Jaunākais izdevums

Tuvākajās dienās Latvijā sagaidāmais karstuma dēļ uz Latvijas ceļiem varētu tikt ieviesti kravas autotransporta kustības ierobežojumi, Db.lv informēja Latvijas Valsts ceļi satiksmes informācijas centrs.

Pašlaik novērotā asfalta seguma virsmas temperatūra diennakts karstākajā laika periodā ir sasniegusi +47. Šādos laika apstākļos samazinās asfalta segumu stabilitāte, jo paaugstinoties gaisa temperatūrai, asfalta segums pa dienu var sakarst līdz +60...+65, kas ir tuvu bitumena mīksttapšanas temperatūrai.

Lai novērstu asfalta segumu masveida bojājumus un nepieļautu dziļu rišu izveidi tajos, uz atsevišķiem autoceļiem laikā no plkst. 11.00 – 20.00 var tikt ieviesti kravas autotransporta kustības ierobežojumi.

Ceļu virsmas temperatūru novēro automātiskajā režīmā un ieviestie ierobežojumi tiks noņemti, tiklīdz ceļu segumi būs atdzisuši līdz pieņemamai temperatūrai. Tiklīdz temperatūra sasniegs kritisko robežu, masveidā tiks ieviesti ierobežojumi un autobraucēji tiks nekavējoši informēti masu saziņas līdzekļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laika apstākļu anomālijas Eiropā 2007. gada augustā

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras mājaslapā internetā publicētas laika apstākļu anomālijas Eiropā šā gada augustā.

1. dekāde

Karstums un sausums

Karstums, kas Pireneju pussalā iestājās jūlija beigās, turpinājās arī augustā. Spānijas Kanāriju salās 40 grādu karstumā dega meži, Portugālē gaiss iesila līdz +38, savukārt Spānijā temperatūras stabiņš vietām pakāpās pat līdz +45 grādiem.

Vairāk nekā 3 nedēļas karsts un sauss bija arī Krievijas dienvidos. 7. augustā maksimālā gaisa temperatūra Saratovas apgabalā sasniedza 40 grādu robežu, bet Stavropoles un Krasnodaras novados bija vēl karstāks. Mēneša pirmās nedēļas laikā vidējā gaisa temperatūra Volgas un Donas lejtecēs, Krasnodaras un Stavropoles novados bija 4-6 grādus virs normas. Karstums Krievijas dienvidos mitējās tikai augusta pirmās dekādes beigās, kad to nomainīja spēcīgas lietusgāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KP uzliek 13 666 latu sodu Rīgas starptautiskai autoostai

Katrīna Iļjinska, Db, 22.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi sodīt a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) 13 666.73 latu apmērā par ļaunprātīga dominējošā stāvokļa izmantošanu, nosakot netaisnīgus tarifus regulārajiem pasažieru pārvadātājiem starptautiskajos un iekšzemes maršrutos. Šis pārkāpums autoostas darbībās konstatēts atkārtoti, liecina KP informācija.

RSA kā atsevišķu pakalpojumu pasažieru pārvadātājiem piedāvā biļešu tirdzniecību autoostas kasēs. Par biļešu tirdzniecību RSA saņem komisijas maksu 10 % apmērā no pārdoto biļešu vērtības. Lai arī šī pakalpojuma izmantošana nav obligāta un pārvadātāji paši var tirgot savas biļetes, tarifus par autoostas infrastruktūras izmantošanu RSA noteikusi vadoties no tā, kur tiek tirgotas attiecīgā pasažieru pārvadātāja biļetes. KP atzinusi, ka tarifs pārvadātājiem, kuru braukšanas biļetes netiek tirgotas RSA kasēs, ir nesamērīgi augsts – līdz pat 9 reizēm augstāks nekā tiem pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA kasēs.

Pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA, tiek piemērota pazemināta maksa par autoostas infrastruktūras izmantošanu, bet šādas rīcības rezultātā radušies zaudējumi tiek kompensēti, piemērojot augstāku maksu pārējiem pārvadātājiem, kuri tādējādi netieši maksā par pakalpojumu, kuru nemaz neaizmanto – biļešu tirdzniecību RSA kasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē veidojas «jauns klimata režīms», kuru raksturos līdz šim nepieredzēti karstuma viļņi, secināts šonedēļ žurnālā «Earth’s Future» publicētajā pētījumā.

Pagājušajā vasarā ziemeļu puslodi vienlaicīgi piemeklēja vairāki karstuma viļņi, kuru dēļ dzīvību zaudēja simtiem cilvēku un tūkstošiem tika hospitalizēti. Karstuma dēļ pastiprinājās arī savvaļas ugunsgrēki.

Pētījumā secināts, ka šī karstuma viļņu epidēmija nebūtu sākusies bez cilvēku izraisītām klimata izmaiņām.

Meteorologu prognozes liecina, ka līdzīga situācija var atkārtoties arī šogad, iespējams, signalizējot, ka intensīvi karstuma viļņi kļūst par jauno normu.

Pēdējās dienās apdullinošs karstums skāris vairākas ziemeļu puslodes daļas.

Indijas galvaspilsētā Deli termometra stabiņš pirmdien pakāpās līdz 48 grādiem pēc Celsija, kas ir augstākā Deli jebkad reģistrētā temperatūra jūnijā. Citviet Indijā karstums sasniedzi pat 50 grādus pēc Celsija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ATD piedāvājusi kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem lauzt līgumus uz vienošanās pamata

LETA, 24.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) piedāvājusi Konkurences padomes (KP) lēmumā par neatļautu vienošanos iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem lauzt līgumus uz savstarpējās vienošanās pamata, piektdien preses konferencē sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienlaikus ATD ir gatava lauzt līgumus ar šiem pārvadātājiem gadījumā, ja KP lēmums kļūst galīgs un nepārsūdzams pēc tiesas lēmuma.

Līgumu laušana ar pārvadātājiem uz savstarpējas vienošanās pamata varētu būt iespējama, ja tam ir pārvadātāju piekrišana, turklāt katrā no lotēm piekrišana nepieciešama no tā pārvadātāja vai pārvadātāju apvienības, kuri veic pārvadājumus šajā lotē, teica Godiņš.

Tāpat līgumu laušana uz savstarpējas vienošanās pamata būs iespējama brīdī, kad iestāsies pakalpojuma nepārtrauktība. ATD ir vērsusies pie Latvijas pārvadātājiem ar aptauju, lai saprastu pārvadātāju rīcībā esošos resursus un iespējas veikt pārvadājumus brīdī, kad tiek lauzti līgumi ar KP lēmumā minētajiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvdienās Latvijā pastiprināsies karstums, svētdien un nākamās nedēļas sākumā gaisa temperatūra Latvijā var sasniegt +32..+34 grādus, liecina pašreizējās sinoptiķu prognozes.

Ja prognozes piepildīsies, šis būs lielākais karstuma vilnis Latvijā kopš 2006. gada jūlija, kad gaisa temperatūra pakāpās līdz +35,3 grādiem.

Vēl nav iespējams precīzi prognozēt, cik lielā mērā karstums skars Latviju. Prognozes vēsta, ka piektdien gaisa temperatūra Latvijā nepārsniegs +28 grādus, sestdien Zemgales dienvidos tā paaugstināsies līdz +31 grādam, bet svētdien jau lielā Latvijas daļā iespējama +30..+32 grādu svelme, dažviet Zemgalē - pat +33 grādi. Nākamās nedēļas sākumā karstums varētu kļūt vēl par vienu vai diviem grādiem lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Matīss: Ja pasažieru pārvadātāji streikos un nepildīs vienošanos, līgumi tiks lauzti

Nozare.lv, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pasažieru pārvadātāji streikos un nepildīs to apjomu, kas līgumā ir noteikts kā obligāts, ar pārvadātāju tiks pārtraukts līgums jeb tas tiks lauzts, apgalvo satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš gan atzina, ka ar pasažieru pārvadātājiem par 2012.gada parāda atmaksu jārunā konstruktīvi un ir jācenšas vienoties.

«Ir noteikts, cik drīkst neveikt darbus, jo nevar būt situācija, ka visā valstī nenotiek pārvadājumi,» uzsvēra Matīss.

Viņš norādīja, ka situācija nav viendabīga. Problēmas ir tikai atsevišķiem plānošanas reģioniem. «Ir tādi reģioni, kuri ir optimizējuši savus maršrutu tīklus, un tie tagad ir zaudētāju pozīcijās. Viņi neprasa papildu naudu, bet maršrutu skaitu samazināja. Jāsaprot, ka jābūt vienotai pieejai.»

Ar pārvadātājiem ir jārunā konstruktīvi, lai neciestu ne pārvadātāji, ne iedzīvotāji, pauda ministrs. «Jāvienojas, ka zaudējumus nokompensējam. Negribam iet draudēt vienam vai otram, ir jāpanāk kopīgs viedoklis. Jāpanāk risinājums, nevis jādraud ar streikiem vai naudas nemaksāšanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neskaidrības ar pasažieru pārvadājumu pārņemšanu

Daiga Ozola, Db, 12.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreiz visvairāk neskaidrību saistās ar sabiedriskā transporta organizēšanu pēc rajonu reorganizācijas, secināts Latgales plānošanas reģiona (LPR) sadarbības komisijas sēdē.

Sakarā ar pasažieru pārvadājumu nodošanu plānošanas reģioniem pēc rajonu reorganizācijas 2009. gadā LPR Sadarbības komisija aicināja uz diskusiju Satiksmes ministrijas valsts SIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētāju Adrianu Ļubļinu, kā arī citas atbildīgās amatpersonas. Sanāksmē piedalījās visu piecu Latvijas plānošanas reģionu pārstāvji, pasažieru pārvadātāji, pašvaldību vadītāji, kā arī Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) priekšsēdētājs Andris Jaunsleinis.

Pasažieru pārvadājumu organizēšanu un saskaņošanu ar vietējām pašvaldībām veiktu pieci plānošanas reģioni. Variants par pārvadājumu nodošanu katram novadam izsaucis pretrunīgu reakciju. Piemēram, Balvu rajonā šīs funkcijas būtu gatavi veikt novadi, bet citviet Latvijā, kur tiks izveidoti ļoti mazi novadi, daudziem tas nebūtu pa spēkam, norādīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts sekretāres vietnieks Arvīds Pīlēģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atkāpjas ATD valdes priekšsēdētājs Godiņš un valdes loceklis Jaunups

Db.lv, LETA, 21.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš un valdes loceklis Modris Jaunups šodien, 21.aprīlī, ir atstājuši valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatus, informē ATD pārstāvji.

Amatu turpmākā izpilde nav iespējama, ņemot vērā politiķu spiedienu veikt darbības, kas neatbilst spēkā esošajām tiesību normām un nākotnē var radīt negatīvas sekas uzņēmumam un valstij.

Godiņš uzsver, ka, prettiesiski laužot līgumus, ATD valdei personīgi nāktos atbildēt ar savu mantu tiesas priekšā, kā arī tas radītu būtiskas sekas uzņēmumam un valstij.

"Mēs neesam gatavi veikt prettiesiskas darbības tikai tāpēc, ka, iespējams, atsevišķi politiķi vēlas iet kāda pārvadātāja pavadā. Šis ir viens no lielākajiem konkursiem neatkarīgās Latvijas vēsturē, summas ir iespaidīgas, un bija prognozējams, ka būs pārvadātāju cīņas, publiski nomelnojot direkciju. Tomēr nebijām gatavojušies, ka šajās cīņās iesaistīsies politiķi," skaidro Godiņš. Viņš norāda, ka darbu ATD sāka 2015.gada februārī un vairāk nekā astoņu gadu laikā kopā ar kolēģiem ir ieviesti vairāki pakalpojumi e-vidē, paplašinātas uzņēmuma darbības jomas, nodrošināta stabila un nepārtraukta uzņēmuma darbība, kā arī veicināta uzņēmuma izaugsme un reģionālā sabiedriskā transporta sistēmas reorganizācija Latvijā atbilstoši vienotiem kvalitātes standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielo pilsētu sabiedriskajā transportā iekāpšanu drīkstēs ļaut tikai ar Covid-19 sertifikātu

Db.lv, 07.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskajā transportā pasažieru skaita maksimālā ietilpība palielināta līdz 80% līdzšinējo 65% vietā, savukārt komerciālo maršrutos pārvadātājiem, kā arī valstspilsētu pārvadātājiem būs ļauts organizēt pārvadājumus, kuros uzņems pasažierus tikai ar sadarbspējīgiem Covid-19 sertifikātiem.

To paredz valdībā otrdien atbalstītie grozījumi Epidemioloģiskās drošības pasākumos Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Maksimālās ietilpības palielināšana saistīta ar skolnieku mācību atsākšanos klātienē no 1.septembra, kas būtiski ietekmēs pasažieru plūsmas apmērus, skaidro satiksmes ministrija.

Savukārt, ievērojot pašreiz noteiktos ierobežojumu attiecībā uz pārvadājamo pasažieru apjomu sabiedriskajos transportlīdzekļos, Satiksmes ministrija prognozē būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu, kas var radīt pārvadātājiem problēmas ar visu pasažieru nogādāšanu nepieciešamajā galapunktā.

"Maršruta tīklā daudzi maršruti ir pielāgoti, lai savlaicīgi nogādātu skolēnus un studentus uz mācību iestādēm, ievērojot mācību laika sākumu un beigas. Līdz ar to šādi maršruti ir pieprasīti tieši mācību laikā un to izmanto kā skolēni, tā citi pasažieri un attiecīgi tajos transportlīdzekļu piepildījums tuvojas maksimāli atļautajam," norāda SM

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārvadātāji: SM piešķirtie līdzekļi visas problēmas neatrisina

Žanete Hāka, 14.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija LARPA atzinīgi vērtē Satiksmes ministrijas (SM) operatīvo rīcību, piešķirot finansējumu pārvadātājiem, tomēr jāņem vērā, ka tas neatrisina visas problēmas, saka LARPA valdes loceklis Uldis Kolužs.

Viņš uzsver, ka Zemgales pārvadātāji jau ir saņēmuši pilnu samaksu par 1.ceturksni, un ir informācija, ka arī Vidzemes un Latgales plānošanas reģioni naudu jau ir saņēmuši, un šodien ir cerība, ka tā tiks pārskaitīta pārvadātājiem. Tas uz brīdi ļaus pārvadātājiem nokārtot savas saistības un uzlabot saimniecisko darbību, norāda LARPA pārstāvis.

«Tomēr tas visas problēmas neatrisina. Ceram, ka tiks izpildīts arī nākamais solījums - jūnijā atmaksāt 2012.gada parādus,» saka U. Kolužs.

Tāpat vietējie reģionālie pārvadātāji cer, ka rezultatīvi noslēgsies arī sarunas par nepieciešamo līdzekļu piešķiršanu, lai ar pārvadātājiem varētu norēķināties 2013.gada ietvaros un kārtējo reizi nepārceltos parādi uz 2014.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nelegālajiem pārvadātājiem piegriezīs skrūves

Žanete Hāka, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 8.jūlija, stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kārtību, kā tiek veikti iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un kāda ir norēķinu kārtība par attiecīgajiem pakalpojumiem, informē Autotransporta direkcija.

Normatīvajos aktos uzskaitīti nosacījumi, kas jāievēro neregulārajiem pārvadātājiem, lai varētu sniegt konkrētos pakalpojumus, tādējādi negodprātīgiem pārvadātājiem liedzot iespēju uzdoties par regulāro pārvadājumu veicējiem un kropļot konkurenci sabiedriskā transporta pakalpojumu tirgū. Paredzams, ka, pamatojoties uz jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem, turpmāk būs vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus.

Līdz ar jaunajiem noteikumiem efektīvāka kļūs pasažieru pārvadātāju identifikācija un kontrole, ko nodrošina Valsts policijas, pašvaldību policijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Autotransporta direkcijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas autopārvadātāji ir konkurētspējīgi Eiropas tirgū

Egons Mudulis, 20.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja salīdzina situāciju kravu pārvadājumos ar autotransportu tuvākajās kaimiņvalstīs un Eiropā kopumā, tad Latvijas kravu pārvadātājiem ir labi rādītāji, DB norāda SIA Logic Media valdes loceklis Guntis Mičuļs.

Salīdzinot šobrīd pieejamos datus, piemēram, kravu pārvadājumu apjomu izmaiņas Lietuvas un Latvijas pārvadātājiem, Latvijas uzņēmēju pārvadāto kravu apjoms šī gada 1. ceturksnī ir audzis par 17% pret pagājušā gada attiecīgo periodu, bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums ir tikai 8%. Arī salīdzinot 2010. g. rādītājus ar 2009. g. rādītājiem, Latvijas pārvadātājiem bija 24% apjomu pieaugums (kas bija labākais rādītājs starp ES valstīm), bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums nesasniedza pat 1%.

Analizējot kopējos rādītājus Eiropas savienībā 2010. gadā pret 2009. gadu, Latvijas pārvadātāji uzrādīja straujāko relatīvo kravu apjoma pieaugumu (24%), kam sekoja Luksemburga (15%), Somija (14%), Dānija (11%) un Polija (9%). Savukārt absolūtos rādītājos lielākie pārvadājumu apjoma pieaugumi bija Polijas (+106 milj. tonnu), Francijas (+76 milj. tonnu) un Somijas (+47 milj. tonnu) pārvadātājiem. Savukārt Latvijas pārvadātāju kopējais pārvadāto kravu apjoms 2010. gadā bija nepilni 47 milj. tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Graudu eksporta cenas ir nervozi svārstīgas

Jānis Goldbergs, 05.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielā karstuma dēļ jūlijā ziemāju raža tiek prognozēta par 15% zemāka nekā pērn, visticamāk, mazākas būs arī pākšaugu ražas, arī vasaras sējumos vērojama pāragra nogatavošanās.

Dienas Biznesam apstiprināja Latvijas Lauku konsultāciju centra (LLKC) Augkopības nodaļas vadītājs Oskars Balodis. Ziemāji ir lielākā novācamo graudaugu sadaļa, kas nozīmē, ka eksportēto graudu apjoms tonnās varētu sarukt.

“Kopumā šā gada sezona iesākās cerīgi, un mūsu prognozes par ražu pat pārsniedza pērnā gada labos rezultātus. Šobrīd ziemājiem esam ražas prognozi samazinājuši par 15%. Karstums jūlijā nereti sasniedza 30 grādus pēc Celsija, kas ir par daudz labībai. Pie 25 grādiem graudi vienmērīgi nogatavojas un piebriest, bet pie 30 grādiem labība izkalta. Graudi bija aizmetušies, tomēr daudzi nesasniedza vajadzīgo izmēru. Vienkārši sakot, graudi ir, bet tie nav resni, tie ir tievāki un mazāki pēc izmēra. Zinātniski sakot, ir samazināta tilpummmasa,” sacīja O. Balodis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karstums kopā ar lietusgāzēm var pazemināt lauksaimniecības produktu ražu Latvijā un visā Eiropā, kas savukārt var draudēt ar patērētājiem netīkamām sekām - pārtikas sadārdzināšanos, laikrakstam Diena apgalvo ekonomikas eksperti.

Karstuma ietekmi uz Latvijas ekonomiku kopumā gan esot grūti novērtēt, «jo atsevišķu nozaru panākumus aizēno citu nozaru sliktāki rezultāti un tas, ka ilgstošs karstums tomēr nelabvēlīgi ietekmē cilvēku veselību un darba spējas,» skaidro SEB bankas ekonomists Edmunds Rudzītis.

Ilgstošais karstums, mijoties ar spēcīgām lietusgāzēm, var būtiski mazināt arī cerības iegūt labu labības un citu kultūraugu ražu ne tikai Latvijā, bet visā Eiropas kontinentā, ko skar dabas untumi. Līdz ar to pastāv risks, ka pārtikas cenas, piemēram, maizes, rudenī un ziemā varētu pieaugt, vērtē eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ir pamats piedzīt negūto peļņu no Latvijas valsts

Dzintars Pomers, avio pasažieru pārvadājumu jomas eksperts, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments š.g. 15. janvārī pirmajā lasījumā atbalstīja likumprojektu vienādu principu noteikšanai lidostas nodevu iekasēšanā 67 Eiropas Savienības lidostās. Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas nediskriminējošā kārtībā no visām lidostā strādājošajām aviosabiedrībām.

Eiropas direktīva par lidostu nodevām pieprasa, lai lidostās korekti tiktu ievēroti trīs galvenie punkti: nedrīkst būt diskriminācija – noteikumiem attiecībā uz visiem pasažieru pārvadātājiem jābūt vienādiem, otrkārt – caurspīdīgums: ir jābūt atspoguļotai skaidrai un caurredzamai shēmai, kā veidojas no pasažieriem iekasējamās summas un kur tās tiek izlietotas; un treškārt – jāuztur drošības kvalitātes prasības, kas mūsdienās ir īpaši svarīgi. Līdz ar to var secināt, ka pašreizējā situācijā Rīgas lidosta var pieredzēt sankcijas attiecībā uz pirmo un būtiskāko jautājumu – nediskriminējoši vienāda attieksme pret visiem pārvadātājiem. Gribu uzsvērt, ka neviens neprasa, lai visām valstīm un visām lidostām šīs nodevas tiktu izlīdzinātas, tieši otrādi, - lidostu vadītāji cīnās par šīm priekšrocībām, tomēr nevar pastāvēt situācija, ka netiek piemēroti godīgas konkurences principi vienas lidostas ietvaros, un tas ir galvenais punkts, ko pieprasa šī direktīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Braukšanas maksas atvieglojumi sabiedriskajā transportā turpmāk būs sīkmaksājumu karšu veidā

LETA, 15.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) attīstības padomes sēdē reģiona pašvaldību vadītāji tika informēti par visā valstī gaidāmo elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā, kas saistīts ar braukšanas maksas atvieglojumiem, aģentūra LETA uzzināja sēdē.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs klātesošos informēja, ka, stājoties spēkā jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem «par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršruta tīkla maršrutos», elektroniskā norēķinu sistēma būs aktuāla visiem sabiedriskā transporta pārvadātājiem, un viņš arī aprakstīja priekšrocības, kādas, ieviešot šīs kartes, varētu izmantot pašvaldības.

Salkazanovs pastāstīja, ka aptaujātas tika visas bankas, bet pagaidām Norvik banka esot vienīgā, kas tehnoloģiski to varot nodrošināt, un no 2016.gada 1.janvāra tā būšot šīs sistēmas ieviesēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trēziņš: Latvijas pārvadātājiem marta beigās var kļūt problemātiski vest kravas uz Krieviju

LETA, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām ir apgrūtināta autopārvadājumu veikšana uz Krieviju no Latvijas muitas noliktavām un ostām, izmantojot divpusējās atļaujas, jo tad jārēķinās ar naudas sodiem, aģentūru LETA informēja "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Viņš skaidro, ka Krievijas dienesti Latvijas pārvadātājiem pieprasa dokumentus, kas tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces. Patlaban, kamēr vēl pietiek trīspusējo atļauju, pārvadātāji savu darbu turpinot, taču, tā kā to skaits ir nepietiekošs, jau marta beigās tās būs beigušās, un tad sākšoties lielas problēmas, atzīst Trēziņš.

Būtiski šajā situācijā esot atrast risinājumu, prognozējot, ka Krievija spers kompromisa soļus. Patlaban Maskava esot apņēmusies līdz 15.aprīlim precizēt pagājušā gada decembrī ieviestās normas. Tas noticis, pateicoties tam, ka no jaunās kārtības būtiski cieš arī Polijas pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Licence komercpārvadājumiem turpmāk maksās 15 latus

Elīna Pankovska, 12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par licences izsniegšanu, pagarināšanu un pārreģistrāciju pasažieru un kravas komercpārvadājumiem ar autotransportu būs jāmaksā valsts nodeva 15 Ls apmērā.

Turpmāk šāda nodeva pārvadātājiem būs jāmaksā neatkarīgi no izmantojamo transportlīdzekļu skaita, un netiks piemērotas līdz šim spēkā esošās atlaides pasažieru pārvadātājiem. Savukārt nodeva par dublikāta izsniegšanu un licences maiņu paliks nemainīga – 5 Ls.

«Kopā ar autopārvadātājiem tiek rasti risinājumi, kā veicināt uzņēmējdarbību autopārvadājumu nozarē, samazinot izdevumus pārvadātājiem, kuri izmanto lielāku transportlīdzekļu skaitu. Tāpat, nosakot vienotu licences izsniegšanas maksu, neatkarīgi no transportlīdzekļu skaita, tiek vienkāršota nodevas administrēšana,» norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Konkurences padome Liepājas autobusu parkam piemēro 129,4 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS Liepājas autobusu parks, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli, diskriminējusi citus pasažieru pārvadātājus un kavējusi efektīvāku uzņēmumu iespējas saņemt valsts pasūtījumu.

Tādējādi AS Liepājas autobusu parks piemērots naudas sods 129,4 tūkstošu eiro apmērā, informē KP.

AS Liepājas autobusu parks nodarbojas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem un vienlaikus arī pārvalda Liepājas autoostu. Tā kā autoostas infrastruktūras pakalpojumi daudzos maršrutos neizbēgami ir jāizmanto arī citiem pasažieru pārvadātājiem, AS Liepājas autobusu parks ļaunprātīgi izmantoja situāciju, saviem konkurentiem par autoostas pakalpojumiem pieprasot ievērojami augstāku samaksu, uzsver KP.

Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka, nosakot maksu citiem pasažieru pārvadātājiem par autoostas izmantošanu, Liepājas autoosta tajā bija iekļāvusi nesamērīgi augstu savas peļņas procentu, kamēr AS Liepājas autobusu parks maksa bija noteikta pašizmaksas līmenī. Noteiktā laika periodā AS Liepājas autobusu parks maksa par autoostas pakalpojumiem netika paredzēta vispār, bet autoosta šīs izmaksas sedza, iekasējot paaugstinātu maksu no citiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eksperta viedoklis: Latvijas auto rīkojas kā monopolists savā jomā

SIA Multiconcepts direktors Ēriks Segliņš, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autopārvadātāju asociācija Latvijas auto kopš maija ir palielinājusi vienreizējo iestāšanās biedru maksu no 2000 uz 10 000 Ls, padarot līdzdalību asociācijā gandrīz neiespējamu mazajiem pārvadātājiem, šādu viedokli laikrakstam Dienas bizness pauž SIA Multiconcepts direktors Ēriks Segliņš.

Ņemot vērā, ka Latvijas auto ir monopolists TIR CARNET (starptautisko kravu pārvadājumu deklarēšanas dokuments) izsniegšanā Latvijā, šādi jauniem tirgus spēlētājiem tiek liegts līdzdarboties trešo valstu tirgos (piemēram - Krievijas un Ukrainas tirgū). Taču ikgadējās Latvijas auto biedru naudas palikušas iepriekšējā līmenī, no kā var secināt, ka visi tie, kas ir šajā asociācijā, ir ieinteresēti nelaist klāt jaunos dalībniekus, savukārt paši maksāt mazāk.

Ja pārvadātājs, kuram šī dokumenta nav, vēlas apkalpot klientus, piemēram, Krievijā, viņam ir jāstrādā kā apakšuzņēmējam pie cita pārvadātāja. Tomēr tas ir sarežģīti un esošajā tirgus situācijā un nozares konkurences apstākļos neizdevīgi. Rezultātā mazajiem pārvadātājiem, kas nav Latvijas auto biedri, ir lielāki izdevumi nekā lielajiem pārvadātājiem, kurus turklāt neskar iestāšanās maksas paaugstinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas Komisijai nepatīk degvielas tūrisms

, 14.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija ierosinājusi sākt cīnīties ar degvielas tūrismu, priekšlikuma pamatā ir fakts, ka pašreizējās nodokļu atšķirības par dīzeļdegvielu , ko izmanto kravas automobiļos, rada konkurences traucējumus liberalizētā iekšējā tirgus kravu pārvadājumu pakalpojumu sektorā.

Turklāt tas ir cēlonis degvielas tūrismam, kad kravas automobiļu šoferi maina maršrutu, lai izmantotu nodokļa likmju atšķirības dažās dalībvalstīs, bet vienlaikus arī radot nevēlamu ietekmi uz vidi. Tāpēc Komisijas priekšlikums ir vērsts uz šo nodokļa likmju atšķirību samazināšanu, mazinot arī negatīvo ietekmi uz vidi.

"Esmu pilnīgi pārliecināts, ka Eiropas kravu pārvadājumu pakalpojumu tirgi, kas tagad ir pilnībā atvērti brīvai konkurencei, vairs nepieļauj pārāk lielas akcīzes nodokļu likmju atšķirības, ko dalībvalstis noteikušas par autotransportā izmantojamo dīzeļdegvielu. Tās ir cēlonis nopietniem konkurences traucējumiem tiem uzņēmumiem, kas savstarpēji konkurē vienos un tajos pašos tirgos, kā arī apdraud nodarbinātību," teica Lāslo Kovāčs, ES komisārs nodokļu politikas un muitas savienības jautājumos. "Tajā pašā laikā ir būtiski, lai priekšlikumi pasākumiem, kas attiecas uz autotransportu, veicinātu tā radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanos, jo šis sektors vien ES-25 valstīs kopumā rada 19,3% no CO2 emisiju kopējā apjoma. Tāpēc esmu ļoti apmierināts, ka šis priekšlikums dotu zināmu artavu vides stāvokļa uzlabošanai, jo ievērojami tiek samazināts nevajadzīgs nobraukums, ko šoferi veic tikai tāpēc, lai no zemāka nodokļa par dīzeļdegvielu gūtu materiālu labumu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcija otrdien piedzīvojusi masīvus traucējumus elektroapgādē, kādēļ lielā daļā valsts iestājies haoss, vēsta mediji.

Telekanāls NTV un citi mediji vēsta, ka Stambulā elektrība pazudusi ap plkst.10.40 pēc vietējā un Latvijas laika. Ap to pašu laiku elektrība pazudusi arī vairākās citās Turcijas pilsētās.

Elektroapgādes traucējumi skāruši gandrīz visas valsts provinces, sākot no Grieķijas robežas līdz valsts dienvidaustrumiem.

Turcijas premjerministrs Ahmets Davutoglu paziņojis, ka sākta notikušā izmeklēšana un pagaidām netiek izslēgta neviena iespēja, arī teroristu uzbrukums.

Turcijas Enerģētikas ministrijā sasaukta krīzes komanda.

Arī enerģētikas ministrs Taners Jildizs norādīja, ka varasiestādes pašreiz cenšas noskaidrot, vai elektrības zudumu izraisījušas tehniskas problēmas vai kiberuzbrukums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģinājums tiesā panākt, ka marihuānas tirdzniecības vietās Māstrihtā, Nīderlandē var iepirkties arī citu valstu iedzīvotāji, cietis sakāvi. Eiropas Savienības tiesa atzinusi, ka ierobežojumi ir pamatoti.

«Šis ierobežojums ir attaisnots ar mērķi apkarot narkotūrismu un tā izraisītos traucējumus. Šis mērķis ir saistīts ar sabiedriskās kārtības uzturēšanu un ar pilsoņu veselības aizsardzību gan dalībvalstu, gan Savienības līmenī,» teikts EST spriedumā.

Saskaņā ar 1976. gada likumu par narkotiskajām vielām Nīderlandē ir aizliegta narkotisko vielu, tostarp kanabisa glabāšana, tirdzniecība, audzēšana, pārvadāšana, ražošana, importēšana un eksportēšana. Tomēr šī valsts visā Eiropā ir pazīstama ar to, ka uz kanabisu jeb tā dēvēto «zālīti» tiek piemērota iecietības politika. Tas nozīmē to, ka veikaliņos, kas pazīstami ar nosaukumu coffee – shops, blakus bezalkoholiskajiem dzērieniem un pārtikas precēm legāli var iegādāties arī vieglās narkotikas. Šāda veikala izveidošanai nepieciešama vien pašvaldības izdota atļauja, kas tiek sniegta, ja tiek ievērota virkne kritēriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autobusiem drīz draud apstāšanās

Oskars Prikulis kopā ar Ievu Mārtiņu, 27.06.2008

Pirmajā ceturksnī bankas mums palīdzēja, otrajā ceturksnī bankas mums, cerams, arvien palīdzēs, bet trešajā ceturksnī bankas diez vai vēl būs gatavas mums izsniegt kredītus, tā SIA Jelgavas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Pēteris Salkazanovs.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pasažieru pārvadājumu nozare nonākusi krīzes priekšā. Līdz gada beigām liela daļa firmu varētu pārtraukt pārvadājumus. Šādas un līdzīgas prognozes šobrīd izsaka autobusu pasažieru pārvadājumu kompāniju pārstāvji un vadītāji, jo viņu pārstāvētās kompānijas nonākušas nopietnās naudas grūtībās. Daudzu kompāniju vadītāji uzsver, ka tik nopietnu krīzi vēl nav piedzīvojuši.

Lielo izmaksu pieauguma un degvielas cenu kāpuma dēļ, valsts šobrīd nav spējīga atmaksāt pasažieru pārvadātājiem pienākošās dotācijas, bet trūkstošie apgrozāmie līdzekļi jāaizņemas bankās. "Līdz gada beigām visas resursu iegūšanas iespējas var būt izsmeltas, un tad autobusu kompānijas vienkārši vairs nevarēs nodrošināt savus pakalpojumus," norāda pasažieru pārvadājumu kompānijas SIA Aips valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs.

Nav līdzekļu

SIA Autotransporta direkcija valdes loceklis Adrians Ļubļins, pārstāvot Satiksmes ministriju (SM), norāda, ka biļetes nosedz vien aptuveni 40%pārvadātāju izmaksu. "Atlikušie 60% jāsedz no dotācijām, tomēr valsts budžetā nav līdzekļu, lai segtu straujo izmaksu pieaugumu, līdz ar to aptuveni 30% no kopējām izmaksām autobusu kompānijās tiek segti ar kredītresursiem," norāda Ļubļins.

Komentāri

Pievienot komentāru