Pakalpojumi

Jūtot pieprasījumu, Bosch Service ievērojami paplašina autoservisu tīklu Baltijā

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Bosch Service, lielākais autoservisu tīkls pasaulē, plāno paplašināt darbību Baltijas reģionā, līdz šā gada beigām atverot 10 jaunus autoservisus, no kuriem četri plānoti Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās.

Bosch Service autoservisu tīklā visā pasaulē ietilpst 15 000 tīkla dalībnieku, no kuriem 11 800 ir Bosch Car Service, kas apkalpo visu automašīnu markas. Baltijā šobrīd darbojas 43 Bosch Service autoservisi, un līdz gada beigām plānots atvērt 3 autoservisus Lietuvā, 3 - Igaunijā un 4 – Latvijā. 2012. gadā Bosch plāno investēt 100 000 eiro Bosch Car Service attīstībā.

Paplašināšanās ietvaros šobrīd norit aktīva stratēģisko partneru piesaiste Baltijas valstu lielākajās pilsētās un novadu centros. Bosch Service izvirzījis mērķi izveidot plašu autoservisu tīklu pārklājumu Baltijā ar 25 autoservisiem Latvijā, 25 Igaunijā un 50 - Lietuvā. Paplašināšanos iecerēts pabeigt tuvāko 3 līdz 5 gadu laikā.

«Latvijā redzam pieprasījumu pēc autoservisu pakalpojumiem,» norādīja Arvis Krasts, Bosch Auto rezerves daļu un piederumu tirdzniecības vadītājs Latvijā.

Par Bosch Car Service autoservisu tīkla stratēģiskajiem partneriem visā pasaulē, tajā skaitā Baltijas valstīs, kļūst autoservisi ar stabilu vietu tirgū, klientu loku un reputāciju. Uzņēmums risinot sarunas ar vairākiem Bosch Car Service kandidātiem Latvijā.

Bosch autoservisu tīkls dibināts 1921. gadā. Bosch Latvija ir Bosch Grupas filiāle. Bosch Grupa ir viena no pasaulē lielākajām sabiedrībām ar ierobežotu atbildību ar 283 500 darbiniekiem un 47,3 miljardu eiro apgrozījumu 2010. gadā. Bosch ir viens no pasaulē lielākajiem autotehnikas ražotājiem un Latvijā darbojas arī elektroinstrumentu, siltumtehnikas un drošības sistēmu jomās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta ar FOTO: Bosch servisa pakalpojumu centra izveidē iegulda vairāk nekā miljonu eiro

Žanete Hāka, 20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Rīgā, Mūkusalas ielā 97, atklāts Bosch elektroinstrumentu servisa un Bosch siltumtehnikas mācību centrs, informē uzņēmuma pārstāvis.

Jaunā centra kopējā platība ir vairāk nekā 800 kvadrātmetru, tā ir, tā sauktā, tailor made jeb built to suite tipa ēka, ko speciāli Bosch vajadzībām ir uzbūvējis nekustamo īpašumu attīstītājs Bauplan Nord.

Papildus 800 tūkstošiem eiro, ko ēkas izbūvē ieguldījis attīstītājs, centra darba nodrošināšanā ir ieguldīti gandrīz 300 tūkstoši eiro modernāko Bosch tehnoloģiju uzstādīšanai. Servisa centrs izpildīs pasūtījumus visā Baltijas reģionā, gadā apkalpojot aptuveni 25 tūkstošus pasūtījumu un vidēji katra pasūtījuma izpildi nodrošinot vienas darba dienas laikā.

Vidēji dienā tiks apkalpotas 100 iekārtas, kas gada griezumā veido aptuveni 25 000 dažādu servisa pasūtījumu izpildi. Jau šobrīd virs 90% pasūtījumu tiek apstrādāti vienas darba dienas laikā. Servisa pakalpojumus turpmāk būs iespējams pieteikt ne tikai pie Bosch sadarbības partneriem, bet arī internetā. Otrā nozīmīgā servisa centra funkcija ir siltumtehnikas instalatoru un apkures iekārtu servisa speciālistu apmācība – tam ir izveidota moderni aprīkota mācību klase ar visu nepieciešamo aparatūru, ne tikai teorētisko, bet arī praktisko nodarbību norisei. Servisa centra kopējā platība ir 830 kvadrātmetru, tajā atrodas remontu veikšanas zona, ērta mācību zāle, noliktavas un tehniskās telpas, personāla telpas, kā arī klientu apkalpošanas zāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoīpašnieki nav gatavi maksāt reālo cenu par autoremontu vai apkopi

Zane Atlāce - Bistere, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītais gads autoremontu un apkopju jomā ir bijis gana izaicinošs - galvenā problēma industrijā ir kvalificēta darbaspēka trūkums, secina autoservisu platformas servix.lv līdzīpašnieks Rūdolfs Roze.

"Esam piedzīvojuši, ka vairāki autoservisi trūkstošā darbaspēka dēļ ir bijuši spiesti samazināt apjomus vai pat pārtraukt darbību. Darbinieku trūkums lielā mērā izskaidrojams ar zemo atalgojumu, ko autoserviss ir gatavs maksāt darbiniekiem kā arī to, ka autoīpašnieki nav gatavi maksāt "reālo" cenu par autoremontu vai apkopi," norāda R.Roze.

Viņaprāt, nozari arī būtiski kropļo valdošais nelegālo autoremontdarbnīcu skaits, kas var piedāvāt savus pakalpojumus par zemāko cenu. Līdz ar to Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā un tehniskais stāvoklis automašīnām bieži vien ir katastrofāls.

Db.lv jau rakstīja, ka platforma servix.lv izveidota, lai auto īpašniekiem bez maksas pāris minūšu laikā būtu iespējams salīdzināt auto servisu piedāvājumus, kā arī sniegtu iespēju pieteikt auto remontu, diagnostiku, eļļas maiņu un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rimi saņem 20 tūkstošu eiro sodu par pircēju maldināšanu Bosch akcijas laikā

Db.lv, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot SIA «Rimi Latvia» soda naudu 20 tūkstošu apmērā, kā arī aizliegta turpmāka negodīga komercprakse lēmumā raksturoto un līdzīgu piedāvājumu (akciju) izsludināšanā, informē PTAC.

Sabiedrība laika periodā no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam īstenoja speciālu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola Bosch preces ar atlaidi līdz 62%.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto zīmola Bosch preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides. Lai gan Rimi Latvia atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās attaisnot savu rīcību minot, ka Piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī Piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā Rimi Latvia nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū. Rimi Latvia papildus PTAC aizrādījumiem un pierādījumiem, kas balstīti tirgus izpētē norādīja, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, Bosch produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar Rimi Latvia piedāvātajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bosch lielākais apgrozījums uzņēmuma vēsturē

Žanete Hāka, 16.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā Bosch grupas apgrozījums sasniedzis vēsturē lielāko apmēru - 70,6 miljardus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā pirms gada, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tehnoloģiju un pakalpojumu piegādātāja operatīvā peļņa (EBIT) bijusi 4,6 miljardi eiro, kas atbilst 6,5% no apgrozījuma. Tas nozīmē, ka EBIT no uzņēmējdarbības darījumiem gada laikā palielinājušies par 0,9 miljardiem eiro jeb 24%.

Ikgadējā gada pārskata preses konferencē Bosch jau ierasti novērtēja iepriekšējā gada rezultātus un iezīmēja galvenās uzņēmuma attīstības prioritātes nākamajā periodā. Arī šogad, līdzīgi kā pagājušajā gadā, Bosch plāno parādīt rekordlielu izaugsmi gan finanšu, gan tehnoloģiju un inovāciju jomā. Neskatoties uz vājākām ekonomikas perspektīvām un ģeopolitiskām neskaidrībām, tehnoloģiju un pakalpojumu piegādātājs 2016. gadā sagaida pārdošanas pieaugumu 3-5% robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Baltijas TOP: Lietuviešu City Service par namiem rūpējas no Krievijas līdz Spānijai

Anda Asere, 25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsaimniekošanas biznesu City Service sāka Lietuvā, bet gadu gaitā uzņēmums darbību izvērsis arī Latvijā, Polijā, Krievijā un pavisam nesen – arī Spānijā .

«Kā jau nosaukums vēsta, esam servisa kompānija, galvenais mūsu darbības lauks ir komercobjektu apsaimniekošana. Pašlaik strādājam piecās valstīs – no Krievijas līdz Spānijai,» saka Jons Janukens (Jonas Janukėnas), AB City Service ģenerāldirektors.

Kompānijas darbības sākums datējams ar 1999.gadu, piedāvājot komercīpašumu apsaimniekošanu. 2004.gadā tā pievērsās arī dzīvojamo māju apsaimniekošanai. J. Janukens pieļauj, ka Lietuvā daudzdzīvokļu māju apsaimniekošanā uzņēmumam ir aptuveni 15% tirgus daļa, bet komercobjektu segmentā – ap 30%. «Ir grūti novērtēt tirgus apjomu, jo nav publiski pieejamu datu par to,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Saredz iespēju autoservisu digitalizācijā

Anda Asere, 13.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzot, ka auto īpašniekiem trūkst uzticības autoservisiem, "Repairo" izveido platformu, kas palīdz izvēlēties autoservisu un pieteikt remontu digitālā formā.

"Daudzi autoservisi joprojām ikdienā izmanto novecojušas metodes, lai pārvaldītu servisu un darbā ar klientiem. Tāpat bieži vien patērētājs neko nezina par blakus esošo remontdarbnīcu – nedz to, kā tur izskatās, nedz cenu politiku. Uzrunājam autoservisus, kuriem nav kauna parādīt savas telpas, pastāstīt par to, kā veidojas cena un kā tiek remontēta automašīna," teic Undis Neilands, "Repairo" līdzdibinātājs.

Platforma "Repairo.eu" darbojas kopš oktobra. "Jaunizveidotais produkts gūst atsaucību no autoservisiem un auto īpašniekiem. Šobrīd esam ļoti apmierināti ar iegūtajiem rezultātiem – rezultāti ir labāki, nekā bijām plānojuši, auto īpašnieki mājaslapu apmeklē regulāri un apjomi pieaug katru dienu," apgalvo U. Neilands.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisa rezervācijas platformā Autofi auto īpašnieki var pieteikt automašīnu remontu, attiecīgi pretī no servisiem saņemt piedāvājumus, kurus iespējams salīdzināt pēc dažādiem faktoriem – cena, laiks, kvalitāte, garantija un atsauksmes

Pie paša projekta uzņēmuma komanda sāka strādāt 2017. / 2018. gada mijā, bet oficiāli kompānija reģistrēta šā gada maijā. Uzņēmuma komandā ir četri cilvēki - divi somi, viens latvietis un viens azerbaidžānis. «Nolēmām realizēt šāda veida projektu, jo redzējām to, ka auto remonta industrija ir nesakārtota un necaurspīdīga. Daudzos gadījumos auto īpašnieks nesaņem attiecīgo kvalitāti vai garantiju par veikto servisu. Šo un vēl citu iemeslu dēļ vēlējāmies izveidot vienotu tirgus platformu, kas savienotu auto īpašniekus ar autoservisiem,» stāsta platformas līdzdibinātājs Undis Neilands. Biznesa ideja ir aizgūta no ārzemēm, un platformas izveidošanas ideja nākusi no somu kolēģa - kursa biedra, ar kuru kopā U.Neilands mācās Latvijas Universitātē. Somam bija ideja, ka kaut ko tādu varētu realizēt Baltijā, jo līdz šim tik lielā mērogā tas nebija izdarīts. Latvijas uzņēmējs norāda, ka pastāv līdzīgas platformas, bet tās strādā nedaudz citādi, piemēram, servisu darbību pieteikšana notiek manuāli, bet Autofi priekšrocība ir tā, ka viss notiek automātiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmumam «Bosch» sadarbojoties ar Rīgas Tehnisko universitāti (RTU), jaunatklātajā RTU Laboratoriju mājā ir izveidots Roberta Boša mācību centrs, kas vienlaicīgi būs arī RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (MTAF) Automobiļu ekspluatācijas laboratorija.

Jaunā mācību centra atklāšana notiks trešdien, 24. februārī.

Mācību centrā tiks sagatavoti augsti kvalificēti autoservisu darbinieki, kā arī notiks RTU MTAF studentu teorētiskās un praktiskās mācības. «Robert Bosch» SIA mācību centrā ir investējusi ap 100 000 eiro.

«Jaunais mācību centrs iezīmēs kvalitatīvi jaunu pakāpi Latvijas automobiļu nozares profesionāļu sagatavošanā un autoparka kvalitātes līmeņa nodrošināšanā. Līdz ar centra darbības uzsākšanu gan mūsu servisu darbiniekiem, gan topošajiem nozares speciālistiem būs ievērojami plašākas iespējas apgūt pašas aktuālākās tehnoloģijas un to sniegtās iespējas,» stāsta «Robert Bosch» SIA valdes loceklis Kaspars Kalviškis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoservisa īpašnieks: Latvijā pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām

Monta Glumane, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biežākās problēmas automašīnām tiek novērotas ritošajā daļā. «Ja brauc pa tādiem ceļiem, kādi ir pie mums, tad nav brīnums,» biznesa portālam db.lv teic CRSS autoservisa īpašnieks Roberts Burvis. Viņš neslēpj savas domas: «Latvijas iedzīvotāji pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām,»

Kā sāpīgākos tematus nozarē R.Burvis akcentē autoceļu kvalitāti, automašīnu tehnisko stāvokli, darbinieku trūkumu un negodprātīgos autoservisus.

«Lielākā problēma ir tā, ka cilvēki meklē pašu lētāko variantu, bet vienlaikus vēlas dīlera kvalitāti. Tas ir nesavienojami, un tas ir jāsaprot. Tajā pašā laikā ir ļoti daudz negodprātīgu autoservisu, kas detaļām liek 200 līdz pat 300% uzcenojumu. Turklāt bieži vien atbrauc klients, stāsta, ka mainīta kāda automašīnas detaļa, bet mēs konstatējam faktu, ka detaļa nav nomainīta. Nauda gan ir iekasēta,» par skarbo realitāti nozarē stāsta R.Burvis. Arī autoservisu skaits, pēc viņa domām, Latvijā esot lielāks nekā nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas autoservisu pelēkajā sektorā pazūd 64 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere, 10.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas autoservisu pakalpojumu vēl aizvien tiek sniegti, tā dēvētajā, pelēkajā sektorā, tādējādi valsts makam garām aizpludinot 64 miljonus eiro gadā, liecina Latvijas Auto asociācijas veiktie aprēķini.

Ņemot vērā Latvijas autoparka lielumu, servisu un darbinieku skaitu, mehāniķu darba stundas, rezerves daļu apjomu, kā arī citus parametrus, asociācija aprēķinājusi, ka autoservisu pelēkajā sektorā gadā pazūd 38 miljoni eiro PVN un vēl 26 miljoni eiro iet secen, neveicot darbinieku sociālās iemaksas un IIN.

Pirms vairākiem gadiem, kad ēnu ekonomikai autoservisu nozarē pastiprināti pievērsās Valsts ieņēmumu dienests, tirgus it kā mazliet pierāvās, jo spiediens bija pietiekami liels, teic asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

«Bet to jau nevar noturēt mūžīgi. Jābūt kādam instrumentam, kas spēj šo spiedienu noturēt arī brīdī, kad kontroles mehānisms atlaižas, bet tāda instrumenta nav. Līdz ko masveida pārbaudes beidzās, tā viss aizgāja vecajās sliedēs un esam turpat, kur bijām 2005., 2006.un citos gados, nekas nav mainījies. Krāpjas gan ar algām, maksājot minimālās, masveidā izvairās no PVN apmaksas, īpaši, ja runājam par rezerves daļu tirdzniecību. Vairāk nekā 98% no visiem servisiem vairāk vai mazāk optimizē nodokļus,» skarbi secina I.Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Laboratoriju mājā Ķīpsalā trešdien, 24. februārī tika atklāts uzņēmuma BOSCH mācību centrs, kas darbosies arī kā RTU Automobiļu ekspluatācijas laboratorija. Mācību centrā SIA Robert Bosch investējusi ap 100 000 eiro.

Mācību centrā izvietotās Bosch izstrādātās autonozares jaunākās tehnoloģijas ļaus veikt RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (MTAF) studentu un augsti kvalificētu autoservisu darbinieku teorētisko un praktisko apmācību.

Centrā iespējams apgūt modernu automobiļu diagnostikas ierīču apkalpošanu, salona gaisa kondicionēšanas sistēmas un benzīna un dīzeļmotoru iesmidzināšanas sistēmas, kā arī automobiļu elektriskās un elektroniskās sistēmas, kas ir īpaši būtiski, strādājot ar moderniem auto, kas aprīkoti ar daudzām elektroniskajām iekārtām.

«Rēķinoties ar mūsdienu prasībām atbilstošu auto apkopes speciālistu trūkumu, mācību centrs paredzēts gan servisu darbiniekiem, gan RTU studentiem. Profesionāļi pie mums pilnveidos kvalifikāciju un apgūs zināšanas, kas nepieciešamas visdažādākā profila apkopes centros, ieskaitot autorizēto dīleru servisus. Savukārt topošie nozares speciālisti, kas jau drīzā nākotnē būs autoparku un servisu vadītāji, mācīsies strādāt ar aprīkojumu, bez kura pilnvērtīgs moderno automobiļu remonts nav iespējams. Jauno auto diagnostikas iekārtu iespējas ir ļoti plašas, bet, lai tās pilnvērtīgi izmantotu, jābūt zināšanām, kādas agrāk nebija nepieciešamas. Tādēļ Latvijā vajadzēja šādu centru,» stāsta Bosch klientu servisa konsultants un apmācību vadītājs Igors Putra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves tehnikas ražotājs Bosch šodien ir uzsācis drošības kampaņu zīmolu Bosch vai Siemens gāzes plīšu īpašniekiem, informē uzņēmums.

Ražotājs ir pārbaudījis iepriekš minētajos gados izgatavotās ierīces un konstatējis potenciālu savienojuma piederuma defektu, kas var izraisīt gāzes noplūdi, un ļoti retos gadījumos var rasties sprādziena risks. Lai cik niecīga būtu briesmu varbūtība, ražotāji aicina pārbaudīt ierīces. Ja ierīce iekļaujas norādītajā riska grupā, skartās ierīces bīstamā detaļa tiks par brīvu nomainīta īpašnieka mājās, cik drīz vien iespējams.

«Ja kompleksajā kontrolpārbaudē tiek konstatētas kādas ar drošību saistītas problēmas, mēs nekavējoties rīkojamies. Šis ir tieši tāds gadījums — 2016. gada beigās pabeigtajā plašajā pārbaudē noteiktās gāzes plītīs atklājās iespējami detaļu bojājumi. Mēs bez kavēšanās veicām visus nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka šī drošības kampaņa sasniedz pēc iespējas vairāk skarto ierīču īpašnieku,» norāda sadzīves tehnikas ražotāja Bosch komunikācijas vadītāja Maja Vikmane Ulriha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Bosch izstājas no tuksneša saules projekta

Lelde Petrāne, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku miljardu eiro projekts, kas paredz izmantot atjaunojamos energoresursus Sahāras tuksnesī - pazīstams kā Desertec, zaudējis vēl vienu lielu partneri: Vācijas tehnoloģiju gigants Bosch pavēstījis, ka «pametīs šo kuģi» līdz gada beigām, ziņo thelocal.de.

Kompānijas trīs gadu līgums beidzas decembra beigās. «Mēs neturpināsim sadarbību,» izdevumam Financial Times Deutschland sacījusi Bosch meitas uzņēmuma Rexroth pārstāve. Viņa atzīmējusi, ka kompānija maina prioritātes.

Desertec meklē iespējas izmantot saules enerģiju no Ziemeļāfrikas un Tuvajiem Austrumiem. «Mērķis ir piegādāt aptuveni 15 procentus no Eiropas elektrības līdz 2050. gadam,» teikts Desertec Fonda interneta vietnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Par iesaisti «dīzeļgeitā» Bosch Vācijā jāmaksā 90 miljonu eiro sods

LETA--DPA, 23.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves detaļu piegādātājam «Bosch» jāmaksā 90 miljonu eiro sods par līdzdalību krāpnieciskās programmatūras izmantojumā, kas ļāva samazināt dīzeļdzinēju izmešu rādījumus, ceturtdien paziņoja Vācijas pilsētas Štutgartes prokuratūra.

Sods ir ievērojami mazāks par tiem, kas noteikti autobūves grupas «Volkswagen» kompānijām VW, «Audi» un «Porsche», kam kopumā noteikti sodi vairāk nekā divu miljardu eiro apmērā.

«Bosch» maksājamo summu veido divu miljonu eiro sods un konfiscēta peļņa 88 miljonu eiro apmērā. Autobūves kompānijām kā sods bija jāmaksā krietni lielāka peļņas daļa.

«Bosch» piegādāja vadīklas, kuras VW izmantoja, lai manipulētu ar slāpekļa oksīdu izmešu rādījumiem, automašīnu pārbaudēs slēpjot reālo rādījumu.

Prokuratūra norādīja, ka pieļauj, ka autobūves kompāniju darbinieki ir atbildīgi par detaļu izstrādi, tomēr turpinās izmeklēšana par «Bosch» iesaisti krāpniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar lielgabalu pa zvirbuļiem?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par sīkiem nodokļu parādiem uzņēmumu darbību aptur, par miljonu lieliem – apžēlo; precedents ar tālejošām sekām

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ināra Pētersone vienā dienā pamanījusies izcelties ar diviem savstarpēji pretnostatāmiem apgalvojumiem. LNT rīta raidījumā 900 sekundes Pētersones kundze palepojusies, ka VID esot apturējis vairāk nekā 700 nelielu un vidēju autoservisu darbību. Gandrīz 700 autoservisiem VID uzrēķinājis administratīvos sodus, ap 200 konstatējis, ka neesot saņemtas visas nepieciešamās atļaujas – īsi un konkrēti, autoservisu rindas krietni paretinātas un VID nostrādājis kā savdabīgs klientu plūsmas vārstulis un virziena norādītājs. Pēc VID «autoservisu reida» gan esot tapuši vairāk nekā 500 jauni autoservisi, ziņo LETA, līdz ar to aina nav gluži tik drūma, ka aptuveni divarpus tūkstoši no aizvērto autoservisu darbiniekiem tagad būtu bezdarbnieki, taču jebkurā gadījumā VID vadītājas minētā statistika ir gana daiļrunīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iznākot no «ēnas», vidējo autoservisu konkurētspēja ir samazinājusies; aicina ieviest sertifikāciju, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pagājušā gada otrajā pusē Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāka pastiprināti vētīt autoservisu nozari, kurā, pēc dienesta speciālistu un nozares pārstāvju teiktā, liela daļa uzņēmumu atrodoties «ēnā» – nodokļus maksā daļēji vai nemaksā nemaz.

300 jaunu maksātāju

Pārbaudīti tika 800 autoservisi, kas ir aptuveni 40% no visiem šāda veida uzņēmējdarbības veicējiem mūsu valstī. Pirms ķerties pie sodiem un represīvām metodēm, autoservisiem tika doti divi mēneši, kuru laikā varēja brīvprātīgi novērst nepilnības savā darbībā. Pēc VID ģenerāldirektores Ināras Pētersones uzskata, preventīvās darbības bijušas ļoti veiksmīgas. Proti, automobiļu apkopes un remonta nozarē tika reģistrēts vairāk nekā 300 jaunu nodokļu maksātāju. Lielākā daļa no tiem – fiziskas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rūtiņš: Latvijā ir stilīgi nemaksāt nodokļus pat tad, ja nav nekādu finansiālu problēmu

Dienas Bizness, 23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav gadsimtiem ilgas patēriņa kultūras pieredzes, kāda ir rietumvalstīm. Mums nav ētikas robežu, cik tālu var iet, lai ietaupītu, un tas raksturīgs gan uzņēmējiem, gan preču un pakalpojumu pircējiem. Nav izpratnes par to, ka ilgtermiņā svarīga kvalitāte ir finansiāli izdevīgāka nekā iespēja šodien iztērēt par dažiem eiro mazāk, saka Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Pēdējā laikā Valsts ieņēmumu dienests (VID) pievērsies pelēkā sektora apkarošanai tieši automašīnu apkopes un remonta nozarē. Kā jūsu pārstāvētā asociācija vērtē VID rīcību?

VID pārbaudes – tā ir pēdējā aizsardzības līnija. Būtiskāks jautājums ir, kā civilizēt tirgu, lai cilvēki neizvēlētos darboties autoservisu biznesā tikai tāpēc, ka šajā nozarē redz iespēju veidot biznesu, nemaksājot nodokļus. Turklāt runa nav tikai par nodokļu nomaksu. Ir vēl vairāki būtiski jautājumi – par sociālo līdztiesību, respektīvi, vai tiem, kuri nodokļus nemaksā vai maksā daļēji, būtu jāsaņem tas pats sociālais nodrošinājums kā cilvēkiem, kas nodokļus maksā, arī jautājums par autoservisu darba kvalitāti un jautājums par kompetencēm, kas ir cilvēkiem, kuri autoservisos strādā. Vēl viens būtisks jautājums ir godīga konkurence. Valsts mērogā jādiskutē, vai tādā situācijā, kādā atrodas autoservisu tirgus, vispār iespējams runāt par godīgu konkurenci, jo atšķirība cenai tam pakalpojumam, kas aplikts ar nodokļiem, un tam pakalpojumam, par kuru nodokļi netiek maksāti, sasniedz 50%. Mūsu asociācija apgalvo, ka beidzot jāpaskatās uz situāciju kopumā, un es nedomāju, ka atbildīgajās institūcijās strādājošie cilvēki reālo situāciju neizprot, tomēr nekas netiek darīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebūdami apmierināti ar autoservisu darbu, Alfrēds Lazdiņš un Kaspars Roznieks izlēmuši piedāvāt iespēju pieteikt problēmu internetā, kur tavsserviss.lv atradīs tās risināšanai piemērotāko servisu

«Ideja par šādu portālu man bija jau pirms vairākiem gadiem, jo katru reizi, kad apmeklēju autoservisu, saprotu, ka kaut kas nav kārtībā un kaut ko vajadzētu pamainīt. Jebkurš, kurš brauc ar auto, sastopas ar remontu un nereti secina, ka atkal jau ar kaut ko ir neapmierināts – auto netiek salabots laikā, jāatgriežas servisā vēlreiz, cena ir bijusi pārspīlēta vai arī cilvēks vienkārši nezina, par ko ir samaksājis. Katrs nākamais remonts, ja vien nav atrasts uzticams autoserviss, saistās ar galvassāpēm – cilvēki nezina, kur vērsties, baidās pārmaksāt. Tāpēc katru reizi paiet ilgs laiks, apzvanot paziņas. Mēs vēlamies mainīt autoservisu nozari Latvijā, palīdzēt cilvēkiem atrast īsto uzņēmumu, lai nebūtu jāuztraucas par to, uz kurieni mašīna tiek atvesta, un lai nav jātērē laiks servisa meklēšanā, aptaujājot paziņas,» saka Alfrēds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pastiprināta uzmanības pievēršana autoservisiem piespiedusi palielināt darbinieku vidējo algu par 52 eiro mēnesī. Vienlaikus sadārdzinājušās arī atsevišķu pakalpojumu cenas autoservisos, trešdien raksta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone informēja, ka autoservisu nozares uzraudzības un kontroles pasākumu rezultātā 2014. gada jūlijā un augustā vidējā darba samaksa šajā nozarē palielinājusies par 496,49 tūkstošiem eiro. Vidēji viens nodokļu maksātājs ir palielinājis darba algu par 52 eiro. Pastiprināto pārbaužu dēļ jūlijā un augustā, salīdzinot ar jūniju, par 4,9% jeb 378 vietām palielinājies oficiālo darba vietu skaits autoservisos. Kopumā laikā no šā gada 27. jūlija līdz 27. oktobrim automobiļu apkopes un remonta nozarē reģistrēti 305 jauni nodokļu maksātāji, no tiem 91 juridiskā persona, 214 fiziskās personas, kā arī pieci individuālie komersanti. I. Pētersone uzskata, ka šie sasniegtie rezultāti liecinot par izvēlētās stratēģijas pareizību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka šī krīze ir iespēju laiks, tikai jābūt gataviem mainīties un meklēt jaunus risinājumus.

Tāpēc kopš aprīļa, ņemot vērā Covid-19 uzliesmojuma radīto situāciju, autoservisu tīkls radis risinājumu, kā nezaudēt klientus un ieviesis piedāvājumu bez maksas aizbraukt pakaļ klientu automašīnām, kurām nepieciešams remonts, un pēc apkopes tās nogādāt atpakaļ.

SIA "Gros Auto Grupa" pakalpojumu "Aizvedam/atvedam" ieviesusi, respektējot klientu vēlmi nedoties ārā no mājām un neapmeklēt sabiedriskas vietas, piemēram, autoservisus. Pakalpojums pagaidām ir pieejams Rīgā, Jūrmalā un Kuldīgā, kur atrodas arī uzņēmuma autoservisi, taču uzņēmuma pārstāvis Māris Feldbergs teic, ka, vadoties pēc pieprasījuma, pakalpojums varētu tikt attīstīts arī plašākā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bez maksas pārbaudīs auto lukturus, drošības un elektroapgādes sistēmas

Dienas Bizness, 23.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 29.septembra līdz 9.oktobrim astoņās Latvijas pilsētās varēs bez maksas pārbaudīt automašīnu drošības un elektroapgādes sistēmas. Pērn līdzīgā akcijā tika pārbaudīti gandrīz 600 automobiļi, vairāk nekā pusei atklājot dažāda līmeņa nepilnības, par ko daudzi vadītāji pat nenojauta, informē Drošas braukšanas skolas pārstāve Juta Krīgere.

Akcijas laikā ar Bosch Car Service diagnostikas iekārtām tiks pārbaudītas auto elektroapgādes un drošības sistēmas, ko ikgadējās tehniskās apskates laikā parasti nav iespējams kontrolēt, taču to nevainojama darbība ir svarīga drošībai, īpaši palielinoties diennakts tumšo stundu skaitam rudenī un ziemā.

Pēc īpašnieka izvēles automobilim varēs pārbaudīt drošības sistēmas (bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS, stabilitātes kontroles sistēmu ESP, gaisa drošības spilvenus u.c.), vai būtiskākos elektroapgādes mezglus (akumulators, starteris, ģenerators). Visām automašīnām tiks veikta lukturu pārbaude. Pēc pārbaudes autovadītāji saņems speciālistu slēdzienu, kas palīdzēs atbilstoši sagatavoties ziemas braukšanas sezonai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) trešdien paziņoja, ka četriem jūras pārvadājumu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu transportēšanu un bija izveidojuši karteli, piemērojusi 395 miljonu eiro naudassodu, kā arī tāda paša iemesla dēļ noteikusi naudassodus automobiļu rezerves daļu ražotājiem, tostarp Vācijas Bosch un Continental.

Izmeklēšanā konstatēts, ka Čīles pārvadātājs CSAV, Japānas K Line, MOL un NYK, kā arī Norvēģijas un Zviedrijas WWL-EUKOR sešu gadu garumā īstenojuši neatļautu karteļa vienošanos, lai fiksētu cenas un sadalītu klientus automašīnu, kravas automobiļu un citu transportlīdzekļu pārvadājumos pa jūras ceļiem.

Savukārt Bosch un Continental bijuši to uzņēmumu grupā, kam piemēroti naudassodu par aizdedzes sveču un bremžu sistēmu karteļiem.

EK norāda, ka, paaugstinot automašīnu transporta izmaksas, kartelis negatīvi ietekmējis Eiropas patērētājus un Eiropas automobiļu nozares konkurētspēju.

MOL sniedzis informāciju varasiestādēm par transporta karteļa pastāvēšanu, tāpēc no naudassoda izvairījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 AB grupa paziņojusi, ka būtiski paplašina sava informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju (IT&T) ārpakalpojumu centra Tele2 Shared Service Center darbību Latvijā. Turpmāk Tele2 Shared Service Center bez IT&T pakalpojumiem nodrošinās arī finanšu pārvaldību, kas līdz šim bija Tele2 AB grupas viena no darbības funkcijām Zviedrijā.

Tele2 Shared Service Center 460 darbinieki birojā Rīgā nodrošina IT&T pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

«Mūsu mērķis ir Tele2 Shared Service Center izveidot par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru, un finanšu pārvaldības funkcijas pievienošana ir būtisks solis šī mērķa sasniegšanā. Esmu pārliecināta, ka kopīgiem spēkiem ar Latvijas EY ekspertiem mēs izveidosim pasaules līmeņa finanšu ārpakalpojumu centru,» saka Tele2 AB grupas finanšu direktore Alisone Kirkbī (Allison Kirkby).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rundāles pils muzejam aizliedz tērēt 100 tūkstošus latu apsardzei

LETA, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Rundāles pils muzejam slēgt 100 521 latu vērtu līgumu ar SIA City security service par pils apsardzes nodrošināšanu.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot SIA Cerber M un SIA Evor sūdzības par iepirkuma rezultātiem, kuras IUB atzina par daļēji pamatotām.

Sūdzību autori IUB apstrīdēja Rundāles pils muzeja iepirkuma komisijas lēmumu par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, norādot, ka City security service pasūtītājam iesniegtās tāmes, ar kurām uzņēmums laboja sākotnējā piedāvājumā pieļautās kļūdas, ir uzskatāmas par jaunu piedāvājumu.

Evor uzskatīja, ka iepirkuma komisija nav vērtējusi, vai City security service piedāvājums nav nepamatoti lēts un vai tajā ir iekļautas visas nepieciešamās izmaksas. City security service piedāvātā līgumcena bijusi zemāka par Latvijas Drošības biznesa asociācijas aprēķināto minimālās stundas tarifa likmi, turklāt uzņēmuma apgalvojums, ka mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja un izdienas pensionāru piesaiste samazina kopējās izmaksas, nav ekonomiski pamatots. Tāpat Evor uzskatīja, ka iepirkuma komisija nav pārliecinājusies, vai City security service piesaistītā apakšuzņēmēja SIA Baltic security group darbinieku skaits ir atbilstošs Mikrouzņēmumu nodokļa likumā noteiktajam.

Komentāri

Pievienot komentāru