VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) un SIA LDz Cargo loģistika kopā ar Krievijas, Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu kopuzņēmumu OTLK un Baltkrievijas dzelzceļa loģistikas uzņēmumu BTLC izstrādājuši vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām. Papildus tam kopā ar Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem LDz ir izstrādājis vienotu pārvadājumu tarifu pārvadājumiem arī uz Skandināvijas valstīm.

Šis vienotais tarifs, ir pirmais solis, lai izstrādātu kompleksu vienoto piedāvājumu tranzīta koridoram no Ķīnas caur Latviju uz Skandināviju.

Izstrādātais tarifs paredz vienotu pārvadājuma maksu par 40 pēdu konteinera pārvadājumu no Ķīnas un Kazahstānas robežpilsētas Dostikas stacijas līdz Rīgas ostai. Plānotais pārvadājuma ilgums – 14 diennaktis.

«Šī ir nozīmīga vienošanās, kas, ceru, rezultēsies, produktīvā sadarbībā. Esmu gandarīts, ka salīdzinoši īsā laikā mums ir izdevies panākt sapratni ar mūsu partneriem ārvalstīs un Latvijā. Šobrīd notiek praktiskais sagatavošanās darbs pie izmēģinājuma vilciena no Ķīnas uz Rīgu organizēšanas, lai apliecinātu partneriem mūsu spējas īstenot uzņemtās saistības,» uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš un Ķīnas dzelzceļu vadītājs Šens Guangzu (Sheng Guangzu) 12.jūlijā LR satiksmes ministra Ulda Auguļa vizītes ietvaros Ķīnā parakstīja nodomu protokolu par sadarbību vilciena Ķīnas dzelzceļa ekspresis (China Railway Express) attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu.

Pirmo nokomplektēto izmēģinājuma vilcienu no Ķīnas uz Latviju plānots organizēt līdz šī gada beigām.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra