Jaunākais izdevums

Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves šodien ap plkst. 6.15 notikusi elektrovilciena un smagās automašīnas sadursme, kā rezultātā apturēta vilcienu kustība šajā posmā, liecina Latvijas dzelzceļa medijiem sniegtā informācija.

Negadījumā bojāgājušo nav.

Uz notikuma vietu aizsūtīts palīdzības vilciens. Ar tā palīdzību sliežu ceļi tikšot atbrīvoti no bojātiem transporta līdzekļiem, tomēr gaidāms, ka posms būs slēgts satiksmei vismaz līdz plkst. 12.00.

Kustība tiek organizēta pēc saraksta elektrovilcieniem no Rīgas līdz Ogrei. No Latgales puses pasažieri var nokļūt līdz Lielvārdes stacijai, kur viņus gaidīs autobusi, lai nogādātu Ogres stacijā, no kurienes varēs turpināt ceļu uz Rīgu.

Rīta vilcieni Latgales virzienā no Rīgas šobrīd nekursē.

Starptautiskie vilcieni no Maskavas un Sanktpēterburgas Rīgas Centrālajā stacijā pienāks ar 30 min kavēšanos, jo tiks sūtīti caur Jelgavu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1939. gada 15. oktobrī, iedarbinot Ķeguma hidroelektrostacijas (HES) hidroagregātu, Daugavas ūdeņi iegrieza pirmo turbīnu, informē AS Latvenergo.

Tādējādi tieši pirms 80 gadiem Ķeguma HES uzsāka elektroenerģijas ražošanu, kļūstot par vienu no modernākajām elektrostacijām visā Eiropā un neaizstājamu elektroenerģijas avotu Latvijas valstij.

Toreiz tika iedarbināts Ķeguma HES pirmo hidroagregāts (17,5 MW), ieslēgta 88 kilovoltu elektrolīnija Ķegums – Rīga, apakšstaciju «Jāņciems» Rīgā un pulksten 23.36 rīdziniekiem sāka piegādāt Ķegumā ražoto elektroenerģiju. Laikraksti iedvesmojošos virsrakstos toreiz vēstīja par Ķeguma gaismas plūsmu: «Lielais gaismas avots strādā. Vakarnakt Rīgu pieslēdza Ķeguma spēkstacijai!», «Šodien Ķeguma gaisma sāk plūst uz Rīgu!»

Ķeguma HES iedarbināšana pavēra iespēju paātrināt elektroapgādes gaitu un nodrošināt elektroenerģiju visai Latvijai – arī mājsaimniecībām mazpilsētās un Latvijas laukos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Koknesē vieglais auto saduras ar vilcienu

Dienas Bizness, 02.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2. septembra agrā rītā Koknesē uz neapsargātas pārbrauktuves ar kravas vilcienu sadūrās vieglā automašīna, kuras vadītāja traumēta un ar ātro palīdzību nogādāta slimnīcā, informē valsts a/s Latvijas dzelzceļš.

Uzņēmums norāda, ka pārbrauktuves signalizācija esot darbojusies normāli.

Latvijas dzelzceļš atgādina, ka autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuves, sadursmes rezultātā iespējamās sekas gandrīz vienmēr ir smagas. Kravas vilciena avārijas apstāšanās ceļš var pat pārsniegt vienu kilometru – tas nevar uzreiz apstāties. Atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem gan uz pārbrauktuvēm ar luksoforiem un barjerām, gan bez tām vilcienam vienmēr ir priekšroka.

Jau ziņots, ka šā gada martā uz Ķeguma pārbrauktuves notika vilciena sadursme ar uzņēmuma Stiga RM baļķvedēju. Saistībā ar šo gadījumu uzņēmums Stiga RM iesniedzis prasību Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā par gandrīz 100 tūks. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilciena sadursme ar baļķvedēju otrdien uz Ķeguma pārbrauktuves a/s Pasažieru vilciens (PV) kopā varētu būt izmaksājusi vairākus desmitus tūkstošu latu, laikrakstam Diena sacījis uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

Viņš gan nav zinājis, vai uzņēmums centīsies panākt zaudējumu piedziņu no automašīnas vadītāja vai firmas, kam auto pieder, jo PV par notikumu vēl veiks iekšējo izmeklēšanu.

Savukārt automašīnas īpašnieka SIA Stiga AR valdes locekle Anna Ramoliņa uz Dienas jautājumu, kā uzņēmums rīkosies, ja tam pieprasīs kompensācijas, atbildējusi: «Vai tik nebūs otrādi? Mūsu vadītājs ir visu darījis atbilstoši likuma prasībām.»

E. Ālers arī atzinis, ka vilciens nav bijis apdrošināts, bet A. Ramoliņa teikusi, ka automašīnai bijusi obligātā civiltiesiskā apdrošināšana, bet ne KASKO, un uzņēmums savus zaudējumus segšot no iekšējiem resursiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par a/s Pasažieru vilciens mašīnista izraisīto avāriju šā gada martā uz Ķeguma pārbrauktuves uzņēmums Stiga RM iesniedzis prasību Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā par gandrīz 100 tūks. Ls.

Prasība iesniegta pret a/s Pasažieru vilciens par nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar tās elektrovilciena mašīnista pieļauto kļūdu, kā rezultātā šī gada 29.martā notika vilciena un uzņēmuma kravas mašīnas sadursme. Uzņēmums no a/s Pasažieru vilciens vēlas atgūt 99,36 tūkst. Ls, liecina informācija uzņēmuma izplatītajā paziņojumā.

SIA Stiga RM advokāts Aldis Gobzems norāda: «Valsts policijas Rīgas reģiona un Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes administratīvo pārkāpumu izskatīšanas birojs ir atzinis, ka SIA Stiga RM piederošā kravas transportlīdzekļa vadītājs faktiski nav vainojams ceļa satiksmes negadījuma izraisīšanā, jo bija ievērojis ceļa satiksmes noteikumus un saskaņā ar tiem brīdinājis vilciena mašīnistu par salūzušo transportlīdzekli uz pārbrauktuves.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Septembrī nedēļas nogalēs Ķeguma HES ūdenskrātuvē pazeminās ūdenslīmeni

Lelde Petrāne, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvenergo 2012.gada septembrī nedēļas nogalēs Ķeguma hidroelektrostacijas (HES) ūdenskrātuvē uzturēs zemāko pieļaujamo ūdenslīmeni 30,40 m, lai veiktu hidrotehnisko būvju tehnisko apsekošanu Pļaviņu un Ķeguma hidroelektrostacijās.

AS Latvenergo pienākums ir nodrošināt drošu hidrotehnisko būvju ekspluatāciju un hidroelektrostaciju darbību elektroenerģijas ražošanai Daugavas hidroelektrostacijās. Tādējādi to pilnvērtīgai uzraudzībai vasara ir periods, kad uzņēmuma atbildīgie speciālisti var veikt būvju apsekošanu un novērtēšanu nākamajam ekspluatācijas periodam, skaidro uzņēmums.

2012.gada septembrī, pazeminot ūdenslīmeni Ķeguma HES ūdenskrātuvē, AS Latvenergo vienlaikus ir paredzēts veikt būvju apsekošanu divās elektrostacijās: Pļaviņu un Ķeguma HES.

Pļaviņu HES lejasbjefā jeb upes lejtecē plānots veikt pēcjoslas betona augstumu marku nivelēšanu un zemūdens daļas apsekošanu, būvgružu, metāllūžņu un akmeņu izcelšanu no krītjoslas zonas ar ūdenslīdēju palīdzību. Ķeguma HES notiks kreisā krasta dambja apsekošana, lai novērtētu hidrobūvju tehnisko stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot VAS Latvijas dzelzceļš tehnoloģisko procesu attīstību, darbu uzsācis dzelzceļa pārbrauktuvju centrs, no kura attālināti tiks uzraudzītas apsargājamās dzelzceļa pārbrauktuves ar intensīvu satiksmi visā Latvijas teritorijā.

Šis ir pirmais šāda veida pārbrauktuvju centrs Baltijā un tajā būs iespējams vienlaikus apkalpot līdz 24 pārbrauktuvēm.

Līdz ar šī centra darbības uzsākšanu, VAS Latvijas dzelzceļš pakāpeniski atteiksies no pārbrauktuvju fiziskās kontroles, kad pie pārbrauktuvēm pastāvīgi uzturas dežurējošais personāls. Pārbrauktuvju centrā viens dežurants varēs apkalpot līdz sešām pārbrauktuvēm vienlaikus, tādējādi ar tehnoloģiju palīdzību tiks optimizēti resursi un uzlabosies darba apstākļi.

“Līdz ar pastāvīgu dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju un tās drošības veicināšanu, VAS “Latvijas dzelzceļš” uzmanības centrā jau divus gadus ir arī visu tehnoloģisko procesu pārskatīšana un pakāpeniska modernizācija. Vienotā dzelzceļa pārbrauktuvju centra izveide ir būtisks solis LDz transformācijā no uzņēmuma, kurā daudz darba tika veikts manuāli, uz mūsdienīgu, Eiropas līmeņa dzelzceļa infrastruktūras uzņēmumu,” saka VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā prasa noteikt dzelzceļa pārbrauktuves slēgšanas grafiku

Vēsma Lēvalde, 17.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas pašvaldība VAS Latvijas dzelzceļš vadībai iesniegusi vēstuli ar priekšlikumiem, kas būtu darāms, lai vismaz daļēji novērstu transporta sastrēgumus, kas rodas saistībā ar regulāru pārbrauktuves slēgšanu Liepājā Raiņa ielā.

Vēstulē teikts, ka Liepājas domē tiek saņemtas regulāras iedzīvotāju un sabiedriskā transporta pārvadātāju sūdzības par sastrēgumu veidošanos un sabiedriskā transporta kavēšanos, kam par iemeslu ir Raiņa ielas dzelzceļa pārbrauktuves biežā slēgšana.

Lai šo samilzušo problēmu vismaz daļēji atrisinātu, domes priekšsēdētājs ierosina Latvijas dzelzceļam izstrādāt minētās pārbrauktuves slēgšanas grafiku vai ierobežot pārbrauktuves slēgšanu sastrēgumstundās.

VAS Latvijas dzelzceļš vadītājs U. Magone Liepājā bija ieradies, lai iepazītos ar dzelzceļa tīklu jaudas palielināšanas iespējām sakarā ar ostā apstrādājamo kravu apjoma pieaugumu šogad un nākotnē, ko varētu veicināt uzsāktā jaunu terminālu un piestātņu būvniecība, kā arī ostas padziļināšanas projekts, kurš noslēgsies šā gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens: Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc valdības lēmuma par finansējumu

LETA, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, pastāstīja «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar «Škoda».

«Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi,» teica Grigulis.

Jautāts, kad «Pasažieru vilciens» slēgs līgumu ar «Škoda», Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī «Pasažieru vilciens» varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Remonta dēļ maina Lielvārdes virziena elektrovilcienu sarakstu

Gunta Kursiša, 23.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa posmā Ogre-Lielvārde paredzēts veikt sliežu ceļa remontu, tādēļ aprīļa sākumā gaidāmas izmaiņas vairāku Lielvārdes virziena elektrovilcienu kustības sarakstos.

Izmaiņas vilcienu sarakstos būs 2., 3., 5., 10., 12., un 13. aprīlī.

Vilciens Rīga (plkst. 12:07)-Aizkraukle (13:38) kursēs tikai līdz Ogrei, bet vilciens Aizkraukle (plkst.13:57)-Rīga (15:29) - no Ogres stacijas plkst. 14:46, saskaņā ar noteikto sarakstu maršrutā Ogre-Rīga.

Vilciens Lielvārde (plkst.15:35)-Rīga (16:36) būs atcelts posmā Lielvārde-Ogre un kursēs no Ogres stacijas plkst.16:04 (nevis 15:53). No visām maršruta Ogre-Rīga pieturvietām vilciens aties 12 minūtes vēlāk nekā parasti, tādēļ Rīgā pienāks plkst. 16:48.

Atceltā vilciena vietā posmā Lielvārde-Ogre tiks norīkots vilciens Ogre (plkst.16:33)-Rīga (17:17), kas no Lielvārdes stacijas izbrauks plkst.16:15, no Ķeguma - 16:21, no Ciemupes - 16:26, no Pārogres - 16:30, un tālāk no Ogres (plkst.16:33) līdz Rīgai kursēs atbilstoši sarakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens līdz gada beigām cer noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

LETA, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» līdz šā gada beigām var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) otrdien pausto, ka «Pasažieru vilciens» īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.

«Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu,» teica «Pasažieru vilciens» vadītājs.

Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. «Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai,» uzsvēra Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens izlēmis pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, AS «Pasažieru vilciens» izlēmis iegādāties vilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», piektdien žurnālistiem sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā līgumcena būs 241,888 miljoni eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo «Pasažieru vilciens» ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija «Škoda Vagonka». Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.

Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā «Škoda Vagonka» bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rosina 49 miljonus eiro no Skanstes tramvajam paredzētās ES naudas novirzīt elektrovilcienu iegādei

LETA, 04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iegādei, pastāstīja ministrijas pārstāve Iveta Kancēna.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī atbalstīt jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādi. Izvērtējot Daugavpils un Liepājas iesniegtās potenciālo projektu koncepcijas, SM sagatavojusi priekšlikumu FM par papildu Kohēzijas fonda finansējuma, katrai no pašvaldībām novirzot 10 miljonus eiro tramvaju infrastruktūras turpmākai attīstībai.

Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

IUB aizliedz Latvenergo slēgt līgumu par Pļaviņu un Ķeguma HES rekonstrukcijas darbiem

Nozare.lv, 17.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS Latvenergo slēgt līgumu par Pļaviņu un Ķeguma HES rekonstrukcijas darbiem, liecina IUB informācija.

Pēc uzņēmuma Alstom Hydro France (Alstom) iesniegtās sūdzības izskatīšanas par Latvenergo rīkoto Pļaviņu un Ķeguma hidroelektrostaciju (HES) hidroagregātu rekonstrukcijas darbu iepirkumu IUB aizliedzis Latvenergo slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrās.

IUB iesnieguma izskatīšanas komisijas lēmumā teikts, ka Alstom 2012.gada 10.decembrī IUB iesniedza iesniegumu par Latvenergo rīkotajām sarunu procedūrām, apstrīdot sarunu procedūru kandidātu atlases rezultātus. Alstom norādīja, ka uzņēmums tika izslēgts no turpmākās dalības abās sarunu procedūrās. Lēmumā Latvenergo norādījis, ka Alstom nav iesniedzis pilnīgu informāciju vai slēpis daļu no svarīgas informācijas, tāpēc Alstom esot centies maldināt Latvenergo un līdz ar to ir pārkāpis kandidātu atlases nolikumā noteikto obligāto prasību, ka kandidāts ir sniedzis visu prasīto informāciju tā kvalifikācijas novērtēšanai un sniegtā informācija ir patiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Jūlijā Ķeguma HES ūdenskrātuvē uzturēs pazeminātu ūdens līmeni

Laura Mazbērziņa, 08.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvenergo» šajā vasarā no 1. jūlija līdz 31. jūlijam Ķeguma hidroelektrostacijas ūdenskrātuvē uzturēs pazeminātu ūdenslīmeni. Šajā periodā paredzēts veikt hidrotehnisko būvju atjaunošanu Pļaviņu HES lejas bjefā un Ķeguma HES augšējā bjefā.

2018. gadā laikā no 1. jūlija līdz 31. jūlijam tiks veikts Ķeguma HES piestātnes un savienojošā dambja atjaunošanas remonts, betonēto virsmu atjaunošana Pļaviņu HES labā krasta atbalstsienā, betonēto nogāžu atjaunošana Pļaviņu HES atvadkanāla kreisajā krastā.

Galvenie atjaunošanas darbi mainīgā ūdens līmeņa zonā ir bojātā betona atkalšana, stiegrojuma attīrīšana, pretkorozijas apstrāde, papildu stiegrojuma montāža, betonēšana, virsmu aizsargpārklājuma uzklāšana, temperatūras un deformācijas šuvju remonts un izveide.

Darbu veikšanai AS «Latvenergo» pazeminās ūdens līmeni Ķeguma HES ūdenskrātuvē līdz augstuma atzīmei 30,55 metri Latvijas augstumu sistēmā (LAS). Remontdarbu izpildes laikā tiek iekļautas arī tās dienas, kas nepieciešamas, lai ūdenskrātuves līmeni pazeminātu līdz paredzētājai atzīmei, un līmeņa atjaunošanai līdz normālam darba režīma līmenim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Tās ir baumas, ka ir jāmaina nosaukums. Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Viņš arī atzīmēja, ka ziņas par zīmolu "Vivi" ir pāragri noplūdusi informācija.

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi 

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis...

"Tas ir tāds neiznēsāts bērns. Mēs par šo negribam runāt, jo tam būs savs stāts, kuru būs jāizstāsta tajā brīdī, kad tas pienāks. Līdz tam mums vēl ir daudz darāmā," uzsvēra "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Jaunajiem vilcieniem jābūt ne vien tehniski atbilstoši un kvalitatīvi uzbūvētiem, to eksterjera krāsojumam jābūt funkcionālam, izteiksmīgam un pietiekami pamanāmam satiksmē, vienlaikus vilcieniem jābūt vizuāli pievilcīgiem gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šī gada pavasarī prezentējām jauno vilcienu ārējā izskata dizainu, kas būs nozīmīga mūsu uzņēmuma jaunās identitātes daļa. No jauno vilcienu dizaina secīgi izriet arī jaunas grafiskās identitātes izstrāde un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde," skaidroja Līcīte.

Visu šo darbu kopuma - elektrovilcienu interjera un eksterjera dizaina izstrāde, jauna zīmola izstrāde, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde - izmaksas ir 34 100 eiro, kas pēc "Pasažieru vilciena" veiktā atklātā iepirkuma bija lētākā no piedāvātajām cenām. Par šiem pakalpojumiem noslēgts līgums ar SIA "Printpigeons".

Savukārt vizuālās identitātes ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes izmaksas ir 7850 eiro, arī šis bija lētākais iepirkuma procesa piedāvājums no iesniegtajiem, norādīja Līcīte. Par šo pakalpojumu noslēgts līgums ar starptautiskās komunikāciju aģentūras "Hill+Knowlton Strategies" partneri Latvijā "MM&A I Hill+Knowlton Strategies" (SIA "Mežgaile, Māliņa un Austriņš").

"Uzņēmumam pakāpeniski mainoties un attīstoties, ieviešot arvien jaunas tehnoloģijas, izmaiņas arī paša uzņēmuma ārējā izskatā - krāsās, logo un citos elementos, kurus lietosim, - ir loģisks solis. Lēmums par pārzīmološanu pieņemts, jo tas ilustrēs pārmaiņas, uz kurām jau šobrīd ir ceļā "Pasažieru vilciens", kā arī to jauno pakalpojumu kvalitāti, kuru piedāvāsim iedzīvotājiem turpmākajos gados. Uzņēmuma grafiskās identitātes maiņa ir tikai viens no soļiem pārmaiņu procesā, kas vērstas uz mūsu ilgtermiņa stratēģiskajām izmaiņām," pauda Līcīte.

Viņa norādīja, ka jaunā zīmola ieviešana ir cieši saistīta ar jauno vilcienu piegādes grafiku, jo šīs pārmaiņas tiks realizētas kontekstā ar jūtamiem uzlabojumiem pakalpojumos pasažieriem.

"Aicinām pāragri neanalizēt iespējamā zīmola atbilstību vai tā veiksmi, jo atrauti no kopējās koncepcijas un zīmola filozofijas pilnvērtīgus un objektīvus secinājumus nav iespējams izdarīt," piebilda Līcīte.

"Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izvērtējot elektrovilcienu iepirkuma piedāvājumus, par uzvarētāju atzīta Škoda Vagonka

Lelde Petrāne/LETA, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumā pausto, AS «Pasažieru vilciens» ir pārvērtējusi pretendentu piedāvājumus, un tiesības piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus atkārtoti ir ieguvis uzņēmums «Škoda Vagonka».

Iepirkuma uzvarētāja «Škoda Vagonka» kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem 5 gadiem, kā arī personāla apmācība.

AS «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis komentē: «Atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja norādēm, piesaistot tehniskos un juridiskos ekspertus, esam rūpīgi pārvērtējuši pretendentu iesniegtos piedāvājumus. Iepirkumā iesaistīto pretendentu aktīvā cīņa par tiesībām piegādāt vilcienus liecina tikai par to, ka šis process ir atklāts un ir nodrošināta vienlīdzīga attieksme pret visiem pretendentiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - IUB aizliedz Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi

LETA, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS «Pasažieru vilciens» slēgt iepirkuma līgumu ar Spānijas uzņēmumu «Patentes Talgo S.L.», («Talgo») par elektrovilcienu piegādi, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

IUB lēmums paredz aizliegt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam - «Pasažieru vilciens» - slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

«Pasažieru vilcienam» uzdots 20 darbadienu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 30.jūlijā slēgs līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par jaunu elektrovilcienu piegādi, informēja uzņēmuma pārstāve Agnese Līcīte.

Līguma parakstīšana notiks plkst.10 Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā.

Līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi parakstīs «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags. Savukārt vilcienu ražotāju Škoda pārstāvēs tā valdes priekšsēdētājs Martins Bednarcs un valdes locelis Milošs Brončeks. Pasākumā piedalīsies arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Pēc vilcienu piegādes līguma parakstīšanas «Pasažieru vilciens» un «Škoda» pārstāvji informēs par noslēgtā līguma saturu, svarīgākajiem tajā iekļautajiem nosacījumiem, vilcienu piegādes grafiku un sniegs atbildes uz žurnālistu jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien vēl nepieņēma lēmumu saistībā ar AS «Pasažieru vilciens» rīkoto iepirkumu par elektrovilcienu iegādi, pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Šodien valdības sēdes slēgtajā daļā tika izskatīts Satiksmes ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums par «Pasažieru vilciena» rīkoto iepirkumu «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» un tā rezultātā slēdzamā līguma izpildei nepieciešamo finansējumu un saistīto risku izvērtējums.

Linkaits neatklāja sarunas detaļas, vien piebilda, ka ministri diskutējuši par to, cik tālu aizvirzījies elektrovilcienu iepirkums un kādi ir ar šo iepirkumu saistītie riski.

Pēc satiksmes ministra teiktā, valdība nekādus lēmumus šodien nav pieņēmusi, bet šis jautājums nonāks Ministru kabineta dienaskārtībā tiklīdz būs pieejama papildus informācija, tostarp Iepirkumu uzraudzības biroja izskatītā Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» (Talgo) sūdzība par elektrovilcienu iepirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Grigulis: Ir pārliecība, ka šajā reizē jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkums izdosies

LETA, 02.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pārliecība, ka šajā reizē jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkums izdosies, lai jau pēc diviem gadiem varētu saņemt pirmos vilcienus, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma sacīja AS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Atbilstoši pašreizējam plānam pirmajam no 32 vilcienu sastāvam jābūt piegādātam 2020.gada beigās, bet pēdējam - 2023.gada beigās.

Nepieciešamās summas Grigulis atturējās publiski nosaukt, paužot cerību, ka finanšu piedāvājumi būšot mazāki nekā uzņēmums plāno.

Intervijā Latvijas Radio PV vadītājs norādīja, ka, izvērtējot finanšu piedāvājumus, tiks ņemtas vērā izmaksas visā vilcienu dzīves ciklā - 35 gados.

Vilcienu iegādē pamatā izmantos aizņemtus līdzekļus, «Rīta panorāmai» sacīja Grigulis.

Pārliecību par šī iepirkuma izdošanos Grigulim radot tas, ka ir rūpīgi veikti priekšdarbi. Kā norādīja PV vadītājs, lai arī sarunu procedūra bijusi smaga un sarežģīta, ja sākotnēji tiek definētas skaidras prasības, vilcienus izdosies iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Talgo pārsūdzēs Pasažieru vilciena lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») pārsūdzēs AS «Pasažieru vilciens» lēmumu pirkt jaunos elektrovilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», informēja uzņēmumā.

«Talgo» šodien pārsteidza negaidītais «Pasažieru vilciena» paziņojums par «Škodas» piedāvājuma pārvērtēšanu vilcienu iepirkuma procesā, kas sekoja Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumam. Iepirkums bija noslēdzies jau pagājušā gada novembrī, un «Talgo» tajā uzvarēja ar labāko vilcienu iegādes cenu, labāko tehnoloģiju un labāko enerģijas patēriņa piedāvājumu, skaidroja «Talgo» pārstāvji.

««Talgo» piedāvātā cena - 225 miljoni eiro ir ārpus konkurences un ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā «Škodas» piedāvājums. Izvēloties «Talgo», Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni, kā arī iegūtu vislabākās no pieejamajām dzelzceļu tehnoloģijām,» teikts «Talgo» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Zemākie apkures tarifi 
pilsētās ar biokurināmo

, 17.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārgākā centralizētā apkure šoruden fiksēta Ķegumā, bet lētākā- Rūjienā; paradoksāli, ka abās vietās kurina ar šķeldu.

Kā liecina tarifu informācija dažādu Latvijas siltumuzņēmumu un pašvaldību mājaslapās, tur, kur izmanto biokurināmo, tarifi tomēr ir zemāki vai vismaz prognozējamāki nekā pilsētās ar gāzes apkuri. Līdz ar to jau otro gadu pēc kārtas pārliecinoši lētākā apkure ir pilsētās, kas izmanto šķeldu. Rūjienā, Ludzā, Viļānos un Valkā siltuma tarifi rudenī ir 32,21 līdz 33,15 latu līmenī, neskaitot PVN. Šie tarifi ir palikuši aptuveni pagājušā gada līmenī. Savukārt arī dārgo galu jau tradicionāli noslēdz četras dabasgāzi izmantojošās pilsētas - Grobiņa, Liepāja, Jūrmala un Rēzekne (no 47,85-47,93 Ls/ MWh).

Komentāri

Pievienot komentāru