Jaunākais izdevums

Autoražotājs Koenigsegg ir atklājis dažus sīkumus no topošās mašīnas Koenigsegg CCXR, ziņo Autoblog.

Visvairāk priecē tas, ka Koenigsegg ir pārkāpis 1 000 zirgspēku robežai. Koenigsegg CCXR būs 4,8 litrīgs V8 motors ar 1 018 zirgspēkiem, kas ir par 17 zirgspēkiem vairāk nekā Bugatti Veyron 16,4, kam līdz šim piederēja rekords (1 001).

No nulles līdz 60 mp/h (97 km/h) tas varēs ieskrieties 2,9 sekundēs. Par maksimālo ātrumu pagaidām ziņu nav, bet skaidrs ir tas, ka Koenigsegg CCXR varēs braukt ātrāk par 248 mp/h (399 km/h). Lai ar šiem zirgspēkiem varētu rotaļāties, Jums nepieciešami 1 575 000 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Koenigsegg Group soli tuvāk Saab nopirkšanai

, 02.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koenigsegg Group paziņojis, ka tam ir izdevies atrast investorus, kas ļaus tam pabeigt darījumu ar General Motors (GM) par Saab Automobile pirkšanu, ziņo thelocal.se.

Koenigsegg Group, kas pēdējo nedēļu laikā vairakkārt mudinājusi Zviedrijas valdību palīdzēt Saab ar papildus finansējumu (lai glābtu uzņēmumu), norādījusi, ka tagad tā varot pabeigt darījumu arī bez Zviedrijas valdības palīdzības.

Saab pašlaik ir nepieciešami aptuveni 11 miljardi Zviedrijas kronu (1.5 miljardi USD), lai tas spētu darboties ar peļņu, izteikušies Koenigsegg Group pārstāvji. Pašreizējais Saab īpašnieks GM, minētajā kompānijas dzīvotspējas nodrošināšanā ir ieguldījis 2.8 miljardus kronas ($385 milj. USD) aizdevuma un ražošanas iekārtu veidā. Tikmēr Koenigsegg Group jau ieguldījusi 720 milj. kronu (98 milj. USD).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervijā norvēģu laikrakstam Verdens Gang rūpniecības dizainers Bards Ekers (Bard Eker), kurš bija viens no Koenigsegg Group partneriem, teica, ka Koenigsegg 2009. gada novembrī esot bijis tuvu tam, lai iegādātos General Motors (GM) piederošo meitas uzņēmumu Saab par simbolisku summu, proti, par 1 Zviedru kronu (0,06 Ls).

«Mums par Saab būtu jāmaksā tikai viena krona, » viņš teica, paskaidrojot, ka pēcāk Saab dzīvotspējai būtu nepieciešami milzīgi finansu resursi, lai uzņēmums spētu darboties. Šonedēl General Motors paziņoja, ka, lai uzturētu pie dzīvības zviedru uzņēmuma sanācijai būtu nepieciešami vismaz 450 milj. USD.

Kā jau vairākkārt presē tika ziņots, zviedru uzņēmums vairāku gadu garumā cieta milzīgus zaudējums, izņēmums nav bijis arī pērnais gads. Pēc provizoriskiem datiem, 2009. gadā Saab ir strādājis ar 430 miljoniem USD lieliem zaudējumiem. Pēdējo reizi, kad zviedru uzņēmums strādāja ar peļņu bija 2001. gads.

2009. gada novembrī Koenigsegg Automotive neizdevās atpirkt Saab no General Motors. Koenigsegg atsauca savu piedāvājumu pēc vairāku mēnešu pārrunām, aizbildinoties ar pārlieku lielo birokrātiju un neizlēmīgo GM nostāju atsevišķos jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veļas mazgājamā mašīna ilgāk kalpotu, un drēbes pēc mazgāšanas būtu tīras un svaigas, veļas mašīnu nepieciešams kopt un pareizi tīrīt. Gluži tāpat kā citu lielo un mazo sadzīves tehniku ik pa laikam tīram vai mazgājam, arī veļas mašīna jātīra, neskatoties uz to, ka tajā regulāri tiek izmantoti tīrīšanas līdzekļi.

Ja veļas mašīna kalpojusi jau ilgāku laiku, ar laiku kļūs labi pamanāmas netīras, brūnas vai pelēkas nogulsnes gumijotajās blīvēs un veļas mašīnas filtrā.

Taču notīrīt tikai šīs redzamās detaļas nebūs efektīvi, jo tik pat daudz un vēl vairāk nogulšņu un netīrumu uzkrājas veļas mašīnas iekšējās detaļās, kuras nav saredzamas, un tās iztīrīt ar rokām nav iespējams.

Tāpēc svarīgi savu veļas mašīnu pareizi kopt un ik pa laikam iztīrīt jau no tās iegādes brīža, lai mazinātu netīrumu uzkrāšanos, kā arī pēc iespējas novērstu kaļķaina vai dzelžaina ūdens izraisīto bojājumu riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien ASV automašīnu ražotājs General Motors (GM) parakstījis līgumu par tam piederošās divīzijas Saab pārdošanu Zviedrijas sporta automašīnu ražotājam Koenigsegg, vēsta Automotive news.

Parakstītais līgums paredz 100 % Saab Automobile AB akciju pārdošanu Koenigsegg Group AB. Zaudējumus nesošais zviedru Saab pērn pasaulē pārdeva tikai 94 000 auto. Salīdzinājumam var minēt, ka Saab veiksmīgākais gads bija 2006. gads, kad pasaulē tika pārdotas vairāk nekā 133 tūkst. auto.

Turpretim Saab jaunais saimnieks – uzņēmums Koenigsegg ir tīrasiņu sporta auto meistars, kurš gadā saražo 18 automašīnas, uzņēmumā nodarbinot 45 cilvēkus. Mazās kapacitātes dēļ iepriekš klīda šaubas, vai Zviedrijas superauto ražotājs būs pietiekami kompetents, lai vadītu Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražotājs General Motors (GM) panācis vienošanos par tam piederošās divīzijas Saab pārdošanu Zviedrijas sporta automašīnu ražotājam Koenigsegg, ziņo BBC.

GM norādījis, ka darījums paredz arī 600 miljonus ASV dolāru lielu finansējumu no Eiropas Investīciju bankas. Aizdevumu garantēs Zviedrijas valdība. Par to, cik tieši Koenigsegg maksās par Saab iegādi, patlaban ziņu nav.

Jau ziņots, ka GM piederošie zīmoli Opel un Vauxhall nonāks Kanādas kompānijas Magna īpašumā.

Koenigsegg ražo 18 automašīnas gadā, šajā procesā nodarbinot 45 cilvēkus. Mazās kapacitātes dēļ klīst šaubas, vai Zviedrijas ražotājs būs pietiekami kompetents, lai vadītu Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja General Motors (GM) Zviedrijas vienības Saab pārdošana ir atsaukta, jo potenciālais pircējs - zviedru sporta auto ražotājs Koenigsegg - atteicies no darījuma, ziņo BBC.

GM savukārt paziņojis, ka ir «ļoti vīlies» par šādu lēmumu. «Ņemot vērā pēkšņo virziena maiņu, mēs tuvākajās dienās izvērtēsim situāciju un par tālākajiem soļiem ziņosim nākamnedēļ,» sacījis GM prezidents un vadītājs Fricis Hendersons (Fritz Henderson).

Abas puses par vienošanos attiecībā uz Saab paziņoja jūnijā.

Pirms trīs nedēļām GM paziņoja, ka atceļ plānus pārdot citu Eiropas biznesu - Opel (līdz ar Lielbritānijas zīmolu Vauxhall). GM bija piekritis Opel pārdot Kanādas autodetaļu ražotājam Magna, bet pārdomāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Koenigsegg: Saab būs ekskluzīvs produkts

, 17.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Saab īpašnieks, Kristians von Koenigsegs (Christian von Koenigsegg) plāno, ka jaunais Saab nākotnē būšot produkts ar ekskluzivitātes garšu, vēsta Automotive news.

Kaut arī sākotnēji zviedru sporta auto virtuozs un kompānijas Koenigsegg īpašnieks Kristians von Koenigsegs vēstīja, ka jauniegādātā Saab ikgadējā ražošanas kapacitāte varētu sasniegt 130 līdz 150 tūkst. vienību, pēc rafinētākas analīzes šī prognoze tika samazināta līdz 70 tūkst.

Saab jaunais īpašnieks par to neskumstot, saredzot, ka arī pie šādas kapacitātes uzņēmums varētu būt pelnošs, vispirms panākot, lai Saab nākotnē daudz nopietnāk spētu cīkstēties, piemēram, ar Mercedes vai BMW zīmoliem.

Atgādināsim, ka ASV automašīnu ražotājs General Motors (GM) oficiāli ir apstiprinājis par tam piederošās divīzijas Saab pārdošanu Zviedrijas sporta automašīnu ražotājam Koenigsegg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Koenigsegg Agera R pārspēj sešus pasaules ātruma rekordus

Dienas Bizness, 09.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas automašīnu ražotājs Koenigsegg radījis jaunu rekordistu – Agera R. Šis auto var sasniegt ātrumu 300 km/h nepilnās 15 sekundēs un pēc tam apstāties nepilnās septiņās, vēsta The Sun.

Koenigsegg Agera R uzstādītie rekordi:

- no 0 līdz 300 km/h 14,53 sekundes, bet no 300 līdz 0 km/h 6,66 sekundes;

- no 0 līdz 200 jūdzēm (320 km) stundā 17,68 sekundes, bet no 200 līdz 0 jūdžu stundā 7,28 sekundes;

- no 0 līdz 300 un tad atkal līdz 0 km/h 21,19 sekundes,

- no 0 līdz 200 un tad līdz 0 jūdžu stundā 24,96 sekundes;

Maksimālā ātruma pasaules rekords patlaban pieder Bugatti Veyron, kas spēj sasniegt 431 km/h lielu ātrumu. Koenigsegg Agera R maksimālais ātrums ir 418 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Alans Amrons dalās pieredzē, izmantojot Latvijas auto koplietošanas pakalpojumu Carguru

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris mēnešiem es pārvācos dzīvot no Jūrmalas uz Rīgu. Nenoliedzami, kad dzīvo Jūrmalā un strādā Rīgā, mašīna ir nepieciešama, taču, pārvācoties uz Rīgas centru, mašīna man kļuva apgrūtinoša un dārgi uzturama. Apdrošināšana, uzturēšana, maksa par stāvvietām, nodevas un degviela, tās visas ir ar mašīnu saistītās izmaksas.

Neilgi pēc pārvākšanās es uzzināju par inovatīvu jaunu mašīnu iznomāšanas uzņēmumu Rīgā. Uzņēmums parūpējas par apdrošināšanas, uzturēšanas, degvielas u.c. izmaksām par 21 centu minūtē, kamēr mašīna tiek izmantota braukšanai, un vien par 1 centu minūtē, kamēr mašīna ir novietota auto stāvvietā. Sākotnēji maksa par minūti man šķita samērā liela, taču, kad pats pamēģināju, kā šī sistēma strādā, sapratu, ka man itin nemaz nav taisnība.

Lai lietotu pakalpojumu, vispirms ir jālejupielādē aplikācija CarGuru (der gan iOS, gan Android sistēmām). Reģistrācija aplikācijā notiek ar braukšanas tiesībām un bankas karti. Pēc apstiprinājuma saņemšanas tiek dota pieeja kartei, kurā ir norādīta atrašanās vieta visām pieejamajām CarGuru mašīnām Rīgā. Lai rezervētu mašīnu, aplikācijā ir jānospiež poga. Rezervācija ilgst 20 minūtes – ja 20 minūšu laikā klients līdz mašīnai netiek, rezervācija tiek atcelta. Nokļūstot pie mašīnas, tās durvis var attaisīt ar aplikācijas palīdzību, savukārt mašīnas atslēgas var atrast cimdu nodalījumā. Laiku un attiecīgi naudu sāk skaitīt no brīža, kad tiek iedarbināta mašīna, un izmaksas visu laiku ir skaidri redzamas telefona ekrānā. Brauciena beigās tiek saņemts gala rēķins, un rēķina apmaksa notiek no aplikācijā reģistrētās bankas kartes. Izmēģinot CarGuru pakalpojumus, vispirms devos no Vecrīgas līdz ASV vēstniecībai, novietoju mašīnu un pēc aptuveni pusotras stundas devos uz Jūrmalu pusdienās, kur atkal novietoju mašīnu uz veselu stundu. Pēc tam devos atkal atpakaļ uz Vecrīgu, novietoju mašīnu un telefona aplikācijā nospiedu pogu pakalpojuma apturēšanai. Es, beidzot lietot pakalpojumu, uzreiz ieraudzīju brauciena izmaksas – 12,89 EUR par 4 stundām, ko kopumā izmantoju mašīnu. Turklāt, es ietaupīju naudu par degvielu, mašīnas novietošanu stāvvietā, kā arī atsevišķi nepiestāju maksāt nodevu par iebraukšanu Jūrmalā. (Tiesa, tas notika septembrī, kad darbojās akcijas tarifs, proti, laikā, kad mašīna bija novietota stāvvietā, bija jāmaksā 1 cents par minūti, nevis 2 centi minūtē.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Psihoterapeite skaidro, kāpēc katram cilvēkam jāiemācās vadīt auto

Uldis Andersons, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no labajiem psihoterapijas rezultātiem ir tas, ka cilvēks var teikt – es esmu sācis braukt! Metaforiski var teikt, ka šie cilvēki ir sākuši «braukt» arī savā dzīvē, teic psihoterapijas speciāliste Solvita Vektere.

Fragments no intervijas, kas publicēta Dienas Bizness izdotajā žurnālā Auto 2019:

Satiekot dažādus cilvēkus ikdienas situācijās, kas nav saistītas ar auto satiksmi, jūs kā psihoterapeite varat novērtēt un pateikt, kādi šie cilvēki varētu būt pie stūres?

Ziniet, cilvēki mani nekad nebeidz pārsteigt! Nevar, tikai paskatoties uz cilvēku, pateikt, kāds viņš būs braucējs. Piemēram, cilvēks ir miermīlīgs no skata, knapi kustas un liekas pilnīgs melanholiķis, bet, kā iekāpj mašīnā, tā – bāc! Un otrādi. Gan sievietes, gan, manuprāt, arī vīrieši dzīvē var būt aktīvi, skaļi, pārliecināti, bet, kā iekāpj mašīnā, kļūst bailīgi un nedroši – kas tagad, ko tagad, kas vispār notiek, kas man jādara?...

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

10 pasaulē atrākās automašīnas (foto)

, 30.04.2008

7. Evans 387 un Evans 487 (neizšķirts)

Max ātrums: 331 km/h

Bāzes modeļa cena: 175 000 USD (387) un 170 000 (467)

Ražotājvalsts: ASV

Foto: No ražotāja mājaslapas

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā apskatīt žurnāla Forbes izveidotā pasaulē ātrāko automašīnu saraksta pirmo desmitnieku. Secinājums ir viens - pasaulē ātrākās automašīnas ir ASV un Eiropā.

1. Saleen S7 Twin Turbo

MAX ātrums: 386 līdz 418 km/h (provizoriski)

Bāzes modeļa cena: 567 200 USD

Ražotājvalsts: ASV

2. Koenigsegg CCR

MAX ātrums: 389 km/h

Bāzes modeļa cena: 562 659 USD

Ražotājvalsts: Zviedrija

3. Koenigsegg CC8S

Max ātrums: 386 km/h

Bāzes modeļa cena: 522 120 USD

Ražotājvalsts: Zviedrija

4. Ultima Can-Am 640 un Ultima GTR 640 (neizšķirts)

Max ātrums: 372 km/h

Bāzes modeļa cena: 122 542 USD (katra)

Ražotājvalsts: Lielbritānija

5. Spyker C8 Double 12 S

Max ātrums: 301 līdz 346 km/h (provizoriski)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada ceturtās paaudzes BMW M5, iespējams, ir ātrākā, muskuļotākā, visrūpīgāk izstrādātā četrdurvju automašīna, kādu piedzīvos mūsu paaudze, raksta BusinesWeek.

Šai automašīnai, kas tehnoloģiju ziņā vairāk domāta IT nūģiem nevis nopietniem braucējiem, zem pārsega slēpjas 500 zirgspēku V-10 dzinējs.

Ātrumu 100 km/h šī automašīna spēj sasniegt 4.5 sekundēs.

Bāzes modeļa cena: 83 675 USD (37 070 LVL)

picturegallery.9cf3c163-bdd8-4eaf-8459-16e45caeb4e8

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

, 29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairāk nekā 10 gadiem Martins Zemītis kļuva pazīstams kā Jotul krāsniņu un kamīnu tirgotājs Latvijā un daudziem šķita visai interesanta personība latvietim neraksturīgā izskata dēļ. Martins brauca ar mašīnu, kuras numurs bija 666, un par to tikai smēja vien.

Cik tev bija gadu, kad sāki Jotul biznesu?

Man bija 20 – vēl jauns un zaļš. Uzsāku biznesu ar mēbelēm, bet tas mani īsti neuzrunāja. Tad mans sievastēvs Jānis Ciaguns, kurš jau bija Jotul pārstāvis Baltijas valstīs, man piedāvāja pamēģināt nodarboties ar Jotul krāsniņu tirdzniecību. Aizgāja. Jāsaka banālā frāze – viss notika īstajā vietā un laikā. Kad biju atvēris veikalus Latvijā, atvēru arī Lietuvā un Igaunijā. Savu mazumtirdzniecības biznesu pārdevu jau pirms vairākiem gadiem un šobrīd strādāju norvēģu kompānijā Nordpeis – nodarbojos ar viņu kamīnu tirdzniecību Austrumeiropas valstīs. Nekārtoju naudas darījumus, bet pārstāvu uzņēmuma intereses, strādāju ar konkrētiem klientiem un virzu zīmola tirdzniecību Latvijā, Ukrainā, Krievijā, Bulgārijā un citur. Bez angļu valodas pārzinu arī krievu, salīdzinoši labi pazīstu austrumnieku mentalitāti un tradīcijas, un tā ir mana priekšrocība. Krievu valodas zināšanas šobrīd ir liela bagātība, jo ko tad mēs varam izdarīt Eiropā, kur pilns ar vietējiem censoņiem! Tāpēc jāizmanto priekšrocības, ko dod krievu valodas zināšana un jālūkojas austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Mēdz teikt, ka tieši virtuve ir mājokļa sirds – tajā top gardas maltītes un ģimenes locekļi satiekas, lai apspriestu dienas gaitas. Lai gatavošanas process būtu patīkamāks un arī uzkopšanas darbi veiktos ātri un ērti, svarīgi izvēlēties funkcionālu un savām ikdienas vajadzībām atbilstošu virtuves sadzīves tehniku.

Ja arī tu vēlies papildināt savu virtuvi ar jaunu, mūsdienīgu un funkcionālu sadzīves tehniku, turpini lasīt un uzzini, kādas virtuves ierīces 2024. gadā ir saņēmušas augstu novērtējumu gan no ražotāju un tirgotāju, gan pašu lietotāju puses!

No produktu uzglabāšanas līdz maltīšu pagatavošanai

Kas ir gardas maltītes pamatā? Protams, tie ir veselīgi, svaigi un aromātiski produkti. Energoefektīvs un ietilpīgs ledusskapis ir neaizstājama ierīce katrā virtuvē. Taču ar inovatīvām uzglabāšanas tehnoloģijām aprīkoti modeļi nodrošina vēl optimālākus produktu uzglabāšanas apstākļus – temperatūru un mitruma līmeni, tā palīdzot ilgāk uzturēt produktu sākotnējo garšu, aromātu un tekstūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dažiem cilvēkiem patīk mazgāt traukus ar rokām, tomēr ir jāatzīst, ka lielākā daļa labprātāk vēlētos, lai šo darbu izpilda kāds cits. Trauku mazgājamā mašīna ir lielisks risinājums tiem, kuri grib ietaupīt gan laiku, gan arī naudu. Latvijas tirgū pieejamo tehnoloģiju klāsts ir visai plašs, tādēļ noteikti atradīsies kas piemērots jebkuram interesentam. Vēl joprojām ik pa laikam gadās sastapties ar skeptiķiem, tomēr trauku mazgājamās mašīnas lietošanai ir dažādas priekšrocības.

Lai gan tās iegāde ir uzskatāma par nozīmīgu investīciju, ir viegli saprast, kādēļ tā pavisam ātri atmaksājas. Sadzīves iekārtu piedāvājums ir liels, tāpēc pirms katras iegādes ir vērts precizēt savas prasības. Aprakstu lasīšana internetā vai saruna ar pieredzējušu klientu konsultantu var būt lieliskas pieejas ceļā uz to, lai atrastu vislabāko trauku mazgājamo mašīnu savām vajadzībām un budžetam.

Mainās laiki, un mums ir jāmainās tiem līdzi

Viena no mūsdienu attīstības priekšrocībām ir tāda, ka lielu daļu saimniecības darbu varam deleģēt iekārtām, un viens no galvenajiem faktoriem, kas minams par labu šīs konkrētās iekārtas iegādei ir iespēja taupīt arī laiku, jo, salīdzinot ar individuālu trauku mazgāšanu ar rokām, netīro trauku ievietošana trauku mašīnas tvertnē prasa ne vairāk kā 10 minūtes. Pārējo darbu ierīce paveiks pati, kamēr jūs darāt savus darbus vai izbaudāt brīvo laiku. Trauku mazgājamā mašīna ir paredzēta, lai atvieglotu tās lietotāju dzīvi – kādēļ gan neizmantot šādu iespēju?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu koplietošanas mobilā lietotne un datorprogramma, kuru izstrādājis uzņēmums SIA Fleet Complete, veiksmīgi izmantota koncerna Latvenergo meitasuzņēmumā AS Sadales tīkls, ļaujot īsā laikā veikt ievērojamu līdzekļu ietaupījumu un samazinot izmantojamo transportlīdzekļu skaitu par aptuveni 30%, informēja SIA Fleet Complete Latvija pārdošanas daļas vadītājs Toms Grundšteins.

No atslēgu skapja līdz viedtālrunim

Ideja par koplietošanas transportu AS Sadales tīkls bijusi jau sen, tomēr tehniskie risinājumi iesākumā bijuši nepietiekami efektīvam darbam. Pirmsākumos uzņēmums lietojis kodētus automašīnu atslēgu skapjus un vienkāršotu datorprogrammu braucienu rezervēšanai, kas summāri nav devis plānoto efektu vairāku iemeslu dēļ.Pirmkārt, pie atslēgu skapja bijusi nepieciešamība pēc administratora. Nereti radušās jukas, kad atslēgas skapī sajauktas vietām vai izņemtas, neievērojot reģistrācijas kārtību. Otrkārt, bija iespējams steigas gadījumā mašīnu paņemt bez reģistrācijas, kas radīja nesaprašanos brīdī, ja kāds auto bija reģistrējis braucienam iepriekš. Rezultātā uzņēmums bija ieguvis grūti administrējamu rīku ar salīdzinoši augstām izmaksām. Gan kodēti atslēgu skapji, gan administrators tā uzraudzībai ir sistēmas izmaksas. SIA Fleet Complete piedāvātā mobilā lietotne, kas kombinēta ar atbilstošu datorprogrammu, administrēšanu vienkāršoja, papildus dodot iespējas sekot noteiktā braukšanas ātruma ierobežojumu pārkāpumiem un darbinieku braucienu maršrutiem. T. Grundšteins atklāja, ka AS Sadales tīkls, uzsākot sadarbību, pieņēmis izaicinošu lēmumu samazināt autoparku no 1066 līdz 659 transporta vienībām, kas pagaidām realizēts daļēji – uzņēmumā ir par 316 mašīnām mazāk, tomēr optimizācija turpinās, un ir cerība, ka, pareizi plānojot un administrējot procesu, būs iespējams sasniegt mērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvu automašīnu ražotāji ir centušies papildus automašīnām ražot visādas ekskluzīvas mantiņas saviem klientiem, piemēram, klēpjdatorus.

Ferrari, Lamborghini, HUMMER un Koenigsegg izveidoja savus klēpjdatorus, jāatzīmē, ka ar to pārdošanu kompānijām ne visai veicās. Neraugoties uz konkurentu neveiksmēm Bentley arī nolēmis iekāpt šajā lauciņā un ir izstrādājusi savu klēpjdatoru, ziņo Autoblog.

Protams, šis klēpjdators, tāpat kā pati Bentley mašīna, ir veidots ar rokām un tā cena ir 10 000 GBP (8 820 LVL).

picturegallery.25ea72da-6c8e-4dd1-9659-66cad6953837

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operas soliste Inese Galante dzied visā pasaulē, taču par sava festivāla Summertime norises vietu izvēlējusies Latviju – arī šogad no 8. augusta Dubultu baznīcā un Dzintaru koncertzālē Inese kopā ar Innu Davidovu un Hermaņa Brauna fondu aicinājusi dažādu valstu māksliniekus. Šādu personību aicinājumam mūziķi atsaucas.

Inese, ierodoties Latvijā, joprojām saka pie mums, mēs, it kā Diseldorfā nodzīvotie gadi nebūtu mainījuši viņas identitātes sajūtu. Viņa patiešām ir savējā, un viņas sirds gan priecājas, gan sāp par to, kas notiek mūsu valstī ar mūsu tautu.

Latvija viņai par to pateicas ar sirsnību skatienos uz ielas, ar ziediem pēc izpārdotās zālēs dziedātiem koncertiem un operizrādēm. Inese Galante ir vienīgā māksliniece, kura Latvijā patronē apjomīgu mūzikas festivālu, un viņas vārds afišā nozīmē piedāvātās mākslas kvalitātes garantu.

picturegallery.96627a35-8e9b-468b-87cc-b07059c72e97

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū

Anda Asere, 07.07.2020

Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad skatīties ārpus Latvijas.

"Šogad saistībā ar Covid-19 cilvēki ir piesardzīgāki jaunām saistībām, tādēļ šobrīd ir labs mirklis, kad parādīties kaut kam jaunam - gan koplietošanas, gan elektrisko auto piedāvājumā. Šobrīd elektromašīnu skaits ir ierobežots, ir daudz mītu, kas jāpārvar, lai cilvēki sāktu braukt ar šādām mašīnām. Mēs ceram, ka ar šo projektu spēsim izdarīt grūdienu ne tikai koplietošanā, bet arī elektrisko automašīnu lietošanā, jo izaicinājums lielajām pilsētām nav mainījies - pilsētas centrā ir piesārņojums, katru gadu palielinās auto skaits, ir ierobežota vieta, kur novietot privāto transportu," teic Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo Truck Latvia sadarbībā ar dizaina studiju RIJADA piedāvā izstādi Design Drive - Lauku šarms. Izstāde būs apskatāma Volvo FL kravas automašīnā, kas tiks novietota Rīgas ielās no 15.-18.oktobrim.

Izstādes organizatori norāda, ka Design Drive - Lauku šarms piedāvā jaunu skatījumu uz lietu mijiedarbību starp pilsētu un laukiem un atsedz dizaina domāšanā esošās mijiedarbības struktūras, piedāvājot darbiem līdzi filozofiskas interpretācijas.

Lauku šarmā tiekas dizaineri, ražotāji, amatnieki un dizaina lietotājs. Izstādes fokusā ir roku darbā radītu produktu kvalitāte, kas dzimusi amatniecības, lietišķās mākslas un dizaina krustpunktos, kā arī idejas attīstības procesa dokumentēšana no koncepta līdz produktam dažādās dizaina disciplīnās no rūpnieciskā dizaina līdz tautas mākslai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iegūtu atzinību automašīnu ražotājs Shelby SuperCars (SSC) uzbūvējis pasaulē ātrāko masu ražošanai paredzētu automašīnu Ultimate Aero. To, ka 1 183 zirgspēku Ultimate Aero ir ātrākā automašīna pasaulē, pierādīja automašīnas tests uz kādas šosejas Vašingtonas štatā, kura bija slēgta satiksmei, ziņo Business Week.

Testa laikā automašīnu vēroja Ginesa rekordu grāmatas pārstāvji. Ultimate Aero bija jāveic 3,5 jūdžu ceļš vienā šosejas virzienā, tad jāapgriežas un jāveic tas pats ceļa posms atpakaļ.

Ultimate Aero maksimālā ātruma atzīme testa laikā bija 257,41 jūdze jeb 414,17 kilometri stundā. Vidējais ātrums, ar kuru testa laikā pārvietojās Aero, bija 256,18 jūdzes jeb 412,19 kilometri stundā.

Ultimate Aero pārspēja iepriekš oficiāli uzstādīto Koenigsegg CCR rekordu 242 jūdzes (389,38 km) stundā, kā arī Bugatti Veyron neoficiālo rekordu 253 jūdzes (407,08 km) stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Saab 9-5 modelis ir gatavs, bet tirdzniecībā tas var arī nenonākt, norādījis General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz).

Šāds scenārijs ir pat ļoti iespējams, jo General Motors sliecas uz to, ka tā likvidēs Zviedrijas struktūrvienību, ziņo Local. «Tas būtu ļoti bēdīgi, ja šī automašīna nekad neieraudzītu dienas gaismu, jo tā ir fantastiska automašīna,» sacīja B. Lucs.

Jāatzīmē, ka iepriekš plašsaziņas līdzekļos izskanēja baumas, ka jaunais Saab 9-5 varētu tikt ražots ar Buick zīmolu. Taču B. Lucs noraidīja baumas sakot: «Nē, tas ir pilnībā nepareizi. Tas nebūs Buick. Ne ASV, ne Ķīnā un nekur citur pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Forbes Auto apkopojis sarakstu ar spēcīgākajām automašīnām pasaulē.

Top 10 ir sastādīts, mašīnas svaru izdalot ar mašīnas zirgspēkiem - iegūstot, cik mārciņas ir uz vienu zirgspēku. Kā zināms, mašīnas, kurām ir vismazākais svars uz vienu zirgspēku, pēc fizikas likumiem ir visdinamiskākās.

Forbes Auto TOP 10

Koenigsegg CCX

Mārciņas uz vienu zirgspēku - 3,22;

Mašīnas cena - 930 000 USD;

Zirgspēki - 806;

Mašīnas svars - 2 601 mārciņas

No nulles līdz 60 mp/h (97 km/h) - 3,2 sekundēs

Maksimālais ātrums - 258 mp/h (412 km/h).

Komentāri

Pievienot komentāru