Dīvainā Rīgas Ieriķu ielas krustojuma pārbūve nav paredzēta, noskaidrojis laikraksts Diena.

Tuvi un tāli Rīgas viesi, kas galvaspilsētā iebraukuši no ziemeļaustrumu puses, tautas valodā dēvētās Pleskavas šosejas, sūdzējušies, ka pēc nogurdinoša ceļa sarežģīti veicama ir triju krustojumu plejāde, kas sākas ar Biķernieku un Ieriķu ielas krustcelēm, turpinās ar Ieriķu un Lielvārdes ielas tikšanās vietu un noslēdzas Ieriķu un Stirnu ielas šķērsojumā, norāda laikraksts.

Tas atzīmē, ka šie krustojumi radušies stihiska pilsētplānojuma rezultātā pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad radās nepieciešamība, pagarinot austrumu virzienā toreizējo 11. maršrutu, radīt jaunu trolejbusa līniju.

«Ieriķu ielas pagarinājums Biķernieku meža virzienā pirms vairākiem gadu desmitiem tika izveidots kā vairāku transporta artēriju - Biķernieku, Lielvārdes un Stirnu ielas - savienojums, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta maršrutus Mežciema virzienā,» skaidrojis Tālivaldis Vectirāns, Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizēšanas un kustības drošības nodaļas vadītājs.

Iespējams, steigā veidotais Ieriķu un Lielvārdes ielas krustojums uzbūvēts, maigi sakot, dīvains, norāda Diena. Tas radīts, nerēķinoties ar šodienas satiksmes intensitāti. Bet problēma slēpjoties citur. Ieriķu ielas brauktuves abpus Lielvārdes ielai nav simetriskas, bet gan veidotas ar savstarpēju 1,25m nobīdi. Izbraucot cauri Biķernieku mežam pa tāda paša nosaukuma ielu, rīdzinieki un pilsētas viesi, kas dodas uz centru vai Pārdaugavu, veicot kreiso pagriezienu, nonāk meža ieskautā Ieriķu ielas posmā, kur katrā virzienā izveidotas divas, bet virzienā no centra (pie krustojuma) pat trīs joslas.

Braucot uz Rīgas centru, bieži vien varot pamanīt situāciju, ka satiksmes dalībnieki, kas līdz tam Ieriķu ielā braukuši pa pirmo joslu, pēc krustojuma gluži nejauši bez stūres korekcijas nonāk otrajā joslā, bet tie, kas līdz tam virzījās pa otro joslu, pēkšņi var nonākt uz pretējā virziena brauktuves. Autovadītāji ar stāžu ar šo dīvainību sadzīvo gadu desmitiem, taču jaunajiem šoferīšiem un ārvalstu autotūristiem šis krustojums vienlaikus ir Ķīnas ābece un modrības kontrolieris, skaidro Diena.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra