Jaunākais izdevums

SAS Ground Services kopā ar Kopenhāgenas lidostu (CPH), FKI Logistex and CPH Design ir izveidojuši pasaulē pirmo automatizēto bagāžas sistēmu. Tā uzstādīta Kopenhāgenas lidostā un nodrošina automatizētu pasažieru bagāžas nogādi no reģistrācijas vietas līdz lidmašīnas kravas nodalījumam, informē SAS.

Līdz 2008.gada 1.janvārim plānots izveidot 12 šādas bagāžas līnijas. Tās būs savienotas ar bagāžas skenēšanas funkciju lidostas centrālajā infrastruktūrā. Sistēma būs pieejama visām kompānijām, kas nodrošina lidostā šādas operācijas.

Pasažieru bagāža tiek automatizēti ievietota īpašos ratos, kuri to nogādā un ievieto lidmašīnas kravas nodalījumā. Turklāt, ratiņi ir būvēti tā, lai somas nesamirktu sliktos laika apstākļos.

Jaunā sistēma arī rada papildus drošību lidostām un lidmašīnu pasažieriem. Bagāžas tiek izvietotas lidmašīnas kravas nodalījumā pēc to svītrkodiem. Līdz ar to ir zināma un ātri nosakāma katra pasažiera bagāžas atrašanās vieta lidmašīnā. Tas nozīmē, ja kāds reģistrējies lidmašīnas pasažieris uz reisu neierodas, ir iespējas ātri identificēt šo bagāžu, neaizkavējot izlidošanu.

"Pateicoties šai bagāžas sistēmai, Kopenhāgenas lidosta tagad ir viena no modernākajām lidostām pasaulē. Mēs ceram, ka nākotnē varēsim šo sistēmu ieviest arī citās lidotās. Pilnībā automatizēta bagāžas apkalpošana ļaus lidostām palielināt savu kapacitāti un sekmēs to attīstību," norāda CPH prezidents Nīls Bosreps (Niels Boserup).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu aizvien pieaugošo ceļotāju skaitu, lidostas «Rīga» Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību, kas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sāksies 7.oktobrī, bagāžas saņemšanas zālē tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā varēs vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta īsteno kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai. Šovasar tika pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostā par 4,43 miljoniem eiro rekonstruēs bagāžas apkalpošanas infrastruktūru

Db.lv, 13.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta “Rīga” tuvākā gada laikā rekonstruēs un paplašinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūru.

Tas ļaus kāpināt bagāžas šķirošanas kapacitāti, modernizēs savietojumu ar jaunākās paaudzes bagāžas apstrādes drošības sistēmu prasībām un stiprinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūras darbības nepārtrauktību.

“Jaunas bagāžas apkalpošanas sistēmas ieviešana ir pirmais solis, gatavojoties lidostas jaunā termināļa būvniecībai, ko paredzēts pabeigt līdz 2027. gadam un kas ļaus mums nākotnē apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Izbūvējot jauno termināli, šī bagāžas apkalpošanas sistēma kļūs par daļu no jaunās automātiskās bagāžas apkalpošanas sistēmas,” stāsta lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jauno bagāžas apkalpošanas infrastruktūru lidostai “Rīga” piegādās, uzstādīs un lidostas sistēmās integrēs uzņēmums “Siemens Logistics S.r.l., kas uzvarēja lidostas izsludinātajā iepirkumā un ar ko šonedēļ Rīgā noslēgts līgums 4,43 miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu pasažierus, lidostas «Rīga» ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas, informē lidostā.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību. Plānots, ka tas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sākusies šonedēļ, bagāžas saņemšanas zālē periodiski tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā var vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta plāno veikt kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta iegādāsies sprāgstvielu atklāšanas sistēmu rokas bagāžas pārbaudei

Db.lv, 30.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot drošas un videi draudzīgas lidostas infrastruktūras attīstības projektus, lidosta “Rīga”, izmantojot ES Kohēzijas fonda finansējuma ietaupījumu, iegādāsies jaunu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu pasažieru rokas bagāžas pārbaudei.

To paredz ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru parakstītie līguma grozījumi par Kohēzijas fonda līdzekļu izlietojumu.

“Lidosta “Rīga” jau ir noslēgusi līgumu un īsteno jaunas sprāgstvielu atklāšanas sistēmas uzstādīšanu un integrāciju lidostas bagāžas apkalpošanas infrastruktūrā, lai atbilstoši jaunākajām prasībām pārbaudītu pasažieru reģistrēto bagāžu. Līdz ar līguma grozījumiem ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par trešā standarta prasībām atbilstošas sistēmas iegādi un uzstādīšanu arī rokas bagāžas kontrolei mēs būtiski modernizējam visu bagāžas kontroli lidostā,” norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Līdz ar jaunās rentgena pārbaudes sistēmas uzstādīšanu, kam jānoslēdzas līdz 2023. gada beigām, tiks vienkāršots un paātrināts rokas bagāžas kontroles process, jo pasažieriem vairs nebūs nepieciešams pirms drošības pārbaudes no rokas bagāžas izņemt šķidrumus un elektrotehniku. Jaunā sistēma arī uzlabos iespējas atklāt aizliegtos priekšmetus, tā uzlabojot gan drošības pārbaužu kvalitāti, gan epidemioloģisko drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas zemo cenu lidsabiedrība iekasēs maksu par rokas bagāžu

Gunta Kursiša, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air mainījusi savu bagāžas politiku un turpmāk iekasēs maksu par rokas bagāžu, kļsūtot par pirmo Eiropas aviokompāniju, kas sper šādu soli.

Pasažieriem, kuru rokas bagāžas izmērs pārsniedz 42 cm x 32 cm x 25 cm, par to turpmāk būs jāmaksā desmit eiro. Mazākas somas varēs pārvadāt bez maksas gadījumā, ja tās būs iespējams novietot salonā zem sēdekļa. Maksimālais bagāžas svars ir desmit kilogrami, un bagāžas izmērs nedrīkst pārsniegt 56 cm x 45 cm x 25 cm, un tai jāietilpst speciāli bagāžai paredzētajā nodalījumā virs sēdvietas, paziņojusi lidsabiedrība.

Jaunā zemo cenu aviokompānijas rokas bagāžas politika stāsies spēkā 24. oktobrī un būs piemērota visos maršrutos, izņemot lidojumus uz un no Ukrainas lidostām, ko veic Wizz Air Ukraine. Maksa par rokas bagāžu tiks piemērota maršrutā Kijeva-Budapešta un Kijeva-Lūtona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga iegādājusies četrus elektriskos bagāžas vilcējus

Dienas Bizness, 11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga iegādājusies četrus jaunus elektriskos bagāžas vilcējus. Tie turpmāk aizvietos bagāžas vilcējus ar dīzeļmotoru, informē lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

Elektriskie bagāžas vilcēji ikdienā pārvieto lidostas Rīga pasažieru bagāžu no termināļa uz gaisa kuģi un otrādi. Šogad plānots iegādāties vēl trīs jaunus elektriskos vilcējus, nomainot jau nokalpojušās tehnikas vienības.

Viens bagāžas vilcējs dienā pārvadā vidēji vairāk kā 500 bagāžas vienības; kopā lidostas autoparkā ir 12 bagāžas vilcēji ar elektromotoru.

Plānots, ka elektrisko bagāžas vilcēju iegāde palīdzēs lidostai Rīga samazināt CO2 emisijas, kas ir būtisks priekšnoteikums, lai lidosta virzītos uz nākamo līmeni vides programmā Lidostas oglekļa akreditācija.

Pērn decembrī starptautiskā lidosta Rīga saņēma vides programmas Lidostas oglekļa akreditācija sertifikātu par 1.līmeņa prasību izpildi siltumnīcas efekta gāzu emisiju samazināšanai. Līdz ar sertifikāta iegūšanu lidosta Rīga pievienojusies tām pasaules lidostām, kuras veic aktīvas darbības minēto emisiju samazināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts, veicot pārbaudes arī pie iekāpšanas sektora, Db.lv pastāstīja lidsabiedrības korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Biežāku pārbaužu nepieciešamību veicinās airbaltic jaunieviestais papildu pakalpojums – iespēja bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru.

Db.lv jau vēstīja, ka šī pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

A.Briede informē, ka atbilstoši biļešu noteikumiem, airBaltic pārstāvji līdzīgi kā līdz šim var pārbaudīt pasažieru rokas bagāžas izmēru un svaru pirms pasažieru iekāpšanas lidmašīnā. Pasažieru rokas bagāžas atbilstība noteikumiem tiek pārbaudīta, ja pasažieris reģistrējas uz reisu vai nodod bagāžu pie airBaltic pārstāvjiem lidostā. Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga" investējusi 230 000 eiro četrās pašapkalpošanās bagāžas nodošanas līnijās, informē lidostā.

Iespēju izmantot jauno lidostas pakalpojumu saviem pasažieriem sākusi piedāvāt Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", taču nākotnē šo pakalpojumu klientiem varētu piedāvāt arī citas lidostā "Rīga" strādājošās aviokompānijas.

Lidostas "Rīga" pārstāvji paredz, ka jaunās līnijas padarīs bagāžas nodošanas procesu lidostā būtiski ērtāku un ātrāku. Vienas somas apkalpošanas laiks pašapkalpošanās bagāžas nodošanas vietā ilgst aptuveni minūti, tādējādi stundas laikā uz vienas līnijas iespējams apkalpot apmēram 60 bagāžas vienību.

"Mūsdienīgu automatizētu risinājumu ieviešana pasažieru apkalpošanā ir viena no lidostas "Rīga" prioritātēm. Šādi risinājumi ne tikai uzlabo klientu pieredzi, bet arī padara efektīvākus lidostas procesus kopumā," minēja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic samazina cenu vairāku somu pārvadāšanai

Līva Melbārzde, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic samazinājusi cenas reģistrētās bagāžas pārvadāšanai, ja tiek lidots ar vairāk nekā vienu somu, pavēstījusi lidsabiedrība.

airBaltic sola, ka turpmāk ekonomiskās klases pasažieri, reģistrējot vairāk nekā vienu somu airBaltic lidojumos, varēs palielināt kopējo pieļaujamās bagāžas svaru, vienlaikus samazinot maksu par vienu bagāžas kilogramu.

Iepriekš kopējais pieļaujamās bagāžas svars bija 20 kilogrami un tas nepieauga, palielinoties bagāžas vienību skaitam. Turpmāk vienas reģistrētās bagāžas vienības pieļaujamais svars būs 20 kilogrami, divu vienību – 25 kilogrami, trīs vienību – 30 kiogrami utt.

Pērnā gada vasarā airBaltic sāka pārdot somu airBalticBag, kuru iegādājoties, pasažieris vienu kalendāro gadu to var pārvadāt airBaltic reisos kā reģistrēto bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Ryanair trešdien paziņojusi par izmaiņām bagāžas politikā, kas stāsies spēkā no 1.novembra, informē lidsabiedrībā.

Turpmāk maksa par bagāžu būs mazāka, somas svars drīkstēs būt lielāks, bet pieļaujamie izmēri tiks samazināti. Proti, nododamās bagāžas svars drīkstēs būt līdz 20 kg līdzšinējo 15 kg vietā. Savukārt lidmašīnas salonā drīkstēs ienest tikai vienu rokas bagāžas vienību, piemēram, nelielu koferi vai mugursomu.

Šāds lēmums pieņemts, jo pārāk daudzi pasažieri vēlējušies izmantot Ryanair jaunieviesto iespēju salonā ienest divas bagāžas vienības. Tas aviosabiedrībai radījis lielas problēmas - lidmašīnā nav pieticis vietas visām bezmaksas bagāžas vienībām, kas aizkavējis iekāpšanas un izlidošanas procesus.

Turpmāk divas bagāžas vienības salonā varēs ienest vienīgi prioritātās iekāpšanas pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas šīs nedēļas sākumā, veicot muitas kontroles pasākumus Lietuvas pierobežā, divos maršruta un vienā tūristu autobusā, kas caur Lietuvu atgriezās no Baltkrievijas Latvijā, konstatēja vairāk nekā pusmiljonu (616 360 gab.) dažādu marku kontrabandas cigarešu ar Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām.

2012.gada 24.septembrī, veicot muitas kontroles pasākumus uz autoceļa A7 pie Lietuvas Republikas robežas, VID muitas amatpersonas apturēja kādu maršruta Grodņa-Viļņa-Rīga autobusu, ko vadīja Baltkrievijas Republikas pilsonis.

Pieaicinot tabakas meklēšanas darba suni, tika veikta transportlīdzekļa salona un bagāžas telpu pārbaude. Tā kā darba suns pārbaudes laikā norādīja uz iespējamo cigarešu klātbūtni aiz bagāžas nodalījuma sienas, VID muitas amatpersonas lūdza automašīnas vadītājam uzrādīt iespējamās cigaretes, ko viņš arī labprātīgi izdarīja, demontējot vienu nodalījuma sienu un atklājot tajā slēpni ar cigaretēm. Autobuss tika nogādāts Rīgas brīvostas muitas kontroles punktā padziļinātās pārbaudes veikšanai, un tās laikā no atklātā slēpņa tika izņemtas kopumā 75 800 dažādu marku cigaretes ar Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām, t.sk., 20 000 cigaretes Magnat, 5800 cigaretes Winston Blue, 20 000 cigaretes Premjer, 20 000 cigaretes Fest un 10 000 cigaretes VIP10.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp sava žanra automobiļiem Honda Civic universāls spēj atklāt to, ko citi nav varējuši vai nav gribējuši.

Japāņu ražotāju noteikti var pieskaitīt pie inovatīvākajām pasaules autokompānijām, un jaunizceptais Civic Tourer ir labs piemērs, kā pēc definīcijas vienkāršu ģimenes auto izveidot par emocionālu un daudzpusīgi izmantojamu spēkratu. Visvairāk aplausu ir pelnījuši Honda gudrie prāti, kas iekārtojuši mājīgo un plašo salonu. Ārpus konkurences ir bagāžas nodalījuma transformācijas iespējas. Starp citu, jaunā Civic Tourer iznāciens notiek vienlaikus ar Civic saimes modernizācijas programmu. Attiecīgi arī Civic hečbekam un sedanam braukšanas komforta cementēšanai ir uzstādīti modernizēti amortizatori, atsperes un stabilizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas Bankas sistēmās apstrādāti maksājumi 140,3 miljardu eiro apmērā

Žanete Hāka, 16.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā Latvijas Banka nodrošināja triju maksājumu sistēmu – Latvijas Bankas starpbanku automatizētās maksājumu sistēmas (SAMS sistēma), Latvijas Bankas elektroniskās klīringa sistēmas (EKS sistēmas) un TARGET2-Latvija sistēmas – darbību, informē centrālā banka.

SAMS sistēma ir reālā laika norēķinu sistēma, kas apstrādāja liela apjoma un steidzamus klientu maksājumus latos, EKS sistēma ir neto norēķinu sistēma, kas apstrādāja nelielus klientu maksājumus latos un eiro, bet TARGET2-Latvija sistēma ir Eiropas reālā laika norēķinu sistēmas TARGET2 komponentsistēma, kas apstrādāja liela apjoma un steidzamus klientu maksājumus eiro. Ar Latvijas pievienošanos Ekonomikas un monetārajai savienībai 2014. gada 1. janvārī Latvijas Banka pārtrauca SAMS sistēmas darbību un nodrošināja EKS sistēmā vienīgi SEPA kredīta pārvedumu eiro apstrādi.

2013. gadā SAMS sistēmā un EKS sistēmā norēķinos latos kopā apstrādāti 33,9 miljonus maksājumu 138 miljardu latu apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas intensīvā attīstība, straujais pakalpojumu apjoma pieaugums ir uzrādījis servisa ķēdes vājākos posmus. Par tādu ir kļuvusi bagāžas apstrāde, it īpaši bagāžas piegāde atlidojušajiem pasažieriem, Db.lv atzina starptautiskās lidostas Rīga sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs.

Šajā sakarā lidosta ir saņēmusi vairākas pamatotas pasažieru sūdzības.

Ceturtdien, lai apzinātu novēršamos trūkumus, VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes priekšsēdētājs A. Ozols, valdes priekšsēdētājs Kr. Peters un valdes loceklis J. Kanels iepazinās ar bagāžas apstrādes procesiem, veicot arī tās piegādes ceļu. A. Ozols un Kr. Peters vienojās, ka tuvākajā laikā valde izstrādās plānu, lai būtiski uzlabotu bagāžas apstrādi lidostā. Tika izteikti priekšlikumi, kas noteikti jāiekļauj šajā plānā. Ir jāpaaugstina darbinieku motivācija veikt darbus ātri un precīzi, jāiegādājas nepieciešamais papildus tehniskais aprīkojums. Tāpat ir jāuzstāda papildus novērošanas videokameras, lai tās fiksētu katru bagāžas pārvietošanas un atrašanās fāzi. Tas samazinās bažas par drošību un ļaus kontrolēt, cik operatīvi tiek veikti darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suns ir gluži kā ģimenes loceklis, tāpēc loģiski, ka četrkājainie draugi bieži tiek ņemti līdzi izbraucienos. Neatkarīgi no tā, vai mīlulis dodas garā ceļojumā vai to nepieciešams aizvest līdz pāris kvartālu attālumā esošai veterinārajai klīnikai, vienmēr jāparūpējas par suņa drošu pārvadāšanu. Lasi un uzzini, kādas ir opcijas, suni pārvadājot dažādos transportlīdzekļos!

Pārvadāšana automašīnā

Ļoti iespējams, ka suns visbiežāk tiks pārvadāts tieši ar automašīnu. Diemžēl visai bieži iespējams redzēt suņus, kuri braukšanas laikā ir izliekušies pa logu, brīvi pastaigājas pa salonu vai pat sēž šofera klēpī. Tas pavisam noteikti nav veids, kā pārvadāt suni. Pirmkārt, suns gan tieši, gan netieši var izraisīt bīstamu situāciju vai avāriju, piemēram, bloķējot redzamību vai ielienot pie pedāļiem. Otrkārt, atgadoties ceļu satiksmes negadījumam, sekas šādos gadījumos var būt ļoti smagas vai pat letālas. Un – ne tikai sunim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cīnās par lidostas Rīga konkursu

Lelde Petrāne, 25.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA TTS - AVIO, kas uzskata, ka lidosta Rīga izvēlējusies par 40% dārgāku piedāvājumu, iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saistībā ar lidostas iepirkumu par transfēra pasažieru bagāžas pārbaudes kompleksa projektēšanu un piegādi, liecina informācija biroja vietnē internetā.

Lēmums saistībā ar šo sūdzību vēl nav pieņemts.

Db.lv oktobra sākumā jau rakstīja, ka TTS - AVIO ir gatava pārsūdzēt konkursa Transfēra pasažieru bagāžas pārbaudes kompleksa projektēšana, bagāžas drošības pārbaudes rentgena iekārtu un konveijera līnijas piegāde, uzstādīšana un nodošana ekspluatācijā rezultātus. Latvijas un Vācijas kompāniju apvienība uzskata, ka konkursā zaudējusi nepamatoti, jo lidosta Rīga izvēlējusies par 40% dārgāku piedāvājumu no Lielbritānijas kompānijas Logan Teleflex, maksājot par to teju 1,1 milj. eiro, lai gan TTS - AVIO bijusi gatava nodrošināt šo pakalpojumu par 755 tūkst. eiro. «Lidostas lēmums ir negaidīts un šokējošs, jo mēs pēc sava piedāvājuma izteikšanas gaidījām atbildi vairāk nekā trīs mēnešus, šajā periodā atbildot uz visiem lidostas uzdotajiem jautājumiem, tai skaitā nosūtot visas nepieciešamās licences,» sacīja TTS - AVIO prezidents Juris Legzdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.

Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.

A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostā Rīga jāierodas ne vēlāk kā divas stundas pirms lidojuma

Lelde Petrāne, 10.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga no rītdienas, 11.septembra, tiks veikta divu jaunu pasažieru reģistrētās bagāžas pārbaudes iekārtu uzstādīšana. Tā rezultātā līdz pat novembra beigām pasažieriem pie reģistrācijas galdiem jārēķinās ar ilgāku reģistrētās bagāžas nodošanas laiku.

Lai savlaicīgi tiktu nokārtotas nepieciešamās formalitātes, lidosta aicina pasažierus ierasties ne vēlāk kā 2 stundas pirms plānotā lidojuma.

Lidosta uzsver, ka pasažieru reģistrētās bagāžas pārbaudes iekārtu uzstādīšana ir obligāta Eiropas Komisijas prasība. Atbilstoši EK regulai 185/2010 nepieciešams novecojušās bagāžas pārbaudes iekārtas nomainīt pret jaunām.

Darbi notiek sadarbībā ar Logan Teleflex Ltd. Projekta ietvaros paredzēts jaunās iekārtas integrēt esošajā bagāžas transportēšanas konveijerā.

Šī gada februārī starptautiskās lidostas Rīga valde apstiprināja slēgta konkursa Divu jaunu EDS iekārtu iegāde rezultātus un personu apvienības SIA Saint Tech un Gate Technologies Ltd iesniegto piedāvājumu par kopējo summu 1 230 900,00 EUR (bez PVN). Daļa no šīs summas ir valsts dotācija, un daļa – lidostas līdzekļi, tai skaitā, iekasētā drošības maksa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Wizz Air vienkāršo bagāžas pārvadāšanas noteikumus

Valdis Vikmanis, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā zemo izmaksu aviokompānija Centrālajā un Austrumeiropā Wizz Air, paziņo par izmaiņām bagāžas noteikumos, kas stājas spēkā 1.aprīlī.

Wizz Air ievieš vienotu maksājumu par iereģistrēto bagāžu līdz 32kg. Šīs bagāžas maksimālais skaits, ko drīkst nodot viens pasažieris ir 3 vienības. Ar šo noteikumu aviosabiedrība atceļ piemaksu sistēmu par lieko svaru virs 15kg, kas tika pielietota līdz šim, tādejādi, padarot ceļojuma rezervēšanu vienkāršāku.

Samaksa par bagāžas iereģistrēšanu, rezervējot lidojumu internetā, būs 11 lati, bet maksājot par šo pakalpojumu lidostā – 22 lati.

Rokas bagāžas svara un izmēra noteikumi nemainās – pasažieri drīkst ņemt līdzi lidmašīnā bezmaksas rokas bagāžu ne vairāk kā vienu vienību, kuras izmērs nepārsniedz 55x40x20cm un svars – 10kg. Papildus pasažierim ir atļauts ņemt plastmasas iepakojumu ar precēm, kas iegādātas lidostas veikalos, pēc drošības kontroles iziešanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopenhāgena svētdien kļuvusi par Pasaules arhitektūras galvaspilsētu, un šis tituls Dānijas galvaspilsētai būs līdz gada beigām.

Pasaules arhitektūras galvaspilsētu reizi trīs gados nosauc ANO Izglītības, zinātnes un kultūras organizācija (UNESCO) pēc Starptautiskās arhitektu savienības ieteikuma.

Kopenhāgena ir otrā Pasaules arhitektūras galvaspilsēta kopš šīs tradīcijas iedibināšanas. Pirmajai šis tituls bija Riodežaneiro 2020.gadā, bet nākamā būs Barselona 2026.gadā.

Šogad Kopenhāgenā notiks daudzas izstādes un citi ar arhitektūru saistīti pasākumi, to vidū arī Pasaules arhitektu savienības kongress, kas norisināsies jūlijā.

Kopenhāgena ir pazīstama ar inovācijām, kas padarījušas Dānijas galvaspilsētu dzīvošanai piemērotāku, ilgtspējīgāku un zaļāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirktspēja Rīgā sliktākā Eiropā (tabula)

, 19.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pasaules vadošajām finanšu bankām - Šveices UBS - ir veikusi pētījumu par algām un pirktspēju 71 pasaules pilsētā. No Eiropas Savienības valstīm tikai Bukarestes un Sofijas iedzīvotāju pirktspēja ir sliktāka nekā Rīgā.

Interesants ir fakts, ka algas ziņā mēs stāv plecu pie pleca ar Lietuvu, bet pirktspējas ziņā Lietuva ar Igauniju tālu priekšā Latvijai.

Pilsēta, kurā ir vislielākā alga ir Kopenhāgena, tai seko Oslo un Cīrihe, bet, ja skatās cilvēku pirktspēju šajās valstīs, tad Oslo ir nokritusies uz septīto vietu, bet Kopenhāgena saglabā līderpozīcijas.

Nr.ValstsAlgu līmeņa indekss
1Kopenhāgena140,9
2Oslo139,1
3Cīrihe130
4Ženēva125,4
5Dublina111,7
6Frankfurte104,8
7Brisele103,6
8Helsinki103,6
9Luksemburga102,7
10Londona102,2
11Minhene102
12Berlīne100,9
13Ņujorka100
14Stokholma96,6
15Vīne94,8
16Amsterdama92,6
17Sidneja89,8
18Čikāga87,8
19Losandželosa86,1
20Toronto84,5
21Montreāla84,1
22Liona81,6
23Parīze81
24Tokija79,7
25Auklande78,3
26Barselona70,3
27Miami67,9
28Milāna66,4
29Nikosia66,4
30Madride65,9
47Tallina27,2
54Viļņa21
55Rīga19,8

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Robežsardze saņēmusi pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēmu

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 30.augustā Šengenas konvencijas finanšu programmas projekta Automatizētā pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēma ietvaros Sagem Defense Securite nodevusi Valsts robežsardzei Automatizēto pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēmu, liecina robežsardzes sniegtā informācija medijiem.

Saskaņā ar 2006.gada 26.oktobrī noslēgto līgumu Sagem Defense Securite piegādāja un uzstādīja Automatizēto pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēmu Valsts robežsardzes objektos. Līgumcena ir 1 060 112 eiro (ar PVN).

Latvijā no 2004.gada tiek izmantota Eiropas Savienības pirkstu nospiedumu salīdzināšanas sistēma EUODAC, ar kuras palīdzību iesējams operatīvi iegūt informāciju par valsts iekšienē vai uz robežas aizturēto, patvērumu pieprasījušo, personu un noskaidrot vai viņa nav pieprasījusi un saņēmusi patvērumu citā Eiropas Savienības dalībvalstī.

Automatizētā pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēma došot iespēju ātri un vienkārši reģistrēt un pārbaudīt arī nelegālos imigrantus un nelikumīgus valsts robežu šķērsotājus. Automatizētā pirkstu nospiedumu identifikācijas sistēma ir savienota ar EURODAC sistēmu un palīdzēs identificēt personu pēc pirkstu nospiedumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru