Transports un loģistika

«KLM» veidos aliansi ar «Air France» vai arī «British Airways»

Aivars Mackevics [email protected], 12.05.2003

Jaunākais izdevums

Nīderlandes lidsabiedrība KLM izskata iespēju tuvākajā laikā veidot aliansi ar Air FranceBritish Airways. Šāda veida apvienība ir jāapstiprina Eiropas komisijā. Apvienošanās būtu izdevīga kompānijai, jo tas dotu iespēju palielināt darbības apjomus. Arī lidsabiedrībai British Airways apvienošanās dotu iespēju izmantot moderno Schiphol lidostu, kas ir bāzes vieta KLM lidsabiedrībai. Lidsabiedrība KLM patlaban sadarbojas ar amerikāņu lidsabiedrību Northwest Airlines. Šī sadarbība ļauj lidsabiedrībai lidot uz vairāk kā 500 pilsētām 90 pasaules valstīs, kā arī nodrošināt savu pasažieru tranzītpārvadājumus. Avots: Travel

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air France KLM aug pasažieru skaits

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā finanšu gadā aviokompānija Air France KLM uzrādījusi veiksmīgus pasažieru pārvadājumu rezultātus no Latvijas. KLM avio pasažieru pārvadājumu skaits pieauga par 31%, bet Air France - par 7%, Db.lv informēja Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors Olivers Ours.

Pēc kompāniju apvienošanās Air France KLM ir lielākais avio pasažieru pārvadātājs Eiropā. Publicētie finanšu rezultāti par 2006./2007. gadu uzrāda ievērojamu izaugsmi gan saskaņā ar apgrozījuma datiem un saimnieciskās darbības rezultātiem, gan pasažieru pārvadājumu skaitu.

Pasažieru pārvadājumu pieaugums Latvijā ievērojami ietekmē Air France KLM kopējo izaugsmi Baltijas valstīs, sasniedzot pieaugumu par 8% pēc KLM datiem un par 7% pēc Air France datiem. "Mēs esam ļoti apmierināti ar šiem finanšu rezultātiem un it īpaši ar attīstību, kādu kompānija ir uzrādījusi Baltijas reģionā", saka Mauricio Kardona (Mauricio Cardona), Air France KLM Somijas un Baltijas valstu reģionālais direktors

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Alitalia, kas 62 gadus atradās Itālijas valsts kontrolē un galu galā bankrotēja, tagad atdzimusi kā privāta kompānija, kuras akcionāri ir Air France-KLM un 25 Itālijas investoru grupa ar nosaukumu Italian Air Company, ziņo Associated Press.

Līgums starp Air France-KLM un Italian Air Company paredz, ka Air France-KLM tuvāko četru gadu laikā nevarēs palielināt savu kontroli Alitalia.

Par Alitalia izpilddirektoru kļuvis Italian Air Company ieceltais Rokko Sabelli (Rocco Sabelli).

Izsakoties par Alitalia nākotni, aviokompānijas analītiķis norāda: "Es domāju, ka tagad tā [Alitalia] būs daudz labāka aviokompānija... Vismaz sākumā tā būs tikai Itālijas un Eiropas aviokompānija. Tā nav globāla aviokompānija. Tā nevar konkurēt ar Lufthansa, British Airways, Air France un pat ne ar Iberia.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijas valdība pārdod «Air France KLM» akcijas

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdība pārdos gandrīz pusi no tai piederošajām Air France KLM akcijām. Valdības akciju pārdošana izraisījusi Air France KLM akciju cenu celšanos. Šobrīd tā ir apmēram 15 eiro. Darījuma kopējā vērtība tiek lēsta 700 miljonos eiro. Pēc akciju pārdošanas Francijas valdības īpašumā paliks apmēram ceturtā daļa Air France KLM akciju. Pēc Air France un KLM apvienošanās šī gada jūnijā, Air France KLM kļuvusi par vadošo lidsabiedrību pasaulē pārdoto biļešu skaita ziņā. Tajā pašā laikā apvienošanās dēļ Francijas valstij piederošo Air France akciju daļa samazinājās no 54% uz 44,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Air France saviem pasažieriem piedāvā jaunu pakalpojumu, kas būs pieejams gandrīz visās lielākajās Eiropas lidostās – reģistrāciju lidojumiem, izmantojot mobilos tālruņus. Līdz gada beigām mobilā reģistrācija būs iespējama uz visiem Air France reisiem, informē Air France.

Jaunais pakalpojums jau darbojas no 2007. gada 28.jūnija Air France, taču sākotnēji šis pakalpojums bija pieejams Air France īso un vidējo maršrutu pasažieriem Eiropā. Līdz gada beigām lidsabiedrība plāno ieviest šo pakalpojumu visā kompānijas tīklā, turklāt piedāvājot dažādus papildu jauninājumus.

Air France 2007. gada maija statistika rāda, ka reģistrāciju internetā izmanto 6 % vietējo reisu pasažieru. Klientiem, kuri vēlas izmantot šo pakalpojumu, nepieciešami mobilie tālruņi ar interneta pieslēgumu, bet izmantojamā interneta adrese ir http://mobile.airfrance.com vai www.klm.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KLM radītāji aug

Jūlija Pudenko [email protected], 21.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā aviokompānija «Air France-KLM" 2005. gadu pabeigusi ar lieliskiem darbības rezultātiem. «Air France-KLM" prognozē, ka kompānijas pamatdarbības peļņa 2005./2006. finanšu gadā, kas noslēgsies martā, varētu pārsniegt 900 miljonus eiro (632.5 miljonus latu), salīdzinot ar 534 miljoniem eiro (375.3 miljoniem latu) iepriekšējā finanšu gadā. Šī finanšu gada pirmajos deviņos mēnešos, kas noslēdzās decembrī, kompānija palielinājusi pamatdarbības peļņu par 76.5%, strādājot ar 940 miljonu eiro (660.6 miljonu latu) peļņu, salīdzinot ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā. Šobrīd KLM ir vienīgā lidsabiedrība, kas piedāvā lidojumus no divām Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas un Tallinas uz Amsterdamu, un sabiedrība ir gandarīta par pozitīvo darbības attīstību minētajos maršrutos. KLM piedāvā lidojumus maršrutā Viļņa – Amsterdama, sadarbojoties ar « Lithuanian Airlines». KLM arī turpmāk Latvijā nodrošinās 2 lidojumus no Rīgas lidostas uz Amsterdamas «Schiphol» lidostu ar atgriešanos nedēļas nogalē – sestdienās un svētdienās. Nīderlandes aviosabiedrība KLM pagājušajā gadā no Rīgas pārvadājusi 87 104 pasažierus, bet šī gada janvārī 7413 pasažierus. Tas ir par 4.6% vairāk nekā 2005. gada janvārī. Aviosabiedrība kopš savas darbības uzsākšanas Latvijā turpina veiksmīgu attīstību. Tirgus pieauguma indekss 2005. gada bija 116. KLM tirgus daļa Latvijā ir 10.5% ar indeksu 137. KLM no 2006. gada 26. marta palielinās lidojumu skaitu Eiropā, piedāvājot saviem klientiem plašāku savienojuma lidojumu klāstu. Turpmāk uz Londonas Hītrovas lidostu deviņu lidojumu vietā tiks veikti desmit abos virzienos katru dienu. Lidojumus uz Diseldorfu, Ženēvu, Kopenhāgenu, Milānu, Minheni, Oslo, Stokholmu un Cīrihi papildinās sestais lidojums abos virzienos katru dienu. Lidojumu skaitu uz Frankfurti, Glāzgovu un Gēteborgu palielinās no četriem uz pieciem lidojumiem abos virzienos katru dienu. Turpmāk uz Aberdīnu, Nīcu un Nirembergu būs četri lidojumi dienā, bet uz Atēnām un Stambulu trīs lidojumi dienā. Turpmāk uz Kristiansandu viena lidojuma vietā būs divi lidojumi dienā. KLM no 2006. gada 26. marta uzsāks arī lidojumus abos virzienos trīsreiz dienā uz Bilundu Dānijā. Lidojumu skaitu uz Kijevu palielinās no septiņiem uz vienpadsmit lidojumiem nedēļā abos virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair bleķos ceturtdaļmiljonu par melīgu reklāmu

Imants Liepiņš [email protected], 19.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair maksās 250 000 eiro kompensāciju Air France-KLM grupai par maldinošu reklāmu, kas vērsta pret Air France-KLM. Air France-KLM iesūdzēja tiesā Ryanair par tās mājaslapā publicēto reklāmu, kurā teikts, ka Ryanair lidojumi esot par 391% lētāki nekā Air France. Pēdējie iebilda arī pret reklāmas saukli «Debesis ir lētākā vieta pasaulē», kuram līdzīgu izmanto Air France-KLM - «Debesis ir visskaistākā vieta pasaulē». Ryanair, kas pazīstama ar tās vadītāja Maikla O'Līrija agresīvo mārketinga stilu, paziņoja, ka tā virzīs sūdzību ES Konkurences uzraudzības padomē par neatļautu miljarda eiro Francijas valdības subsīdiju Air France. Oponenti nosodīja šo paziņojumu un to nosauca par «publicitātes triku».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France-KLM» laiž klajā jaunu kopproduktu "Flying Blye"

Aivars Mackevics [email protected], 04.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada jūnijā nāks klajā jauns lidsabiedrību Air France-KLM kopprodukts - atlaižu karte “Flying Blye”. Kartē būs apvienotas Air France "Fréquence Plus" un KLM "Flying Dutchman" programmas. Tā būs arī kā simbols, kas apstiprinās Air France-KLM veiksmīgo sadarbību. “Flying Blye” ir abu lidsabiedrību klientu menedžmenta stratēģijas daļa, kas atpazīs tās lojālos klientus un nodrošinās viņus ar augstas kvalitātes servisu, neatkarīgi no tā, kuras lidsabiedrības pakalpojumus viņi izmanto. “Flying Blye” filozofija balstīta uz principu “viena grupa, divas lidsabiedrības”, kas nozīmē, ka klienti, kuru skaits šobrīd sasniedz 66,3 miljonus, tiek izvirzīti galvenajā lomā. Jaunā sistēma ir gan inovatīva, gan arī viegli lietojama. Tai ir 4 līmeņi - Ziloņkaula (Ivory), Sudraba (Silver), Zelta (Gold) un Platīna (Platinium). Katram līmenim tiek piemērotas dažādas priekšrocības. "Fréquence Plus" un "Flying Dutchman" karšu īpašniekiem automātiski tiks piešķirtas "Flying Blue” kartes, saglabājot jau uzkrātās jūdzes. Jaunajai programmai pievienojušās vairāk kā 30 lidsabiedrības un 100 citi partneri, kas dod lielākas iespējas klientiem uzkrāt un izmantot dažādas atlaides. Jāpiebilst, ka Air France sadarbībā ar KLM jau iepriekš ir laidusi klajā dažādus kombinētos piedāvājumus. Air France-KLM sadarbība sākās 2003. gada septembrī, kad tika parakstīts kooperācijas līgums, kas stājās spēkā 2004. gada maijā. Rezultātā tika izveidota grupa, kas sastāv no vienas holdinga kompānijas un divām lidsabiedrībām, kas saglabā savu brendu un identitāti. Grupa reprezentē 106 000 darbiniekus, 66,3 miljonus pasažieru, 225 galamērķus un 556 lidmašīnas, tādējādi ar savu apgrozījumu ieņemot vadošo lomu pasaules aviobiznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France - KLM pērnā gada 3. ceturksni noslēdzis ar ievērojamiem zaudējumiem, jo īpaši cargo pakalpojumu jomā, kas rada bažas par vismaz 1000 cilvēku atlaišanu, ziņo Financial times.de

Eiropas lielākā lidsabiedrība Air France- KLM 2008.g. 3. ceturksni beigusi ar 194 milj. eiro zaudējumiem, tas pēc 311 milj. eiro peļņas iepriekš, kas ļauj cerēt, ka gadu izdosies pabeigt ar pozitīviem rādītājiem. Tomēr tā kā īpaši cargo darījumi ir sarukuši, koncerns izvērtē visas savas izmaksas, paziņojot par jaunu darbinieku nepieņemšanu un veco lietderības izvērtēšanu, kā rezultātā varētu tikt atlaisti ap 1000 darbinieku.

Neto zaudējumi koncernam no 2008.g. oktobra līdz decembrim sasniedza 505 milj. eiro, taču pirms gada šajā laikā Air France –KLM vēl bija strādājis ar 139 milj. eiro peļņu. Apgrozījums ir krities par 0.1% līdz 5.9 miljardiem eiro, kas tomēr ir labāk nekā jomas eksperti bija lēsuši iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turpinot stratēģiju, Estonian Air sāks sadarbību ar Air France

Gunta Kursiša, 19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air sāks sadarboties ar franču Air France.

Air France un Estonian Air sadarbības lidojumi sāksies šā gada 16. jūlijā, un Igaunijas lidsabiedrība veiks lidojumus pirmdienās, otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās.

«Sadarbības dibināšana ar vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām ir nozīmīgs solis Estonian Air darbības attīstībā un saskan ar lidsabiedrības stratēģiju,» paziņojumā norāda Estonian Air pārstāvis Rauno Parrass (Rauno Parras).

Air France savukārt pauž, ka noslēgtā sadarbība aviokompānijai pavērs attīstības iespējas «Estonian Air tirgū».

Vienvirziena biļetes cena maršrutā Parīze-Tallina maksās sākot no 82,9 eiro (ieskaitot nodokļus), bet no Tallinas uz Parīzi – sākot no 59,9 eiro (ieskaitot nodokļus), pērkot Estonian Air mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Negaidīti no amata atkāpjas Air France-KLM vadītājs

LETA--AFP, 06.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas un Nīderlandes aviokompānija Air France-KLM otrdien negaidīti paziņoja, ka tās vadītājs Aleksandrs de Žuņjaks atkāpies no amata, lai stātos Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) direktora amatā.

Žuņjaks pērn palīdzēja Air France-KLM pirmo reizi kopš 2008.gada atgriezties pie peļņas, taču vadītāja amatā pavadītos četrus gadus iezīmējušas arī saspīlētas attiecības ar pilotiem.

Aviokompānija norādīja, ka aizvietotāju Žuņjakam cer atrast, vēlākais, līdz 1.augustam.

Žuņjaks Air France vadītāja amatā stājās 2011.gadā, bet gadu vēlāk kļuva par Air France-KLM priekšsēdētāju.

Air France-KLM pērn strādāja ar 118 miljonu eiro tīro peļņu, salīdzinot ar 225 miljonu eiro zaudējumiem 2014.gadā.

Atgriešanos pie peļņas galvenokārt nodrošinājis izdevumu kritums un jo sevišķi zemās degvielas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» izpilddirektors iecelts bruņinieku kārtā

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lielbritānijas karalienes dzimšanas dienas svinību laikā aviosabiedrības British Airways izpilddirektors Rods Edingtons (Rod Eddington) ir iecelts bruņinieku kārtā. Šāds tituls viņam ir piešķirts par nopelniem civilās aviācijas attīstībā, kā arī par ieguldījumu British Airways izaugsmē*. Tā kā British Airways vadītājs ir Austrālijas pilsonis, kas ir Britu nāciju sadraudzības valsts, tad viņu, līdzīgi kā Lielbritānijas pavalstniekus, kam piešķirts bruņinieka tituls, turpmāk dēvēs par Seru Rodu Edingtonu.** Uzzinājis par apbalvojumu R. Edingtons teica: „Kā cilvēkam, kas ir uzaudzis Austrālijas rietumu daļā, personiski man tas ir milzīgs pagodinājums un lielisks veids kā beigt savu darbu aviācijas jomā. Taču es uzskatu, ka reizē tā ir atzinība ikvienam British Airways strādājošajam par pēdējo piecu gadu laikā paveikto.” Kā zināms, šī gada septembrī Rodu Edingtonu British Airways izpilddirektora amatā nomainīs Vilijs Volšs (Willie Walsh). Viņš ir izraudzīts šim amatam pēc tam, kad vairākus gadus veiksmīgi vadīja Īrijas aviosabiedrību Air Lingus. Pavisam nesen būdama tuvu bankrotam, šobrīd tā ir viena no veiksmīgākajām un pelnošākajām aviosabiedrībām Eiropā. Interesanti, ka tas ir paveikts laikā, kad Īrijā plaši izvērtās lēto aviokompāniju darbība. Piezīmes: * Saskaņā ar 2005. gada maijā publiskotajiem aviosabiedrības finanšu rādītājiem British Airways guva vislielāko bruto peļņu starp pasaules aviosabiedrībām. 2001. gadā pēc šiem pašiem rādītājiem tā bija tikai 21. vietā. ** To valstu pilsoņiem, kas nav Britu sadraudzības valstu dalībnieces, par īpašiem nopelniem tiek piešķirts Goda bruņinieka nosaukums, taču tiem netiek piešķirts Sera tituls. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France» apvienojas ar «KLM»

Aivars Mackevics [email protected], 30.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien par savu apvienošanos ir paziņojušas franču lidsabiedrība Air France un nīderlandiešu lidsabiedrība KLM. Jaunā grupa startēs zem Air France-KLM vārda un būs pēc apgrozījuma vadošā pasaules gaisa satiksmes tirgū. Abas lidsabiedrības ir vienojušās par savu akciju savstarpējo apmaiņu un cer, ka tiks veiktas visas nepieciešamās transakcijas jau tuvāko nedēļu laikā. Līguma parakstīšana ir paredzēta šī gada 15. oktobrī. Ar abu lidsabiedrību apvienošanos tiks stiprināta Sky Team lidsabiedrību savienība, kas kļūs tagad par otro lielāko pasaules lidsabiedrību aliansi. Jaunās lidsabiedrību grupas 81% akciju piederēs frančiem, bet KLM – 19%. Francijas valsts, kurai iepriekš piederēja 54% Air France akciju, tagad būs 44% akciju īpašniece. Jauno lidsabiedrību grupu pagaidām vadīs Air France šefs Jean-Cyril Spinetta. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas prezidents Fransuā Olands otrdien nosodīja streikojošo darbinieku vardarbīgos protestus pret aviokompānijas Air France-KLM vadību, norādot, ka tie apdraud Francijas tēlu.

«Sociālais dialogs ir svarīgs un, kad to pārtrauc vardarbība un nesaskaņas iegūst nepieņemamu veidolu, tas var radīt sekas uz valsts tēlu un pievilcību,» uzsver Olands.

Air France-KLM personāldaļas vadītājam Ksavjē Brosetam tika norauts krekls un viņam nācās pārrāpties nožogojumam, lai nokļūtu drošībā, kad vairāki simti streikojošu aviokompānijas darbinieku pirmdien iebrāzās valdes sanāksmē, protestējot pret plāniem likvidēt 2900 darba vietas.

Savukārt Pjēram Plisonjē, kurš ir atbildīgs par garo distanču lidojumiem, sadursmē ar darbiniekiem tika saplēsts krekls un žakete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KLM un Air France ziemā saglabās vasaras grafiku

, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France un KLM ziemas laikā saglabā vasaras grafiku Ziemeļvalstu un Baltijas valstu lidostās.

"Mēs esam priecīgi, ka spējam saglabāt vasaras grafiku un faktiski piedāvāt pasažieriem nelielu lidojumu apjoma pieaugumu šajos nepastāvīgajos laikos," saka Oliviers Hors, Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors.

Grupas kopējā kapacitāte pieejamo sēdvietu izteiksmē ir palielinājusies par 1.7% salīdzinājumā ar 2007/2008. gada ziemu. Tā sadalās īso un vidēji garo reisu samazinājumā par 1.5% un garo reisu pieaugumā par 2.6%. Air France un KLM palielina kapacitāti tādos perspektīvos tirgos kā Ķīna, Dienvidamerika, Āfrika, kā arī Ziemeļamerika.

Baltijas valstīm tas nozīmē, ka lidojumu grafikā netiks veiktas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar šī gada vasaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air France šokē Franciju, pasūtot lidmašīnas arī no Boeing

Lelde Petrāne, 16.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Air France-KLM piektdien paziņojusi, ka sadalījusi apjomīgu pasūtījumu, kas ietver 50 tālsatiksmes lidmašīnas, starp Eiropas Airbus un ASV konkurentu Boeing, ziņo thelocal.fr.

Darījuma vērtība ir 11,3 miljardi ASV dolāru.

Francijas - Nīderlandes aviolīnija pasūtīs 25 Airbus A350-900 un 25 Boeing 787-9 Dreamliner ar iespēju iegādāties vēl 60 lidmašīnas, lai atjaunotu tās floti ar degvielas ziņā ekonomiskākiem un vieglākiem modeļiem.

Pasūtījums Francijā piesaistījis milzīgu uzmanību. Daži politiķi iepriekš izdarījuši spiedienu uz Air France-KLM pirkt lidmašīnas no Airbus, kam ir ražotne Tulūzā, nevis no Boeing.

Lidmašīnas aizstās Air France A340 un KLM Boeing MD-11 floti.

Darījums, kuru paredzēts noslēgt līdz gada beigām, ietver arī iespēju iegādāties vēl 60 lidmašīnas, palielinot kopējo iegādāto lidmašīnu skaitu līdz 110 un darījuma vērtību - līdz 26,96 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas un Nīderlandes aviokompānija "Air France-KLM" otrdien paziņoja, ka pievienojusies investīciju konsorcijam, lai iegādātos gandrīz 20% akciju Skandināvijas valstu lidsabiedrībā SAS.

Konsorcijs kopā ar Dānijas valsti SAS investēs 1,175 miljardus ASV dolāru, "Air France-KLM" ieguldot 144,5 miljonus dolāru, lai iegādātos 19,9% akciju.

Vēl konsorcijā ir ASV investīciju kompānija "Castlelake", kam piederēs 32% akciju, un Dānijas investīciju kompānija "Lind Invest", kam piederēs 8,6% akciju.

Akcionāru vidū vairs nebūs Zviedrijas, bet Norvēģija jau agrāk pārdeva savas akcijas.

Turklāt SAS plāno aiziet no Kopenhāgenas, Stokholmas un Oslo biržām.

SAS pērn jūlijā ASV tiesā iesniedza pieteikumu aizsardzībai no kreditoriem, aviokompānijai izmantojot šo iespēju, jo tā šajā valstī veic uzņēmējdarbību.

Vienlaikus aviosabiedrība īsteno vērienīgu izmaksu samazināšanas plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Air France peļņa samazinās par 96%

, 20.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada trešajā ceturksnī Francijas un Nīderlandes aviokompānija Air France-KLM strādāja ar 28 miljonu eiro lielu peļņu, kas ir par 96% mazāka nekā attiecīgajā ceturksnī pirms gada, kad kompānijas peļņa bija 736 miljoni eiro, ziņo Associated Press.

Air France-KLM 2008./2009. finanšu gada pirmajos sešos mēnešos degvielas izmaksas palielinājušās par gandrīz 700 miljoniem eiro.

Tiek lēsts, ka turpmākos Air France-KLM finanšu datus ietekmēs kompānijas pilotu streiks, kurš beidzās 17. novembrī, raksta The Financial Times. Piloti iebilda pret pensionēšanās vecuma palielināšanu no 60 līdz 65 gadiem. Streika dēļ Eiropā otrā lielākā aviokompānija bija spiesta atcelt pusotru tūkstoti reisu. Prognozē, ka Air France-KLM zaudējumi būs apmēram 100 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Concorde» veiks savus pēdējos lidojumus jau šī gada oktobrī

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France un British Airways ir vienīgās pasaulē lidsabiedrības, kuru sastāvā ir Concorde tipa lidmašīnas. Tiek plānots šīs lidmašīnas izņemt no kustības jau šī gada rudenī, tas ir krietni ātrāk nekā iepriekš bija paredzēts. Abas lidsabiedrības ziņo par Concorde lielajām tehniskajām izmaksām, bet zemo rentabilitāti. Lidsabiedrība Air France deficīts bija no 30 līdz 50 miljoniem eiro gadā, bet atsakoties no šīm lidmašīnām šī gada bilance varētu nest vienreizēju mīnusu 50 līdz 60 miljonus eiro apmērā. Lidsabiedrība Air France plāno jau no 31. maija izbeigt lidojumus ar Concorde, bet nenoliedz vēl iespēju piedāvāt vienreizējus lidojumus ar šīm lidmašīnām. Turpretī lidsabiedrība British Airways nav vēl nosaukusi galīgo datumu, bet tas varētu būt 31. oktobris. Patlaban Air France izmanto piecas Concorde tipa lidmašīnas, bet British Airways septiņas lidmašīnas. Avots: Touristik-aktuell, TMA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienpadsmit aviokompānijas, ieskaitot British Airways, Air France-KLM, SAS, Austrālijas Qantas un Japānas JAL, saņēmušas kopumā teju 800 miljonu eiro lielu sodu par sešus gadu ilgu cenu fiksēšanu kravu aviopārvadājumu segmentā, ziņo Financial Times.

Eiropas Komisija (EK) par sodu aviokompānijām paziņoja šonedēļ pēc četru gadu ilgas izmeklēšanas. Tādējādi Eiropas varasiestāde devusi iemeslu pieprasīt zaudējumu atlīdzināšanu kompānijām, kas pārmaksājušas par kravu aviopārvadājumiem laika posmā no 1999. gada nogales līdz 2006. gadam, kas ir laiks, kurā kartelis darbojies.

Financial Times raksta, ka tiek gatavotas divas prasības no uzņēmumu grupām Lielbritānijā un Nīderlandē. Prasība esot par summu, kas pārsniedz 500 miljonus eiro.

Lielāko daļu no EK piespriestā soda būs jāmaksā Air France (182,9 miljonie eiro), tālāk seko KLM (127,2 miljoni eiro), kas tolaik vēl bija atsevišķa kompānija, British Airways (104 miljoni eiro), Cargolux (79,9 miljoni eiro), Singapore Airlines (74,8 miljoni eiro), SAS (70,2 miljoni eiro), Cathay Pacific (57,1 miljons eiro), JAL (35,7 miljoni eiro), Martinair (29,5 miljoni eiro), Air Canada (21 miljons eiro), Qantas (8,9 miljoni eiro) un LAN Chile (8,2 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

EK atjauno naudassoda piemērošanu aviokravu pārvadātāju kartelim

LETA, 17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piektdien atjaunoja gandrīz 800 miljonu eiro naudassodu11 aviokravu pārvadātājiem par karteļa izveidošanu.

Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesa 2015.gada nogalē noraidīja EK noteikto naudassodu, taču EK norāda, ka tās lēmums nodrošinās, ka konkurences noteikumus pārkāpjoša rīcība svarīgās nozarēs netiks palikta nesodīta.

Darbošanās kartelī tā vietā, lai konkurētu par labāku pakalpojumu piedāvāšanu klientiem, neatbilst EK nostājai," uzsver Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēte Vestagere. Šodienas lēmums nodrošinās, ka uzņēmumi, kas iesaistījās aviokravu pārvadājumu kartelī, tiks sodīti par savu rīcību.

EK 2010.gadā piemēroja 790 miljonu eiro naudassodu 11 aviokravu pārvadātājiem par dalību kartelī no 1999.gada līdz 2006.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM vadītāja vietnieks Leo van Wijk paziņojis, ka aviokompānija vēlas pilnībā pārņemt Itālijas aviokompāniju Alitalia. KLM sešu gadu laikā ir gatava zaudējumus nesošajā aviokompānijā ieguldīt līdz pat 3 miljardiem eiro, ziņo Wall Street Journal.

Pašlaik KLM risina sarunas ar Itālijas valdību, kurai pieder 49,9% Alitalia kapitāldaļu.

Leo van Wijk norāda, ka, ja KLM panāks vienošanos ar Itālijas valdību, aviokompānija sniegs oficiālu piedāvājumu pilnībā pārpirkt Alitalia.

Tāpat Air France-KLM vēlas iegādāties daļu no kompānijas, kas radusies apvienojoties ASV aviokompānijām Delta Airlines un Northwest Airlines, taču KLM vēl nav izlēmusi, cik naudu ir gatava ieguldīt šajā darījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru