Autoceļu lietošanas maksas sistēmai Krievijā daudz nepilnību; arī Latvijas uzņēmumi izsaka iebildes, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šādu viedokli pauž gan kaimiņvalstī pārvadājumus veicošo Latvijas transporta uzņēmumu pārstāvji, gan Krievijas komersanti, kuri rīko arī plašas protesta akcijas. Kaimiņvalsts šā gada 15. novembrī ieviesa autoceļu lietošanas maksas sistēmu transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.

Sistēmas Platon darbība attiecas uz federālās nozīmes koplietošanas autoceļiem Krievijas teritorijā, kuru kopējais garums ir 50,77 tūkst. km, izņemot federālos maksas autoceļus, skaidrots valsts SIA Autotransporta direkcija mājaslapā. Maksa par nobraukto kilometru šobrīd ir divi eiro centi (1,53 rubļi), taču no 2016. gada 1. marta to paredzēts paaugstināt līdz četriem centiem, bet no 2019. gada – līdz pieciem centiem.

Kā maksāt

Sistēma Platon paredz, ka transportlīdzekļa īpašnieks var izveidot savu kontu un reģistrēt transporta līdzekli klientu apkalpošanas centros, sistēmas mājaslapā un pašapkalpošanās terminālos. Apmaksu var veikt divos veidos – ar maršruta karti vai borta ierīci, kas tiek piesaistīta vienam konkrētam transporta līdzeklim.

Visu rakstu Krievu autopārvadātājiem nepatīk Platons lasiet 25. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra