Noteikumi, kas paredz bez konkursa rīkošanas ļaut administrēt kravas auto rindu uz Latvijas sauszemes robežas uzņēmumam, kura ģenerālsekretāra amatā ir Vienotības deputātes Solvitas Āboltiņas dzīvesbiedrs Jānis Āboltiņš, ir apšaubāmi un var apdraudēt valdības reputāciju, Db.lv norādīja sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Iveta Kažoka.

Portāls pietiek.com raksta, ka kravas auto rinda uz Latvijas sauszemes robežas varētu tikt nodota ar S. Āboltiņas dzīvesbiedru saistītā uzņēmuma Latvijas auto (tajā J. Āboltiņš ieņem ģenerālsekretāra amatu) rokās bez konkursa rīkošanas. Par to, vai šos noteikumus virzīs apstiprināšanai Ministru kabineta otrdienas sēdē, lems šodien pēcpusdienā.

Db.lv pauda pētniece I. Kažoka, šie noteikumi ir apšaubāmi, jo šķiet pielāgoti viena uzņēmuma biznesa interesēm. «Šādas aizdomas ir nopietnas un var apdraudēt valdības reputāciju. Ja valdība plāno šos noteikumus pieņemt par spīti Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas speciālistu iebildēm, tad katram ministram ir jābūt gatavam argumentēti atbildēt uz katru no iebildēm un šos noteikumus aizstāvēt gan pēc satura, gan pēc neparastās (sasteigtās) pieņemšanas procedūras,» viņa norādīja.

Savā mikroblogošanas vietnes Twitter lapā  I. Kažoka pauda, ka «jau vasarā no ierēdņiem dzirdēju šausmināšanos par to, kā tiek bīdīts šis projekts».

Tāpat tiek apšaubīta ne vien noteikumu pielāgošana viena uzņēmuma interesēm, bet arī ekonomiskais izdevīgums, jo, saskaņā ar IeM aplēsēm, bizness varētu nest aptuveni 1,9 milj. Ls peļņu tikai vienā no četriem robežšķēršošanas punktiem – Terehovā -, tomēr noteikumi neparedz, ka valsts budžetā būtu ieskaitīts «kaut santīms peļņas», norāda pietiek.com.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra