Krievija izteikusi gatavību izlīdzināt diskriminējošos dzelzceļa tarifus, kas samazina Latvijas ostu konkurētspēju, taču pieprasa pārejas periodu. Gatavību izlīdzināt gan eksporta, gan importa dzelzceļa tarifus Krievija vairākkārt paudusi sarunu laikā ar Eiropas Komisiju (EK) par Krievijas pievienošanos Pasaules tirdzniecības organizācijai (PTO), Latvijas ostu padomes (LOP) locekļus informēja Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietniece Zaiga Liepiņa. Taču Krievija arī pieprasa 5 līdz 6 gadu pārejas periodu. Pret to iebilst EK, norādot, ka maksimālais pārejas periods iespējams 12 līdz 18 mēneši. Krievijas diskriminējošie dzelzceļa tarifi šobrīd ir viena no ES prioritātēm sarunās ar Krieviju, ne tikai par Krievijas iestāšanos PTO, bet arī citās ES — Krievijas ekonomiskās sadarbības jomās, stāstīja Z. Liepiņa, piebilstot, ka Latvijas pozīciju par tarifu izlīdzināšanu atbalsta lielākā daļa ES dalībvalstu. Db jau vairākkārt rakstīja, ka Krievijas dzelzceļa tarifu politika nosaka atlaides kravu pārvadājumiem Krievijas ostu virzienā, kas tieši ietekmē Latvijas ostās pārkrauto kravu apjomus, jo kravu nosūtīšana uz Latvijas ostām ir dārgāka.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra