Dienas Bizness

  • 29 sestdiena,
    aprīlis

    Vilnis, Raimonds, Laine

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8447

    USD: 1.0930

Ekonomika

Krievijas dzelzceļš piedraudējis atlaist 40 tūkstošus cilvēku

Uzņēmums Krievijas dzelzceļš prasīs valdībai 2012.gadā palielināt tarifus par 23% vai arī izmaksāt uzņēmuma kompensāciju par negūto peļņu 147 miljrd. rubļu, ziņo lenta.ru.

Pie plānotā tarifu pieauguma 7,4% Krievijas uzņēmumu sagaida remonta ceļu samazinājums un 42 tūkst. cilvēku atlaišana.
Dokumentos Krievijas dzelzceļš uzsver, ka 2009. – 2010. gadā uzņēmuma tarifu līmenis noturējies, lai atbalstītu ekonomiku krīzes laikā, tajā pat laikā uzņēmums saņēmis arī kompensāciju. Savukārt 2012.-2013.gadā kompensācija vairs nav paredzēta, bet tarifiem jāpieaug tikai par 7,6% un 6,4%.

Krievijas dzelzceļš uzskata, ka 2012.gadā tarifi jāceļ par 23%, bet 2013.gadā par 7,5%. Tādā gadījumā uzņēmuma peļņa būs 108,2 miljrd. un 133,6 miljrd. rubļu. Savukārt, saglabājot patlaban apstiprinātos tarifus, uzņēmumu sagaida zaudējumi. Tāpēc Krievijas dzelzceļš piedāvā valdībai vai nu piekrist straujam tarifu kāpumam, vai arī kompensēt uzņēmuma zaudējumus no valsts budžeta.

Iepriekš va/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis sacīja, ka īsti nevar pateikt vai Krievijas tarifu pacelšana apdraudētu Latvijas kravu plūsmu.

«Viņi jau audzē tarifus ik pa laikam. Vienu laiku uz viņu ostām piegādes bija krietni lētākas nekā līdz sauszemes robežai. Viņi centās to izlīdzināt, paceļot tarifus uz Krievijas ostām un neceļot uz sauszemes robežpunktiem. Nākamgad Krievijā ir doma tarifus atkal visiem vienādi pacelt. Taču šeit būs loma arī maksai par vagonu izmantošanu,» norādīja U.Magonis.
 

Saistītie raksti

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds  18

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu...

Reklāma