Citas ziņas

Katram lauksaimniekam ir iespēja saņemt nepieciešamo informāciju īsziņas veidā vai pa tālruni

, 15.08.2007

Jaunākais izdevums

Ar katru gadu Zemkopības ministrija (ZM) ievieš aizvien jaunas iespējas un risinājumus, lai katrs lauksaimnieks vienkārši un operatīvi var saņemt sev nepieciešamo, aktuālo un nozīmīgo informāciju.

Izmantojot ministrijas piedāvāto pakalpojumu, lauksaimnieki savā mobilajā telefonā īsziņas veidā var saņemt aktuālo un nepieciešamo informāciju lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un zivsaimniecībā. Turklāt katru trešdienu no pulksten 9.00 līdz 10.00 interesentiem ir iespēja zvanīt uz "karsto tālruni" 7027010 un uzdot jautājumus zemkopības ministram Mārtiņam Rozem. Šajā trešdienas rītu stundā ministrs atbild uz visiem zvanītāju jautājumiem un uzklausa lauksaimnieku pārdomas. Tāpat katru dienu darbojas ZM "karstais tālrunis" 7027010. Uz interesentu uzdotajiem jautājumiem atbildes sagatavo ministrijas speciālisti divu darba dienu laikā.

Šogad uz ZM "karsto telefonu" ir saņemti jau aptuveni 500 jautājumu par dažādām nozarē aktuālām tēmām. Visvairāk lauksaimniekus un lauku iedzīvotājus šogad ir interesējuši valsts un Eiropas Savienības atbalsta saņemšanas nosacījumi, esošā tirgus situācija lauksaimnieciskās produkcijas ražošanā, informācija par netradicionālu lauksaimniecības veidu attīstību. Tāpat lauksaimnieki vēlējas uzzināt ieteikumus latvāņu iznīcināšanā, lauksaimniecības zemes uzlabošanā, kredītu atmaksas iespējām nozarē un citus specifiskus jautājumus.

Zemkopības ministrija aicina lauksaimniekus un lauku iedzīvotājus izmantot piedāvātās iespējas un pieslēgties īsziņas saņemšanai mobilajā telefonā, lai regulāri saņemtu informāciju par Latvijas un Eiropas Savienības budžeta atbalsta maksājumiem, kā arī saņemt atgādinājumus par pieteikšanās termiņiem. Tāpat ZM sūtītajās īsziņās ir arī cita informācija par būtisko lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un zivsaimniecībā.

Kopš pakalpojuma ieviešanas nepilnu divu gadu laikā lauksaimniekiem ir nosūtītas kopumā aptuveni 87 tūkstoši īsziņu par 40 dažādām tēmām, to skaitā par svarīgiem termiņiem un nozīmīgiem notikumiem.

Tiem lauksaimniekiem, kas vēlas saņemt informāciju īsziņas veidā, no sava mobilā tālruņa kā SMS (īsziņa) jānosūta kods ZM ON uz pakalpojuma pieteikšanas tālruņa numuru 157. Visu operatoru mobilo tālruņu abonentiem un zvanīšanas karšu īpašniekiem ir viens pieteikšanās numurs. Šis pakalpojums ir bezmaksas un par saņemtajām īsziņām ar informāciju par aktualitātēm lauksaimniecības nozarē nav jāmaksā. Lai no pakalpojuma attiektos, uz numuru 157 jānosūta SMS (īsziņa) ZM OFF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)

«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.

Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.

Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 un Bite: klientu sms saturam mums piekļuves nav un nedrīkst būt

Sanita Igaune, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protams, ka klientu sms saturam mums piekļuves nav un nemaz nedrīkst būt. Mēs runājam par klientiem un darbiniekiem, kas paši pie mums ir vērsušies,» Db norādīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņa atzīmēja, ka klientu sms saņemšanas laiks par Latvijas Mobilais telefons (LMT) tarifu plānu Brīvība sakrīt, tad secinājumi ir nepārprotami.

«Gan mūsu darbinieki, gan arī mūsu klienti vērsās pie mums ar jautājumu kāpēc LMT viņus spamo ar savām reklāmām, turklāt vēl uzdodas par «draugu». Šo klientu un darbinieku saņemtās īsziņas bija pilnīgi identiskas. Un arī dienas, kad cilvēki bija saņēmuši šīs īsziņas pilnībā sakrīt ar īsziņu tūkstošiem, kas konkrētajā laikā tika sūtītas uz Bites tīklu no LMT. Šādu reklāmas īsziņu sūtīšana bez cilvēku piekrišanas ir pretlikumīga,» skaidroja L. Grafa.

Arī Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs DB apliecināja, ka Tele2 ir saņēmis klientu sūdzības par vienveidīgu spamu, kā arī pusei Tele2 darbinieku ir sūtītas identiskas reklāmas īsziņas, tādēļ arī operators izdara secinājumus par vienādu spam sms tekstu sūtīšanu. «Tele2 sms saturs nav pieejams, varam tikai noteikt, cik klientu ir saņēmuši īsziņas no konkrēta avota,» tā V. Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimnieki no šodienas var pieteikties platību maksājumiem, informē Lauku atbalsta dienesta (LAD) pārstāvji.

Pieteikumus platību maksājumiem LAD pieņems līdz 22.maijam vai arī ar kavējuma samazinājuma sankciju līdz 17.jūnijam.

Pieteikumus var iesniegt, aizpildot ģeotelpisko iesniegumu LAD Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, taču iesniegumus no mazajām saimniecībām LAD pieņems pa tālruni.

Dienesta pārstāvji norāda, ka 2024.gadā prasības platību un dzīvnieku maksājumu saņemšanai nav būtiski mainījušās, arī atbalsta pasākumu skaits un veidi ir tādi paši kā pērn.

Taču kā galvenās izmaiņas 2024.gada sezonā LAD min, ka standartizlaides vienības šogad ir samazinātas līdz 300 eiro par hektāru auzām, griķiem un citām kultūrām, kamēr iepriekšējā gadā tie bija 400 eiro par hektāru. Tāpat 4% no neražojošās platības varēs nodrošināt arī ar starpkultūrām un slāpekli piesaistošajiem kultūraugiem, lucernu, āboliņu, zirņiem, lauku pupām un citiem, par šo platību nesaņemot otrās ekoshēmas maksājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID īsziņu pakalpojums - pieprasīts

, 14.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājis pusgads, kopš ikviens Latvijas vai Lietuvas iedzīvotājs, kuram ir mobilais tālrunis un kuru interesē aktuālā informācija par automašīnu rindām pie Latvijas un Krievijas robežas, var to saņemt īsziņas veidā. Autopārvadātāju un loģistikas speciālistu ikdienas darbā noderīga ir ne vien informācija par transportlīdzekļu, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, skaitu, bet arī aptuveno gaidīšanas ilgumu, norāda Valsts ieņēmumu dienests.

Uzzināt par transportlīdzekļu rindām iespējams, no sava mobilā tālruņa uz numuru 157 nosūtot pieprasījuma īsziņu – vārdu BORDER. Atbildes īsziņa tiek nosūtīta dažu sekunžu laikā.

No šī gada 13.jūnija, kad tika radīta iespēja pa mobilo tālruni iegūt minēto informāciju, līdz 13.decembrim (ieskaitot) ir saņemtas 15 294 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Šomēnes informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā diennaktī pieprasījuši vidēji 90 interesenti. Diennaktī saņemto pieprasījuma īsziņu skaits pakalpojuma pieejamības laikā ir būtiski pieaudzis: jūnijā – tika saņemtas vidēji 65 īsziņas, oktobrī - vidēji 103 īsziņas. Turklāt nepārtraukti pieaug no Lietuvas saņemto īsziņu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

LNT raidījuma 900 sekundes aptaujātie mobilo sakaru operatori komentējot to, kāpēc latviski rakstīta īsziņa ir mazāk ietilpīga, sniedza atšķirīgas versijas.

«Ja tie ir latīņu burti – tie ir 160 simboli, bet ja jūs rakstāt ar garuma vai mīkstinājuma zīmēm vai krievu valodā, tad jūs varat sastādīt arī vienu teikumu no kādiem 10 simboliem, bet īsziņas aizies divas,» sacīja BITE Latvija uzziņu dienestā. Savukārt Tele 2 uzziņās skaidroja, ka garumzīme ir atsevišķs simbols, kas tiek sūtīts papildus. Tas gan nenozīmējot, ka nākies uzreiz dubultā maksāt – ja īsziņa ir īsa un, ja simboli kopā nepārsniedz 160 (vienā īsziņa ietilpstošu simbolu skaits), tad esot viena īsziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Ergo: klienti pagaidām nav gatavi apdrošināt ceļojumus ar īsziņas palīdzību

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums klientu Latvijā vēl nav gatavi iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar īsziņas starpniecību, tomēr ņemot vērā straujo tehnoloģiju un telekomunikāciju attīstību, šādas apdrošināšanas iespējas attīstības potenciāls nākotnē vērtējams kā augsts.

Tā liecina apdrošinātāja Ergo novērojumi trīs gadus ilgajā laika posmā kopš kompānija Latvijas tirgū ieviesa apdrošināšanas pakalpojumu, piedāvājot iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Kompānija norāda, ka patlaban klienti izvēlas ceļojumu apdrošināt, izmantojot tiešsaistes pakalpojumus, jo šāds veids esot ērtāks, tomēr nākotnē populāra kļūs arī ceļojumu apdrošināšana ar īsziņas palīdzību. Ergo norāda, ka pēdējo gadu laikā arī apdrošinātāji izveidojuši dažādus e-risinājumus klientu ērtībām: e-polišu pārdošana, e-atlīdzību pieteikšana utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzziņu dienests 1188 sāk sniegt uzziņas SMS formā

, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LattelecomUzziņu dienests 1188 ir izveidojis īpašu pakalpojumu situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi. Sākot ar šodienu, nosūtīt jautājumu un saņemt 1188 uzziņas var arī īsziņas formā. Pakalpojums satura ziņā ir identisks zvanam uz 1188.

Uzziņu dienests 1188 prognozē, ka šāds pakalpojums būs īpaši pieprasīts gan studentu un skolēnu, gan darījumu cilvēku vidū, jo uzziņa būs pieejama, netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās, sanāksmēs, transportā u.tt.).

Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Jautājumus var uzdod par jebkuru tēmu, saistītu ar uzziņām. Galvenais – sūtot īsziņu, tajā precīzi jānorāda, ko cilvēks vēlas uzzināt. Ieteicams jautājumu uzdot jautājuma formā (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?; cikos? u.tml.).

“Pašreiz apmēram 70% no visiem zvaniem, kurus saņem Uzziņu dienests 1188, tiek veikti no mobilajiem tālruņiem. Taču sabiedriskajās vietās ne vienmēr pastāv iespēja runāt pa tālruni (troksnis uz ielas, teātra izrāde, koncerts u.c.), vai arī cilvēks nevēlas balsī (citiem dzirdot) uzdot savu jautājumu un tā vietā izvēlas diskrētu veidu – rakstīt jautājumu īsziņas formā, lai publiski neizrādītu savu nezināšanu attiecīgajā jomā. Tāpēc svarīgi arī mobilo tālruņu lietotājiem neatkarīgi no apstākļiem nodrošināt iespēju saņemt svarīgu informāciju,” saka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB bankas klienti var norēķināties arī ar mobilo tālruni

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas klienti, kuriem ir tālrunis ar Android operētājsistēmu, par pirkumiem un pakalpojumiem tagad var norēķināties arī ar savu mobilo tālruni, informē bankā.

Ar mobilo tālruni var veikt maksājumus līdz 150 eiro Latvijā un ārzemēs - tirdzniecības vietās, kurās pieejami bezkontakta norēķini.

Lai norēķiniem varētu izmantot viedtālruni, vispirms SEB bankas mobilajā lietotnē jāizveido bankas kartes digitālā versija. Jaunā funkcija pieejama visām Mastercard norēķinu kartēm un kredītkartēm, ieskaitot tās, kurām nav bezkontakta norēķinu funkcija. Lai aktivizētu karti mobilajā tālrunī, tam ir nepieciešama NFC (near field communication) bezvadu datu pārraides tehnoloģija.

"Klientu vēlme ikdienas bankas pakalpojumiem un norēķiniem izmantot digitālos un mobilos kanālus arvien pieaug, tāpēc esam gandarīti, ka varam spert nākamo soli digitālajā attīstībā un mūsu klientiem Latvijā un Igaunijā piedāvāt iespēju norēķināties ar savu mobilo tālruni. Klienti, kuri jauno iespēju jau ir izmēģinājuši, visvairāk novērtē tās ērtumu. Nenoliedzami mūsu ikdienas paradumi mainās - arvien mazāk līdzi ikdienā nēsājam maku, taču vairumam mobilais tālrunis vienmēr ir rokas stiepiena attālumā. Līdz ar to, aktivizējot bankas karti mobilajā tālrunī, arī finanses vienmēr būs rokas stiepiena attālumā. Jāuzsver, ka maksājumu veikšana ar mobilo tālruni vēl ir testa režīmā, tāpēc aicinām klientus to izmēģināt, novērtēt un ziņot mums, ja ir vērojamas kādas nepilnības un nepieciešami uzlabojumi," uzsver SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Mājlopa zaudējums izmaksā trīs reizes vairāk, nekā zemnieka traumas

Sandra Dieziņa, 13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gads zemniekiem bijis gana traumatisks, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta un biedrības Zemnieku saeima dati.

Pašu zemnieku piedzīvotie nelaimes gadījumi lielākoties saistīti ar aktīvās lauksaimniecības sezonas darbiem, tāpat no nelaimēm nav bijuši pasargāti arī mājlopi un īpašumi. Kopumā par zemnieku saimniecību īpašumiem nodarītajiem zaudējumiem Balta pērn izmaksājusi 37 411 latus, vidējais apmērs par mājlopa zaudējumu bijis 332 lati, bet par pašu zemnieku gūtajām traumām vidēji atlīdzināti 130 latu.

Kā liecina apdrošinātāja Balta un Zemnieku Saeimas dati, zemnieki pērn visbiežāk apdrošinājuši darbam nepieciešamo tehniku, jo lielākoties to pieprasa bankas vai līzinga kompānijas. Bez tehnikas zemnieki apdrošinājuši arī nekustamos īpašumus, mājlopus, sējumus, kā arī iegādājušies veselības apdrošināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviests jauns tālruņa numurs - 8303, uz kuru turpmāk varēs zvanīt pacienti, lai pieteiktos valsts apmaksātu "Covid-19" analīžu veikšanai, informē Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD).

Uz šo tālruni jāzvana tiem cilvēkiem, kuri ir atgriezušies no ārzemēm un kuriem 14 dienu laikā pēc atgriešanās ir parādījušies viegli saslimšanas simptomi (paaugstināta temperatūra, klepus, rīkles iekaisums), kā arī Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologu noteiktajām kontaktpersonām, kuras atrodas karantīnā un kurām 14 dienu laikā ir parādījušies saslimšanas simptomi.

Tāpat kā līdz šim, uz ārkārtas tālruni 113 jāzvana tajos gadījumos, kad slimības simptomi ir smagi (ļoti augsta temperatūra, elpas trūkums).

Tālruņa darbību nodrošinās NMPD.

Atsevišķs tālruņa numurs ieviests, lai nenoslogotu NMPD ārkārtas tālruni 113 un novērstu risku, ka to nevar sazvanīt cilvēki dzīvībai kritiskās situācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vai internets izkonkurēs uzziņas pa tālruni?

, 02.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd visā pasaulē, tai skaitā arī Latvijā, uzziņu dienesti izjūt asu konkurenci ar interneta meklētājiem. Tomēr Lattelecom BPO Biznesa programmu vadītājs Dāks Klāve uzskata, ka interneta tehnoloģijas vēl ilgi nespēs pilnībā izkonkurēt uzziņu saņemšanu pa tālruni.

„Uzziņu dienestiem Eiropā, neskatoties uz milzīgo konkurenci ar interneta meklētājiem, tādiem kā Google un Yahoo, aktīvāk jāiesaistās interneta apgūšanā, piedāvājot unikālu un strukturētu saturu,” pārliecināts Uzziņu pakalpojumu sniedzēju asociācijas (Association for the Directory Information Industry – EIDQ) priekšsēdētājs Deivs Šovs (Dave Shaw). Šāds secinājums radās pēc ikgadējās EIDQ konferences, kuru šogad Rīgā no 29. līdz 31. oktobrim rīkoja Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO un Uzziņu dienests 1188, informēja Lattelecom pārstāvis Deniss Kolosovs.

Ikgadējās EIDQ konferences nosaukums šogad bija Directory Assistance in a Web World un tā veltīta tādām aktualitātēm kā uzziņu pakalpojumu attīstība internetā, mobilajos tālruņos un citās elektroniskajās ierīcēs. D. Šovs uzvēra, ka jau daudzus gadus dienesti piedāvā saviem klientiem maksas informāciju pa tālruni, taču tagad nepieciešams konkurēt ar informācijas iegūšanu pasaules tīmeklī, kur „klients vairs nemaksā par informāciju, tāpēc ir jāmeklē jauni veidi, kā gūt peļņu”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot esošo tirgus situāciju, Bite Latvija ir nolēmusi tuvākajā laikā iPhone 3G tālruņus Latvijas tirgū nepiedāvāt, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Šis ir biznesa lēmums. Mēs piedāvājam mūsu klientiem unikālus BlackBerry risinājumus, kas ir jau kļuvuši populāri mūsu biznesa klientu vidū,» Db pastāstīja BiteLatvija Sabiedrisko attiecību menedžere Natalija Rodionova, atgādinot, ka Bite Latvija iepriekš bija paziņojusi, ka operators testē iPhone un izskata iespēju to piedāvāt Latvijā. Savukārt mobilo sakaru operators Tele2 ir iecerējis klientus pārsteigt ar citu tālruni, kas būšot līdzvērtīgs iPhone. «Pastāv iespēja, ka Tele2 tuvākajā laikā saviem klientiem piedāvās līdzvērtīgu tālruni iPhone, ja redzēs, ka klientiem rodas nepieciešamība pēc tā. Ja tā būs, tad uzreiz sekos piedāvājums,» atklāja Tele2 Sabiedrisko attiecību konsultante Elija Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Lauksaimnieki varēs saņemt īstermiņa aizdevumu no vienotā platības maksājuma

Žanete Hāka, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu Covid-19 krīzes negatīvo ietekmi, šogad lauksaimniekiem ir pieejams bezprocentu īstermiņa aizdevums, kurš rudenī tiks dzēsts no vienotā platības maksājuma summas, informē Lauku atbalsta dienests.

Iesniegumu īstermiņa aizdevuma saņemšanai lauksaimnieki var iesniegt no 2020. gada 21. maija līdz 15. augustam Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā.

Īstermiņa aizdevumu līdz 2020. gada 31. decembrim piešķirs lauksaimniekiem kā de minimis atbalstu vai arī kā saskaņotu valsts atbalstu atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam, ja lauksaimniekam trīs pēdējos fiskālajos gados piešķirtā de minimis atbalsta kopējā summa ir sasniegusi 25 000 eiro.

Īstermiņa aizdevums tiek aprēķināts no vienotā platības maksājuma avansa apmēra, ņemot vērā šādus nosacījumus:

īstermiņa aizdevuma minimālā summa – 700 eiro; atbalsta likme noteikta 40 eiro par vienotajam platības maksājumam pieteikto hektāru; saskaņotā valsts atbalsta īstermiņa aizdevuma maksimālā summa – 100 000 eiro. Lauksaimnieks var pretendēt uz īstermiņa aizdevumu:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saņemtas 6932 pieprasījuma sms par automašīnu rindām

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta Terehova un muitas kontroles punkta Grebņeva. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam (ieskaitot) ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas, liecina Valsts ieņēmumu dienesta sniegtā informācija medijiem.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

uz Latvijas – Krievijas robežas.

Informācija par transportlīdzekļu rindām katru darba dienu tiek publiskota arī VID mājas lapā. Tomēr jāņem vērā tas, ka internetā pieejamā informācija tiek aktualizēta vienreiz dienā, savukārt SMS datubāzē – divreiz dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2 mēnešu laikā saņemtas 6932 pieprasījuma īsziņas par automašīnu rindām pie muitas kontroles punktiem

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienests INFORMĒ

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta „Terehova” un muitas kontroles punkta „Grebņeva”. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam ieskaitot ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 13.jūnija, Valsts ieņēmumu dienests (VID) ikvienam interesentam piedāvā jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību par transportlīdzekļu skaitu rindās uz Latvijas – Krievijas robežas Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktos, informē VID komunikāciju daļa.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Apmēram 30 sekunžu laikā pēc pieprasījuma īsziņas saņemšanas klientam uz mobilo telefonu tiks nosūtīta atbilde, kurā būs norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā.

Atbildes īsziņas teksts izskatīsies šādi: Info 13.06.2007. 8:00 Terehovas MKP – 740 (~44 h); Grebnevas MKP – 470 (~53 h).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lai ierobežotu telemārketinga aktivitātes, Indija uzliek ierobežojumu īsziņām

Lelde Petrāne, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telesakaru regulators Indijā uzlicis ierobežojumu īsziņu skaitam, ko var nosūtīt no mobilā tālruņa, ziņo BBC.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem neviens nedrīkstēs nosūtīt vairāk nekā 100 īsziņas dienā, informējušas amatpersonas.

Paredzams, ka šis lēmums būs liels atvieglojums miljoniem mobilo telefonu lietotāju, kuri saskaras ar desmitiem negribētu īsziņu katru dienu.

Indija ir vairākkārt mēģinājusi iegrožot telemārketinga firmas, kas «bombardē» mobilo telefonu lietotājus ar saviem vēstījumiem, taču visi līdzšinējie mēģinājumi izrādījušies nesekmīgi.

Patlaban iespējams reģistrēt tālruņu numurus valsts mēroga tā sauktajā nezvanīšanas sarakstā.

Decembrī Indija paziņoja par plāniem uzlikt smagākus sodus telemārketinga firmām, kuras tomēr zvanīja vai sūtīja īsziņas tiem, kuri reģistrējušies šajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati, krāpnieku darbības apmērs šī gada janvārī bijis īpaši augsts – no Latvijas iedzīvotājiem mēģināts izkrāpt teju 3 miljonus eiro.

No tiem izdevies novērst krāpšanu 1,4 miljonu eiro apmērā, savukārt 1,5 miljonus eiro atgūt nav bijis iespējams un cilvēki pašiem apstiprinot krāpnieciskos maksājumus, krāpnieki piekļuvuši līdzekļiem. Asociācija, Latvijas Banka, Valsts ieņēmumu dienests (VID) un CERT.LV brīdina – martā un aprīlī iedzīvotājiem jābūt īpaši vērīgiem un uzmanīgiem, jo prognozējama vēl lielāka krāpnieku aktivitāte kibertelpā.

Finanšu nozares asociācijas padomniece Laima Letiņa stāsta: “Redzam, ka janvārī atkal ļoti aktīvi ir uzdarbojušies telefonkrāpnieki, kuri zvana un sūta īsziņas, uzdodoties par kādas valsts iestādes darbiniekiem un cenšoties iebiedēt iedzīvotājus, tādējādi izkrāpjot ievērojamus naudas apmērus. Tieši telefonkrāpšanas gadījumus bankām novērst ir visgrūtāk, jo bieži vien iedzīvotāji labprātīgi nosauc savus bankas piekļuves datus, steigā apstiprina maksājumus. Šādos brīžos banku iespējas atgriezt naudu kļūst minimālas, tāpēc redzam, - lai krāpniecības apmēri mazinātos, ir nepieciešama lielāka iedzīvotāju modrība un kritiskā domāšana situācijās, kam un kāpēc tiek nodota piekļuve savai naudai, kā arī, protams, mobilo operatoru iesaiste noziedznieku identificēšanai.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Binde: LMT spam īsziņas uz citiem tīkliem nesūta

Dienas Bizness, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.

Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Krāpnieki izmanto Angry Birds, lai viedtālruņus pārvērstu par «spama» ierīci

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki sākuši izmantot bezmaksas spēles, ieskaitot Angry Birds, lai Android viedtālruņus pārvērstu par surogātpasta izsūtīšanas ierīcēm. Programmatūras, kas izsūtīja surogātpastu, kods bija apslēpts daudzās populārās spēlēs.

Pēc spēles uzstādīšanas kods tika aktivizēts un programmatūra sazinājās ar kādu interneta serveri, kurš uzturēja tālruņu numuru datubāzi, un sāka sūtīt surogātpastu, vēsta BBC. Medijs norāda, ka noziedznieki izmantojuši arī tādas populāras spēles kā Angry Birds Space, Need for Speed Most Wanted u. c.

Vispirms noziedznieki centušies izveidot surogātpasta izplatīšanas tīklu, cilvēkiem izsūtot tūkstošiem ziņojumu, kas piedāvājuši populāru Android spēļu bezmaksas versijas, noskaidrojusi interneta drošības kompānija Cloudmark.

Inficētās bezmaksas spēļu kopijas bijušas izvietotas uz servera Ķīnā un nav bijušas pieejamas oficiālajā Google Play tiešsaistes veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas pasts plāno ļaut klientiem atpūtināt mēles, piedāvājot pastmarku vietā izmantot mobilo telefonu īsziņas, vēsta thelocal.se.

Līdzīga sistēma 1. aprīlī tikšot uzsākta arī Dānijā. Klienti varēšot nosūtīt īsziņas un pēc tam saņemt speciālu kodu.

Kods pēc tam būšot jāuzraksta uz vēstules un kalpošot par pierādījumu tam, ka par pasta pakalpojumiem ir samaksāts.

Anders Asbergs, atbildīgais par mārketingu un attīstību Zviedrijas Posten AB, stāstījis, ka Zviedrijas pasts interesējas par šādas iespējas ieviešanu Zviedrijā. Viņš norādījis, ka pagaidām konkrēts ieviešanas datums nav noteikts, bet ātrāk par vasaru šāda iespēja nebūs.

Pasta pakalpojumu sniedzēji gan Zviedrijā, gan Dānijā esot pārliecināti, ka cilvēki turpinās sūtīt vēstules, neraugoties uz citiem saziņas veidiem. Apmaksa, izmantojot mobilo tālruni, šo procesu padarīšot ērtāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas iedzīvotāji var sākt iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023.gadu, lai atgūtu nodokļu pārmaksu, aģentūru LETA informēja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka jau līdz ar pusnakti iedzīvotāji lielā skaitā metas pirmajā dienā iesniegt deklarācijas, šādi nereti izraisot VID IT sistēmu pārslodzi un darbības pārtraukumus.

VID uzsver, ka ar ienākumu deklarāciju iesniegšanu nav jāsteidzas. Brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, deklarāciju iespējams iesniegt trīs gadu garumā. Savukārt iedzīvotājiem, kam deklarācija jāsniedz obligāti, tas jāizdara līdz 1.jūnijam vai, ja kopējie ienākumi pērn bijuši lielāki par 78 100 eiro, līdz 1.jūlijam.

Brīvprātīgi iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto nodokli par saviem un savu ģimenes locekļu attaisnotajiem izdevumiem, var ikviens cilvēks, par kura ienākumiem tiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Attaisnotie izdevumi ir izdevumi par ārstniecības un zobārstniecības pakalpojumiem, par augstāko izglītību un kvalifikācijas celšanu, kā arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pircējs, piegādātājs – kvalitatīva informācija – kvalitatīvs risinājums.

Aizvien vairāk gan pasaules, gan Latvijas tirgū izskan vārds „Publiskais iepirkums”. Tā ir iepirkuma procedūra, kurā valsts sektors iepērk produktus vai pakalpojumus no privātajiem uzņēmumiem.

Publiskos iepirkumus nacionālajā līmenī reglamentē divi tiesību akti – Publisko iepirkumu likums un likums „Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām”. Latvijā iepirkumus, kuru līgumcena pārsniedz 10000 LVL bez PVN, publicē Iepirkumu Uzraudzības Birojs, savukārt iepirkumu publicēšana, kuru līgumcena ir zem 10 000 latu, ir katras valsts vai pašvaldības iestādes atbildība.

Mercell pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru