Vecā ritošā sastāva nomaiņa, saglabājot šā brīža pārvadājumu apjomus, garantēs ietaupījumu līdz 5.5 milj. Ls gadā.
Šādu ietaupījumu nodrošinās jauno vilcienu augstāka energoefektivitāte un zemākas uzturēšanas izmaksas. Tomēr esošā apjoma saglabāšana nav galvenais arguments par labu jaunu vilcienu iepirkumam.
Jaunie vilcieni, atšķirībā no vecajiem, ļaušot ieviest vilcienu kustības regulārā intervāla grafiku un samazināt pārvadājumu pašizmaksu par trešdaļu. Šāds samazinājums ne tikai ietaupīs valsts budžeta līdzekļus dotācijām sabiedriskajam transportam, bet arī perspektīvā pieļauj iespēju izskatīt samazināt biļešu cenas, norādīts a/s Pasažieru vilciens sniegtajā informācijā.
Pēc regulārā intervāla grafika ieviešanas reisu skaits palielināsies par 70% un pārvadāto pasažieru skaits pieaugs par 80%. Plānots piesaistīt tos pasažierus, kas šobrīd izmento autobusu un privāto transportu, kā to rekomendē Rīgas un Pierīgas mobilitātes plāna izstrādātāji. Tādejādi 2016.gadā paredzēts pārvadāt 36 miljonus pasažieru, tādējādi sekmējot sastrēgumu problēmas risināšanu Rīgā.
Palielināsies arī vilcienu kustības ātrums. Zemās grīdas vagoni nodrošina pasažieru ātrāku iekāpšanu un izkāpšanu. Tie spēj nodrošināt arī lielāku paātrinājums maršrutos ar lielu staciju skaitu, un tas ļaus vilcieniem kursēt par 10% ātrāk nekā šobrīd, sola a/s Pasažieru vilciens
.
Bez tam šobrīd pieejamie Eiropas savienības Kohēzijas fondi ļauj mums iepirkt vilcienus pēc būtības maksājot tikai 30% no to reālās tirgus cenas.
«Uzņēmuma 25-35 gadus vecajiem vilcieniem ekspluatācijas laiks tuvojas beigām un neiepērkot jaunu ritošo sastāvu jau 2018.gadā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu tādā izpratnē un apjomā kā mēs to saprotam šobrīd, pārstās pastāvēt,» uzsver a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.