610 milj. eiro vērtais jauno pasažieru vilcienu piegādes un apkalpošanas noslēgtā līguma turpmākais liktenis būs atkarīgs no valdības lēmuma.

«Publiskajā telpā šobrīd ir ļoti daudz nepamatotu spekulāciju par aprīļa sākumā noslēgtā 34 jaunu pasažieru elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu piegādi ar Spānijas kompāniju CAF,» uzsver a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. Viņš norāda, ka Eiropas Komisija nevar būt sniegusi nekādu noslēgtā jauno vilcienu piegādes un 30 gadu uzturēšanas līguma izvērtējumu. Proti, līgumam starp CAF un PV ir uz 59 – 60 lpp, bet papaildus tam ir pielikums vairāk 800 lpp. apmērā un noslēgtas ir  tas 2. aprīli. «Līgums ar visiem pielikumiem ir konfidenciāls un tā publiskošanai ir nepieciešams abu līgumslēdzēju pušu akcets, turklāt tajā ir arī komercnoslēpumu saturošaa informācija,» tā uz jautājumu par šī līguma pieejamību un izvērtēšanu, kuram tad ir taisnība par to, ir vai nav pārkāpti valdības uzstādījumi PV valdei slēdzot līgumu ar CAF.  N. Freivalds uzsver, ka līgums noslēgts, ievērojot Ministru kabineta izvirzītos nosacījumus, un ir izdevīgs gan Latvijas valstij, gan sabiedrībai.

Turklāt šo nosacījumu un risku izvērtēšanā par to, ka Eiropas Komisija varētu neatzīt daļu no iepirkuma summas un to nāktos maksāt Latvijas pusei, ir piesaistīti tiesību eksperti. Vilcienu iepirkuma līguma punkti esot precizēti, lai tie pusēm būtu saprotami un izpildāmi. «Uzņēmuma speciālisti kopā ar Satiksmes un Finanšu ministrijas pārstāvjiem kopīgi Briselē sniegs skaidrojumus par noslēgto līgumu ar CAF,» tā N. Freivalds. Viņš arī norāda, ka Eiropas auditori šo līgumu varētu vērtēt pēc tā izpildes 2015. gada nogalē, turklāt šie auditori vispirms vēlēsies dzirdēt Latvijas iestāžu – Satiksmes, Finanšu, Tieslietu ministrijas un Valsts kancelejas –  ekspertu slēdzienus. Pēc PV valdes priekšsēdētāja domām, daļa pārpratumu rodas saistībā ar to, ka faktiski vienā līgumā ir aptverta gan jaunu pasažieru vilcienu iegāde, kurā paredzēts ES līdzfinansējumus 70% apmērā – 100 milj. Ls – un arī šo jauno vilcienu uzturēšana  nākamos 30 gadus.
 

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra