Ķīnai prezentēts vienots dzelzceļa pārvadājumu tarifs, pagājušajā nedēļā paziņoja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz). Latvijas piedāvājums salīdzinājumā ar jau strādājošo konteinervilcienu tarifiem var nebūt īpaši pievilcīgs, liecina DB rīcībā esošie dati.

Ķīniešiem prezentētais tarifs paredz vienotu maksu par 40 pēdu konteinera pārvadājumu no Ķīnas un Kazahstānas robežpilsētas Dostikas stacijas līdz Rīgas ostai. Plānotais pārvadājuma ilgums ir 14 diennaktis, norāda LDz. Paredzēts, ka vilciens ies ne tikai caur Kazahstānu un Krieviju, bet arī Baltkrieviju pa maršrutu Dostika‒Almati‒Piemaskava‒Bresta‒Rīga. Kaut pārvadājumu cena, kas būšot konkurētspējīga, netiek nosaukta, arī pārvadājumu laiks ir visai izteiksmīgs faktors, lai spriestu par piedāvājuma izdevīgumu klientiem. Un minētās divas ceļā pavadāmās nedēļas var izrādīties ne visai pievilcīgs risinājums kravu īpašniekiem.

DB bija iespēja iepazīties ar pārvadājumu cenām un nosacījumiem, ko saviem klientiem piedāvā viens no vadošajiem dzelzceļa operatoriem Ķīnas–Vācijas virzienā. Minēto kompāniju savulaik izveidoja Rietumu un Austrumu globālie spēlētāji. Dokumentos iekļautas gan 40 pēdu konteinera piegādes cenas no dažādām Ķīnas pilsētām līdz Hamburgas vai Duisburgas konteinertermināļiem, gan konteinervilciena ceļā pavadītais laiks. No jau minētās Dostikas krava sasniedz Brestu Baltkrievijā vidēji 7‒9 dienās, bet attiecīgās Vācijas pilsētas 36 stundu laikā. Tātad kopumā ceļā tiek pavadīts mazāk par 11 dienām. Piemēram, kravas no Urumči, kas atrodas vairāk nekā 430 kilometru attālumā no Dostikas Ķīnas iekšienē, tiek piegādātas Hamburgas vai Duisburgas termināļos 11 dienu laikā. Savukārt no Čendu, kas no Dostikas atrodas vairāk nekā 2400 kilometru attālumā, konteiners Vācijā nonāks 18 dienās.

Tā kā kravu tālāka nogādāšana ar atspoles vilcieniem no Vācijas uz Zviedriju neprasīs pat diennakti, iznāk, ka jau labi atstrādātā maršrutā caur Baltkrieviju, Poliju un Vāciju kravas no Ķīnas uz Skandināviju ceļā pavadīs vismaz par 3‒5 dienām mazāk kā caur Rīgu vai kādu citu lielo Latvijas ostu. Līdz ar to jautājums, kāpēc lai preču ražotāji un saņēmēji izvēlētos par vairākām dienām ilgākus pārvadājumus, paliek atklāts.

Visu rakstu Konkurētspēja vēl jāpierāda lasiet 14. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra