Latvijas dzelzceļa savienojums ar Krieviju, par ko abas valstis šobrīd risina sarunas, nevar iegūt Eiropas Savienības atbalstu, laikrakstam Latvijas Avīze norāda Eiropas Savienības transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

«Pastāstiet man, kādēļ gan tam vajadzētu kļūt par Eiropas Savienības projektu? Tas būtu brīnišķīgi, ja jums būtu Rīgas–Maskavas ātrvilciena līnija, latvieši par to noteikti būtu ļoti laimīgi, taču to būtu ārkārtīgi grūti sasaistīt ar Eiropas projektu. Protams, es līdz šim šajā īsajā savas darbības laikā esmu redzējis daudzus brīnišķīgus projektus – dzelzceļus, tuneļus un tā tālāk, taču allaž ir šis mazais jautājums: «Kur tad ir nauda? Kas par to maksās?» Un tad cilvēki sāk sniegt neskaidras atbildes par to, ka vispirms būs projekts un tad jau naudu atradīs,» skaidro Kallass.

«Taču mums Eiropā ir jau slikti piemēri, kur ir pieņemti politiski lēmumi, bet naudas nav, un tad tas viss gadiem karājas gaisā un rada ārkārtīgi nepatīkamu situāciju. Tas, ko es ieteiktu, būtu ļoti tieši noskaidrot, kas par ko maksā. Jo viens kilometrs ātrvilciena līnijas izmaksā 20 – 30 miljonus eiro,» akcentē komisārs.

Viņš arī norāda, ka politiskās gribas trūkuma dēļ Latvija var zaudēt dzelzceļa savienojuma projektu Rail Baltica.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra