Krievijas kravu aizplūšana liek noskatīt citus tirgus; par Latvijas biznesa piedāvājumu liela interese . Tā DB secina no uzklausītajiem komentāriem Āzijas transporta izstādē Transit-Kazakhstan Almati.
«Līdz šim esam uzsvēruši, ka mūsu galvenais partneris ir Krievija, no kurienes mums nāk vairākums kravu. Diemžēl situācija mainās, jo Krievija aizvien vairāk pārorientē kravas uz savām ostām, tostarp Ustjlugu. «Līdz ar to ir laiks mainīt prioritātes un meklēt aizvien jaunus sadarbības partnerus,» dalību pasākumā pamato valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) viceprezidents Ēriks Šmuksts. Viena no sfērām, uz ko LDz koncentrējas sadarbībā ar kazahiem, ir Ķīnas kravu piesaiste nākotnē, kur varētu būt sagaidāmi būtiski apjomi.
Par Kazahstānas tranzīta loģistikas un tranzīta potenciālu liecina pastāvīgā autoceļu modernizācija, ieguldījumi dzelzceļa infrastruktūrā un plāni līdz 2017. gadam atjaunot 21 lidostu valstī, izstādes atklāšanā norādīja Kazahstānas Transporta ministrijas atbildīgais sekretārs Ženis Kasimbeks.