Transports un loģistika

«KLM» atver Amsterdamā atjaunotu uzgaidāmo telpu jauniešiem

Aivars Mackevics [email protected], 20.07.2004

Jaunākais izdevums

Nīderlandiešu lidsabiedrība KLM Royal Dutch Airlines ir atvērusi pilnīgi atjaunotu uzgaidāmo telpu jauniešiem Amsterdamas lidostā Šipholā. Uzgaidāmā telpa ir paredzēta KLM pasažieriem vecumā no 5 līdz 17 gadiem, kas ceļo vieni paši vai kopā ar vecākiem. Telpa ir sadalīta trīs daļās – interaktīvajā, aktīvajā un pasīvajā. Interaktīvajā zonā bērniem tiek piedāvātas jaunākās “Nintendo” video spēles. Ir iespējams skatīties arī televīziju vai jaunākās filmas uz milzīga ekrāna. Uzgaidāmās telpas aktīvajā zonā jaunie ceļotāji var likt puzles, zīmēt vai spēlēties ar Lego un Knex spēlēm. Pasīvajā zonā bērni var atgulties uz krāsainiem spilveniem vai arī nosnausties guļamistabā. Lidsabiedrības KLM jauniešu uzgaidāmā telpa ir daļa no speciālā servisa bērniem vecumā no 5 līdz 12 gadiem. Lidsabiedrība pievērš īpašu uzmanību bērniem un garantē par viņu drošību lidojuma laikā. Personāls personīgi garantē, ka bērni, kas ceļo vieni, tiks pavadīti uz iepriekšnoteiktu satikšanās vietu ar sagaidītājiem galamērķī. Tīņiem vecumā no 13 līdz 17 gadiem ir atļauts ceļot vieniem, bet arī viņi ir aicināti izmantot jauno KLM servisu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KLM radītāji aug

Jūlija Pudenko [email protected], 21.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā aviokompānija «Air France-KLM" 2005. gadu pabeigusi ar lieliskiem darbības rezultātiem. «Air France-KLM" prognozē, ka kompānijas pamatdarbības peļņa 2005./2006. finanšu gadā, kas noslēgsies martā, varētu pārsniegt 900 miljonus eiro (632.5 miljonus latu), salīdzinot ar 534 miljoniem eiro (375.3 miljoniem latu) iepriekšējā finanšu gadā. Šī finanšu gada pirmajos deviņos mēnešos, kas noslēdzās decembrī, kompānija palielinājusi pamatdarbības peļņu par 76.5%, strādājot ar 940 miljonu eiro (660.6 miljonu latu) peļņu, salīdzinot ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā. Šobrīd KLM ir vienīgā lidsabiedrība, kas piedāvā lidojumus no divām Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas un Tallinas uz Amsterdamu, un sabiedrība ir gandarīta par pozitīvo darbības attīstību minētajos maršrutos. KLM piedāvā lidojumus maršrutā Viļņa – Amsterdama, sadarbojoties ar « Lithuanian Airlines». KLM arī turpmāk Latvijā nodrošinās 2 lidojumus no Rīgas lidostas uz Amsterdamas «Schiphol» lidostu ar atgriešanos nedēļas nogalē – sestdienās un svētdienās. Nīderlandes aviosabiedrība KLM pagājušajā gadā no Rīgas pārvadājusi 87 104 pasažierus, bet šī gada janvārī 7413 pasažierus. Tas ir par 4.6% vairāk nekā 2005. gada janvārī. Aviosabiedrība kopš savas darbības uzsākšanas Latvijā turpina veiksmīgu attīstību. Tirgus pieauguma indekss 2005. gada bija 116. KLM tirgus daļa Latvijā ir 10.5% ar indeksu 137. KLM no 2006. gada 26. marta palielinās lidojumu skaitu Eiropā, piedāvājot saviem klientiem plašāku savienojuma lidojumu klāstu. Turpmāk uz Londonas Hītrovas lidostu deviņu lidojumu vietā tiks veikti desmit abos virzienos katru dienu. Lidojumus uz Diseldorfu, Ženēvu, Kopenhāgenu, Milānu, Minheni, Oslo, Stokholmu un Cīrihi papildinās sestais lidojums abos virzienos katru dienu. Lidojumu skaitu uz Frankfurti, Glāzgovu un Gēteborgu palielinās no četriem uz pieciem lidojumiem abos virzienos katru dienu. Turpmāk uz Aberdīnu, Nīcu un Nirembergu būs četri lidojumi dienā, bet uz Atēnām un Stambulu trīs lidojumi dienā. Turpmāk uz Kristiansandu viena lidojuma vietā būs divi lidojumi dienā. KLM no 2006. gada 26. marta uzsāks arī lidojumus abos virzienos trīsreiz dienā uz Bilundu Dānijā. Lidojumu skaitu uz Kijevu palielinās no septiņiem uz vienpadsmit lidojumiem nedēļā abos virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air France KLM aug pasažieru skaits

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā finanšu gadā aviokompānija Air France KLM uzrādījusi veiksmīgus pasažieru pārvadājumu rezultātus no Latvijas. KLM avio pasažieru pārvadājumu skaits pieauga par 31%, bet Air France - par 7%, Db.lv informēja Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors Olivers Ours.

Pēc kompāniju apvienošanās Air France KLM ir lielākais avio pasažieru pārvadātājs Eiropā. Publicētie finanšu rezultāti par 2006./2007. gadu uzrāda ievērojamu izaugsmi gan saskaņā ar apgrozījuma datiem un saimnieciskās darbības rezultātiem, gan pasažieru pārvadājumu skaitu.

Pasažieru pārvadājumu pieaugums Latvijā ievērojami ietekmē Air France KLM kopējo izaugsmi Baltijas valstīs, sasniedzot pieaugumu par 8% pēc KLM datiem un par 7% pēc Air France datiem. "Mēs esam ļoti apmierināti ar šiem finanšu rezultātiem un it īpaši ar attīstību, kādu kompānija ir uzrādījusi Baltijas reģionā", saka Mauricio Kardona (Mauricio Cardona), Air France KLM Somijas un Baltijas valstu reģionālais direktors

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM vadītāja vietnieks Leo van Wijk paziņojis, ka aviokompānija vēlas pilnībā pārņemt Itālijas aviokompāniju Alitalia. KLM sešu gadu laikā ir gatava zaudējumus nesošajā aviokompānijā ieguldīt līdz pat 3 miljardiem eiro, ziņo Wall Street Journal.

Pašlaik KLM risina sarunas ar Itālijas valdību, kurai pieder 49,9% Alitalia kapitāldaļu.

Leo van Wijk norāda, ka, ja KLM panāks vienošanos ar Itālijas valdību, aviokompānija sniegs oficiālu piedāvājumu pilnībā pārpirkt Alitalia.

Tāpat Air France-KLM vēlas iegādāties daļu no kompānijas, kas radusies apvienojoties ASV aviokompānijām Delta Airlines un Northwest Airlines, taču KLM vēl nav izlēmusi, cik naudu ir gatava ieguldīt šajā darījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad «SEB banka» Latvijā īsteno nebijušu vasaras prakses programmu jauniešiem – «YouthLAB».

Tajā bija aicināti pieteikties studenti, kuri vēlas ne tikai gūt pieredzi darbā bankā un pilnveidoties, bet arī piedalīties tieši jauniešiem domātu bankas pakalpojumu izstrādē. Latvijā programmā šogad ir iesaistīti 16 jaunieši, kuriem prakses vietas «SEB bankā» ir komunikācijas, mārketinga, biznesa attīstības, finanšu un korporatīvo klientu apkalpošanas pārvaldēs. Pagājušā nedēļā programmas dalībniekiem bija iepazīšanas diena, kad viņi tika sadalīti komandās un viņiem tika uzdoti biznesa izaicinājumi, ko būs jāatrisina līdz vasaras beigām. Par to, kā viņiem veiksies ar šo uzdevumu izpildi, jaunieši veidos iknedēļas video blogus, ko publicēs «Youtube» un sociālajos tīklos, stāsta Jeļena Kontusa, «SEB bankas» Korporatīvās komunikācijas pārvaldes Komunikācijas projektu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Piedāvājums plašs «uz papīra»

Ingrīda Drazdovska, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī daudzas biroju ēkas ir pustukšas, veikali «neapdzīvoti» un to skatlogi tumši, meklējot telpas biznesam, var izrādīties, ka atrast sev ko piemērotu, nemaz nebūs tik vienkārši.

Kāda ir pašreizējā situācija komercplatību tirgū, ar ko jārēķinās, meklējot telpas, Saldo skaidroja SIA Immostate komercplatību speciāliste Agnese Groševa.

Dažādu kompāniju tirgus apskatos aktivitāte tirdzniecības, biroju, noliktavu telpu tirgū tiek raksturota visai atšķirīgi. Vieni ir optimistiskāki un piesauc potenciālo nomnieku interesi, citi ir pesimistiskāki un akcentē brīvo telpu lielo īpatsvaru. Kā jūs raksturotu tirgu?

Immostate sevi pieskaita pie piesardzīgiem optimistiem. Jūtams, ka pēc sasaluma, kas tirgū iestājās 2008. gada beigās, aktivitāte ir atgriezusies. Nomnieku rotācija, mainība ir liela.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Elektrības tirgus virināšana politiķu apmierināšanai

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece Twitter: @LivaMel, 07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkaunojošās darbības ar elektroenerģijas tirgus atvēršanu parāda, ka valdošie politiķi nedz zina, ko darīt ar valsts vērtīgāko aktīvu – a/s Latvenergo, nedz novērtē citus uzņēmumus – nodokļu maksātājus

Vēl pirms neilga laika bija balsis, kas žēlojās, ka Latvijas politika ir zaudējusi visu laiku izcilāko ekonomikas ministru Danielu Pavļutu (Reformu partija) un tikpat izcilu premjeru Valdi Dombrovski (Vienotība). Taču, kā parāda notikumi ar elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām, šī svarīgā jautājuma sakārtošanā, kas skar ikvienu Latvijas iedzīvotāju, patiesībā nav bijis izdarīts nekas. Politiķi bija pēkšņi kā no mākoņiem nokrituši, jo elektrības tirgus atvēršana jeb, pareizāk sakot, elektrības cenu deregulācija, redz, paaugstināšot elektrības cenas. Jaunieceltā premjere Laimdota Straujuma (Vienotība) savas domas par to, vai 1. aprīlis tomēr ir īstais brīdis elektrības tirgus atvēršanai, mainīja vismaz divas reizes dienā un tikpat haotiski par to izpaudās presei, līdz neviens vairs nesaprata – atvērs to tirgu vai neatvērs. Saeimas priekšsēde Solvita Āboltiņa (Vienotība) uzņēmās iniciatīvu un brīdī, kad līdz tirgus atvēršanai bija palicis mazāk par mēnesi, paziņoja, ka, ņemot vērā notikumus Ukrainā, Latvija nekādu tirgus atvēršanas nestabilitāti un provokācijas nevarot atļauties. Koalīcijas padome atzina Āboltiņas nostāju par labu un pareizu esam, un līdz ar to Saeimai tagad triju nedēļu laikā jāaptur tirgus atvēršana līdz 1. janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vai jaunietim jāpaliek strādāt Latvijā?

Signe Knipše [email protected] 7084437, 27.11.2007

Dienas biznesa komandas — Madaras Apsalones un Armanda Žubuļa veidotais raksts tika atzīts par labāko

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāka alga, draudzīgāka vide, karjeras iespējas un jauni piedzīvojumi – katram sava motivācija pamest Latviju, lai dotos pretim iespējām rietumos.

Problēmas Latvijā

«Zemas algas. Kad maksās vairāk, cilvēki atgriezīsies.» Šādu atbildi nereti nākas dzirdēt no pašmāju jauniešiem. Kā liecina CSB dati, strādājošo mēneša vidējā neto darba samaksa 2006. gadā bija 216 Ls, tikmēr latvietis Īrijā mēnesī nopelna no 900 līdz 3000 eiro (attiecīgi 630 – 2100 Ls ).

Tomēr atalgojums nav vienīgais faktors, kas mudina jauniešus sākt profesionālo dzīvi ārvalstīs – problēmas cilvēku savstarpējās attiecībās, zemais sabiedrības pašnovērtējums, stereotips, ka rietumos viss ir labāk, vai varbūt vēlme izkāpt no komforta zonas un pamēģināt kaut ko jaunu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» 2005. gada vasarā piedāvās vairāk lidojuma maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 24.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France - KLM 2005. gada vasarā piedāvās jaunus kombinētos lidojuma maršrutus no Schiphol lidostas, Roterdamas un Šarla de Golla lidostas, kā arī vairākus papildus reisus jau esošajos maršrutos. Biļetes uz reisiem varēs rezervēt visos galamērķos gan ienākošajiem, gan izejošajiem reisiem. Tas nozīmē, ka cilvēkiem būs iespēja izvēlēties sev piemērotāko un arī lētāko maršrutu. Piedāvājums būs spēkā no 27. marta līdz 29. oktobrim. Rezultātā ir plānots, ka, salīdzinot ar 2004. gadu KLM kapacitāte pieaugs par 6% uz starptautiskajiem reisiem un par 2% uz Eiropas reisiem. Eiropā vasaras sezona sāksies ar jauniem KLM reisiem starp Amsterdamu un Tallinu. Tiks uzsākti divvirzienu lidojumi starp Roterdamu un Londonu, kā arī papildus reisi starp Amsterdamu un Romu, Štutgarti, Hannoveri, Londonu. Kapacitāte tiks palielināta arī reisiem uz Birmingamu, Mančesteru un Edinburgu, aizvietojot Fokker 100 lidmašīnu ar Boeing 737. Ievērojami tiks palielināts reisu skaits uz Ziemeļamerikas, Dienvidamerikas un Āzijas atsevišķām lidostām, savukārt uz Āfriku tiks papildus atklāti 2 jauni reisi. Sīkāka informācija: www.klm.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» uz klāja rīko vīna festivālu

Aivars Mackevics [email protected], 31.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad lidsabiedrības KLM Vīna un gastronomijas festivāls norisinās no 27. marta līdz 31. maijam un ir veltīts Kalifornijas vīniem. Biznesa klases pasažieriem, kuri ar KLM dosies uz Amsterdamu, Losandželosu vai Sanfrancisko, tiks piedāvāta izsmalcināta Kalifornijas maltīte. Vīnu un ēdienu kartēm būs īpašs dizains, turklāt visu vīnu paleti KLM Vīna festivāla laikā šogad veidos Kalifornijas vīni. Ekonomiskajā klasē Kalifornijas vīni tiks piedāvāti pasažieriem, kuri ar KLM dosies uz Amsterdamu. Citos reisos par Kalifornijas vīna svētkiem atgādinās īpaša dizaina sēdekļu galvas balsta pārklāji un salvetes. KLM Vīna festivāla laikā mūzika un filmas uz lidmašīnu klāja būs piemērotas Kalifornijas tematikai. Šipholas lidostas tax-free veikali padomājuši par īpašu Kalifornijas vīnu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrībai «KLM» vairs nemaksās komisijas maksu ceļojumu aģentūrām par biļešu pārdošanu

Aivars Mackevics [email protected], 30.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandiešu lidsabiedrība KLM iepazīstināja Nīderlandes ceļojuma aģentus ar jaunu komisijas naudas politiku, kas stāsies spēkā no 2005.gada 1.janvāra. KLM plāno piedāvāt klientiem samazinātas lidojumu biļešu cenas iekļaujot komisijas maksas ceļojuma aģentiem. No pašiem ceļojumu aģentiem būs atkarīgs atalgojums, ko tie saņems no klientiem par servisa sniegšanu. Tas dos patērētājiem skaidru informāciju par to, cik viņi samaksā ceļojuma aģentiem par sniegto servisu. Jaunā politika vairs neparedz tagadējās komisijas maksu 34 eiro par katru pārdoto biļeti ceļojuma aģentiem. Aģenti paši var noteikt, kādu samaksu viņi vēlēsies saņemt par sniegto servisu. Pasažieri, kuri iegādājas biļetes tieši no KLM, maksās rezervēšanas maksu par katru biļeti no 2005.gada 1.janvāra. Šīs papildizmaksas būs atkarīgas no rezervēšanas kanāliem – jo efektīvāka rezervēšana, jo zemākas izmaksas. Tās būs sekojošas: ja tiks rezervēta biļete no KLM mājaslapas, maksa būs 10 eiro par biļeti; rezervācija pa tālruni – 25 eiro uz Eiropas valstu galamērķiem un 35 eiro uz citiem kontinentiem; KLM biļešu pārdošanas kasēs – 45 eiro par biļeti. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KLM ieguldīs 100 miljonus atīstībā

, 30.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KLM Royal Dutch Airlines nākamajos divos gados plāno investēt vairāk nekā €100 miljonus KLM lidaparātu un KLM cityhooper interjera un eksterjera atjaunošanai un uzlabošanai, Db.lv informēja kompānijas pārstāve Dace Krecere.

KLM cer uzlabot klientu apmierinātības līmeni ieviešot plakano ekrānu pieejamību, iespēju pieslēgt klēpja datoru vai iPod sēdvietā, kā arī integrētas audio-video sistēmas, kas darbojas pēc pasažiera pieprasījuma un izvēles.

"Mūsu Latvijas klienti atšķirību sajutīs jau Rīgā, tā kā mēs esam pilnībā atjaunojuši gan interjeru, gan eksterjeru mūsu Fokker lidaparātiem," stāstīja Air France KLM reģionālais vadītājs Somijā un Baltijas valstīs Mauricio Kardona (Mauricio Cardona).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France - KLM pērnā gada 3. ceturksni noslēdzis ar ievērojamiem zaudējumiem, jo īpaši cargo pakalpojumu jomā, kas rada bažas par vismaz 1000 cilvēku atlaišanu, ziņo Financial times.de

Eiropas lielākā lidsabiedrība Air France- KLM 2008.g. 3. ceturksni beigusi ar 194 milj. eiro zaudējumiem, tas pēc 311 milj. eiro peļņas iepriekš, kas ļauj cerēt, ka gadu izdosies pabeigt ar pozitīviem rādītājiem. Tomēr tā kā īpaši cargo darījumi ir sarukuši, koncerns izvērtē visas savas izmaksas, paziņojot par jaunu darbinieku nepieņemšanu un veco lietderības izvērtēšanu, kā rezultātā varētu tikt atlaisti ap 1000 darbinieku.

Neto zaudējumi koncernam no 2008.g. oktobra līdz decembrim sasniedza 505 milj. eiro, taču pirms gada šajā laikā Air France –KLM vēl bija strādājis ar 139 milj. eiro peļņu. Apgrozījums ir krities par 0.1% līdz 5.9 miljardiem eiro, kas tomēr ir labāk nekā jomas eksperti bija lēsuši iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijas valdība pārdod «Air France KLM» akcijas

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdība pārdos gandrīz pusi no tai piederošajām Air France KLM akcijām. Valdības akciju pārdošana izraisījusi Air France KLM akciju cenu celšanos. Šobrīd tā ir apmēram 15 eiro. Darījuma kopējā vērtība tiek lēsta 700 miljonos eiro. Pēc akciju pārdošanas Francijas valdības īpašumā paliks apmēram ceturtā daļa Air France KLM akciju. Pēc Air France un KLM apvienošanās šī gada jūnijā, Air France KLM kļuvusi par vadošo lidsabiedrību pasaulē pārdoto biļešu skaita ziņā. Tajā pašā laikā apvienošanās dēļ Francijas valstij piederošo Air France akciju daļa samazinājās no 54% uz 44,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KLM papielina lidojumu skaitu Eiropā

Jūlija Pudenko [email protected], 13.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«KLM Royal Dutch Airlines» no 26. marta palielinās lidojumu skaitu Eiropā, piedāvājot saviem klientiem plašāku savienojumu klāstu. 2006. gadā «KLM» prognozē pieaugumu par vairāk nekā 5 % salīdzinĆjumā ar šī brīža rezultātiem ASK (available seat kilometer) indeksam - lidmašīnas pasažieru skaita attiecībai pret veikto distanci kilometros visā pasaulē, kur KLM veic savu darbību. Nīderlandes lidsabiedrība arī turpmāk Latvijā nodrošinās 2 lidojumus no Rīgas lidostas uz Amsterdamas Schiphol lidostu ar atgriešanos nedēļas nogalē – sestdienās un svētdienās. KLM pārvadā pasažierus no Latvijas uz vairāk nekā 50 galamērķiem Eiropā, bet kopā ar «SkyTeam» alianses partneru lidsabiedrībām uz vairāk nekā 900 galamērķiem visā pasaulē. KLM nostiprinās savu starpkontinentālo tīklu, saglabājot jaunos lidojumus uz Entebi un Hiderabadu, kas uzsākti šoziem, un palielinot lidojumu skaitu no Dubaijas līdz diviem lidojumiem abos virzienos katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France-KLM» laiž klajā jaunu kopproduktu "Flying Blye"

Aivars Mackevics [email protected], 04.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada jūnijā nāks klajā jauns lidsabiedrību Air France-KLM kopprodukts - atlaižu karte “Flying Blye”. Kartē būs apvienotas Air France "Fréquence Plus" un KLM "Flying Dutchman" programmas. Tā būs arī kā simbols, kas apstiprinās Air France-KLM veiksmīgo sadarbību. “Flying Blye” ir abu lidsabiedrību klientu menedžmenta stratēģijas daļa, kas atpazīs tās lojālos klientus un nodrošinās viņus ar augstas kvalitātes servisu, neatkarīgi no tā, kuras lidsabiedrības pakalpojumus viņi izmanto. “Flying Blye” filozofija balstīta uz principu “viena grupa, divas lidsabiedrības”, kas nozīmē, ka klienti, kuru skaits šobrīd sasniedz 66,3 miljonus, tiek izvirzīti galvenajā lomā. Jaunā sistēma ir gan inovatīva, gan arī viegli lietojama. Tai ir 4 līmeņi - Ziloņkaula (Ivory), Sudraba (Silver), Zelta (Gold) un Platīna (Platinium). Katram līmenim tiek piemērotas dažādas priekšrocības. "Fréquence Plus" un "Flying Dutchman" karšu īpašniekiem automātiski tiks piešķirtas "Flying Blue” kartes, saglabājot jau uzkrātās jūdzes. Jaunajai programmai pievienojušās vairāk kā 30 lidsabiedrības un 100 citi partneri, kas dod lielākas iespējas klientiem uzkrāt un izmantot dažādas atlaides. Jāpiebilst, ka Air France sadarbībā ar KLM jau iepriekš ir laidusi klajā dažādus kombinētos piedāvājumus. Air France-KLM sadarbība sākās 2003. gada septembrī, kad tika parakstīts kooperācijas līgums, kas stājās spēkā 2004. gada maijā. Rezultātā tika izveidota grupa, kas sastāv no vienas holdinga kompānijas un divām lidsabiedrībām, kas saglabā savu brendu un identitāti. Grupa reprezentē 106 000 darbiniekus, 66,3 miljonus pasažieru, 225 galamērķus un 556 lidmašīnas, tādējādi ar savu apgrozījumu ieņemot vadošo lomu pasaules aviobiznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zelta vidusceļš nomnieku un iznomātāju attiecībās

Bruno Rancis, [email protected], 11.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, telpu iznomātāji gūst ienākumus no telpu nomniekiem, nevis otrādi. Lai samaksātu nomas maksu nomniekiem tā ir jānopelna. Abstrakti runājot, tas izklausās pašsaprotami, taču praksē nomniekiem nākas saskarties ar neizpratni no iznomātāju puses. Protams, dažkārt arī nomnieki nav bez vainas. Tāpēc ir svarīgi, lai abas puses (nomnieks un iznomātājs) censtos vest pārrunas konstruktīvi, bez nevajadzīgām emocijām.

«Treknajos gados» telpu nomnieki dažkārt netika uzklausīti attiecībā par telpu nomas maksas samazināšanu, kā arī vispār netika pie telpu nomas līguma noslēgšanas, jo citi nomnieki piesolīja augstākas nomas maksas. Droši vien tagad daudziem nomniekiem vairs nav vēlēšanās tās atcerēties:):):).

Tirgus izaugsmes posmā iznomātāji vēlējās vairāk pelnīt. Tur nav nekāda nosodījuma. Cits jautājums - apetītes robeža. Sākot ar pagājušo gadu, kad presē parādījās informācija par ievērojamo telpu nomas cenu kritumu, iznomātājiem nācās saskarties ar realitāti - daudzi nomnieki vairs nevarēja «pavilkt» augstās nomas maksas.

Daļa telpu iznomātāju ļoti ātri noreaģēja un nāca pretim nomniekiem, samazinot nomas maksu, tādējādi saglabājot stabilu naudas plūsmu. Tomēr daļa telpu iznomātāju savlaicīgi nenoreaģēja un palika bez telpu nomniekiem vairākus mēnešus, dažos gadījumos, pat gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» lidos uz Gruziju

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandiešu lidsabiedrība KLM plāno uzsākt 2004.gada jūnijā regulārus lidojumus uz Gruziju. Lidsabiedrība plāno veikt trīs reisus nedēļā pa maršrutu Amsterdama – Tbilisi – Amsterdama. KLM apsver iespēju sadarboties ar Gruzijas nacionālo lidsabiedrību Air Zena – Gruzijas aviolīnijas. Lidsabiedrības ienākšana Gruzijas gaisa satiksmes tirgū varētu pozitīvi ietekmēt valsts imidžu. Pirmo reizi gaisa satiksme starp Nīderlandi un Gruziju tika veikta deviņdesmito gadu vidū, kad regulāros reisus veica Gruzijas lidsabiedrība Orbi. Patlaban lidojumus maršrutā Tbilisi – Amsterdama – Tbilisi vienu reizi nedēļā veic Air Zena – Gruzijas aviolīnijas. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air France šokē Franciju, pasūtot lidmašīnas arī no Boeing

Lelde Petrāne, 16.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Air France-KLM piektdien paziņojusi, ka sadalījusi apjomīgu pasūtījumu, kas ietver 50 tālsatiksmes lidmašīnas, starp Eiropas Airbus un ASV konkurentu Boeing, ziņo thelocal.fr.

Darījuma vērtība ir 11,3 miljardi ASV dolāru.

Francijas - Nīderlandes aviolīnija pasūtīs 25 Airbus A350-900 un 25 Boeing 787-9 Dreamliner ar iespēju iegādāties vēl 60 lidmašīnas, lai atjaunotu tās floti ar degvielas ziņā ekonomiskākiem un vieglākiem modeļiem.

Pasūtījums Francijā piesaistījis milzīgu uzmanību. Daži politiķi iepriekš izdarījuši spiedienu uz Air France-KLM pirkt lidmašīnas no Airbus, kam ir ražotne Tulūzā, nevis no Boeing.

Lidmašīnas aizstās Air France A340 un KLM Boeing MD-11 floti.

Darījums, kuru paredzēts noslēgt līdz gada beigām, ietver arī iespēju iegādāties vēl 60 lidmašīnas, palielinot kopējo iegādāto lidmašīnu skaitu līdz 110 un darījuma vērtību - līdz 26,96 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Enefit: Politiķu spēlēšanās ar elektrības tirgus atvēršanas datumu neatrisinās cenu kāpumu

Nozare.lv, 03.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiķu spēlēšanās ar elektroenerģijas tirgus atvēršanas datumu mājsaimniecībām nekādā veidā neatrisinās paredzamo cenu kāpumu un to, ka tirgus tiek atvērts bez reālas konkurences, norāda elektroenerģijas tirgotāja Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers.

Pēc viņa domām, vienkārša elektroenerģijas tirgus atvēršanas termiņu pārcelšana tikai kārtējo reizi satricinās tos dažus tirgotājus, kuri ir sagatavojušies darbam ar mājsaimniecībām, vienlaikus parādot Latviju kā ļoti nestabilu biznesa vidi potenciālajiem tirgotājiem.

«Ja vēlamies tirgus atvēršanu veikt efektīvi, tad līdz ar termiņu pārcelšanu ir arī jānovērš esošās un jāizvairās radīt jaunas likumdošanas barjeras tirgotāju iespējām brīvi izvēlēties to, kā un kam tirgot elektroenerģiju. Pretējā gadījumā tirgotāju interese par šo tirgu tiek arvien samazināta, un arī ilgtermiņā nav paredzama aktīva konkurence par patērētāju izvēli,» sacīja Bethers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Papildināts - Elektroenerģiju mājsaimniecībām piedāvās trīs tirgotāji; cenas pieaugs par 15-30%

Dienas Bizness, 23.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada 1.janvārī Latvijā elektroenerģijas tirgus tiks atvērts mājsaimniecībām. Sākotnēji elektrību piedāvās trīs tirgotāji, savukārt četri tam vēl gatavojas, ceturtdien žurnālistus preses konferencē par elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām informēja Sadales tīkla valades loceklis Ilvars Pētersons.

Šī gada sākumā gatavību tirgot elektroenerģiju ir izteikuši četri uzņēmumi, savukārt pašlaik – septiņi. Tostarp trijiem no tiem - Latvijas energokompānijai A/S Latvenergo, SIA Baltcom un SIA WIN Baltic jau ir spēkā esošie piedāvājumi, savukārt pārējie tirgotāji ar saviem elektrības tirdzniecības piedāvājumiem plāno patērētājus iepazīstināt līdz šī gada beigām vai 2015.gada sākumā.

«Tirgotāju interese par elektroenerģijas tirdzniecību mājsaimniecībām liecina, ka konkurence ir un kļūst aizvien sīvāka. Tā ir laba ziņa patērētājam – elektrības tirgotājiem būs jāpiedāvā lietotājiem elektrība un citi pakalpojumi konkurences apstākļos par iespējami zemāko tirgus cenu vai komplektā ar citiem mājsaimniecībām noderīgiem pakalpojumiem,» atzīmēja AS Sadales tīkls valdes loceklis Ilvars Pētersons. Pašlaik par elektroenerģijas tirgošanu noslēgti līgumi kopumā ar 23 komersantiem, tostarp juridiskajiem klientiem aktīvi to tirgo 12.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rūdolfa Meroni liecības prokuratūrai

Kristīne Jančevska, Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db, 05.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Aivara Lemberga un viņa līdzgaitnieku darbībām un izstrādātājām nodokļu shēmām vairāku gadu garumā Ventspils uzņēmumos, prokuratūrai liecības sniedzis Šveices advokāts Rūdolfs Meroni.

«Ventspilī runājot - viens korumpēts Šveices advokāts, saukts vēl arī par Šveices Ostapu Benderu jeb Lielo mahinatoru, par taisnīgu atlīdzību 15 000 000 dolāru apmērā, ko sarūpējuši mani negodīgie partneri, dara visu iespējamo, lai izpildītu četru blēžu pasūtījumu un iespundētu mani cietumā. To var vērtēt kā izcilu Šveices advokātu ētikas un atbildības piemēru. Ceru, ka šī Šveices mahinatora slimība nepielips Latvijas advokātiem, mācītājiem, ginekologiem, ģimenes ārstiem un citu profesiju pārstāvjiem, kuriem viņu amatu pēc tiek uzticēti personiskie un intīmie noslēpumi,» tā, piemēram, A. Lembergs uz jautājumu par R. Meroni izteicies rakstiskā intervijā Neatkarīgajā Rīta Avīzē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas Komisija vēlas labāk iesaistīt sabiedrībā jaunatni

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā Eiropas sabiedrība noveco aizvien straujāk un gados jaunu darbinieku skaits samazinās, ES būs arvien vairāk jāpaļaujas uz jauno paaudzi. Saskaņā ar Komisijas veikto analīzi, ar kuru tā šodien nāca klajā, jaunieši bieži nav gatavi uzņemties šādu atbildību. Sestā daļa jauno eiropiešu joprojām nepabeidz skolu, un 4,6 miljoni iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir bezdarbnieki. Dokumentā uzsvērta nepieciešamība ES un valstu līmenī vairāk un savlaicīgāk ieguldīt jauniešu izglītībā un veselībā, kā arī uzlabot pāreju no izglītības vides darba vidē. Tajā arī norādīts, cik svarīgi ir iesaistīt jauniešus sabiedriskajā dzīvē un sabiedrībā kopumā.

"Miljoniem jauno eiropiešu pašlaik atgriežas skolās jaunā mācību gada sakumā, un mums ir jāpastiprina centieni radīt labākus apstākļus, lai jaunieši varētu pilnveidot savas iemaņas un aktīvāk iesaistīties sabiedrības dzīvē. Jauniešiem ir jājūt, ka viņi ir nozīmīga sabiedrības daļa," teica Jans Figels, ES izglītības, apmācības, kultūras un jaunatnes lietu komisārs.

Nodarbinātības, sociālo lietu un vienādu iespēju komisārs Vladimirs Špidla atzina: "Mums jārisina paradoksālā situācija, kad ES ir vērojams darbaroku trūkums, bet tajā pašā laikā pārāk daudz jauniešu ir bez darba - to skaits divkārt pārsniedz ES kopējo bezdarba līmeni." "Mums vairāk uzmanības jāpievērš tam, lai veidotu iekļaujošu sabiedrību, kurā neviens bērns un jaunietis nejūtas izstumts", viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 24.oktobrī, svinīgi tika atklāts slimnīcas 23.korpuss - Šarlotes poliklīnika, kur apvienotas bijušās pašvaldības poliklīnikas Grēcinieku ielā 34 un Brīvības ielā 100, kā arī zobārstniecība Stabu ielā 9.

Agrākā stacionārās nodaļas ēka ar kopējo platību 2304 m2 ir pārveidota par bērnu veselības centru, kur pieejamas ģimenes ārstu prakses, bērnu speciālistu konsultācijas, stomatoloģijas, rehabilitācijas un ūdensdziedniecības pakalpojumi.

Restaurācijas darbi 23.korpusā tika veikti pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma. Gan projektēšanu, gan ēkas rekonstrukcijas un renovācijas darbus veica AS LNK Industries, un kopumā objektā ieguldīti 1,8 miljoni latu, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

23.korpusa ēka ir trīs stāvu ķieģeļu ēka ar mansardu. Ēkas cokola stāvs ir iedziļināts zemes līmenī. Jaunā telpu funkcija ir bērnu un pieaugušo poliklīnika ar bērnu ūdensdziedniecības un zobārstniecības pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krīze piespiež KLM aiziet no Rīgas lidostas

, 26.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija KLM Royal Dutch Airlines (KLM) paziņojusi, ka no 29. jūnija pārtrauc regulāros reisus uz Rīgas lidostu.

KLM Rīgā kopš 2004. gada veica regulāros reisus starp Rīgu un Amsterdamu, bet aiziešanu no Latvijas aviotirgus pamato ar globālo ekonomisko krīzi. Tāpat KLM atcels maršrutu uz Tallinu un daudzos virzienos samazinās lidojumu kapacitāti. Jau vēstīts, ka šogad Eiropā lielākā daļa aviokompāniju strādā ar lieliem zaudējumiem. Visas nozares zaudējumi varot sasniegt pat vairākus miljardus eiro.

Aviācijas krīzes dēļ no Rīgas jau aizgājušas tādas aviokompānijas kā britu zemo izmaksu aviokompānija easyJet, Īrijas zemo cenu aviokompānija Aer Lingus, Vācijas zemo izmaksu aviokompānija Germanwings. Tāpat lidojumus pērn pārtrauca Austrian Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija AirFrance-KLM paziņojusi, ka tās piedāvājums iegādāties Itālijas aviokompāniju Alitalia vairāk nav aktuāls.

International Herald Tribune raksta, ka viss liecina, ka jaunu piedāvājumu Air France-KLM vairāk nepiedāvās.

Savā paziņojumā Air France-KLM pārstāve Veronika Bračeta paziņoja, ka Itālijas aviokompānija ir informēta par Air France-KLM lēmumu, bet komentēt to viņa atteicās.

Jāatzīmē, ka Alitalia katru dienu zaudē 1 miljonu EUR, un Itālijas valdība, kurai pieder 49% no aviokompānijas, jau vairākus mēnešus cenšas tai atrast pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru