Dienas Bizness

  • 21 otrdiena,
    februāris

    Eleonora, Ariadne

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Kabaškins: transports un loģistika nav valsts prioritātes

Nav nevienas valsts institūcijas, kas uzņemtos koordinējošo lomu Latvijas transporta un loģistikas nozares problēmu risināšanā, DB saka Transporta un sakaru institūta vadītājs Igors Kabaškins.

Ir skaidrs, ka austrumu robežas šķērsošana ir problēma, kas vienkārši jārisina, bet nav tāda uzstādījuma. Viņš zina teikt, ka igauņi šajā jomā, ieviešot elektronisko reģistrēšanos rindā transporta līdzekļiem, nav bijuši nekādi pionieri, jo vācieši to aprobēja uz Polijas robežas, piedāvājot labu komforta līmeni auto vadītājiem un nodrošinot nepieciešamos sanitāros apstākļus.

Jautājums ir atklāts – kas to koordinēs, jo nedarbojas privātās publiskās partnerības princips, jo uz to ir moratorijs, saka I. Kabaškins. Savukārt valsts nav gatava uzņemties iniciatora un koordinatora lomu daudzo problēmu risināšanā. Tikmēr daudzās nozares asociācijas pārstāv vai nu atsevišķu biznesmeņu, vai arī konkrētu uzņēmumu intereses. Viņaprāt, arī starptautisko autopārvadātāju asociācijai Latvijas auto to principā nevajag, «jo viņi saņem ienākumus no citiem avotiem». Galarezultātā tas nevienam nav vajadzīgs.

Galvenā nelaime ir koordinatora trūkums to transporta un loģistikas sektora problēmu risināšanai, kuras pamatā ir ārpus Latvijas un ir saistītas ar nacionālajām interesēm aiz robežas, piemēram, kravu saņemšanu no Kazahstānas un Ķīnas. Transports un loģistika nav Latvijas prioritāte, un ar to neviens nenodarbojas, secina I. Kabaškins. Līdz ar to bizness aiziet uz tām valstīm, kur tam pievērš lielāku uzmanību, piemēram, Somiju, jo šajā jomā ir svarīgs ātrums un kvalitāte.

Par elektronisko reģistrēšanos rindā bizness ir gatavs maksāt, zina teikt institūta vadītājs. Taču jautājums netiek risināts vai nu tāpēc, ka nav politiskās gribas, vai arī tāpēc, ka tiek lobētas kādas intereses.

Rakstus par elektronisko reģistrēšanos Igaunijas un Latvijas austrumu robežas šķērsošanai lasiet šodienas DB.

Komentāri

Reklāma