Palielinās soda naudas ārvalstu auto pārvadātājiem; izmaiņas pārvadājumu atļaujās mulsina nozari.

Līdz ar pērn veiktajiem grozījumiem likumā «Par valsts kontroli par starptautisko autopārvadājumu veikšanu un par atbildību par to kārtības noteikumu izpildi», kuri stājas spēkā šā gada 24. februārī, konceptuāli mainīta starptautiskajos pārvadājumos iesaistītā autotransporta kontroles shēma, sarunā ar DB norāda Krievijas juridiskās firmas Urvest vadošais partneris Romans Obrazcovs, kurš Latvijas uzņēmējiem šonedēļ skaidros gaidāmās izmaiņas. Pēc viņā teiktā, pirmkārt, likumā un tam pakārtotajos normatīvajos aktos precīzāk noteikta transporta kontroles kārtība. Otrkārt, noteiktas precīzākas prasības attiecībā uz dokumentiem, kas nepieciešami transporta kompānijai, kura veic pārvadājumus Krievijā. Tāpat precīzāk ir noteiktas kontroles veikšanas vietas, inspektoru pilnvaras, kā arī transportlīdzekļu aizturēšanas kārtība gadījumos, kad tiek pārkāpti normatīvie akti saistībā ar starptautiskajiem pārvadājumiem.

Pārvadātājiem nepatīkamākā ziņa esot Administratīvā pārkāpumu kodeksā veiktās izmaiņas soda naudu apmērā, kas atsevišķās pozīcijās pieauguši pat 80 reizes. Ja līdz šim par starptautisko pārvadājumu prasību pārkāpumiem šoferim varēja nākties maksāt 2500 rubļu (ap 33 eiro), tad tagad būs jāmaksā 150 līdz 200 tūkst. rubļu (2000 līdz 2700 eiro), bet transporta kompānijai 400 tūkst. rubļu (5400 eiro). Kamēr uzņēmums šo sodu nesamaksās, autotransports, kas saistīts ar pārkāpumu, tiks aizturēts un nevarēs atstāt Krieviju. Runa ir par pārkāpumiem attiecībā uz svaru, gabarītiem, pārvadājumu atļauju (pamatā divpusējo, bet arī trīspusējo) neesamību.

Plašāk lasiet rakstā Krievija sargā savu tranzīta koridoru trešdienas, 18. februāra, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra