Politiķi uzsver Eirāzijas multimodālo transporta savienojumu nozīmību


Efektīva un multimodāla savienojamība ir viens no Eiropas un Āzijas sadarbības tālākas padziļināšanas priekšnosacījumiem, atklājot 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmi «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē», norādīja Valsts prezidents Andris Bērziņš. Multimodālā loģistika ir Latvijas prezidentūras fokusā, piebilda satiksmes ministrs Anrijs Matīss. «Mums visiem ir liela ietekme uz Eiropas–Āzijas sadarbības padziļināšanu, un ekonomiskās labklājības veicināšanu Āzijā un Eiropā,» atzīmēja Ķīnas transporta viceministrs Vengs Mengjongs (Weng Mengyong).


Līdz ar ekonomiskās globalizācijas intensifikāciju un internetā balstītas tirdzniecības attīstību, Eiropas–Āzijas multimodālā transporta savienojumi iegūst jaunu impulsu, norādīja viceministrs. Pirmkārt, viņš atzīmēja, ir redzams kāpums sauszemes pārvadājumos. Šobrīd Ķīna ir iesaistīta konteinerpārvadājumos pa dzelzceļu, kas savieno Ķīnas pilsētas ar Eiropu, veidojot jaunas loģistikas artērijas. Uzlabojoties dzelzceļa un autoceļu infrastruktūrai, pārvadājumi pa tiem kļuvuši nozīmīgāki Ķīnas savienošanai ar pārējo Eirāziju.


Otrkārt, otro dzīvību iegūst arī jūras transports, kurš šobrīd dominē kravu pārvadājumos. Ķīna aktīvi sadarbojas ar Ziemeļaustrumāzijas un Dienvidaustrumāzijas un Centrālās un Austrumeiropas valstīm, lai izpētītu kombinēto jūras–sauszemes pārvadājumu iespējas. Mērķis ir pilnā apmērā izmantot transporta infrastruktūru, lai izveidotu piemērotu un efektīvu kombinētu jūras–sauszemes transporta koridoru starp Āziju un Eiropu. Tādējādi tiks radīti laika un izmaksu ziņā sabalansēti multimodāli piegādes ķēžu risinājumi. Treškārt, aviopārvadājumi ir robusti. Piemēram, 2014. gadā gaisa pārvadājumi starp Ķīnu un citām Eirāzijas valstīm ir stabili pieauguši, veidojot 66% no Ķīnas starptautiskajiem aviokravu pārvadājumiem, atzīmēja viceministrs.


Plašāk lasiet rakstā Ķīnieši aicina uz padziļinātu sadarbību
 ceturtdienas, 30. aprīļa, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra