Apvienotā Vagonu kompānija veidos servisa centrus Baltijā; Latvijas uzņēmumi riskus nesaskata

Otrs lielākais NVS valstu dzelzceļa kravas vagonu ražotājs a/s Apvienotā Vagonu kompānija (AVK) plāno atvērt Baltijas valstīs kravas vagonu servisa centrus, iepriekš, atsaucoties uz aģentūru Interfaks, ziņoja BNS. Dzelzceļa holdings plāno arī nākotnē attīstīt servisa centru tīklu gan Krievijā, gan kaimiņvalstu dzelzceļa administrāciju teritorijā, tostarp Baltijas valstīs, Dienas Biznesam norāda AVK ģenerāldirektora vietnieks tehniskās attīstības jautājumos Dmitrijs Losevs. Viņš gan nesniedz atbildi uz jautājumiem par plānotajām investīcijām vai no jauna radītajām darba vietām. «Uz partneru vagonu remonta uzņēmumu bāzes veidoti servisa centri ar kompleksu atbalstu klientiem ļauj minimizēt remontā esoša ritošā sastāva dīkstāvi,» vienu no servisa centru veidošanas ieguvumiem min AVK pārstāvis, piebilstot, ka tas notiek uz rezerves detaļu un Barber ratiņu mezglu krājumu rēķina. Otrs ieguvums ir tas, ka šādi servisa centri ļauj nodrošināt operatīvu komplektējošo detaļu piegādi citām vagonu remonta organizācijām.

Latvijā centru plānots izveidot līdz 2016. gadam, bet 2016. gadā arī Lietuvā un Igaunijā. Savukārt 2017. gadā iecerēts paplašināt šo apakšvienību kompetences. Servisa centri tiks veidoti arī Aizbaikāla, Ziemeļkaukāza, Sverdlovskas un Tālo Austrumu dzelzceļos, un holdinga servisa centru skaits sasniegs 55.

Lai šādus pakalpojumus Latvijas teritorijā sniegtu, uzņēmumam būs vajadzīga sertifikācija, norāda nozares spēlētāji. Atkarībā no dokumentu apjoma vajadzīgo drošības apliecību var iegūt pat mēneša laikā, saka Valsts Dzelzceļa tehniskās inspekcijas direktors Andris Dunskis, piebilstot, ka līdz šim gan nekāds iesniegums no AVK neesot saņemts.

D. Losevs neatklāj, kas ir holdinga partneri Baltijas valstīs. Teju visi DB aptaujāto Latvijas uzņēmumu pārstāvji, kuri veic vai varētu veikt vagonu remontu, norāda, ka nav AVG partneri servisa centru veidošanā. Tāpat viņi nesaskata nekādus riskus savai darbībai Krievijas kompānijas ienākšanas gadījumā. A/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ar vagonu remontu nenodarbojas, norāda kompānijas valdes priekšsēdētājs Aivars Keskula. Tāpat SIA L-Ekspresis, kas veic kravas vagonu remontu, neesot Krievijas kompānijas partneris šajā projektā.

Plašāk lasiet rakstā Krievijas uzņēmums Latvijā remontēs savus vagonus piektdienas, 8. maija, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra