Klaipēdā trešdienas rītā ieradies lielākais konteinerkuģis, kāds jebkad apmeklējis šo Lietuvas ostu, - 324,8 metrus garais MSC Charleston. Pa ostas vārtiem kuģis iebraucis sekmīgi, ostas akvatorijā tam palīdzējuši trīs velkoņi.

Kā atzīmē Lietuvas mediji, garuma ziņā šis okeāna kuģis samērojams ar Viļņas televīzijas torņa augstumu un tā ietilpība ir 8000 TEU (20 pēdu standartkonteiners) vienības. Līdz šim garākais Klaipēdā uzņemtais kuģis bijis 317 metrus garais Celebrity Eclipse, kas te bija ieradies pagājušajā vasarā.

Kuģa sagaidīšanas diena saskaņota ar kravu kompānijas Klaipedos Smelte jaunā konteineru sadales centra oficiālo atklāšanu. Svinīgajā ceremonijā piedalīsies satiksmes ministrs Rimants Sinkevičs, Klaipēdas mērs Vītauts Grubļausks, Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas ģenerāldirektors Arvīds Vaitkus, Terminal Investment Limited ģenerāldirektors Vikrams Šarma un Klaipedos Smelte ģenerāldirektors Rimants Juška.

«Šī ir jauna lappuse Klaipēdas ostas vēsturē. Līdz šim lielākie bijuši divi Post Panamax tipa kuģi ar 5000-6000 TEU ietilpību,» pastāstījis Juška. «Šodien iebraukušais kuģis dod visai pasaulei ziņu, ka Klaipēda ir gatava pieņemt tik lielus kuģus.»

Kā norāda Vz.lt, līdz šim Klaipēdas ostā iebraukuši tikai īso jūras pārvadājumu kuģi, kas pārvadā kravas starp Baltijas jūras un Ziemeļjūras ostām, bet ar okeāna kuģu apkalpošanu un konteineru sadali mazākiem kuģiem nodarbojas lielās Rietumeiropas ostas - Roterdama, Antverpene, Hamburga un citas.

Pērnvasar kravu kompānija Klaipedos Smelte pabeidza starptautiskā konteineru sadales centra projektu gandrīz 77 miljonu eiro vērtībā, un turpmāk Klaipēda varēs apkalpot arī okeāna konteinerkuģus ar ietilpību līdz 12 000 TEU.

Tiesa, Lietuvas biznesa ziņu portāls atzīst, ka vēl nav skaidrs, cik bieži Klaipedos Smelte piestātnēs gaidāmi šādi kuģi. Tas norāda, ka šā gada sākumā konteinerkravu pārvadājumu kompānijas MSC un Maersk Line, kas izveidojušas oficiālu aliansi 2M un noslēgušas līgumu par kuģu sadali, par galveno okeāna kuģu ostu Baltijas jūras reģionā izvēlējušās Gdaņsku, bet Klaipedos Smelte terminālis palicis otrais, tomēr šīs kompānijas vadītāji nezaudē cerību, ka okeāna kuģi Klaipēdā iegriezīsies aizvien biežāk un no Gdaņskas uz Klaipēdu atceļos vismaz daļa kravu. Izšķirošo vārdu šai ziņā teiks kompānija MSC, raksta izdevums.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra