Šogad Krievija riskē pārvadāt par 23 miljoniem tonnu graudu mazāk nekā tā ir spējīga. Situāciju var glābt graudaugu transportēšana caur Baltijas valstu un Ukrainas ostām, atsaucoties uz Krievijas dzelzceļa kravu pārvadātāju ZAO Rusagrotans, vēsta Bloomberg.

Lai uz ārvalstīm transportētu graudaugu kravas, Krievijas ostas un dzelzceļš patlaban darbojas teju ar pilnu jaudu, pavēstījis Rusagrotrans tirgus analīzes departamenta vadītājs Igors Pavenskis. Rusagrotrans ir Krievijas lielākais graudu pārvadātājs, kas kravu transportēšanai izmanto dzelzceļu.

Laikā no 1. līdz 22. augustam graudaugu un to produktu eksports Krievijā sasniedza 1,9 miljonus tonnu. Savukārt jūlijā tika eksportēti 2,9 miljoni tonnu kravu.

«Augustā netika transportēts liels kravu apjoms, lai gan būtu loģiski, ja augustā būtu transportēts ievērojami vairāk graudaugu nekā jūlijā. Redzam, ka transportēšanā ir nepieciešams izmantot citas, ne tikai Krievijas, ostas,» skaidroja I. Pavenskis.

Tirgotājiem būs nepieciešams transportēt graudaugu kravas caur Odesas, Južnijas, Iļjičevskas un Nokolajevas ostām Ukrainā, kā arī Rīgas, Venstpils, Liepājas ostām Latvijā un Klaipēdas ostu Lietuvā, norādīja Rusagrotrans pārstāvis. Visām šīm ostām varētu tikt piegādāti aptuveni divi ar pusi līdz trīs miljoni tonnu graudaugu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra