Lietuvieši uzskata, ka 2% dzelzceļa tarifu kāpums Latvijā ļaus viņiem iegūt papildu Krievijas kravas, Latvijas dzelzceļš noraida kravu apjoma samazinājumu.

 

«Protams, mūsu osta var gaidīt vairāk kravu, jo Latvijas dzelzceļš no jūlija par 2% ir palielinājis kravu pārvadājumu tarifus pa dzelzceļu,» avīzei Verslo žinios teicis Klaipēdas jūras ostas direkcijas mārketinga un administrācijas vadītājs Artūrs Drungils. Lietuvas dzelzceļa kompānija Lietuvos geležinkeliai nav mainījusi kravu pārvadājumu tarifus divus gadus, bet Klaipēdas ostā strādājošās stividorkompānijas tarifus nav cēlušas trīs gadus. Tomēr Lietuvas Stividorkompāniju asociācijas prezidents Aloizs Kuzmarskis uzskata, ka Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis šo kravu piesaistei ir izdevīgāks nekā Lietuvai, jo tai ir kopēja robeža ar Krieviju.No 2010. gada 1. jūlija SIA LDz Cargo paaugstināja dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifu vidēji 1,5% apmērā,  atkarībā no veicamā attāluma kilometros. Tas notika sakarā ar degvielas cenas kāpumu,» DB skaidroja Latvijas Dzelzceļš Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Antra Birzule. Viņa piebilst, ka šāda atruna dzelzceļa kravu pārvadājumu līgumos ir jau sen un visi sadarbības partneri jau izsenis zina, ka reizi pusgadā - 1. janvārī un 1. jūlijā, ir iespējama šī likmes maiņa - paaugstinājums vai samazinājums. Iepriekšējā gadā tā samazinājās, kad degvielas cenas krita. «Minētais likmes kāpums nav viesis nekādas korekcijas pārvadājumu apjomos. Tāpat šīs likmes samazinājums pagājušajā gadā automātiski nepalielināja pārvadājamo kravu apjomus,» norāda A. Birzule.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra