprīkoti ar pilnpiedziņas sistēmu 4Motion.

Volkswagen Tiguan pieejams ar trim dažādiem aprīkojuma līmeņiem – Trend&Fun, Track&Field un Sport&Style.

- Track&Field ir piemērots bezceļu braukšanai un tas spēj pievarēt 28 grādu stāvu pacēlumu.

- Trend&Fun un Sports&Style priekšējais buferis veidots zemāks un sportiskāks – šīs automašīnas vairāk domātas pilsētas braukšanai un spēj pārvarēt 18 grādu stāvu pacēlumu.

Volkswagen Tiguan ar 1,4 litru TSI dzinējiem būs pieejami ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet 2,0 litru TDI – ar sešpakāpju manuālo vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kāpēc būtu jāpērk VW Tiguan Allspace?

Aldis Zelmenis, 23.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņvietīgajam VW Tiguan Allspace varbūt nav tik svarīga trešā sēdekļu rinda, cik iespēja bagāžniekā sastūķēt vairāk mantu, nenolaupot karaliskas ērtības otrajā sēdekļu rindā sēdošajiem

Izmēram ir nozīme. Tiguan Allspace gadījumā virsbūve pret parasto Tiguan ir par 21 centimetru garāka. Tas ir daudz. Būtiski piebilst, ka, stiprinot automašīnas gaitas un stabilitātes īpašības, Tiguan Allspace riteņbāze ir pastiepta par 109 milimetriem garāka. Palielinātie izmēri būtiski vairo plašumus salonā, ļaujot Allspace piecvietīgajā izpildījumā piedāvāt 760 litru lielu bagāžas telpu, savukārt, nolokot otro sēdekļu rindu, Allspace bagāžnieku varēs palielināt līdz komerctransportam cienīgiem 1920 litriem. Šie ir ļoti vērtīgi «cipari», pat, ja ģimenē bērnu nav daudz, toties ir daudz aktīvās atpūtas ekipējuma sastāvdaļu, ko salikt bagāžniekā. Atsevišķos gadījumos ar Allspace bagāžnieku būs pilnībā pietiekami, lai izvairītos no liekiem papildizdevumiem, piemēram, pērkot jumta bagāžnieku. Komforta un palīgasistentu klāsts ir vairāk nekā iespaidīgs, tādēļ nākamajiem Tiguan Allspace tīkotājiem atliek neapjukt vai nevajadzīgi nepārspīlēt ar papildekstru pasūtināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu.

Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen bijis labs gads

Ilze Žaime, 21.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā.

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu.

Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili, 2022. gada līmenī. Tikmēr “Moller Auto” servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.

Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.

“Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā “Audi” dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē, iepriekšējam “Audi” centram S. Eizenšteina ielā pārtopot par “outlet” koncepta lietotu auto dīleri,” skaidro I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Volkswagen tirgus daļa augustā - 10.8%

, 10.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā pārdodot 148 jaunus vieglos automobiļus, Volkswagen saglabājusi rekordaugsto 10.8 % tirgus daļu. Labi rezultāti fiksēti arī komerctransporta segmentā, kur ar 34 pārdotajiem auto Volkswagen bijis tirgus līderis augustā.

Kopumā līdz 2008. gada 31. augustam pie īpašniekiem nonākuši 1595 jauni Volkswagen vieglie automobiļi un 200 komerctransporta vienības, sastādot attiecīgi 10.8 un 7.0 % lielas tirgus daļas. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2007. gadā, Volkswagen tirgus daļa pieaugusi par 2.5 (vieglie auto) un 0.9 (komerctransports) procentiem.

Pārdotākie Volkswagen modeļi šī gada pirmajos astoņos mēnešos ir Golf (līderis kompaktklasē ar 467 pārdotajām vienībām), Caddy (204 pārdotie auto), Passat (200), Tiguan (169) un Polo (168). Ļoti labus pārdošanas apjomus uzrādījusi Volkswagen T5 ģimene ar kopā pārdotiem 200 jauniem auto. No tiem 78 sastāda Transporter komerctransports, bet pārējo skaitu veido pasažieru versijas Caravelle (55), Multivan (38) un Transporter (29).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrās paaudzes VW Tiguan veidotāji ir darījuši visu iespējamo un neiespējamo, lai vācu modelis būtu labākais starp labākajiem. Atmetot malā cenas faktoru, tas tāds noteikti arī ir

Kopš debijas 2015. gada Frankfurtes autoizstādē Tiguan vārds ir ticis locīts un apspriests dažādos kontinentos, loģiski, ka tas ir bijis arī viens no apspriestākajiem automobiļiem pat ārpus savas klases rāmjiem. Jauna modulārā šasija, jauns veidols, pilnībā pārstrādāts salons ar lielākām ērtībām un nākamās paaudzes sēdekļiem, un tas viss pasniegts vitāli svarīgu un mazāk svarīgu elektronisko gadžetu mērcē. Pēc būtības Tiguan ir veidots tā, lai sāpīgi aizskartu ikvienu sitiena attālumā esošo konkurentu, vai tas būtu Nissan Qashqai, Toyota RAV-4, Honda CR-V, KIA Sportage vai kāds cits. Patiesībā zem Tiguan muskuļotās rokas nonāk arī vidējās klases universāļi, tostarp arī jaunais VW Passat. Pirmo reizi aci pret aci ar Tiguan tiekamies Bērlīnē, kur uz VW Tiguan ir atļauts ne tikai kāri paskatīties, bet arī veikt pirmos kilometrus gan uz koplietošanas ceļiem, gan arī speciāli ierīkotā bezceļu poligonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen, Heidija Kluma (Heidi Klum) un Seal paziņojuši par trīs gadu sadarbību. "Kluma un Seal ar savām dažādajām ādas krāsām veido mūsdienīgu ģimeni. Viņi ir nesamākslotas un vienkāršas personības, toleranti un globāli domājoši. Tādējādi simbolizē vērtības, ko var attiecināt arī uz Volkswagen," skaidro Stefans Grīzems (Stephan Grühsem), Volkswagen Komunikācijas grupas vadītājs.

"Līdz ar jauno Tiguan mēs vēlamies atklāt jaunus novatoriskus virzienus – ne tikai attiecībā uz pašu automobili, bet arī uz to, kā mēs to prezentējam," skaidro Johens Zengpīls (Jochen Sengpiehl), Volkswagen Mārketinga nodaļas vadītājs. "Analizējot, noskaidrojām, ka Heidija Kluma un mūsu zīmols lieliski sader kopā. Viņa ir patiesa, izstaro dzīves degsmi un Volkswagen pircēji spēj ar viņu identificēties. Heidija Kluma, iespējams, ir visslavenākā vācu personība ASV, viņa ir divpadsmit reizes piedalījusies Džeja Leno šovā (Jay Leno Show), kā arī pati vada veiksmīgu televīzijas šovu, kas ir ieguvis trīs Emmy nomināciju balvas. Par viņu visur ir pozitīvas atsauksmes un viņai ir tipiskas vācu Fräuleinwunder reputācija. Šī iemesla dēļ Volkswagen vēlas pastiprināt savu sadarbību ar viņiem ASV."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Volkswagen palielina savu auto tirgus daļu Latvijā

, 12.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto mēnesi pēc kārtas Volkswagen pārdoto jauno automašīnu apjoma ziņā ir tirgus līderis Latvijā. VolkswagenJūlijā pārdotas 188 jaunas vieglās un 26 jaunas komercautomašīnas, kuru pilna masa nepārsniedz 3.5 tonnas.

Turpinoties jauno automobiļu pārdošanas apjomu lejupslīdei Latvijā, Volkswagen turpina audzēt savu tirgus daļu. Pēc Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācijas statistikas datiem, šobrīd Volkswagen ieņem 10.8 procentu lielu tirgus daļu vieglo auto un 11.6 procentu lielu tirgus daļu komercauto līdz 3.5 tonnām segmentos. Tas nozīmē, ka, salīdzinot ar 2007. gadu, Volkswagen tirgus daļa šajos segmentos pieaugusi par attiecīgi 2.5 un 1.3 procentiem.

Pārdotākā Volkswagen automašīna ir tirgus līderis kompaktklasē Volkswagen Golf – šogad pircēji tikuši pie 423 šādiem jauniem automobiļiem. Labi panākumi tirgū ir arī Passat (trešā pozīcija vidējā klasē, 179 pārdoti auto), Polo (4. vieta klasē, 152 auto) un Caddy (3. vieta, 139 auto).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autoražotājs Volkswagen (VW) publiskojis uzlabotā VW Tiguan modeļa izskatu, kurš turpmāk ļoti līdzināsies savam lielākajam brālim VW Touareg.

Paredzams, ka modeļa oficiālā debija norisināsies Ženēvas starptautiskajā izstādē, proti, marta sākumā.

Pēdējā gada laikā VW Tiguan ir piedzīvojis iepriekš neredzētu popularitātes vilni, ko lielā mērā var izskaidrot ar netipiski ziemīgiem laika apstākļiem Rietumneiropā. Attiecīgi lielā pieprasījuma dēļ Tiguan modeļi tiekot izķerti kā karsti pīrādziņi. Starp citu, kopš 2007. gada, pasaulē ir pārdoti 572 tūkstoši Tiguan eksemplāru.

Kas attiecas uz jauno Tiguan, tad detalizētu tehnisko izklāstu uzzināsim Ženēvā, tiesa ir zināms, ka par bāzes spēkstaciju uzlabotajam modelim kalpos 122 ZS jaudīgais 1.4 TSI.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atklāj Volkswagen salonu Daugavpilī

, 18.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.decembrī Daugavpilī tika atklāts jaunais Lauri Motors autosalons, kurš ir otrais lielākais Volkswagen centrs Latvijā, Db.lv informēja Auto Group Baltic sabiedrisko attiecību speciālists Mārtiņš Dzenītis.

Lauri Motors ir saistīti ar Volkswagen jau kopš 1994.gada un 1996.gadā tika atvērts Volkswagen autosalons 11.novembra ielā 68. Šogad turpat 11.novembra ielā 68 tika atklāts jaunais Volkswagen centrs, kurš atbilst visiem korporatīvajiem standartiem un ir otrs Volkswagen centrs Latvijā, kurš atklāts šogad.

"Lauri Motors ir ilggadējs Volkswagen partneris un viņi ir pelnījuši atrasties jaunās un mūsdienu prasībām atbilstošās telpās. Tas ir tikai loģiski - Latvijas otrajai lielākajai pilsētai tagad ir otrais lielākais Volkswagen autosalons valstī," stāsta Volkswagen importētāja Baltijas valstīs Auto Group Baltic reģionālais vadītājs Latvijā Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Programmatūras nepilnības Latvijā novērstas gandrīz 60% Volkswagen automašīnu

LETA, 17.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā "Volkswagen" tā sauktās dīzeļgeitas lietā programmatūras nepilnības apzinātas 7742 automašīnām, no kurām 60% jeb 4627 ir veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana, informēja "Volkswagen" sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Aleksandra Kostjukoviča.

Viņa piebilda, ka šajos datos ietilpst tikai pie oficiālā "Volkswagen" pārstāvja Latvijā iegādātās automašīnas vai tādas, kas vismaz vienu reizi bijušas oficiālajā "Volkswagen" servisā.

"Esam izsūtījuši personīgus ielūgumus visiem klientiem mūsu datubāzē, kuru automašīnām tas bija nepieciešams," pauda Kostjukoviča, norādot, ka kopējais automašīnu skaits Latvijā, kuras ietekmējusi šīs programmatūras nepilnība ir 7742 un 4627 no visām šīm automašīnām jau veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana.

Viņa arī atzīmēja, ka lēmums veikt programmas atjauninājumu ir brīvprātīgs un klientiem ir tiesības atteikties no tā. Kā arī, ja klients pēc laika maina viedokli un vēlas veikt atjauninājumu, to ir iespējams īstenot, sazinoties ar jebkuru "Volkswagen" izplatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltija piedzīvo elektroauto bumu

Armanda Vilciņa, 06.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos pieprasījums pēc elektroauto Baltijā palielinājies par 87,8%, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, liecina Moller Baltic Import dati.

Elektroauto izvēle nenoliedzami ir praktisks ieguldījums ilgtspējīgā nākotnē, tāpēc esam gandarīti, ka interese par jaunu elektroauto iegādi pēdējo piecu gadu laikā ir ievērojami augusi, uzsver Ilze Grase-Ķibilde, Moller Baltic Import izpilddirektore. Viņa norāda, ka mītu atspēkošana un sabiedrības izglītošana par elektroauto praktiskajiem ieguvumiem rezultējusies ar panākumiem, kā rezultātā šobrīd cilvēki kā savu nākamo jauno transportlīdzekli arvien biežāk izvēlas tieši elektroauto.

Pozitīva ietekme

2023. gada jūlijā Latvijā bija reģistrēti 5252 elektromobiļi, kas ir par 33% vairāk nekā šā gada sākumā, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Elektroauto skaits ik gadu palielinājies jau pēdējos astoņus gadus, taču sākotnēji pieaugums bija salīdzinoši neliels – vien daži desmiti elektroautomobiļu gadā. Pēdējos gados Latvijā reģistrēto elektrisko transporta līdzekļu skaits viena gada laikā gan audzis milzu apjomos – pat par vairākiem simtiem. Tā, piemēram, 2020. gadā Latvijā bija reģistrēti 672 elektroauto, gadu vēlāk – 1240 elektroauto, bet vēl pēc gada – 2174. Straujākais elektroauto skaita pieaugums savukārt piedzīvots tieši šogad – gada sākumā pa Latvijas ceļiem pārvietojās 3941, dažus mēnešus vēlāk – 4495, bet šobrīd šo auto skaits palielinājies vēl par 757, kopējam elektrisko transportlīdzekļu skaitam Latvijā pārsniedzot jau piecus tūkstošus. I.Grase-Ķibilde atzīmē, ka pieprasījuma augšupeja ir tiešā mērā saistāma arī ar infrastruktūras attīstību un valsts atbalsta mehānismiem. “Valsts atbalsts elektroauto iegādei ir svarīgs faktors un pozitīvi ietekmē elektroauto tirgu. Šī iemesla dēļ mēs kā ražotāja pārstāvis aktīvi sadarbojamies arī ar lēmumpieņēmējiem, lai e-mobilitāti padarītu vēl pieejamāku pēc iespējas īsākā laikā,” skaidro I.Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc piezemēšanās Eiropas, tostarp Latvijas, tirgū otrās paaudzes Volkswagen Tiguan ir zibenīgi nonācis deficīta braucamo sarakstā, turklāt pievilinot pircējus vispirms ar savām dārgākajām versijām

Ņemot piemēru no Volkswagen Passat, arī pirmos Tiguan to jaunie īpašnieki Latvijā ir atļāvušies pāsūtināt maksimāli greznākajās komplektācijās, kuru cena grozās ap 50 tūkst. eiro (!).

Tigaun Pure White baltā virsbūves krāsā ar R-Line diožu virtenēm izskaistinātajiem priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem atstāj iespaidu jau miera stāvoklī. Pēc gabarītiem kompakts un atlētisks, bet no iekšpuses ar brangu salonu. Tiguan iespēju sarakstā ir visādi tehniskie brīnumi, katrā milimetrā ir nojaušams, ka šis ir moderns auto. Piemēram, visi apgaismes ķermeņi, kas ir pieejami Tiguan azotē, ir ar LED diodēm, nevis ar halogēna spuldzītēm. Auto, kas ar katru nākamo kilometru iepatīkas vairāk. Viegla, rotaļīga gaita, enerģisks dīzeļmotors un balstiekārta, kas tiek galā ar visu veidu koplietošanas ceļu īpatnībām Latvijā. Visbeidzot, fenomenāli labi nostrādāta virsbūves trokšņu izolācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen pārstāvja Latvijā Volkswagen centrs Rīga pārdošanas apjomi šā gada deviņos mēnešos pieauguši par 135%, pārdodot 294 vienības, turpretī pērn šajā laika posmā tika pārdotas 125 automašīnas.

«Jaunu auto pārdošanas apjomi Latvijā stabilizējas, un it sevišķi tas attiecas uz mūsu tirgū populārākajiem Volkswagen automobiļiem,» atzīmē Volkswagen centra Rīga vadītājs Agris Staņēvičs, SIA Motors Latvia valdes priekšsēdētājs.

Volkswagen tirgotāju konkurencē Latvija apsteidz Igauniju

Starp Baltijas valstīm Latvijā ir mazākais vieglo automašīnu tirgus apjoms, taču pretēji Igaunijai un Lietuvai tajā šogad valda pozitīvas tendences. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu deviņu mēnešu pārdošanas rādītāji uzrāda 10 % pieaugumu Latvijā, bet 10% kritumu Igaunijā un samazinājumu par 22% – Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst pametušais uzņēmums meklē jaunus Volkswagen dīlerus

Gunta Kursiša, 08.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Moller Baltic Import, kas šā gada pavasarī ar plašām diskusijām sabiedriskajā telpā lauza līgumu ar līdzšinējo Volkwagen dīleri Auto Īle un Herbst, patlaban meklē jaunus sadarbības partnerus Latvijā, paziņojis Volkswagen importētājs.

«Mēs publicējām sludinājumus par Volkswagen dīleru vietām Jelgavā, Valmierā un Daugavpilī un jau saņēmām vairākus potenciālu sadarbības partneru pieteikumus. Pēc biznesa plānu analīzes, visticamāk, uzsāksim sadarbību ar vairākiem pieteikumu iesniedzējiem,» norāda Moller Baltic Import vadītājs Tore Nīlsens Brēns (Tore Nilsen Breen), piebilstot, ka «pēc starpgadījuma ar iepriekšējo dīleri Auto Īle un Herbst uz sadarbības partneriem uzņēmums raugās ar zināmu piesardzību».

Jau rakstīts, ka Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import šā gada pavasarī lauza līgumu ar ilggadējo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst. Moller Baltic Import pārstāvji norādīja, ka līgums ticis lauzts, pamatojoties ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros, savukārt Auto Īle un Herbst pauda, ka līguma uzteikums nav pamatots un ka notikušais izskatās pēc mēģinājuma uznēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm. Šā gada marta beigās Auto Īle un Herbst kļuva par Škoda automašīnu oficiālo servisa partneri Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada janvārī Konkurences padome (KP) apsūdzēja Volkswagen markas automašīnu tirgotājus karteļa veidošanā, piemērojot aptuveni 7,6 miljonus eiro lielu naudas sodu.

Tā sauktais e-pastu skandāls šobrīd ir viena no nedaudzām KP lietām, kas tiesā ir zaudēta. Neraugoties uz intensīvu tiesas procesu, skaidrība par to, ko var rakstīt e-pastos un ko nē, līdz galam nav radusies.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Galvenais KP rekordlielā administratīvā soda uzlikšanas pamatojums Volkswagen dīleriem un importētājam ir e-pastu saziņa par iepirkumiem, kuros tie piedalās. Pēc tiesas ir skaidrs, ka, lai arī saziņa starp uzņēmumiem ir bijusi, īsti nav atrastas karteļa pazīmes, sodu nebūs vai būs daudz mazāki. Par klienta aizstāvību lietā Dienas Bizness aicināja pastāstīt advokātu biroja Vilgerts zvērinātas advokātes Deboru Pāvilu un Jūliju Jerņevu, kuras Rīgas Administratīvajā apgabala tiesā pārstāvēja Volkswagen automašīnu importētāju Baltijā SE Moller Baltic Import un tā trīs grupas uzņēmumus – dīlerus – SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Latvia un SIA Moller Auto Ventspils. Vēl divi Volkswagen dīleri – SIA SD Autocentrs un SIA Ripo Autocentrs – ir neatkarīgi, ar Moller grupu nesaistīti uzņēmumi, kurus juristes piemin tikai tādēļ, ka lieta ir saistīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Investīciju baņķieris: Latvijas uzņēmumi turpmāk varētu nepirkt Volkswagen automašīnas

Nozare.lv, 13.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laužot Volkswagen dīlera līgumu ar SIA Auto Īle un Herbst, lai atbrīvotos no konkurenta savam Volkswagen mazumtirdzniecības biznesam, Norvēģijas automašīnu tirgotājs Moller Grupa diezgan brutālā veidā izmanto savu dominējošo stāvokli un iznīcina vēl vienu Latvijas uzņēmumu, norāda investīciju kompānijas Axio Capital vadītājs Andis Riekstiņš.

«Argumenti, ka Auto Īle un Herbst ilgstoši pārkāpis dīlera līguma noteikumus, nodarbojoties ar reeksportu, izklausās ļoti formāli un neiztur kritiku. Sākoties krīzei, gandrīz visi auto dīleri sāka nodarboties ar auto reeksportu. Šo darbību atbalstīja arī rūpnīcas, jo tas bija vienīgais veids, kā uzturēt auto tirgotāju laikā, kad strauji kritās pārdošanas apjomi. Reeksports kā vienīgais iespējamais biznesa noturēšanas veids bija, sākot jau no 2008.gada. Tas nozīmē, ka arī Moller kā importētājs ilgstoši to atbalstīja. Tas, ka līgums tiek lauzts tieši patlaban, izmantojot šo argumentu, neizskatās pārliecinoši,» uzsvēra investīciju baņķieris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norvēģi plāno pilnībā pārņemt Volkswagen izplatīšanas grožus Baltijā

Aldis Zelmenis, 24.08.2011

MøllerGruppen vadītājs Pols Siversens (no kreisās) paziņoja, ka ”šis darījums un pilnvarotā Volkswagen tirgotāja Igaunijā Saksa Auto iegāde šī gada sākumā ļaus īstenot stratēģiju, kas paredz sadarbībā ar citiem auto tirgotājiem izveidot pilnvarotu Volkswagen tirgotāju tīklu Baltijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MøllerGruppen plāno iegādāties Kittner grupai piederošus, pilnvarotos Volkswagen auto tirgotājus Latvijā.

Møller Auto Baltic AS, Norvēģijas lielākajam auto tirgotājam MøllerGruppen piederošs uzņēmums, uzsācis pārrunas ar Vācijas uzņēmumu Kittner group par iespēju iegādāties pilnvarotu Volkswagen tirgotāju SIA Motors Latvia (Rīga) un SIA Venta Motors (Ventspils) kapitāla daļas, kā arī nekustamā īpašuma apsaimniekotāja SIA Miera auto kapitāla daļas. Miera Auto ir Krasta ielas Volkswagen salona īpašnieks.

Darījuma rezultātā Møller Auto Baltic pārņems visas ar Volkswagen automašīnu tirddzniecību un apkopi saistītās Kittner grupas operācijas Latvijā. Darījums ietver arī divus Kittner grupai piederošus zemes gabalus Tallinā un Porsche ēku Rīgā, Krasta ielā. Plānotais darījums būtiski neietekmēs Porsche tirgotāja līdzšinējo darbību, izņemot ēkas īpašnieka maiņu. Darījums tiks pabeigts pēc pirmsizpētes procesa pabeigšanas un Konkurences Padomes atļaujas saņemšanas. Abas iesaistītās puses plāno pabeigt darījumu 2011. gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Strauji aug Volkswagen pārdošanas apjomi

Laura Mazbērziņa, 29.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Volkswagen» automobiļu pārdošanas apjoms 2018. gada pirmajos četros mēnešos Baltijā pieaudzis par 15%, bet Latvijā par 16%, sasniedzot rekordu. Kopumā klientiem Baltijā piegādāti 2455 automobiļi, bet no tiem 767 tieši Latvijā.

Pagājušais gads «Volkswagen» zīmolam bijis visu laiku labākais gads gan globālā, gan vietējā līmenī. Pasaulē tika sasniegts jauns piegādāto automobiļu rekords – 6,23 miljonu vienības, kas ir par 4,2% vairāk nekā pirms gada. Šī tendence turpinās arī 2018. gadā. Šā gada pirmajā ceturksnī, piegādājot vairāk nekā 1,5 miljonus automobiļu (kas ir par 5,9% vairāk nekā pērn), «Volkswagen» zīmols sasniedza uzņēmuma vēsturē labāko piegāžu rezultātu attiecīgajā periodā.

«Tiguan» pirmo reizi kļuvis par otru pieprasītāko «Volkswagen» modeli.

Automobiļu ražotājs «Volkswagen» šā gada pirmajos četros mēnešos Latvijā pārdevis par 16% vairāk automobiļu nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Straujākā izaugsme reģistrēta krosoveru segmentā, kurā «Tiguan» tirdzniecības apjoms sasniedzis rekordaugstu līmeni, kā arī strauji aug pasūtījumu skaits jaunajam «T-Roc».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen papildinājis savu modeļu piedāvājumu ar sportisku jaunpienācēju pilsētas krosoveru kategorijā – T-Roc.

T-Roc ir būvēts uz MQB platformas un Volkswagen modeļu klāstā tiek pozicionēts segmentu zemāk nekā Tiguan. T-Roc ir 4,234 mm garš (par 252 mm īsāks nekā Tiguan) un tā riteņu garenbāze ir 2,603 mm. Pateicoties garākai riteņu bāzei, automašīna ir viena no lielākajām savā klasē – salonā ērti jutīsies pieci pasažieri, savukārt bagāžnieka ietilpība ir no 445 līdz 1,290 litriem (ar nolaistiem sēdekļiem).

Šis modelis ir pirmais Volkswagen krosovers, kuru ir iespējams brīvi konfigurēt ar atšķirīgām jumta un virsbūves krāsu variācijām. Pēc vēlēšanās arī salona interjera apdares paneļus var izvēlēties kontrastējošās krāsās, kas sader ar sēdekļu apdari. Automašīnu iespējams pasūtīt ar jaunās paaudzes pilnībā digitālo mērinstrumentu paneli Active Info Display, kā arī 8.0 collu lielu informācijas un izklaides sistēmu. Pēc izvēles T-Roc var papildināt arī ar augstas kvalitātes 300 vatu Beats skaņas sistēmu un savā klasē lielāko (870 mm x 1,364 mm) panorāmas lūku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Arī joki var maksāt miljardus

Jānis Šķupelis, 01.04.2021

Volkswagen ziņoja, ka, izceļot savus elektrifikācijas centienus, tā savu nosaukumu mainīs uz Voltswagen.

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.aprīlis mēdz būt diena, kad cilvēki viens otru izjoko. Šajos gadījumos gan būtu svarīgi piedomāt pie tā, lai šie joki – sevišķi, ja tie ir publiski - citiem būtu daudz maz izprotami un neradītu kādu pārlieku lielu stresu. Tā, piemēram, pēdējo dienu laikā ar visai interesantu paziņojumu klajā nācis viens no valdošajiem pasaules autoražotājiem Volkswagen.

Kompānija ziņoja, ka, izceļot savus elektrifikācijas centienus, tā savu nosaukumu mainīs uz Voltswagen.

Sākotnēji kompānijas pārstāvji noliedza, ka tas būtu kāds pāragrs aprīļa joks. Rezultātā uz to nācās reaģēt arī investoriem un izrādījās, ka tie to novērtēja visai labi, kur šo pirmdien Volkswagen akcijas cena biržā palēcās aptuveni par 5%.

Jāņem vērā, ka 5% kāpums tik gigantiskai kompānijai nebūt nav mazs, kas situāciju padarīja visai nopietnu. Rezultātā Volkswagen pārstāvjiem nācies tomēr atzīties, ka nosaukuma maiņa uz Volkswagen tomēr ir bijis aprīļa joks. Tam šo trešdien sekoja uzņēmums akcijas cenas kritiens gandrīz par 4%.Kopumā situācija ir gan interesanta, gan mulsinoša. It kā tas ir bijis aprīļa joks, lai gan gaisā virmo viedokļi, ka tas var būt uzskatāms pat par akciju cenas manipulēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Īle: Moller Baltic Import, iespējams, cenšas monopolizēt Volkswagen tirgu Baltijā

BNS, 10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Volkswagen dīleris Latvijā Auto Īle un Herbst lūdz valdības atbalstu nacionālo interešu aizstāvībā saistībā ar Volkswagen importētāja Moller Baltic Import lēmumu uzteikt vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līgumu, piektdien žurnālistiem pastāstīja Auto Īle un Herbst Rīgas filiāles vadītājs Egils Blaubergs.

Viņš informēja, ka valdībai ir nosūtīta vēstule ar attiecīgu lūgumu.

Blaubergs sacīja, ka uzņēmums arī gatavo vēstuli Konkurences padomei (KP), kas Norvēģijas automašīnu tirgotājam Moller Group piederošajam uzņēmumam Moller Auto Baltic atļāva iegādāties Volkswagen tirgotājus Venta motors un Motors Latvia. Savukārt Auto Īle un Herbst īpašnieks un valdes loceklis Māris Īle piebilda, ka vēl tiek vērtēts KP adresētās vēstules iespējamais saturs, un, ja juridiski būs iespējams, uzņēmums lūgs KP vēlreiz izvērtēt savu lēmumu.

Tāpat uzņēmuma pārstāvji pieļāva domu vērsties arī Eiropas Komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru