Šovasar parakstītais memorands starp Latvijas un Krievijas autopārvadātājiem kravu pieaugumu Liepājas ostai vēl nenes, taču komersanti par attīstību gādā paši.

«Sakārtota ir formālā puse – valstu līmenī deklarēta gatavība sadarboties, parakstīts memorands starp pārvadātājiem, bijusi diezgan liela rezonanse gan vietējos medijos, gan starptautiskajā informatīvajā telpā,» DB sacīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš. Viņš norāda, ka «bumba ir pārvadātāju laukuma pusē».

Liepājas osta tehniski ir gatava uzņemt vairāk kravu un attīstīt prāmju kustību, taču kravu piesaiste ir komersantu ziņā. Oficiāli līdz šim gan nav pieteikts neviens priekšlikums jaunas prāmju līnijas izveidei, apgalvo I. Koliņš. Tomēr ar prāmjiem pārvadātās ro - ro kravas ir tikai maza daļa Liepājas ostas kravu struktūrā, daudz lielāka nozīme ir beramkravām, kas nākamgad varētu būtiski pieaugt, jo top divi jauni termināli. Liepājas ostā no investīciju viedokļa patlaban ir aktīvākais periods kopš neatkarības atjaunošanas, lēš I. Koliņš. Vienlaikus attīstās gan infrastruktūra, kas vērsta uz tranzītkravu piesaisti, gan arī termināli, kas apkalpo vietējās izcelsmes kravas. Patlaban Liepājā ap 40 – 45% ir vietējās, bet 55 – 60% - tranzītkravas.

Plašāk lasiet 18.augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra