Jaunākais izdevums

Runa gan šoreiz nav par kādu TV seriālu, bet par katrai sevi cienošai pilsētai raksturīgu elementu – iepirkšanās ielu. Rīga ir viena to nedaudzajām Eiropas galvaspilsētām, kam šādas definētas un pircēju atzītas ielas nav. Toties ir iepriekšējo pilsētas runasvīru aizsāktā, vēl padomju laikā dzimusī ideja par Stučkas/Tērbatas ielu.

Kā alternatīva jau labu laiku tiek aplūkota Vaļņu iela, kam idejas veicinātājs ir Linstow un nu arī Krišjāņa Barona iela, kam oficiālais atbalstītājs ir Latvijas Tirgotāju asociācija. Kā jau tas pie mums pierasts – visi viens otru apkaro, līdz ar to lielu daļu enerģijas izlaižot «caur svilpi».

Papildus asumu visām diskusijām piešķir dažu atbalstītāju vēlme konkrēto iepirkšanās ielu realizēt kā gājēju ielu – līdz ar to iesaistot lielākus vai mazākus apjomus nodokļu maksātāju naudas un sarežģījot jau tā ne pārāk veiksmīgo pilsētas transporta organizāciju (citvalstu ceļotāju vidū pazīstama ar apzīmējumu «...uzmini nu...»).

Būsim reālisti – Rīga nekad nebūs iepirkšanās tūrisma pilsēta. Nu, vismaz ne pārredzamā nākotnē. To nosaka gan vispārējā ekonomiskā situācija, gan tirgus (ne)lielums gan arī strauji pieaugošā tiešsaistes iepirkšanās. Līdz ar to nav jēgas ne lieki tērēt pilsētas (mūsu) naudu, ne arī vēl vairāk sarežģīt jau tā apgrūtināto pilsētas navigāciju ar autotransportu. Tātad – nav jēgas mākslīgi veidot gājēju ielu, ja nav reālas un regulāras, nevis iedomātas, gājēju plūsmas, ko veido ikdienas gaitās ejošie.

No šejienes jautājums – ko izvēlēties un ko atbalstīt? Mans ieteikums būtu – izvēlēties visu un atbalstīt ar minimālām investīcijām pēc tam, kad ir redzams, ka projekta virzītāji jau kaut ko reāli ir izdarījuši savas ieceres realizācijai.

Tērbatas iela. Vienkārši jāgaida, lai piesakās projekta virzītāji no ielā pārstāvētajiem tirgotājiem un ēdinātājiem – lai izvirza principus, ar ko ielas piedāvājums būs unikāls. Ielas ietves ir pietiekami platas vismaz 10 reizes lielākai gājēju plūsmai, nekā tas ir patlaban. Viliniet pie sevis pircējus un jaunus pārdevējus un tad pēc laika būs redzams, vai iela «strādā». Atļaušos prognozēt, ka būs divi «karstie punkti» – krustojumi ar Dzirnavu un Stabu ielām. Nav nepieciešama ne ielas slēgšana, ne kardināla pārbūve. Iepirkšanās iela, taču ne gājēju iela.

Krišjāņa Barona iela. Iniciatīvas grupa jau ir un ir arī reāls ielas posms, kurā varētu būt koncentrēta tirdzniecība –no Raiņa bulvāra līdz Ģertrūdes ielai, nu labi – līdz Matīsa ielai. Mārketinga platforma par Baltija garāko iepirkšanās ielu –gribas uzdot vēlamo par esošo, taču, lai neizblamētos, labāk atturēsimies. Tāpat pretnostatījums Tērbatas ielai īsti neiztur kritiku, jo pavisam maz ir palicis to, kam Tērbata asociējas ar Tartu. Barona ielai bez tā visa ir pietiekams potenciāls, kam papildus ērtība ir sabiedriskais transports tā vistīrākajā formā – tramvajs. Arī šeit ietves ir pietiekami platas, lai bez problēmām nodrošinātu gājēju plūsmu ilgus gadus uz priekšu – ielas slēgšana vai pārbūve arī šeit nav ekonomiski attaisnojama. Var slēgt ielu autotransportam nedēļas nogalēs speciāliem gadatirgiem vai līdzīgiem pasākumiem, sākot ar mazāku zonu un to pakāpeniski paplašinot, ja ir reāls piepildījums un pieprasījums. Iepirkšanās iela, taču ne gājēju iela.

Vaļņu iela. Kad Vecrīgā bija racionāli ierobežota transporta satiksme, Vaļņu iela jau faktiski bija gājēju iela. Caur gājēju tuneļiem Vaļņu iela faktiski uz vienas ass saver Origo, Stockmann, lielāko kinoteātri un Galeriju Centrs. Tai pieslēdzas perspektīvas, pagaidām vāji organizētas «piazzas» pie viesnīcām Rīga un Hotel de Rome, tās galā ir viens no populārākajiem un atpazīstamākajiem Rīgas tūrisma objektiem – Pulvertornis. Un tā tālāk. Šeit no pilsētas būtu jāprasa vien lēmums par satiksmes slēgšanu – pārējo, ceļa zīmes un barjeras ieskaitot, gan jau sarūpētu ieinteresētie biznesu īpašnieki. Gan jau parādītos gan soliņi, gan puķu dobes un citas lietas. Sezonālās āra kafejnīcas, ja vien pilsētas attiecīgais departaments spēlē «fair play», parādās pašas no sevis un ietiekamā skaitā. Šajā gadījumā rastos iepirkšanās gājēju iela, taču bez liekiem ieguldījumiem no jau tā nospriegtā pilsētas budžeta.

Realizējot šādu nekonkurējošu pieeju, mēs iegūtu trīs iepirkšanās ielas, no kurām katrai būtu savs raksturs un specializācija un kuras nevis prasītu pilsētas ieguldījumus, bet gan papildinātu pilsētas kasi ar papildus nodokļu ienākumiem.

Vēl vairāk – šādas trīs iepirkšanās ielas radītu dabisku rāmi, kam pieslēgtos šķērsielas un esoši un perspektīvi iekškvartālu projekti. Berga bazārs, perspektīvais Tango projekts, Galerija Rīga un citi, par ko pagaidām nezinām vai neiedomājamies. Blaumaņa ielai ir visas iespējas pievienoties iepirkšanās ielu kategorijai ar iespēju posmu starp Brīvības un Tērbatas ielu izveidot arī par gājēju ielu, lai nelaužot pilsētas transporta plūsmu, darbībā notestētu kā un vai strādā šāda gājēju iepirkšanās iela. Vismaz daļa no Ģertrūdes ielas arī jau ir gandrīz gatava iepirkšanās ielas statusam.

Nav vērts piesaukt citu pilsētu risinājumi, jo katrs no tiem ir unikāls un individuāls. Ka strādā citur, var nestrādāt pie mums. Tāpēc jāveido savs, taču pamatots un adekvāts risinājums.

Lai realizētu šādu scenāriju, faktiski vajag pavisam nedaudz – pieņemt, ka cits viedoklis (projekts) ir tikpat labs, kā tavējais. Nosacīto konkurentu apkarošanas enerģiju ievirzīt kopēju problēmu risināšanā. Un kaut kā mēģināt pārvarēt «divi latvieši – trīs partijas» kompleksu.

Ja man sev jāatbild, kurš projekts man patīk vislabāk, atbilde būs – visi trīs kopā, un ar piedevām. Kā tajā anekdotē par cienīgtēvu kristībās – «...un alu arī, lūdzu!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs HUAWEI prezentējis savu pirmo 5G viedtālruni Latvijā - HUAWEI Mate 20 X (5G), tā darbības iespējas demonstrējot Tele2 5G tīklā. Viedtelefonus Latvijā varēs iegādāties augusta beigās.

«Kad notiek diskusijas par viedtālruņu nākotni, šobrīd cilvēkus interesē divas inovācijas – salokāmie telefoni, kā arī 5G tīkla izmantošanas iespējas,» komentē HUAWEI Consumer Business Group Baltijas reģiona vadītājs Jans Huns (Yang Hong).

Tele2 5G tīklā, kas šobrīd darbojas Mūkusalas Biznesa Centra teritorijā Rīgā, Mate 20 X (5G) telefonos ir iespējams sasniegt vairāk nekā 1 Gbps lielu lejupielādes ātrumu.

Pēdējā laikā sabiedrībā tiek izteiktas bažas, ka 5G tīkla pārklājums ir kaitīgs cilvēka veselībai. Šīs bažas noraida Tele2 komercdepartamenta direktors Raivo Rosts: «Diskusiju, protams, ir ļoti daudz, jo 5G ir ļoti populāra un interesanta tēma. Ir dažādi spriedelējumi, taču Tele2 balstās uz ekspertu viedokļiem un zinātnē balstītiem atzinumiem. Pasaules Veselības organizācija ir atzinusi, ka 5G nav negatīvas ietekmes uz cilvēku veselību.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei dizaineri pamanījušies ievietot prāvu 5,9 collu ekrānu krietni mazākām ierīcēm piedienošā korpusā

Kopš pērnā gada nogalē, vārda tiešākajā nozīmē zilās liesmās degdama, no skatuves nogāja viena no lielo telefonu «sejām» Samsung Galaxy Note 7, šajā lauciņā iestājās relatīvs pieklusums. Vismaz mūsu tirgū. Tomēr, kā jau teicis tautas dzejnieks Rainis, vieta ilgi nepalika tukša un jau šā gada sākumā uz veikaliem steidza Huawei milzenis Mate 9 ar 5,9 collu ekrānu.

Ķīnieši pilnīgi noteikti nav iesācēji tādu viedtelefonu izgatavošanā, kas daudziem lietotājiem pat pēc mūsdienu standartiem šķitīs pārlieku lieli. Jau 2013.gadā viņi laida pārdošanā Ascend Mate ar 6,1 collu ekrānu un kopš tā laika attīstījuši šo sēriju ļoti konkurētspējīgā produktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Huawei Mate 10 Pro: Profesionāļu līmeņa instruments

Jānis Vēvers, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais lielizmēra telefons Mate 10 Pro ļaus lietotājiem iepazīt mākslīgo intelektu, sola Huawei

Līdz ar bezmalu displeju tehnoloģiju sagādāto iespēju aizpildīt teju visu korpusa laukumu ar ekrānu, milzīgajiem telefonu un planšetdatoru krustojumiem jeb fabletiem vajadzētu sarukt izmēros. Kustība šajā virzienā jau ir manāma, tomēr vēl ne visu ražotāju izpētes centros. Huawei vēl pieturas pie vecās kārtības un rudenī «iesvieda kaujas laukā» izmēros prāvu, bet savu līdz šim pilnīgāko vied- tālruni Mate 10 Pro. Šis modelis izceļas ar reti piekoptu mārketinga stratēģiju. Huawei vienlaikus prezentēja trīs atšķirīgas versijas, kas paredzētas dažādiem tirgiem. Mūsu galā būs nopērkams Pro.

Dizains

Milzenis ar 6 collu ekrānu šodien vairs neizskatās tik uzkrītoši lielāks par citiem, kā pirms gadiem trim. Lietotāji jau ir apraduši un pieņēmuši «Plus» sērijas tālruņus kā normālas, ikdienā lietojamas ierīces. Tomēr tas joprojām ir iespaidīga izmēra. Būdams 15,4 cm garš, gandrīz 7,5 cm plats un 7,9 mm biezs, viedtālrunis labi jutīsies vien lielās delnās. Turēt to vienā plaukstā un ar tās pašas rokas īkšķi rakstīt ziņojumus ir apgrūtinoši, jo Mate 10 Pro sveras pāri pirkstiem un draud izkrist. Arī aizsniegt ekrāna tālāko malu ar īkšķi ir diezgan grūti, lai arī apmales ir salīdzinoši šauras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei apsteidz konkurentus, iestrādājot Mate 20 Pro ekrānā pirkstu nospiedumu lasītāju un iespēju bez vadiem no telefona lādēt citas ierīces

Reizēm ir labāk neko nesasolīt un tad pamatīgi pārsteigt – tādas pārdomas bija, oktobrī skatoties Huawei jaunākā flagmaņa Mate 20 Pro prezentāciju. Visu vasaru plūda baumas, ka jaunajam iPhone būs ekrānā iestrādāts pirkstu nospiedumu lasītājs, taču rudenī izrādījās, ka Touch ID vispār ir izņemts no telefona. Tikmēr ķīnieši bez liekas ažiotāžas pirmie iemontēja šādu lasītāju sava flagmaņa ekrānā.

Atbrīvošanās no fiziska pirkstu nospiedumu lasītāja atraisījusi Huawei dizaineriem rokas maksimāli simetriska telefona izveidē. Ja vien aizmugurē nebūtu iestrādāts prāvs četrstūris, kurā pa pāriem izvietotas trīs fotokameras lēcas un zibspuldze, Mate 20 Pro no abām pusēm izskatītos vienāds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Huawei Mate 20 X iegūst pasaulē pirmo 5G sertifikātu

Lelde Petrāne, 30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija vidū Huawei laida klajā savu pirmo 5G viedtālruni - HUAWEI Mate 20 X (5G). Tālrunis ieguvis Global Certification Forum (GCF) sertifikātu, tādējādi kļūstot par tirgū pirmo 5G viedtālruni, kas izturējis GCF 5G pārbaudes, pavēstīja Huawei komunikācijas pārstāve Latvijā Gunta Kursiša.

Pēdējo mēnešu laikā Mate 20 X izturējis 2G, 3G, 4G un 5G komunikācijas produktu testus, ko veica GCF. Visu šo pārbaužu mērķis bijis apliecināt ierīces funkcionalitāti un veiktspēju.

GCF darbojas vadošie mobilo tīklu operatori, mobilo ierīču ražotāji, mikroshēmojumu piegādātāji, testēšanas organizācijas un testa aprīkojuma piegādātāji, piemēram, Orange, Deutsche Telekom un citi. Lielākā daļa pasaules mobilo sakaru tīklu operatoru pieprasa nokārtot GCF pārbaudes.

HUAWEI Mate 20 X darbību 5G tīklā nodrošina 7nm duālais mikroshēmojums (Balong 5000 + Kirin 980). Mikroshēmojums atbalsta arī citas tīkla sistēmas, piemēram, SA (Standalone, neatkarīgais 5G tīkls) un NSA (Non Standalone, ne-neatkarīgais 5G tīkls.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas kāzu tērpu zīmols Sadoni par vietu, kur šūt savas kleitas, izvēlējies Rīgu; tā dizainere un līdzīpašniece Trūde Sadoni (Trude Sadoni) ar šo lēmumu ir apmierināta

Līgavām ir jādod iespēja izpaust savu individualitāti kāzu kleitā, un par savu uzdevumu dizainere uzskata palīdzēšanu viņām to īstenot. T. Sadoni ik mēnesi vairākas dienas pavada Rīgā, lai būtu Sadoni ateljē un iesaistītos ikdienas procesos, pārējā laikā kopā ar savu vīru un biznesa partneri Hamidu Sadoni (Hamid Sadoni) klātesot ar e-pasta un citu sakaru līdzekļu palīdzību. Vairāk par tendencēm kāzu kleitu biznesā, e-komerciju un izaicinājumiem viņa stāsta intervijā DB.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā izvēlējāties šūt kleitas Latvijā? Tepat netālu – gan Lietuvā, gan Igaunijā – šī industrija arī ir labi attīstīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam, par ko kādreiz teica «nekad», radījusi bērnu apģērbu zīmolu Little lion

Ilze nekad apzināti nav mācījusies šūt, bet vidusskolas laikā apmeklējusi dažādus pulciņos. Kleitas Ilze savai meitai nekad nav pirkusi veikalos, vienmēr šuvusi pati, tomēr nebija iedomājusies, ka šūšana varētu kļūt par pamatnodarbošanos. «Kad man kādreiz teica – tev ir tik skaistas kleitas, vajadzētu ar to nodarboties, man likās – nu nē, negribu būt šuvēja. Valdīja stereotips – ja ir augstākā izglītība, tad taču nestrādā par šuvēju, » viņa stāsta.

Viņa strādājusi algotu darbu, saņēmusi labu atalgojumu, taču kādā brīdī radusies sajuta, ka vairs nejūt piepildījumu, kaut kas ir jāmaina. Arī Ilzes vīrs viņu atbalstīja un mudināja iet prom no darba, nopirka sievai audumus, un viņa sāka darboties. Sākotnēji viņa sprieda, ka varētu strādāt ar trikotāžas audumu, jo tas ir vienkāršāk. «Sāku skatīties, ko dara citi, un darīju pilnīgi pretējo. Tie, kas mājas apstākļos kaut ko šuj, lielā mērā izmanto trikotāžu, taču šis audums nebija īsti manējais. Man ir svarīgi, ka manām kleitām ir kokvilnas oderīte, skaistas podziņas un auduma pogu cilpiņas, lai kleitas ir svinīgas, taču lai ir arī viegli mazgājamas. Citi vecāki saka – galvenais, lai kleitas nebūtu jāgludina, tāpēc cenšos izmantot šādus audumus,» stāsta Ilze. Visbiežāk apģērbu radīšanai tiek izmantota kokvilna, mākslīgais zīds, zīds, samts, bet oderēm pārsvarā tiek izmantota kokvilna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzņēmēja: Esmu pārdevusi kleitu par trīs tūkstošiem mārciņu

Kristīne Stepiņa, 09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Teju katra trešā šī zīmola kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama.

Teju katra trešā zīmola Katya Katya kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama

Tā DB stāsta zīmola radītāja, modes dizainere Katja Šehurina, kurai ir savs zīmola veikals Londonā.

Kāzu kleitu mode pēdējā laikā ir ļoti mainījusies – tērpi kļuvuši vienkāršāki un funkcionālāki. Ērtība ir ņēmusi virsroku pār vizuālo izskatu. Dizaineres kāzu kleitas ir ieturētas bohēmiskā stilā, tās izstaro vieglumu un brīvību. Ir izveidotas divas zīmola Katya Katya apģērbu līnijas: Katya Katya Occasion vakarkleitām un Katya Katya Bridal – kāzu kleitām.

Ar K. Šehurinu DB tiekas zīmola salonā Rūpniecības ielā, kas atrodas blakus viņas darba studijai. Galds, pie kura notiek saruna, ir noklāts ar jaunās kolekcijas skicēm. Tā kā augstās modes pasaulē idejas tiek zagtas, fotogrāfe tiek piekodināta tās nebildēt. Pie tā, ka zīmola Katya Katya kleitas tiek kopētas, K. Šehurina jau ir pieradusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamās trešdienas, 17.marta, tiks atjaunoti gaisa pārvadājumi uz un no trešajām valstīm, tostarp tiks atļauti čārterreisu pārvadājumi, otrdien nolēma valdība.

Vienlaikus tiek saglabāts nosacījums, ka ir aizliegta nebūtiska ceļošana no trešajām valstīm uz Latviju.

Pirmo reizi grozījumus noteikumos par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, kas saistīti ar aizlieguma atcelšanu veikt gaisa pārvadājumus caur lidostām uz un no trešajām valstīm, valdībā skatīja 26.februārī, tomēr neskaidrību dēļ lēmuma atlikšana tika vairākkārt pārcelta.

Noteikumu projekta iesniedzēja Satiksmes ministrija (SM) norāda, ka grozījumi ir nepieciešami, jo citas valstis, tostarp Igaunija un Lietuva, pasažieru pārvadājumus no un uz trešajām valstīm atļauj. Tādēļ praksē vērojama situācija, ka Latvijas pasažieri šādus braucienus veic, izmantojot tranzīta iespējas caur kaimiņvalstīm vai pa sauszemi. Atļaujot kontrolētus pasažieru pārvadājumus būtiskajiem ceļotājiem ar tiešajiem lidojumiem, paredzēts, ka tiks uzlabota ceļotāju plūsmas izsekošana un kontrole epidemioloģiskās drošības nolūkos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Latvijas zīmols Lazy Francis rada kleitas filmas Kristofers Robins aktrisei

Laura Mazbērziņa, 07.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kino kompānijas «Walt Disney Pictures» filmas «Kristofers Robins» pirmizrādēm, kuras norisinājās Losandželosā un Londonā, Latvijas bērnu apģērbu zīmols «Lazy Francis» radījis divas kleitas. Latvijas zīmola kleitās pirmizrādi apmeklējusi Kristofera Robina meitas lomas tēlotāja, jaunā aktrise – Bronte Kārmaikla (Bronte Carmichael).

Jaunās aktrises kleitas tika radītas īsā laikā - to izveide prasīja nedēļu, informē ražotājs.

«Pie mums vērsās aktrises māte ar lūgumu radīt divas kleitas viņas meitai. Ņemot vērā to, ka kleitas šuvām pēc individuālas piegrieztnes, laika mums bija katastrofāli maz. Turklāt uzdevumu vēl grūtāku padarīja tas, ka kleitām vajadzēja būt šūtām precīzi uz auguma, tāpēc nevarējām kļūdīties pat par centimetru. Tas ir ārkārtīgi sarežģīti, kad mērus ņem, sazinoties «Skype»», stāsta Olga Krūze, zīmola «Lazy Francis» dibinātāja un īpašniece.

Galvenais kleitu radīšanas iedvesmas avots bijusi pati filma – visiem pazīstamais Vinnijs Pūks, kas raisa asociācijas ar medu, noapaļotām formām, un Kristofers Robins, kurš ir slavens ar savu klasisko angļu svīteri. «Sarkanā un zelta krāsa ir dzīvi apliecinoši toņi, tāpēc mums nebija ne mazāko šaubu, ka tieši tie jāizvēlas, veidojot tērpus Brontei,» komentē O. Krūze. Abas kleitas tika radītas no dabīgā zīda un apakšsvārki katrai pašūti no 8 metriem tilla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdienas, 22. novembra vakarā, notikusi apbalvošanas ceremonija pasaulē nozīmīgākajā dokumentālo filmu festivālā IDFA Amsterdamā, un režisores Ievas Ozoliņas dokumentālā filma «Dotais lielums: mana māte», kas tapusi studijā «FA Filma» un atbalstīta Nacionālā Kino centra konkursos, saņēmusi žūrijas balvu.

Filmas producente Madara Melberga uzsver, ka IDFA Amsterdamā var uzskatīt par «olimpiskajām spēlēm» dokumentālajā kino, šogad festivāls notika 30. reizi un tam bija pieteiktas 3887 filmas, starptautiskajās konkursa skatēs kopā atlasītas 45 no tām. Sadaļā First Appearance, kas pievērš uzmanību daudzsološu režisoru pirmajām un otrajām filmām, Ievas Ozoliņas režisētā filma «Dotais lielums: mana māte» konkurēja ar 15 citu pasaules režisoru darbiem. Latvijas vēsturē šis ir otrais gadījums pēc Ivara Selecka leģendārās «Šķērsielas» (1989), kad latviešu režisora filma gūst šāda mēroga panākumus; žūrijas balva, ko saņēma Ievas Ozoliņas filma, nosaukta izcila kanādiešu dokumentālista, plaša profila radošās personības un dokumentālā kino misionāra Petera Vintonika (1953-2013) vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Glītā āriene Huawei vidējās klases lielekrāna tālrunim Mate 20 Lite piešķir elitāru izskatu un novērš uzmanību no trūkumiem

Iesildot publiku pirms 16.oktobrī paredzētās Mate 20 prezentācijas, Huawei augustā spēra sev neraksturīgu soli un izziņoja sērijas «vieglo» versiju Mate 20 Lite atsevišķi no pārējiem modeļiem. Šo vidējās klases telefonu var uzskatīt par ķīniešu mēģinājumu sarūpēt stilīgu lielekrāna ierīci taupīgajiem lietotājiem, lai gan ļoti lielas starpības starp martā izziņotā P20 Lite 5,84 collām un Mate 20 Lite 6,3 collām nav. Līdz ar to aktualizējas jautājums, vai tikai abas Huawei sērijas nesāk konkurēt viena ar otru un vai pircējiem būs skaidrs, ar ko tās atšķiras.

Dabā bieži redzēts, ka vienu otru rakstura nepilnību var veiksmīgi nomaskēt ar košu ārieni. Šī filozofija ekspluatēta daudzu ne pārāk dārgu ierīču izgatavošanā, un Mate 20 Lite nav izņēmums. Testa modelis ir glītā platīna zelta krāsā un patiesi atstāj elitāru iespaidu. No pirmā skatiena pat nepateikt, ka tas maksā zem 400 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedierīču ražotāji "Samsung" un "Huawei" atkal cīnās par labākā vietu, šoreiz 5G tirgū, vēsta ārvalstu mediji.

Šā mēneša sākumā "Samsung" paziņoja, ka pagājušajā gadā piegādājis 6,7 miljonus 5G tālruņu, savukārt šodien ar tādu pašu paziņojumu nāca klajā "Huawei", informējot, ka tā piegādāto 5G tālruņu skaits sasniedz 6,9 miljonus.

2019. gadā "Huawei" laida tirgū astoņus 5G viedtālruņus: "Mate 30 Pro 5G", "Mate 30 5G", "Porsche Design Mate 30 RS", "Mate 20 X (5G)", "nova 6 5G", "Mate X", "Honor V30 Pro" un "Honor V30".

Kamēr "Samsung" savus pārdošanas apjomus sasniedzis visā pasaulē, tostarp Amerikas Savienotajās Valstīs, liela daļa "Huawei" pārdošanas apjomu 2019. gadā sasniegti vietējā, Ķīnas tirgū, kur tā korejiešu konkurents praktiski nav pārstāvēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Rotaslietas – transformeri

Evelīna Brenča, speciāli DB, 09.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaslietām ir jābūt tādām, lai tās varētu nēsāt gan ar baltu T-kreklu un džinsiem, gan arī pie smalkas vakarkleitas

Tā intervijā norāda itāļu rotaslietu zīmola Nanis radītāja un dizainere Laura Bicego. Viņa ir dzimusi juvelieru ģimenē Vičencā Itālijā un jau kopš dzimšanas ir saistīta ar rotaslietām un to izgatavošanu. Lielāko pieredzi viņa ir ieguvusi tēva juvelieru rūpnīcā, no kā tālāk attīstīja savu zīmolu Nanis. Visa L. Bicego dzīve saistās ar šo nozari, un viņa nekad nav vēlējusies dzīvē darīt kaut ko citu.

Savu zīmolu viņa kopā ar vīru Pjero Maranjonu (Piero Marangon) izveidoja 1990. gadā. L. Bicego ir neparasta dizainere, viņai vairāk patīk radīt lietas nevis uz papīra, bet ar rokām. Viņai svarīgi ir vienlaicīgi saglabāt itāļu tradīcijas, tai pat laikā radot mūsdienīgas, transformējamas rotaslietas. Viņas radītā rokas sprādze no zelta ar dimantiem, ko iespējams transformēt par kaklarotu, pagājušajā gadā ieguva Juvelierizstrādājumu gada balvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu modes zīmols šuj kleitas, kuru cenas sasniedz vairākus tūkstošus

Monta Glumane, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Gan Krievijā, gan Tuvajos Austrumos cilvēkiem patīk ekskluzīvas lietas, kas ir pieejamas un radītas tikai viņiem. Viņi augstu vērtē kvalitāti un īpašas detaļas, augstvērtīgus materiālus un par to ir gatavi maksāt vairāk,» stāsta bērnu apģērbu zīmola Aristocrat Kids radītāja Dace Zvirbule.

Tērpu radīšanai pamatā tiek izmantoti dabīgie materiāli, piemēram, kokvilna, daudz un dažādu veidu zīds, kašmirs, vilna un citi. Arī tad, ja apģērbā tiek izmantoti dekoratīvie materiāli kā, piemēram, mežģīnes vai fliteri, audums, kas būs tiešā saskarē ar miesu, vienmēr būs 100% dabīgs. Savukārt auduma apdrukas ir īpašas ar to, ka ir unikāli veidotas sadarbībā ar mākslinieci Kristiānu Kalniņu. Apdrukas sākotnēji tiek gleznotas ar roku un tad kombinētas digitālajā vidē. Zīmējumi pēc tam tiek drukāti uz dažādām audumu bāzēm, tādām kā kokvilnas satīns un dažādu veidu zīdiem. Apģērbu audumi tiek iepirkti no Eiropas – Francijas, Itālijas, Portugāles, Spānijas, izņemot zīdu, kas ir no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Rada fotogēniskus bērnu apģērbus

Monta Šķupele, 14.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mamma un meita Saldū radījušas zīmolu "PataTaTa", kas piedāvā bērnu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Ideja par zīmolu radusies 2016. gadā, taču uzņēmumu dibināts 2019. gadā. Biznesa ideja par pašu radītu produkciju galvenokārt radās darba vietas izveides dēļ. Daiga Nagle, kas uzņēmumā atbild par ražošanas procesu, bija nonākusi situācijā, kad savas darba gaitas pavadīja Rīgā ar labu atalgojumu, taču ļoti vēlējās atgriezties savā dzimtajā pusē Saldū, kur apģērbu tehnologa amats nebija tik labi novērtēts atalgojumā. Tāpēc nāca ideja radīt uzņēmumu sev, jo uzkrātās zināšanas vairāk nekā 30 gadu laikā bija pietiekamas, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu produktu izstrādi.

D.Naglei pievienojās meita Renāte Bērante, kas ar savām zināšanām un iegūto izglītību uzņēmumā nodrošina kā iekšējo, tā arī ārējo komunikāciju un mārketingu, atbildot par pārdošanu. Produktu kategorija - bērnu apģērbs radās, jo tika saskatīta problēma bērnu svētku apģērbu kategorijas piedāvājumā. Izpētot tirgu, abas saprata, ka spēs radīt unikālu piedāvājumu - dabīgu un bērniem atbilstošu materiālu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu mūziķa Merlina Mensona bijusī sieva, skandalozā striptīzdejotāja un modele Dita fon Tīza demonstrējusi pasaulē pirmo ar 3D printeri izgatavoto «kleitu».

Tērps tapis sadarbojoties dizaineriem Mišelam Šmitam (Michael Schmidt), Francim Bitonti (Francis Bitonti) un 3D printēšanas kompānijai Shapeways. Kleita veidota izmantojot Fibonači skaitļu principu.

Kompānija Shapeways norāda, ka kleita izgatavota no neilona un izgreznota ar 13 tūkstošiem Svarovski kristāliem, lai tērpam piešķirtu plūstošu formu. Kleita izgatavota tā, lai pilnībā piegulētu modeles ķermenim.

«Tas ilustrē iespējas ar 3D printeri izgatavot sarežģītus audumus un apģērbus, kas piemēroti noteiktam cilvēkam. Tehnoloģijai attīstoties, mēs pieredzēsim aizvien vairāk un vairāk drēbju, kas izgatavotas izmantojot 3D printerus, līdz brīdim, kad tas kļūs pašsaprotami,» skaidro Shapeways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kembridžas hercogiene Keita Midltone pasākumā, kas norisinājies Londonas Dabas muzejā, piesaistījusi uzmanību ar jaunu, interesantu stilu, vēsta telegraph.co.uk.

Hercogiene bija tērpusies Mulberry kleitā, kuras audumā iestrādāti miera simboli, bet viņas frizūra atsaukusi atmiņā pagājušā gadsimta septiņdesmitos gadus.

Keitas mati bijuši lokaini, tie arī izskatījušies tumšāki. Saskaņā ar mediju spekulācijām ar hercogienes matiem varētu būt strādājis viņas iecienītais frizieris Ričards Vards.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latviešu šuvēja izpelnās pasaules vadošā šūšanas portāla ievērību

Dienas Bizness, 27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu šuvējas Elīnas Belovas darinātā kleita The paris Dress sīvā konkurencē atzīta par pasaules lielākā pašdarinātās modes un šūšanas portāla BurdaStyle.com nedēļas labāko projektu, teikts paziņojumā medijiem.

Apģērbu dizaineri un šuvēji no visas pasaules katru nedēļu BurdaStyle izvieto simtiem pašu darinātu tērpu, no kuriem eksperti izvēlas vienu, kurš turpmāko nedēļu grezno portāla sākumlapu, tā saņemot maksimālu portāla apmeklētāju uzmanību.

«Ar apģērbu šūšanu nodarbojos tikai hobija līmenī, tāpēc man ir milzīgs prieks, ka manis darinātā kleita ir izpelnījusies šādu atzinību. Šo kleitu šuvu īpaši braucienam uz Parīzi, un to veidojot kombinēju detaļas no trim publiski pieejamām piegrieztnēm. Kopumā portālā piecu gadu laikā esmu ievietojusi jau 15 darbus, taču šī kleita ir pirmā, kura atzīta par nedēļas labāko projektu,» stāsta Elīna Belova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedēļas, 17. janvārī, Vidzemes slimnīcā Valmierā ātrās medicīniskās palīdzības mašīna no kāda Burtnieku novada pagasta centra nogādājusi gadu un mēnesi vecu meitenīti, kura bija bezsamaņā, komas stāvoklī, atdzisusi līdz 33 grādu temperatūrai. Ārstu diagnoze: bērns bijis slikti ēdināts, pēc būtības – badā, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

«Tas bija neordinārs, pat ārkārtējs gadījums, ar kādu savā 20 gadu ārstes praksē sastapos pirmoreiz,» stāstījusi Vidzemes slimnīcas bērnu nodaļas pediatre Elita Smoļina. Sākumā gan ārsti apmulsuši, jo neesot varējuši saprast, kas noticis, domājuši, ka mazulis vienkārši pārsalis. Intensīva ārstēšana mazuli dažās dienās atsaukusi pie pilnas veselības, rūpīgā izmeklēšanā nav atrastas nekādas medicīniskas problēmas. To ārstiem atzinusi arī bērna māte 39 gadus vecā Agnese (vārds mainīts): trīs dienas mājās nav īsti bijis ko ēst, tāpēc mazulis pārticis tikai no ķirbja un piena... Tāda diēta, kas varbūt noder pieaugušam cilvēkam ar lieku svaru, mazulim var kļūt nāvējoša, teikusi ārste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikvienam no mums ir sava gaume attiecībā uz dažādām ikdienas lietām, kā, piemērām, mūziku, kino un pat arī fotografēšanas veidu. Šoreiz vienotā izaicinājumā ir metušies digitālā satura veidotāja Ievai Florence-Vīksne un reperis Edavārdi (Eduards Gorbunovs), lai uzņemtu izcilus attēlus ar jauno Huawei Mate 50 Pro viedtālruņa kameru trīs fotografēšanas kategorijās, kurās izšķirošā balss būs abu sekotājiem, kas trīs kārtās izvēlēsies savu favorītbildi.

Cik tuvu vien var

Viena no kategorijām, kurā abi influenceri sacentīsies par labāko attēlu, ir Macro fotogrāfija. Šī īpašā tuvplāna kategorija izceļas ar mazu detaļu vai objektu iemūžināšanu izteiktā fokusā, kas rada sajūtu, ka objekts ir lielāks nekā dzīvē.

“Jaunais Huawei Mate 50 Pro viedtālrunis ļauj uzņemt niansētas fotogrāfijas tik vien kā no 2,5 cm attāluma, tādējādi sākumā acij nemanāmām detaļām kļūstot par lielizmēra mākslas darbiem. Fotogrāfam atliek tikai ar pieskārienu izvēlēties vietu kompozīcijā, kuru izteikti fokusēt, izmēģinot dažādus variantus un nonākot pie savas mīļākās versijas,” stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs Mikus Tillers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Huawei Mate 20 X 5G

Jānis Vēvers, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Mate 20 X 5G ļauj ielūkoties, kā izskatīsies interneta lietošana viedtelefonos 5G mobilo sakaru laikmetā

Tālajā 2001. gada vasarā šo rindu autoram uzsmaidīja veiksme paviesoties tolaik vēl gluži jaunajā Vācijas uzņēmumā T-Mobile un padarboties ar 3G mobilo sakaru tīklam piemērotu viedtelefonu prototipiem. Uz tā laika podziņtelefonu fona šīs ierīces šķita «pilnīgs kosmoss» – ar lieliem ekrāniem un tolaik prātam neaptveramām interneta lietošanas iespējām. Gadi gāja, tika ieviests 3G tīkls, un tālruņi kļuva aizvien līdzīgāki Vācijā redzētajiem. Senās atmiņas uzjundīja viens no pirmajiem Latvijā nopērkamajiem 5G telefoniem – Huawei Mate 20 X 5G. Lai arī tas no pašreizējiem tālruņiem neatšķiras tik radikāli kā 3G ierīces no 2G, tomēr iezīmē svarīgu robežšķirtni tehnoloģiju attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trīs miljonu Zviedrijas kronu jeb aptuveni 240 tūkst. latu laimesta iegūšanas loterijā atsvešinātākas kļuvušas kādas mātes un meitas attiecības. Nespējot vienoties par to, kurai no viņām pieder laimests, sievietes devušās uz tiesu, vēsta thelocal.se.

Laimīgā loterijas biļete tika iegādāta pērnā gada janvārī, tomēr 59 gadus vecā māte un 35 gadus vecā meita nespēja vienoties par to, kura no viņām biļeti ir nopirkusi.

Loterijas biļete piedāvāja divas iespējas - saņemt 500 tūkst. Zviedrijas kronu (aptuveni 40 tūkst. Ls) vai piedalīties televīzijas šova tiešraidē, mēģinot laimēt prāvāku naudas summu.

Māte nav vēlējusies filmēties, tādēļ lūgusi, lai meita piedalās televīzijas pārraidē. Tajā ģimene laimējusi trīs milj. Zviedrijas kronu, kas pa desmit tūkstšiem Zviedrijas kronu (aptuveni 790 latu) ik mēnesi tiks izmaksāti 25 gadu laikā.

Nesaskaņas sākās pēc tam, kad šā gada aprīlī tika saņemts pirmais maksājums, un jautājums, kurai sievietei pienākas laimētā naudas summa, pirmdien tika skatīts Blekinges apgabala tiesā. Tiesa nolēma, ka sievietēm un viņu advokātiem divu nedēļu laikā ir jāvienojas par to, kādā veidā naudas summa tiks sadalīta.

Komentāri

Pievienot komentāru