Jaunā starptautiskās lidostas Rīga valde varētu tikt iecelta šonedēļ, žurnālistiem otrdien sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

«Šobrīd mēs ļoti straujā tempā meklējam cilvēkus, kompetentus pārstāvjus [lidostas valdē]. Es varu uzreiz apgalvot, ka tie nebūs nekādā veidā saistīti ne ar politiku, ne politiskajām partijām. Mēs šobrīd uzrunājam profesionāļus, kuriem būtu pieredze vadībā, kuriem būtu pieredze arī aviācijas jomā un finanšu jomā, un kas varētu nekavējoties uzņemties lidostas vadīšanu. Es ceru, ka šīs nedēļas laikā valde tiks nokomplektēta vismaz triju cilvēku sastāvā, lai tā varētu veiksmīgi darboties un turpināt strādāt,» teica Matīss.

Vienlaikus viņš izteica pateicību līdzšinējai lidostas valdei, norādot, ka tā ir paveikusi daudz, tomēr bijuši vairāki jautājumi par lidostas pārvaldību par kuriem valdei un Satiksmes ministrijai (SM) kā akcionāram bijuši atšķirīgi viedokļi. Tostarp akcionārs bijis neapmierināts ar lidostas papildus izdevumiem par advokātu pakalpojumiem tiesisko strīdu risināšanas lietās. «SM viedoklis un mans, kā ministra viedoklis, ir viennozīmīgs - mēs nevaram tērēt 100 tūkstošus eiro advokātiem, ja lidostā ir Juridiskais departaments, un turklāt, ja šīs lietas tiek zaudētas. Un tās lietas ir vienkāršas lietas, piemēram, lietas saistībā ar darbu tiesisko strīdu risināšanu, kas īstenībā ir ļoti vienkāršas lietas un nevar maksāt šādas milzīgas naudas summas,» sacīja Matīss.

Tāpat viņš atzina, ka līdzšinējā lidostas valde nav spējusi sastrādāties kā komanda. «Neko negribu teikt par katru valdes locekli individuāli, bet, diemžēl, kopā viņi nespēja sastrādāties. Nebija skaidrība par atsevišķu iekšējo dienestu reorganizāciju ar ko arī sākās šie te konflikti starp dažādām lidostas struktūrvienībām. Valdē nebija diskusijas, vai reformas vajadzīgas, kādas reformas vajadzīgas,» klāstīja ministrs.

Matīss minēja, ka par lidostas valdes veiksmīgu savstarpējo sadarbību neliecina arī joprojām neatrisinātais skandāls par nesankcionētu un prettiesisku telefona sarunu noklausīšanos un ierakstīšanu, ko veica toreizējais lidostas Drošības departamenta direktors.

Minists arī uzsvēra, ka jautājums, kas saistīti ar lidostas pārvaldību, nepieciešams sakārtot pirms Latvija kļūst par Eiropas Savienības Padomes prezidējošo valsti no nākamā gada 1.janvāra.

Tāpat viņš pauda pārliecību, ka valdes locekļu atkāpšanās nav saistīta ar Lietuvas nacionālās aviokompānijas flyLAL prasību pret lidostu un Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic.

Pēc viņa teiktā, lēmumu par atkāpšanos lidostas valde pieņēma pēc otrdienas akcionāru sapulces. Atlūgumus iesniedza visi valdes locekļi, tomēr akcionārs nav pieņēmis Ilonas Līces atlūgumu.

SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa norādīja, ka Līces atlūgums nav pieņemts, jo viņas pienākumi bija saistīti ar ikdienas biznesa darbības nodrošināšanu un mārketinga politiku, par ko akcionāram bijuši vismazāk iebildumu. Viņa izteica cerību, ka Līce turpinās darboties arī nākamajā valdē.

Jau vēstīts, ka otrdien Satiksmes ministrija pieņēma četru lidostas Rīga valdes locekļu atlūgumus. Atlūgumu lidostas akcionāram iesniedzis tās valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks, kā arī valdes locekļu Andis Damlics, Raimonds Rožkalns un Olita Augustovska.

Komentējot lēmumu atstāt amatu, Mūrnieks aģentūrai BNS sacīja, ka lidostas Rīga valdei un Satiksmes ministrijai bija atšķirīgs redzējums par lidostas turpmāko attīstību.

Tādējādi lidostas valdē amatu saglabājusi vien Līce.

Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra